Αίτημα προς τα υπουργεία Υγείας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Αθλητισμού για ακρόαση κατέθεσε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης (ΠΣΕΑΑ), με αφορμή την ΚΥΑ που καθορίζει τις προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία κέντρων γιόγκα.
Όπως τονίζεται, «η υπουργική απόφαση περιέχει αοριστίες, εμπλέκεται με άλλα νομοθετήματα ανώτερης τυπικής ισχύος, όπως προεδρικά διατάγματα και νόμους, με τις διατάξεις των οποίων έρχεται σε αντίθεση και δεν αντιμετωπίζει με τη δέουσα προσοχή σημαντικά ζητήματα που άπτονται της δημόσιας υγείας και ασφάλειας».
Αναλυτικά το αίτημα του ΠΣΕΑΑ:
ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΑΚΡΟΑΣΗ
Του Πανελληνίου Συλλόγου Επαγγελματιών Αθλητισμού και Άσκησης
ΠΡΟΣ
1) Υπουργό Υγείας κ. Πλεύρη
2) Υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Σκρέκα
3) Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Αυγενάκη
Αξιότιμοι κύριοι υπουργοί, ενημερωθήκαμε για την έκδοση της με αριθμό 395305/2022 – ΦΕΚ 4503/Β/25-8-2022 κοινής υπουργικής απόφασης περί καθορισμού των κατ' ελάχιστον απαιτούμενων κτιριολογικών και λοιπών προϋποθέσεων για την ίδρυση και λειτουργία κέντρων γιόγκα (yoga), την οποία συνυπογράφετε.
Κατόπιν τούτου, ως σύλλογος επαγγελματιών αθλητισμού και άσκησης στο μητρώο του οποίου είναι εγγεγραμμένα μέλη από ολόκληρη τη χώρα, επαγγελματίες ιδιοκτήτες επιχειρήσεων γυμναστηρίων και εργαζόμενοι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής, η δραστηριότητα και η εργασία των οποίων επηρεάζεται από την παραπάνω υπουργική απόφαση, ζητάμε ακρόαση προκειμένου να σας ενημερώσουμε για τις επιφυλάξεις και τους προβληματισμούς μας και να ζητήσουμε εξηγήσεις και διευκρινίσεις για τα εξής ζητήματα:
1) Η γιόγκα αφορά τον διαλογισμό, και με την υπουργική απόφαση ανάγεται σε άθληση και άσκηση. Έγγραφο της αρμόδιας επιτροπής της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της εκκλησίας της Ελλάδας, το οποίο γνωρίζει ο κ. Υφυπουργός Αθλητισμού, αναφέρει ότι η γιόγκα είναι πνευματική δοξασία και όχι μορφή άσκησης. Εάν τελικά αποτελεί άσκηση και άθληση γιατί, με βάση το Ν. 4908/2022, αποσπάται η γιόγκα από τις δραστηριότητες των κλασσικών γυμναστηρίων; Γιατί τελικά η γιόγκα ανήκε όλα αυτά τα χρόνια μέχρι το 2022 στο αντικείμενο των γυμναστηρίων;
2) Γιατί δεν αναφέρεται στην απόφαση το ακριβές περιεχόμενο των υπηρεσιών γιόγκα που θα παρέχονται στα κέντρα γιόγκα προκειμένου να υπάρχει σαφής διαχωρισμός από τις παρεχόμενες υπηρεσίες στις επιχειρήσεις των γυμναστηρίων και να αποφεύγεται έτσι και ο αθέμιτος ανταγωνισμός και η διακινδύνευση της δημόσιας υγείας με άσκηση σε μη πιστοποιημένους χώρους;
3) Γιατί δεν αναφέρονται στην απόφαση τα προσόντα του διδάσκοντος στα κέντρα γιόγκα και από ποιόν φορέα πιστοποιούνται; Έτσι μπορεί ο καθένας να δηλώσει ότι είναι δάσκαλος «γιόγκι» και να διδάσκει στα κέντρα γιόγκα και πάλι με διακινδύνευση της δημόσιας υγείας και πιθανόν της ασφάλειας.
4) Ποια θα είναι η δημόσια αρχή που θα ελέγχει τα κέντρα γιόγκα για την τήρηση των κανονισμών και των ισχυουσών διατάξεων; Αναφέρεται στην υπουργική απόφαση, γενικά και αόριστα, ως ελέγχουσα αρχή η περιφέρεια. Αντιστοίχως για τα γυμναστήρια υπάρχει η ειδική επιτροπή ελέγχου των γυμναστηρίων που είναι αρμόδια και προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του Π.Δ. 219/2006. Ποιες θα είναι οι ποινές για οποιαδήποτε παράβαση;
5) Αναφέρεται στην απόφαση ότι τα κέντρα γιόγκα θα πρέπει να διαθέτουν επαρκή φωτισμό και αερισμό σύμφωνα με τους κτιριολογικούς κανονισμούς για χώρους άθλησης. Δηλαδή στα κέντρα γιόγκα θα παρέχονται υπηρεσίες άσκησης και άθλησης; Επομένως, εδώ υπάρχει υπέρβαση νομοθετικής εξουσιοδότησης, διότι ο νόμος (άρθρο 67 Ν. 4908/2022) προβλέπει ότι στα κέντρα γιόγκα θα παρέχονται αποκλειστικά και μόνο υπηρεσίες εκμάθησης γιόγκα και τίποτε άλλο και πολύ περισσότερο σε καμία περίπτωση άσκηση και άθληση.
6) Αναφέρεται στην απόφαση ότι δεν είναι υποχρεωτική η ύπαρξη χώρων αποδυτηρίων στα κέντρα γιόγκα, αλλά απλά προτείνεται η ύπαρξή τους. Είναι ποτέ δυνατόν να λειτουργήσει ένας τέτοιος χώρος χωρίς αποδυτήρια; Πόσο ορθή για την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας είναι η ρύθμιση αυτή;
7) Αναφέρεται επί λέξει στην απόφαση ότι: «Η άθληση ή άσκηση των εκγυμναζόμενων πρέπει να γίνεται σε κατάλληλους χώρους και όχι σε υπόγειους χώρους, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως βοηθητικοί (αποδυτήρια, αποθήκες οργάνων κ.λπ.), κατά τις διατάξεις του οικοδομικού κανονισμού. Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες η άθληση ή η άσκηση δεν αποτελεί την κύρια χρήση της εγκατάστασης ή δεν αποτελεί την πρωτεύουσα παρεχόμενη υπηρεσία μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας, αλλά λειτουργεί υποστηρικτικά ενισχύοντας την παροχή άλλων υπηρεσιών, τότε η χρήση υπόγειων χώρων είναι αποδεκτή, εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις του άρθρου 1 της παρούσας». Δηλαδή, εάν στον χώρο κύριας χρήσης λειτουργεί μία επιχείρηση π.χ. φυσικοθεραπευτηρίου, θα μπορεί στο υπόγειο, που είναι παρακολούθημα του χώρου κύριας χρήσης, να παρέχονται υπηρεσίες γιόγκα, τις οποίες επιμένει η απόφαση να επονομάζει άθληση και άσκηση; Δηλαδή θα ασκούνται οι εκγυμναζόμενοι ακόμα και σε υπόγεια;
Γενικά, η υπουργική απόφαση περιέχει αοριστίες, εμπλέκεται με άλλα νομοθετήματα ανώτερης τυπικής ισχύος, όπως προεδρικά διατάγματα και νόμους, με τις διατάξεις των οποίων έρχεται σε αντίθεση και δεν αντιμετωπίζει με τη δέουσα προσοχή σημαντικά ζητήματα που άπτονται της δημόσιας υγείας και ασφάλειας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη