Δεν γνωρίζουμε αν ακούει το υπουργείο Παιδείας, γνωρίζουμε, όμως, τι λέει και κυρίως τι κάνει. Η υπουργός Παιδείας η οποία έπιασε στασίδι σε όλα τα ΜΜΕ το τελευταίο χρονικό διάστημα, λίγο πριν το άνοιγμα των σχολείων και μέχρι τώρα, ασχολείται είτε με τις εξαγγελίες για τον "ψηφιακό μετασχηματισμό", τους διαδραστικούς πίνακες, τα πακέτα ρομποτικής και τις "καινοτομίες" είτε με τις αγωγές κατά των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών. Που να μείνει χρόνος και για τις υποδομές των σχολείων;
Γιατί λέμε για τις υποδομές;
Γιατί πάνω από 1.000 παιδιά κατά προσέγγιση, ξεκίνησαν και φέτος τη σχολική χρονιά στην Πάτρα, πηγαίνοντας στο νηπιαγωγείο για να κάνουν μάθημα σε χώρους, όμως, που είναι ακατάλληλοι για προσχολική εκπαίδευση
Το πρόβλημα δεν είναι τωρινό ούτε έχει να κάνει μόνο με την Πάτρα.
Ο λόγος για τα 27 νηπιαγωγεία της αχαϊκής πρωτεύουσας που στεγάζονται σε ισόγεια πρώην καταστήματα σε εισόδους πολυκατοικιών σε πρώην αποθήκες και σε ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς μέχρι αυτά να βαπτιστούν σε σχολεία από την Πολιτεία.
Θα το εξετάσουμε έλεγε η υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως
Το πρόβλημα της ακαταλληλότητας των σχολικών κτιρίων άλλωστε γνωρίζει καλά και η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως όταν της το είχαν διαμηνύσει τόσο ο σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας όσο και η διεύθυνση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την διάρκεια μιας εκ των επισκέψεων στην Πάτρα.
Θα το εξετάσουμε τους είχε διαμηνύσει. Από τότε το εξετάζουν στο υπουργείο. Στην περίπτωση της Πάτρας θα μπορούσε το πρόβλημα της κατάλληλης στέγασης για τα 27 νηπιαγωγεία να είχε λυθεί εν μέρει για κάποια από αυτά είτε με την διαμόρφωση άλλων κτιρίων είτε ακόμα και με την ανέγερση νέων σχολικών συγκροτημάτων.
Η λίστα παραχώρησης οικοπέδων
Ο Δήμος της Πάτρας από την πλευρά του μέσω της αρμόδιας αντιδημαρχίας Παιδείας και του αντιδημάρχου Τάκη Πετρόπουλου είχε προχωρήσει στην ανακοίνωση μιας λίστας δημοτικών οικοπέδων που παραχωρούσε ο Δήμος στο υπουργείο για την κατασκευή και την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων που να προορίζονται για τα νηπιαγωγεία αυτά. Η λίστα αυτή υπάρχει ακόμα στα αρχεία του υπουργείου όμως τα στελέχη αυτού δεν έχουν επιδείξει όλο αυτό το διάστημα καμία διάθεση και ενδιαφέρον για να αξιοποιήσουν έστω και ένα κομμάτι γης από τους χώρους αυτούς για να φτιαχτεί ένα αξιοπρεπές νηπιαγωγείο.
Δεν υπάρχει ενδιαφέρον από το κράτος
Ο αντιπρόεδρος του συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πάτρας Στέλιος Παλάρμας είναι ξεκάθαρος. Δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από το υπουργείο για να προχωρήσει στην επίλυση αυτού του προβλήματος όχι μόνο στην Πάτρα αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις όπου εκεί σε ορισμένες περιπτώσεις όπως η Αθήνα τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα. Δεν δίνονται από το κράτος τα απαιτούμενα χρηματοδοτικά κονδύλια για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων Όπως εξηγεί ο ίδιος η ευθύνη για την ανεύρεση χώρων στέγασης για σχολικά κτίρια ή για την κατασκευή τους δεν ανήκει στον δήμο της Πάτρας ή στον κάθε δήμο αλλά στο υπουργείο Παιδείας.
Στοιβάζονται σε ελάχιστα τετραγωνικά
Κάνουν μάθημα σε ελάχιστα τετραγωνικά με το ένα παιδί να στοιβάζεται πάνω στο άλλο αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι τα περισσότερα από αυτά τα νηπιαγωγεία είναι διθέσια έχουν δηλαδή από δύο τάξεις που αποτελούνται κατά μέσο όρο κοντά στα 15 με 17 παιδιά. Κάνουν μάθημα δηλαδή στο καθένα από αυτά τα νηπιαγωγεία πάνω από 30 παιδιά κατά μέσο όρο. Οι χώροι βέβαια έχουν διαμορφωθεί και αν πάει κανείς σε αυτά θα δει παντού παιδικές ζωγραφιές και άλλα στοιχεία που παραπέμπουν σε νηπιαγωγείο. Είναι το μεράκι των νηπιαγωγών βλέπετε που εργάζονται εκεί και αγαπάνε αυτό που κάνουν λατρεύοντας τα παιδιά προσπαθώντας να τους προσφέρουν το καλύτερο που μπορούν έστω και κάτω από αυτές τις δυσμενείς συνθήκες.
Για προαύλια ακάλυπτοι πολυκατοικιών
Όμως το χειρότερο από όλα για τους μαθητές αυτής της ηλικίας τα παιδιά των 4 και των 5 ετών είναι ότι στο σύνολο σχεδόν των νηπιαγωγείων αυτών δεν υπάρχουν ουσιαστικά χώροι να προαυλίζονται. Χώροι δηλαδή για να παίζουν. Στις καλύτερες των περιπτώσεων από αυτά τα νηπιαγωγεία υπάρχουν μόνο οι ακάλυπτοι των γύρω πολυκατοικιών κάτι αυλίτσες ελάχιστων τετραγωνικών που δεν χωρούν πάνω από 10 με 12 παιδιά το μέγιστο και που έχουν διαμορφωθεί σε μικρά προαύλια χάρις στο μεράκι των εκπαιδευτικών.
Τα παιδιά έτσι στα νηπιαγωγεία αυτά κάνουν διάλειμμα σε ομάδες αφού διαφορετικά δεν χωρούν εκεί Το πιο παράδοξο πάντως από όλα είναι ότι ορισμένα από αυτά τα νηπιαγωγεία είναι και ολοήμερα Δηλαδή τα παιδιά μένουν σε αυτούς τους χώρους για πάνω από οχτώ και δέκα ώρες σχολώντας στις 4 και τώρα με το διευρυμένο ωράριο στις 5.30 το απόγευμα.
Δεν είναι μόνο η Πάτρα, δεν αφορά μόνο τα Νηπιαγωγεία
Εικόνες ντροπής και εγκατάλειψης, αλλά και επικυνδυνότητας παρατηρούνται στο Γυμνάσιο και Λύκειο Πόμπιας, στη Μεσαρά του Ηρακλείου Κρήτης. Την καταγγελία κάνει γονέας που επισημαίνει, όπως αποτυπώνεται στις σχετικές φωτογραφίες, τον κίνδυνο που διατρέχουν τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί, καθώς το κτίριο στο οποίο συστεγάζονται το Γυμνάσιο και τα Λύκειο της περιοχής έχει υποστεί σοβαρές ζημιές φθορές. Tο σχολείο υφίσταται χρόνια εγκατάλειψη που είναι εμφανής ακόμη και στην εξωτερική όψη, ενώ εδώ και καιρό, δεν έχει επιληφθεί κανενός μέτρου.
Οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου Πόμπιας πραγματοποιούν κατάληψη για δεύτερη συνεχή εκπαιδευτική χρονιά, στην προσπάθειά τους να αναδείξουν τα προβλήματα του σχολείου.
Τα αιτήματα των παιδιών, αφορούν εξ ολοκλήρου στα κτιριακά ζητήματα που προκύπτουν στις σχολικές εγκαταστάσεις. Ειδικότερα, οι μαθητές διεκδικούν την άμεση αποκατάσταση των ζημιών σε τοιχοποιία, καθώς όπως αναφέρουν, κατέρρευσε πέρυσι μετά τις βροχές. Επιπλέον, ζητούν την επισκευή της σκάλας στην είσοδο του σχολείου, όπως επίσης και σοβάντισμα – βάψιμο του κτηρίου. Τέλος, οι μαθητές επισημαίνουν το σοβαρό θέμα της μόνωσης, των υποδομών και της στατικότητας του κτηρίου, καθώς τα περισσότερα παράθυρα δεν έχουν τζάμια και αναγκάζονται να κάνουν μάθημα… με μπουφάν!
Σημειώνεται, πως πρόκειται για ένα από τα ιστορικότερα σχολεία τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Μεσαράς, όσο και σε ολόκληρη την Κρήτη.
Με στοιχεία από τον Αχαϊκό (Νεολόγος Πατρών) και τον Κρητικό τύπο (neakriti.gr)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη