Βρισκόμαστε στον απόηχο της συνέντευξης του Γ. Γραμματέα του ΥΠΑΙΘ, κ. Αλ. Κόπτση, στον ραδιοφωνικό σταθμό ElladaFM 94.3 στην εκπομπή του Σπ. Παπαδάκη την Παρασκευή 23.09.2022.
Ως Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑ, αρνούμαστε κατηγορηματικά τις βαρύγδουπες δηλώσεις του Γ. Γ. κ. Αλ. Κόπτση περί συντριπτικού ποσοστού προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που ανέρχεται στο «90% στις ΣΜΕΑΕ και λίγο λιγότερο στις παράλληλες στηρίξεις» αλλά διαψεύδεται από την ωμή πραγματικότητα που επικρατεί στα σχολεία.
Επιπλέον, απορρίπτουμε και όσες δηλώσεις του αναφέρουν ότι η διαφορά των προσλήψεων μεταξύ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας είναι εύλογη. Η μεγάλη διαφορά προσλήψεων, και ως εκ τούτου κάλυψης κενών μεταξύ βαθμίδων, κ. Κόπτση δεν οφείλεται στα δηλωθέντα κενά ή στις διαφορετικές ανάγκες μεταξύ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας, αλλά εκπηγάζουν από το νομοθετικό πλαίσιο που οξύνει ακόμη περισσότερο το χάσμα και την αδικία που αναγκάζονται να υποστούν οι γονείς και οι μαθητές, που μεταβαίνουν από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την παντελή απουσία μέριμνας για οργανικές θέσεις στα ΚΕΔΑΣΥ και στα Τμήματα Ένταξης.
Πιο συγκεκριμένα καταγγέλλουμε:
Την παρ. 1 του άρθρου 15 του Ν.4823/2021 η οποία «κόβει» κενά από κλάδους όπως τον ΠΕ02 καθώς ορίζει ότι στα 75 ΚΕΔΑΣΥ της χώρας υπάρχουν 103 θέσεις ΠΕ02 Φιλολόγων ενώ οι ανάγκες μπορεί να φτάνουν τις 250!! Απόρροια αυτού του άρθρου είναι η υποστελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ που με την σειρά της καταλήγει σε καθυστερημένη αξιολόγηση μαθητών -οι πληροφορίες μιλάνε για εκκρεμή αιτήματα από το 2020- και στέρηση της κατάλληλης εκπαιδευτικής παρέμβασης!
Την τροπολογία του άρθρου 6 παρ. 1 του νόμου 3699/2008 που και αυτή με την σειρά της δημιουργεί προσκόμματα, λόγω υποστελέχωσης, στην λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης εφόσον υπολείπονται οργανικές θέσεις βασικών κλάδων όπως ο ΠΕ02 Φιλολόγων για την κάλυψη πραγματικών αναγκών.
Την αδικαιολόγητη ολιγωρία αναφορικά με την λειτουργία νέων Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ). Έχουν μεσολαβήσει σχεδόν 14 μήνες από την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και την ολοκλήρωση των διαδικασιών (26/07/2021). Η ίδρυση νέων ΤΕ συνδέεται άρρηκτα με την κάλυψη νέων αναδυόμενων αναγκών των μαθητών μέσω της τοποθέτησης εκπαιδευτικών.
Το παραπάνω νομοθετικό πλαίσιο είναι αδύνατο να το αγνοούν οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ, όπως δεν αγνοούν ότι τα στοιχεία (πέρυσι καλύφθηκε μόνο το 47,3% των αιτημάτων της Ειδικής Αγωγής στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση), που αξιοποίησε ο Συνήγορος του Πολίτη στο πρόσφατο πόρισμά του για τα «Προσκόμματα στην ένταξη στην γενική Εκπαίδευση μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», προέρχονται από το ΥΠΑΙΘ και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης!
Στο ΥΠΑΙΘ, όμως, οι παλιμπαιδισμοί και το θράσος δεν έχουν όρια! Αυτή την εβδομάδα, έχοντας καταβάλει μια υπεράνθρωπη προσπάθεια ως Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑ να καταγράψουμε τα κενά στις ΣΜΕΑΕ, Παράλληλες Στηρίξεις και Τμήματα Ένταξης στον κλάδο μας, καλώντας μία προς μία όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο κ. Κόπτσης, στο ρεπορτάζ του Σπ. Παπαδάκη στον ραδιοφωνικό σταθμό ElladaFM, διαμήνυσε ότι τα κενά αυτά «δε συνάδουν με αυτά του ΥΠΑΙΘ»!
Είναι ολοφάνερο, στο ΥΠΑΙΘ δεν δουλεύουν με διαφανή τρόπο ούτε με τα κενά που δηλώνουν μέσω ΟΠΣΥΔ οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως υποστηρίζει ο κ. Κόπτσης, αλλά «μαγειρεύοντας» στοιχεία και συγκαλύπτοντας κενά που πλήττουν μια τόσο ευαίσθητη ομάδα μαθητών!
Ζητάμε διαφάνεια ΕΔΩ και ΤΩΡΑ! Να δημοσιευτούν τα κενά από το ΥΠΑΙΘ όπως πράξαμε κι εμείς και να δείξουν συνέπεια στις δηλώσεις τους: «ΣΤΗΝ 2η ΦΑΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΚΕΝΟ»!
Ας μπει ένα ΤΕΛΟΣ στην μεροληψία και κοροϊδία που έχει υποστεί ο κλάδος μας! Το είδαμε ιδίοις όμμασι τα κενά ξεπερνούν τα 500!
Ακολουθεί ο σχετικός πίνακας με την ταξινόμηση των κενών ανά νομό:
ΥΓ 1: Από τον εν λόγω πίνακα απουσιάζουν τα κενά Λακωνίας, Αχαΐας, Δυτικής Θεσσαλονίκης και Δωδεκανήσων, καθώς οι ΔΔΕ δεν ήταν πρόθυμες να μας τα δώσουν. Επομένως, από τα 438 απουσιάζουν τα συγκεκριμένα κενά, όπως και αυτά των ΚΕΔΑΣΥ.
ΥΓ 2: Θερμή παράκληση προς τον κ. Κόπτση, εφεξής όταν απαντάει σε ερωτήσεις ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΕΑ, οι απαντήσεις, τα ποσοστά, τα στοιχεία και τα παραδείγματα που επικαλείται να περιορίζονται αυστηρά στον συγκεκριμένο κλάδο της ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, χωρίς καμία άλλη αναφορά σε άλλες ειδικότητες και βαθμίδες εκπαίδευσης.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ!!!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη