Thumbnail
«Τα χιλιάδες κενά που παραμένουν «είναι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας που δεν καλύπτονται, οι μαθητές που μένουν χωρίς εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς, τα μαθήματα που δε διδάσκονται, οι ειδικότητες που λείπουν, οι δομές (π.χ. στην Ειδική Αγωγή) που δε λειτουργούν»...

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία στη Δ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας, που προκύπτουν από τα κενά που δόθηκαν στους νεοδιόριστους (αν δόθηκαν όλα), χωρίς να έχουν γίνει οι τοποθετήσεις τους και χωρίς τις νέες άδειες που θα προκύψουν μετά την 1η Σεπτέμβρη από όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και χωρίς τις αυξημένες ανάγκες, άρα στην πραγματικότητα τα κενά είναι πολύ περισσότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Π.Ε Ρόζα Ιμβριώτη.

Οπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, τα χιλιάδες κενά που παραμένουν «είναι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας που δεν καλύπτονται, οι μαθητές που μένουν χωρίς εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς, τα μαθήματα που δε διδάσκονται, οι ειδικότητες που λείπουν, οι δομές (π.χ. στην Ειδική Αγωγή) που δε λειτουργούν. Η «κάλυψη» των κενών σε πολλές φάσεις, το μοντέλο των εκπαιδευτικών νομάδων, που γυρίζουν από πόλη σε πόλη και από νησί σε νησί, υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, την ίδια την εργασία των εκπαιδευτικών! Οδηγεί στην πλήρη εξουθένωση και οικονομική εξαθλίωση των αναπληρωτών»

Η ανακοίνωση

Κάλυψη όλων των πραγματικών κενών από την αρχή της χρονιάς! Μέτρα στήριξης των εκπαιδευτικών και της λειτουργίας των σχολείων! Άμεσα μέτρα στήριξης των αναπληρωτών και των νεοδιόριστων! Προσλήψεις όλων των αναπληρωτών σε μία φάση! Διεκδικούμε αυξήσεις στους μισθούς μας, όχι στην ακρίβεια και τη φοροληστεία!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, γονείς

Σε λίγες μέρες ξεκινάει η νέα σχολική χρονιά. Παρά τους 8.487 μόνιμους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν μέσα στο καλοκαίρι, που δε θα πραγματοποιούνταν χωρίς τους διαρκείς αγώνες των εκπαιδευτικών σωματείων, χωρίς τις απεργιακές μάχες και την αντιπαράθεση με όλες τις κυβερνήσεις, τα κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων παραμένουν τεράστια. Είναι ενδεικτικό ότι την προηγούμενη σχολική χρονιά (2021-2022) πραγματοποιήθηκαν πάνω από 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών, για να «καλυφθούν» στοιχειωδώς οι ανάγκες.

Ενδεικτικά και αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία στη Δ.Π.Ε. Α΄ Αθήνας, που προκύπτουν από τα κενά που δόθηκαν στους νεοδιόριστους (αν δόθηκαν όλα), χωρίς να έχουν γίνει οι τοποθετήσεις τους και χωρίς τις νέες άδειες που θα προκύψουν μετά την 1η Σεπτέμβρη από όλους τους εκπαιδευτικούς αλλά και χωρίς τις αυξημένες ανάγκες, άρα στην πραγματικότητα τα κενά είναι πολύ περισσότερα από τα παρακάτω:

ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

ΚΕΝΑ

Αγγλικών

1

885 ώρες

Γυμναστές

5

885 ώρες

Νηπιαγωγοί

55

287

Δάσκαλοι

281

352

Μουσικοί

3

345 ώρες

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

ΚΕΝΑ

Νηπιαγωγοί

14

16

Δάσκαλοι

10

28

Ψυχολόγοι

1

5

Νοσηλευτές

3

8

Φυσικοθ.

1

5

Η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της τελευταίας 12ετίας, έχουν την ευθύνη για την απουσία μόνιμων διορισμών, για την κανονικότητα της «αδιοριστίας». Οι μόνιμοι διορισμοί που έγιναν τα 2 τελευταία χρόνια αναπλήρωσαν τις αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Όλες οι κυβερνήσεις, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και τις διάφορες εργαλειοθήκες του ΟΟΣΑ «επένδυσαν» στην υποχρηματοδότηση και στον κόφτη των κενών (κατάργηση του δασκάλου στο ολοήμερο, περικοπή μαθημάτων κυρίως ειδικοτήτων, συμπτύξεις τμημάτων, αύξηση μαθητών ανά τμήμα) με σκοπό να πείσουν πως δεν υπάρχει μεγάλη ανάγκη σε εκπαιδευτικούς! Για αυτό και οι μόνιμοι διορισμοί δεν είναι χάρισμα καμίας κυβέρνησης!

Τα χιλιάδες κενά που παραμένουν είναι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας που δεν καλύπτονται, οι μαθητές που μένουν χωρίς εκπαιδευτικό από την αρχή της χρονιάς, τα μαθήματα που δε διδάσκονται, οι ειδικότητες που λείπουν, οι δομές (π.χ. στην Ειδική Αγωγή) που δε λειτουργούν. Η «κάλυψη» των κενών σε πολλές φάσεις, το μοντέλο των εκπαιδευτικών νομάδων, που γυρίζουν από πόλη σε πόλη και από νησί σε νησί, υπονομεύει την εκπαιδευτική διαδικασία, την ίδια την εργασία των εκπαιδευτικών! Οδηγεί στην πλήρη εξουθένωση και οικονομική εξαθλίωση των αναπληρωτών.

Ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την νέα σχολική χρονιά υπονομεύει ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αλλά και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, την ανάγκη για μαζικές προσλήψεις από την αρχή της χρονιάς. Με εγκύκλιο προς τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις, ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ ζήτησε την καταχώρηση των λειτουργικών κενών των Σχολικών Μονάδων Γενικής Εκπαίδευσης, των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των ΚΕΔΑΣΥ μέχρι τις 12/8 και τις 19/8 αντίστοιχα, στοχεύοντας σε ένα «απαράδεκτο» μαγείρεμα των κενών! Είναι γνωστό ότι αυτή την περίοδο δεν μπορεί να καταγραφούν οι πραγματικές ανάγκες για την πρόσληψη αναπληρωτών γιατί δεν έχουν ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές, οι άδειες των νεοδιόριστων, δεν έχουν οριστικοποιηθεί τα τμήματα, δεν έχουν καταγραφεί οι πραγματικές ανάγκες στα Ολοήμερα! Την ίδια ώρα χιλιάδες συνάδελφοι αγωνιούν για το αν και πότε θα δουλέψουν, για το πού θα τοποθετηθούν, για το αν θα τα βγάλουν πέρα, αν θα βρουν σπίτι.

Ως Σύλλογός μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», με τη συμμετοχή των συναδέλφων και μαζί με τους γονείς, θα πάρουμε πρωτοβουλίες, θα διεκδικήσουμε, αποφασιστικά και δυναμικά, συγκεκριμένα μέτρα, πριν το άνοιγμα των σχολείων, για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών. Ως Δ.Σ. ήδη έχουμε παρέμβει στην Α΄ Διεύθυνση και για τις υπηρεσιακές μεταβολές και απαιτήσαμε να ζητήσει από το ΥΠΑΙΘ να καλύψει όλα τα κενά.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

  • Να δοθούν όλα τα πραγματικά κενά πριν την έναρξη των σχολείων, χωρίς περικοπές και «μαγειρέματα» και να καλυφθούν όλα σε μια φάση.

  • Να υπολογιστούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς τον απαράδεκτο διαχωρισμό σε βασικές και δευτερεύουσες, σε όλες τις ειδικότητες, σε τμήματα ΖΕΠ, στην παράλληλη στήριξη. Να λειτουργήσουν παντού όλα τα τμήματα ένταξης και να ιδρυθούν όλα όσα χρειάζονται για την κάλυψη των αναγκών. Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία.

  • Απαιτούμε 15 μαθητές ανά τμήμα για υγειονομικούς και κυρίως για παιδαγωγικούς λόγους. Με βάση αυτό να καθοριστεί η συγκρότηση των τμημάτων και οι προσλήψεις. Να καταργηθεί το απαράδεκτο όριο για 25 μαθητές στις τάξεις. Να γίνουν δεκτά όλα τα αιτήματα για «σπάσιμο» τμημάτων.

  • Σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, άρα και στην Α΄ Διεύθυνση, τη μεγαλύτερη της χώρας, να υπολογιστούν επιπλέον προσλήψεις εκπαιδευτικών (πλήρους ωραρίου και όχι τρίμηνα) για την κάλυψη των έκτακτων κενών που θα προκύψουν από συναδέλφους που θα νοσήσουν από Covid -19, ώστε να μην επαναληφθεί το μπάχαλο της περσινής χρονιάς.

  • Να επανέλθει άμεσα ο υπεύθυνος δάσκαλος στο Ολοήμερο. Να καλυφθούν από την αρχή της χρονιάς με προσλήψεις όλες οι επιπλέον ανάγκες στο Ολοήμερο.

  • Να δοθούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το ΥΠΑΙΘ όλα τα κενά για τη δήλωση περιοχών και ταυτόχρονα να δίνονται σε κάθε Διεύθυνση όλα τα κενά στις τοποθετήσεις των συναδέλφων (αποσπασμένων, νεοδιόριστων, αναπληρωτών…).

Επιπλέον, για τη στήριξη της διαβίωσης των εκπαιδευτικών και τη λειτουργία των σχολείων απαιτούμε:

  • Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο και αντίστοιχα σε όλα υπόλοιπα. Καταβολή 13ου και 14ου μισθού και αφορολόγητο στα 12.000.

  • Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.

  • Δωρεάν μετακίνηση στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ για όλο το έτος.

  • Επιδότηση ενοικίου στα 300€ το μήνα. Αξιοποίηση διαθέσιμων διαμερισμάτων, δωματίων, εστιών και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση αναπληρωτών και νεοδιόριστων.

  • Δωρεάν σίτιση για τους εκπαιδευτικούς σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες. Δημιουργία λεσχών σίτισης σε περιοχές με μεγάλη συγκέντρωση εκπαιδευτικών.

  • Αύξηση του ποσού της χιλιομετρικής αποζημίωσης για ανάγκες της υπηρεσίας και διεύρυνση των κατηγοριών που δικαιούνται αποζημίωση.

  • Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής για τους νεοδιόριστους. Δικαίωμα απόσπασης.

  • Επιπλέον προσωπικό καθαριότητας, πλήρους ωραρίου, για την κάλυψη των αναγκών. Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, διαγραφές χρεών προς τις ΔΕΚΟ, αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο. Σχολικό γεύμα και δεκατιανό για όλα τα παιδιά. Κατάργηση ΦΠΑ στα σχολικά είδη.

  • Ουσιαστικά μέτρα για την πανδημία, που είναι ακόμα εδώ (μαζικά δωρεάν τεστ, μέσα ατομικής προστασίας, άδειες ασθενείας κ.ά.). Όχι στο άθλιο αφήγημα της ατομικής ευθύνης.

Ζητάμε από τα Δ.Σ ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να αναλάβουν άμεσα την ευθύνη για την οργάνωση των διεκδικήσεων του Κλάδου. Να προχωρήσουν σε άμεσο αίτημα για συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Να συντονίσουν τη δράση με τους γονείς για τα ζητήματα της λειτουργίας των σχολείων.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να απευθύνονται στον Σύλλογό μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» για κάθε πρόβλημα. Δε μένουμε θεατές! Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
panepistimio aigaiou
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς
Που εστιάζουν τα εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ξεκινούν αύριο και αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς - Έχουν...
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς