Σε παράσταση διαμαρτυρίας καλεί αύριο στις 5 Οκτωβρίου στις 13:30 στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Κέρκυρας η ΕΛΜΕ Κέρκυρας για τα δεκάδες κενά που υπάρχουν στα σχολεία.
Όπως υπογραμμίζει, μόνο στη Β/θμια Εκπαίδευση στην Κέρκυρα, προσλήφθηκαν και στις δύο φάσεις 91 συνάδελφοι στη Γενική Αγωγή και μόλις 28 στην Ειδική Αγωγή, χωρίς τα κενά να καλύπτονται εξ’ ολοκλήρου.
«Η χρόνια υποστελέχωση των σχολείων, οι ελάχιστοι διορισμοί των τελευταίων ετών (μετά από μια δεκαετία μηδενικών διορισμών), που δεν φτάνουν να καλύψουν ούτε καν τις συνταξιοδοτήσεις και η προσπάθεια να καλυφθούν όπως-όπως τα κενά με ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, 3μηνίτες, ωρομίσθιοι) δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία, που έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη μόρφωση των μαθητών, όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών» αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, προχωρώντας σε νέα παράσταση διαμαρτυρίας διεκδικώντας την κάλυψη των κενών.
Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κέρκυρας:
Ήταν γνωστό ότι και στη ΔΔΕ Κέρκυρας, όπως και σε όλη την Ελλάδα, η σχολική χρονιά θα ξεκινούσε με χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, αν δεν υπήρχε η πρόσληψη εκατοντάδων αναπληρωτών συναδέλφων/συναδελφισσών.
Μόνο στη Β/θμια Εκπαίδευση στην Κέρκυρα, προσλήφθηκαν και στις δύο φάσεις 91 συνάδελφοι στη Γενική Αγωγή και μόλις 28 στην Ειδική Αγωγή, χωρίς τα κενά να καλύπτονται εξ’ ολοκλήρου (θα ακολουθήσει αναλυτική ανακοίνωση).
Η χρόνια υποστελέχωση των σχολείων, οι ελάχιστοι διορισμοί των τελευταίων ετών (μετά από μια δεκαετία μηδενικών διορισμών), που δεν φτάνουν να καλύψουν ούτε καν τις συνταξιοδοτήσεις και η προσπάθεια να καλυφθούν όπως-όπως τα κενά με ελαστικές σχέσεις εργασίας (αναπληρωτές πλήρους ωραρίου, αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου, 3μηνίτες, ωρομίσθιοι) δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία, που έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στη μόρφωση των μαθητών, όσο και στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Στα πλαίσια αυτά το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, παράλληλα με τον αγώνα για κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς, κάθε χρόνο, ένα από τα πρώτα θέματα με τα οποία ασχολείται, αφορά την περιφρούρηση και διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων όλων των συναδέλφων, όσο γίνεται σε αυτή τη χαοτική κατάσταση, που δημιουργεί διαχρονικά η κυβερνητική πολιτική.
Έτσι και φέτος, από την πρώτη στιγμή, πραγματοποίησε παρέμβαση στη ΔΔΕ, ζητώντας να τηρηθεί η σειρά τοποθέτησης που προβλέπουν τα ΠΔ 50 και 100, η διαφάνεια, η δημοσιοποίηση όλων των κενών. Το ζήτημα αυτό δεν αποτελεί ένα στενά εργασιακό, “συντεχνιακό” ή γραφειοκρατικό ζήτημα. Αφορά την περιφρούρηση εργασιακών δικαιωμάτων (όσων έχουν απομείνει), το σεβασμό και την ίδια τελικά την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού, που έχει άμεση αντανάκλαση στο παιδαγωγικό του έργο μέσα στην τάξη.
Η ΔΔΕ Κέρκυρας από την αρχή δε δέχτηκε τα αιτήματα της ΕΛΜΕ (βλέπε ανακοίνωση 90/4-9-2022). Αρνήθηκε να δημοσιοποιήσει τα κενά, να δηλώσουν οι αναπληρωτές σχολεία, σύμφωνα με τις ανάγκες κι όχι σύμφωνα με το πόσα «χωράνε» στον ΟΠΣΥΔ, να κοινοποιήσει τα κενά στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας κλπ.
Το μπάχαλο με τις τοποθετήσεις συνεχίστηκε, τόσο λόγω κυβερνητικών αποφάσεων (βλ. αλλαγές στις συμβάσεις αναπληρωτών κ.α), όσο και λόγω λαθεμένων αποφάσεων της ΔΔΕ Κέρκυρας, για τις οποίες την απόλυτη ευθύνη έχει ο Διευθυντής ΔΔΕ και το ΠΥΣΔΕ κι όχι οι υπάλληλοι που εργάζονται στη ΔΔΕ και οδήγησε -εκ νέου- σε παλινωδίες και τελικά σε απίστευτη ταλαιπωρία και ανασφάλεια εκατοντάδες συναδέλφους/συναδέλφισσες, ιδιαίτερα αναπληρωτές. Συγκεκριμένα:
- Υπήρξαν καθυστερήσεις και συνεχείς τροποποιήσεις στην ολοκλήρωση της διαδικασίας τοποθετήσεων. Ακόμα και σήμερα μαθαίνουμε (γιατί δεν ανακοινώνονται πουθενά) αλλαγές στις τοποθετήσεις, οι οποίες διαταράσσουν την εκπαιδευτική διαδικασία και το κλίμα στα σχολεία.
- Σε μια τέτοια περίπτωση μάλιστα, το ΠΥΣΔΕ στην απάντηση που έδωσε σε καταγγελία, είχε το θράσος να κάνει αναθέσεις μαθημάτων και ΝΑ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙ ΣΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, πώς να μοιράσουν οι συνάδελφοι τα μαθήματα! Να θυμίσουμε στον ΔΔΕ και στο ΠΥΣΔΕ, ότι τις αναθέσεις μαθημάτων, τις κάνει ο Σύλλογος Διδασκόντων κι όχι ο Διευθυντής Δ.Ε.
- Η απόφαση του ΥΠΑΙΘ για μετατροπή των συμβάσεων 8 συναδέλφων αναπληρωτών στην Κέρκυρα και 563 σε όλη την Ελλάδα και η κατά προτεραιότητα τοποθέτησή τους στα Γυμνάσια, για να κάνουν τα εργαστήρια δεξιοτήτων, παραβιάζει την σειρά τοποθέτησης με βάση τον Πίνακα, γεννάει νέες αδικίες, μεταξύ των ίδιων των αναπληρωτών. Ταυτόχρονα, στερεί με το “έτσι θέλω” από 8 συναδέλφους το δικαίωμά τους να κάνουν το μάθημα που έχουν σπουδάσει και αγαπάνε, αναστατώνουν τα σχολεία, οδηγούν σε “καραμπόλες” και μετακινήσεις εκπαιδευτικών.
- Η απόφαση της ΔΔΕ Κέρκυρας να εφαρμόσει τη νομοθετική πρόβλεψη (νόμος 4823, άρθρο 166) για κάλυψη κατά προτεραιότητα των ΓΕΛ/ΕΠΑΛ (για πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα), κατέστησε άκυρες τις δηλώσεις προτίμησης συναδέλφων/συναδελφισσών αναπληρωτών. Είναι πολλά τα παράπονα για τοποθέτηση σε επιλογές που ήταν πιο χαμηλά ή που δεν είχαν δηλωθεί και καθόλου!
Για όλα τα παραπάνω, η ΕΛΜΕ είχε προειδοποιήσει έγκαιρα και είχε παρέμβει σε όλες τις περιπτώσεις, ώστε να περιφρουρηθούν και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα αλλά και η αξιοπρέπεια όλων των συναδέλφων και να πραγματοποιηθούν οι διαδικασίες με διαφάνεια, χωρίς διακρίσεις και μεροληψίες, όσο γίνεται στα πλαίσια αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής.
Η παραπάνω εκρηκτική κατάσταση, που οδηγεί σε αναστάτωση αλλά διαρρηγνύει και το παιδαγωγικό κλίμα στα σχολεία με επίπτωση και στο έργο των εκπαιδευτικών, φανερώνει με εκκωφαντικό τρόπο πού οδηγεί η πολιτική των ελαστικών σχέσεων εργασίας, η χρόνια αδιοριστία. Πάνω ακόμα και από τα λάθη, τις υπαρκτές παραλείψεις και παλινωδίες της ΔΔΕ Κέρκυρας, φανερώνει την αυτονόητη ανάγκη τα κενά να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς, όπου ο καθένας θα ξέρει το σχολείο του με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Οι εκατοντάδες προσλήψεις συναδέλφων με ελαστικές σχέσεις εργασίας, με εκπαιδευτικούς που έχουν ημερομηνία λήξης, που προσλαμβάνονται κατά εκατοντάδες, σε διάφορες φάσεις και περιμένουν να τοποθετηθούν σε κάποιο σχολείο, αφού ξεκινήσει η χρονιά και που το υπάρχον νομικό πλαίσιο τους αντιμετωπίζει σαν “τον τελευταίο τροχό της αμάξης”, είναι τελικά αδιέξοδη και επικίνδυνη. Όπως αδιέξοδη κι επικίνδυνη είναι και η τακτική του ΠΥΣΔΕ να διαχειριστεί το προσωπικό, το οποίο δε φτάνει για να καλύψει τα σχολεία, κάνοντας λάστιχο τις αναθέσεις μαθημάτων, «καταργώντας» πολλές φορές την 1η ανάθεση, υπολογίζοντας στους εκπαιδευτικούς κυρίως τη 2η και 3η ανάθεση, ώστε να καλύψει τα κενά.
Οι συνάδελφοι που καλούνται να αναλάβουν το έργο της κάλυψης των μορφωτικών αναγκών των παιδιών, δεν μπορεί να γίνονται παιχνιδάκι στα ‘’χέρια’’ αυτής της πολιτικής! Είναι άνθρωποι με ανάγκες και αξιοπρέπεια!
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας καλεί ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους, ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας, μόνιμους, αναπληρωτές ΑΠΩ-ΑΜΩ, να παλέψουμε ΜΑΖΙ για τις σύγχρονες ανάγκες μας, απέναντι στην πολιτική που τσακίζει τις ζωές μας! Συσπειρωμένοι στην ΕΛΜΕ, να απαιτήσουμε μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων αναπληρωτών και εξίσωση των δικαιωμάτων με αυτά των μόνιμων εκπαιδευτικών, κάλυψη των σύγχρονων αναγκών όλων των συναδέλφων!
Καλούμε τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στην παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Κέρκυρας την Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου, στη 1:30 μ.μ.
Απαιτούμε:
- Άμεση αποκατάσταση των αδικιών σε βάρος των συναδέλφων
- Να δοθεί η δυνατότητα βελτίωσης στους/στις συναδέλφους/συναδέλφισσες αναπληρωτές/αναπληρώτριες της Α’ φάσης, πριν τη Β’ φάση.
- Κάλυψη όλων των κενών-Όχι άλλη διδακτική ώρα χαμένη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη