Σε λίγες μέρες, η κ.Κεραμέως οργανώνει -με τις ανάλογες τυμπανοκρουσίες- την έλευση 30 αμερικανικών πανεπιστημίων στη χώρα, προκειμένου να συνεργαστούν με ελληνικά ιδρύματα.
Οπως αναφέρει η κυβερνητική προπαγάνδα, «στο εγγύς μέλλον οι φοιτητές, ερευνητές και καθηγητές από τα ελληνικά πανεπιστήμια θα έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με συναδέλφους τους από τα πανεπιστήμια Yale, Columbia, Harvard, Princeton, Johns Hopkins- μεταξύ άλλων-, να κάνουν από κοινού έρευνα, να ανταλλάξουν τεχνογνωσία ή/και να πάρουν κοινά ή διπλά πτυχία»
Ας ξεχάσουμε προς στιγμήν ότι είναι μάλλον ανέφικτο για τη συντριπτική πλειoνότητα των ελλήνων φοιτητών να σπουδάσουν έστω ένα χρόνο στις ΗΠΑ -εκτός κι αν τα αμερικάνικα πανεπιστήμια αποφασίσουν οτι δε θα τους ζητήσουν δίδακτρα- ώστε να λάβουν διπλά πτυχία και ας δεχθούμε ότι η κίνηση αυτή διευρύνει πράγματι την επιρροή της ελληνικής εκπαίδευσης. Ομως την ίδια στιγμή, στην Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα ελληνικά σχολεία που λειτουργούν στο εξωτερικο, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα που δίνουν μια εικόνα διάλυσης και ανασφάλειας.
Με άλλα λόγια, η κ.Κεραμέως και η κυβέρνηση από τη μια φέρνουν τα αμερικάνικα Πανεπιστήμια για «μπίζνες» κι από την άλλη εχουν παρατήσει στην εγκατάλειψη τα ελληνικά σχολεία εκτός χώρας, ενώ καταγγελίες ακούγονται και για τον τρόπο επιλογής των Συντονιστών τους. Οχι ότι τα εντός χώρας σχολεία έχουν λυμένα τα προβλήματα, όμως το να φέρνεις τα αμερικάνικα ΑΕΙ την ίδια στιγμή που έχεις, λίγο-πολύ, αγνοήσει τα προβλήματα των λειτουργούντων ελληνόγλωσσων σχολείων στο εξωτερικό, κάτι δείχνει για τις προτεραιότητές σου.
Η κατάσταση σε ορισμένα σχολεία του εξωτερικού θα μπορούσε να χαρακτηριστεί δραματική: Σε σχολεία ΤΕΓ των Βρυξελλών λχ, νηπιαγωγός αναγκάζεται να διδάσκει παιδιά Δημοτικού. Το επίπεδο Γυμνασίου που λειτουργούσε στην περιοχή Σκάρμπεκ -μια παραδοσιακά εργατική περιοχή με Έλληνες από τη δεκαετία του ’60, όταν δούλευαν στα ορυχεία και τα τούνελ του μετρό- κλείνει. Στο Αντερλεχτ, η μία από τις τρεις μέρες καταργείται. Στη Λιέγη, τις γυμνασιακές τάξεις έχει αναλάβει ο δάσκαλος, σε τάξεις που φοιτούν ταυτόχρονα και τα παιδιά Δημοτικού...
Ας δούμε πιο αναλυτικά την κατάσταση:
Στη Γερμανία
Τον περασμένο Μάϊο, οι εκπαιδευτικοί των ελληνικών σχολείων της Νυρεμβέργης με ανοικτή τους επιστολή, εξέφρασαν «τον προβληματισμό και την έντονη ανησυχία μας, η οποία απορρέει από τις πληροφορίες που ανεπίσημα έχουμε και αφορούν προτάσεις και σχέδια για δομικές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων της ομογένειας, στις οποίες υπηρετούμε. Η ανησυχία μας αυτή θεωρούμε ότι είναι εύλογη στο βαθμό που κανείς αρμόδιος θεσμικός φορέας δεν ανέλαβε την ευθύνη να ενημερώσει τα σχολεία κι εμάς τους εκπαιδευτικούς επίσημα για τους σχεδιασμούς αυτούς που θα κληθούμε να εφαρμόσουμε», ανέφεραν οι εκαπιδευτικοί και εξήγησαν:
Προβληματιζόμαστε διότι:
- Αγνοούμε το ακριβές περιεχόμενο αυτών των προτάσεων, γιατί εκφωνούνται προφορικά χωρίς να παρουσιάζονται εγγράφως, όπως θα ήταν αυτονόητο για κάθε αλλαγή θεσμικού πλαισίου αυτής της τάξης.
- Αγνοούμε ποιος φορέας επιθυμεί και εισηγείται και ποιος αναλαμβάνει θεσμικά την ευθύνη αυτών των προφορικών προτάσεων.
- Αγνοούμε τις επιπτώσεις που θα έχουν στη διοίκηση των σχολείων, στα διδακτικά μας καθήκοντα, στον παιδαγωγικό μας ρόλο αλλά και στις εργασιακές μας συνθήκες.
- Αγνοούμε τις επιπτώσεις που θα έχουν στο παρόν και στο μέλλον των μαθητών μας και στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση και προφανώς δεν αρκούν οι εικασίες.
- Αναρωτιόμαστε για ποιους λόγους ζητείται επειγόντως και με αυτή την «προχειρότητα» η συναίνεση των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων.
«Ως εκπαιδευτικοί της πράξης, ζώντας την καθημερινότητα των σχολείων, αφουγκραζόμενοι τα προβλήματα των μαθητών και των οικογενειών τους και καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια να ανταποκριθούμε υπό αντίξοες συνθήκες στο εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό μας έργο, είμαστε δεκτικοί σε κάθε ειλικρινή και καλοπροαίρετη πρόταση που αποσκοπεί στη βελτίωση των σχολείων της ομογένειας στη Νυρεμβέργη. Θέτουμε όμως με υπευθυνότητα και τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την επιτυχία οποιασδήποτε μεταρρυθμιστικής προσπάθειας του βαθμού και της έκτασης που ανεπίσημα πληροφορούμαστε και ζητάμε:
- Έγγραφη κατάθεση της κάθε πρότασης που θα αποτελεί δέσμευση για το μέλλον των σχολείων, των μαθητών και της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης.
- Υπεύθυνη και θεσμική ενημέρωσή μας για όλο το φάσμα των φημολογούμενων θεσμικών μεταβολών.
- Διαφάνεια και διάλογο, ώστε να καταθέσουμε τις απόψεις και τις προτάσεις μας.
Μέλημα και δέσμευσή μας είναι η ελληνόγλωσση εκπαίδευση της ομογένειας, μια ιστορική κατάκτηση, όχι μόνο να μην αποδυναμωθεί, όπως βάσιμα φοβόμαστε, αλλά να εξακολουθήσει να υπάρχει και να αποκτήσει μια νέα δυναμική», τίονισαν οι εκπαιδευτικοί.
Το θέμα της διαφάνειας πάντως, δεν το ανέδειξαν μόνο εκείνοι.
Οπως αναφέρει μεταξύ πολλών άλλων, σε εκτενή επιστολή του ο εκπαιδευτικός Αθανασιος Παπαδόπουλος, με το ξεκίνημα του νέου σχολικού έτους στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία οι εκπαιδευτικοί που ήταν ήδη αποσπασμένοι και κάποιοι πρόσφατα αποσπασμένοι έμαθαν……την ημέρα προσέλευσης τους στο σχολείο, στις 10 Αυγούστου , σε ποια σχολεία είχαν ήδη τοποθετηθεί. Οι εκπλήξεις ήταν πολλές και οδυνηρές για αρκετούς εκπαιδευτικούς, το θλιβερό ήταν ότι τις πληροφορήθηκαν…….μόλις την πρώτη μέρα επιστροφής τους στο σχολείο! Αναφέρουμε μερικές από αυτές τις καθόλου «αναπάντεχες» εκπλήξεις:
Συναδέλφισσα εκπαιδευτικός που έχει ήδη διανύσει δύο χρόνια απόσπασης μαθαίνει πως θα μετακινηθεί σε τρία διαφορετικά σχολεία από τα οποία το ένα από αυτά βρίσκεται πολύ μακριά οπό την κατοικία της, αλλά και από τα άλλα δύο σχολεία. Δεν ελήφθη υπόψη καν ένα ορθοπεδικό θέμα υγείας της συναδέλφου ούτε το γεγονός ότι μεγαλώνει μόνη της παιδί το οποίο τη χρονιά αυτή θα δώσει Πανελλήνιες Εξετάσεις. (...) Φοβούμαστε πως ένα ΣΓΕ αντιλαμβάνεται κυρίως το ρόλο του ως «κόφτη» αιτήσεων κανονικών αδειών που δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί με προσχηματική επίκληση των «αναγκών της υπηρεσίας» έχει απλά εκτραπεί από τον βασικό ρόλο και αποστολή του και στέλνει λάθος μήνυμα στους εκπαιδευτικούς: ότι δηλαδή εκτιμά πως οι εκπαιδευτικοί αιτούνται αδικαιολόγητα άδειες για “ψήλου πήδημα”!
Συνάδελφος με μακροχρόνια παραμονή στη Γερμανία και με πολυετή και μακρά εμπειρία εργασίας στο ίδιο το Συντονιστικό Γραφείου μαθαίνει ότι στη νέα σχολική χρονιά η πολυετής πείρα του στο Γραφείο πλέον δεν είναι αναγκαία και θα μετακινηθεί για μία ημέρα την εβδομάδα στο Δημοτικό Σχολείο άλλης πόλης στη Βόρεια-Ρηνανία Βεστφαλία, χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο διαμονής του και από το εκεί Ελληνικό σχολείο στο οποίο είναι τοποθετημένος- παράλληλα με την εργασία του στο ίδιο το Συντονιστικό Γραφείο. Οι εξηγήσεις που του δόθηκαν για το «πώς» και το «γιατί» αυτής της αιφνιδιαστικής απόφασης κάθε άλλο παρά ικανοποιητικές είναι και καταλήγουν στην πολύ γνωστή επωδό: « Για τις ανάγκες της υπηρεσίας»: πρόκειται για την φράση- πασπαρτού του ΣΓΕ, την τελευταία δικαιολογία και ύστατο καταφύγιο του κου Συντονιστή, όταν πρέπει να δικαιολογηθούν αποφάσεις που αιφνιδιάζουν τους εκπαιδευτικούς και τους παρουσιάζονται ως τετελεσμένα γεγονότα.
Πλήθος άλλων συναδέλφων βρέθηκαν αντιμέτωποι με παρόμοιες δυσάρεστες εκπλήξεις: εκπαιδευτικοί που καλούνται να μετακινηθούν πολύ μακριά από την πόλη διαμονής τους παρά το γεγονός ότι έχουν σοβαρότατα θέματα υγείας ( περίπτωση συναδέλφου από το Μπίλεφελντ η οποία καλείται να μεταβεί στο Βούπερταλ για πολλές μέρες της εβδομάδας). Αρκετοί από αυτούς τους συναδέλφους είτε έχουν παιδιά μικρής ηλικίας είτε σοβαρά θέματα υγείας είτε βρίσκονται κοντά στο τέλος της καριέρας τους λόγω συνταξιοδότησης. «Κερασάκι στην τούρτα» των πιο πρόσφατων περιστατικών που άφησε όλους μας άναυδους: η διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου του Ντόρτμουντ παύθηκε από τον κύριο Συντονιστή και η παύση της της ανακοινώθηκε από τον ίδιο μόλις μερικές μέρες πριν την αρχή της σχολικής χρονιάς! (...)
Σε όλες τις περιγραφόμενες περιπτώσεις υπάρχει το εξής κοινό: απροθυμία να δοθούν διευκρινίσεις για τα κριτήρια των τοποθετήσεων και τη βαρύτητα του καθενός από αυτά στην τελική τοποθέτηση. Το επαναλαμβάνω και το τονίζω με έμφαση : προφανώς και οι τοποθετήσεις δεν είναι δυνατόν να ικανοποιήσουν τους πάντες. Είναι η κουλτούρα απουσία διαφάνειας και η μη δημοσιοποίηση της βαρύτητας των εκάστοτε κριτηρίων στις τοποθετήσεις αυτό που δημιουργεί ένα κλίμα αδικίας και δυσπιστίας που οξύνει τα πνεύματα και δηλητηριάζει τις σχέσεις του Συντονιστικού Γραφείου με τους εκπαιδευτικούς».
Στο Παρίσι
Στο Παρίσι, λειτουργούν πέντε Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ), στα οποία φοιτούν συνολικά 500 μαθητές και μαθήτριες. Εκεί, τα παιδιά μαθαίνουν τη γλώσσα παρακολουθώντας μαθήματα μία φορά την εβδομάδα, για 4 ώρες. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι οι ώρες είναι εκ των πραγμάτων λίγες, ωστόσο τα δυο τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει χειροτερέψει δραματικά. Ενδεικτικό είναι ότι, πέρυσι, τα τμήματα υπολειτούργησαν με 11 εκπαιδευτικούς, ενώ φέτος για πρώτη φορά ο αριθμός είναι πλέον μονοψήφιος. Επτά εκπαιδευτικοί για 500 παιδιά!
Η παραπάνω αναλογία, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Εφ.συν», έχει διαταράξει πλήρως την ομαλή λειτουργία των ΤΕΓ, υποβαθμίζοντας εντελώς την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Η ανεπάρκεια προσωπικού έχει δημιουργήσει ανυπέρβλητες πρακτικές δυσκολίες. Προκειμένου τα παιδιά να διατηρήσουν έστω και μια μικρή επαφή με τη γλώσσα, έχει αποφασιστεί η συνδιδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες, με αποτέλεσμα μαθητές διαφορετικών επιπέδων να στοιβάζονται σε υπεράριθμες και δυσλειτουργικές τάξεις, τμήματα Γυμνασίου και Λυκείου να λειτουργούν κάθε δεκαπέντε ημέρες ή και καθόλου και νηπιαγωγοί να υποχρεούνται να καλύπτουν διδακτικά όλες τις τάξεις του δημοτικού.
«Τα μαθήματα είναι σημαντικό να συνεχιστούν, γιατί τα παιδιά αναπτύσσουν το αίσθημα της ταυτότητας και της υπερηφάνειας. Ερχονται σε επαφή με την ελληνική κουλτούρα και συναναστρέφονται συνομηλίκους τους, στους μοναδικούς χώρους εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Αντώνης Κασιδώνης, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του ΤΕΓ Σατνέ-Μαλαμπρί.
«Για να λειτουργήσουν σωστά τα τμήματα, χρειάζονται 18 εκπαιδευτικοί για τα σχολεία της πόλης του Παρισιού και των προαστίων. Στο Σατνέ, για παράδειγμα, έχουμε 130 παιδιά και μόνο τέσσερις καθηγητές. Γνωρίζω ότι το τμήμα στο Αραγκό έχει μόλις τρεις καθηγητές για 150 μαθητές, ενώ στο Σαρτρουβίλ είναι αποσπασμένη μία νηπιαγωγός, η οποία κάνει μάθημα σε τέσσερα τμήματα», μας λέει και προσθέτει: «Υπάρχουν γονείς που μέχρι πρότινος έφερναν τα παιδιά στο ΤΕΓ του Σατνέ από τη Χάβρη, που είναι 2,5 ώρες μακριά, προκειμένου να μπορέσουν τα παιδιά τους να έχουν επαφή με την ελληνική γλώσσα και κουλτούρα. Τώρα, με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας και τη γενικότερη υποβάθμιση της εκπαίδευσης, αποφάσισαν να διακόψουν την παρακολούθηση των μαθημάτων. Η συγκεκριμένη πολιτική απομακρύνει τα παιδιά από τα ελληνικά σχολεία».
Στην Ολλανδία
Δύσκολη είναι η κατάσταση και στην Ολλανδία. Σε πρόσφατο ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων ΤΕΓ Χάγης δήλωνε ότι υπάρχουν 202 παιδιά και περίπου 10 ενήλικες μαθητές και ότι «έξι ή εφτά τμήματα λειτουργούν με ωρομίσθιους που τους πληρώνουμε οι γονείς, αλλιώς θα διώχναμε 50-60 παιδιά από το σχολείο ή θα τα στοιβάζαμε σε 30άρες τάξεις».
Για το θέμα της υποβάθμισης της ελληνικής εκπαίδευσης σε χώρες του εξωτερικού υπάρχει ενεργό ψήφισμα υποστήριξης, το οποίο μέχρι και την ώρα που γραφόταν το κείμενο είχε συγκεντρώσει 885 υπογραφές, μέσα σε μόλις δύο 24ωρα. «Σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για αδράνεια. Είναι υπόθεση όλων μας. Ζητούμε από την υπουργό Παιδείας την έμπρακτη υποστήριξη των ελληνικών σχολείων με: την απόσπαση επαρκούς αριθμού εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις ανάγκες που έχουν εκτιμηθεί από τον υπεύθυνο του κάθε ΤΕΓ, την έγκαιρη άφιξη και ανάληψη καθηκόντων των εκπαιδευτικών, την προσαρμογή του επιμισθίου των εκπαιδευτικών στο σημερινό κόστος ζωής της εκάστοτε χώρας για τη διασφάλιση επαρκών αιτήσεων αποσπάσεων», αναφέρει το ψήφισμα. Οσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να υπογράψουν στο https://bit.ly/3CQGAG9
Στο Βέλγιο
To Βέλγιο, ως γνωστόν, φιλοξενεί πολλούς Ελληνες οικονομικούς μετανάστες ήδη από τη δεκαετία του '60. Κατά τα χρόνια της κρίσης, από το 2010 και μετά δηλαδή, η βελγική επικράτεια φιλοξενεί και μία νέα γενιά Ελλήνων μεταναστών που βρήκαν στο Βέλγιο μία διέξοδο από τη ζόφο των μνημονίων.
Στη χώρα υπάρχουν Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας στην πρωτεύουσα, τις Βρυξέλλες, καθώς και στη Γάνδη, το Γκενκ, το Μέχελεν και την έδρα του ΝΑΤΟ.
Αυτό που ζούμε εφέτος στα ΤΕΓ δεν έχει ξαναγίνει" λέει στο News247 Έλληνας γονέας του οποίο το παιδί φοιτά σ' ένα από τα τμήματα. "Εχουν κοπεί ώρες, οι εκπαιδευτικοί είναι πλέον 39 ενώ μέχρι πέρυσι ήταν 47. Απευθυνθήκαμε στην επικεφαλής του συντονιστικού γραφείου εκπαίδευσης των Βρυξελλών, στην κα Κολλάρα, και μάς είπε ότι πρέπει να σεβόμαστε τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων. Μα και εμείς Έλληνες φορολογούμενοι είμαστε και θέλουμε τα παιδιά μας να μάθουν την ελληνική γλώσσα".
Συνεχίζει λέγοντας ότι "η λογική του Υπουργείου Παιδείας είναι καθαρά λογιστική, θέλουν ο εκπαιδευτικός να συμπληρώνει τις ώρες του. Η συγκεκριμένη προσέγγιση όμως δεν μπορεί να λύσει το πρόβλημα. Έχουν τη δυνατότητα να αποσπάσουν και άλλους εκπαιδευτικούς στο Βέλγιο και όμως δεν το κάνουν".
"Κατά τη γνώμη μου αυτό δείχνει μία έλλειψη σοβαρότητας και μία προχειρότητα. Επίσης στα ΤΕΓ οι επικεφαλής εκτός από την καθαρά εκπαιδευτική δουλειά μέσα στις τάξεις, επωμίζονται και το διοικητικό κα γραμματειακό φόρτο. Είναι πολύ μεγάλος ο όγκος της δουλειάς. Και βέβαια παρατηρείται το φαινόμενο, όπως και στη Γαλλία, παιδιά διαφόρων επιπέδων γνώσης της ελληνικής να συνωστίζονται στην ίδια τάξη, καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα για περισσότερα τμήματα. Την ίδια ώρα νηπιαγωγοί αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε παιδιά ηλικίας δημοτικού για να συμπληρώνουν ώρες".
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στα ΤΕΓ του Βελγίου είναι και το ακόλουθο παράδειγμα από το τμήμα του Αντερλεχτ: "Τα παιδιά στο Αντερλεχτ, συνήθως τρίτης και τέταρτης γενιάς Ελλήνων, πήγαιναν στο ΤΕΓ κάθε Τετάρτη και Σάββατο. Το κτήριο μαζί με όλα τα έξοδα λειτουργίας το πληρώνουν οι γονείς. Και όμως εφέτος, η μία μέρα "κόπηκε", πλέον τα παιδιά κάνουν μάθημα μόνο το Σάββατο. Άρα, το κτήριο νοικιάζεται πλέον μόνο για μία μέρα, το Σάββατο. Πόσο βιώσιμη είναι αυτή η κατάσταση;"
Ως προς την αναγκαία, πέρα από κάθε αμφιβολία, ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού, έχει δοθεί η υπόσχεση ότι μέσα στη χρονιά θα έρθει ένας ακόμη φιλόλογος. Ακόμα όμως και αν η υπόσχεση πραγματοποιηθεί, τα προβλήματα δεν θα λυθούν. Ένας κούκος, άλλωστε, δεν φέρνει την άνοιξη. Υπάρχει ΤΕΓ στο Βέλγιο, διαθέτει μόλις έναν εκπαιδευτικό ο οποίος έχει αναγκαστεί να "σπάσει" το τμήμα στα δύο και να κάνει από 2,5 ώρες σε κάθε "υποτμήμα" για να καλυφθούν οι ανάγκες.
Συνέπεια όλων των παραπάνω όπως τη μεταφέρει η πηγή του NEWS 24/7; "Κάθε χρόνο οι εγγραφές στα ΤΕΓ λιγοστεύουν και η ποιότητα των μαθημάτων μειώνεται". Αλήθεια, αυτό θέλουμε για τους Έλληνες της διασποράς;
Και ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή
Στο πλαίσιο αυτό, 47 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που κατέθεσαν χτες ερώτηση προς την κ.Κεραμέως για το ζήτημα, ζητούν από την υπουργό Παιδείας να απαντήσει σε 6 ερωτήσεις:
Θα προχωρήσει σε ενέργειες για να καλύψει άμεσα τα μεγάλα εκπαιδευτικά κενά που καταγράφονται στα σχολεία και τα ΤΕΓ του Βελγίου, της Γαλλίας και της Ολλανδίας;
Εξετάζει το ενδεχόμενο να επαναφέρει το επίδομα εξωτερικού (επιμίσθιο) και για τα πέντε χρόνια απόσπασης, όπως και να ευθυγραμμίσει το ύψος του με τις σημερινές οικονομικές απαιτήσεις διαβίωσης σε Ελλάδα και εξωτερικό;
Ποιο είναι το ποσοστό κάλυψης εκπαιδευτικών στα σχολεία του εξωτερικού; Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός εκπαιδευτικών που αποσπάστηκαν για πρώτη φορά φέτος και ποιος ο αριθμός των εκπαιδευτικών που παρατάθηκε η απόσπασή τους για ένα ακόμη σχολικό έτος;
Ποιος ήταν ο προϋπολογισμός του υπουργείου Παιδείας για την Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση στο Εξωτερικό κατά το 2021-2022 και τι προβλέπει το προσχέδιο του προϋπολογισμού για το 2022-2023;
Σχεδιάζει να ξεκινήσει διάλογο με την επιστημονική κοινότητα, τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, τις ελληνικές κοινότητες στο εξωτερικό για την ποιότητα των σπουδών, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τη διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες, τους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς φορείς του εξωτερικού;
Θα προχωρήσει σε αξιοκρατικές τοποθετήσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού βάσει κριτηρίων, εφαρμόζοντας το νομικό πλαίσιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ή θα συνεχίσει να διορίζει επικεφαλής στα Γραφεία Εκπαίδευσης ανά τον κόσμο, στελέχη από τα μητρώα της ΝΔ και της ΔΑΚΕ εκπαιδευτικών;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη