Μεγάλη αναμένεται να είναι η αυριανή πανελλαδική απεργία, καθώς μέχρι και σήμερα αυξάνονται οι σύλλογοι που καλούν σε μαζική συμμετοχή.
Η απεργία έχει στόχο να τονίσει τα μείζονα προβλήματα που πλήττουν τους εργασιακούς κλάδους και να ζητηθεί σεβασμός και συνθήκες βελτίωσης, με φόντο τον πληθωρισμό και την ακρίβεια που επιβαρύνει τους πολίτες.
Μεγάλα, είναι φυσικά, και τα προβλήματα στην εκπαίδευση, τα οποία όχι μόνο δεν αντιμετωπίζονται, αλλά αντίθετα εντείνονται. Όπως αναφέρει η Δ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, δυσλειτουργίες προκαλούν οι αποφάσεις της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης που ζητά σύμπτυξη τμημάτων και δεν εγκρίνει το σπάσιμο τμημάτων.
Η ανακοίνωση
«Η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, ενώ συμπληρώνεται ο δεύτερος μήνας από την έναρξη των μαθημάτων, απαιτεί την σύμπτυξη τμημάτων στην Β΄ Τάξη του 27ου Λυκείου Θεσσαλονίκης και στην Γ΄ Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης αδιαφορώντας για τα αρνητικά μαθησιακά αποτελέσματα που θα επιφέρει η διαταγή της αφού στα νέα τμήματα που θα προκύψουν ο αριθμός των μαθητών φτάνει τους 27 μαθητές ανά τμήμα. Ταυτόχρονα αδιαφορεί πλήρως για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Στον αντίποδα δεν εγκρίνει το σπάσιμο τμημάτων στο 28ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο οποία ήδη φοιτούν 28 και 29 μαθητές περισσότεροι δηλαδή από το ανώτερο όριο που προβλέπεται. Επίσης δεν εγκρίνει παρανόμως το σπάσιμο τμημάτων λόγω μικρών αιθουσών στο 2ο Γυμνάσιο Μαλακοπής βάσει των διατάξεων του κανονισμού πυροπροστασίας (“Για τις αίθουσες διδασκαλίας είναι ίσος με τον αριθμό των καθισμάτων χωρίς όμως να υπολείπεται την αναλογία 1 ατόμου/2 τετρ. μέτρα καθαρού εμβαδού δαπέδου της αίθουσας” άρθρο 7 Π.Δ. 71/1988) θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών.
Η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης αριστεύει στην αδιαφάνεια την ασυδοσία και την εμπέδωση ενός παρακράτους πελατειοκρατίας.
Στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης εσκεμμένα αναρτά ελάχιστες αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ έτσι ώστε οι συνάδελφοι να μην έχουν πληροφόρηση των τοποθετήσεων και να αδυνατούν να ελέγξουν την νομιμότητα τους.
Συνεχίζει τις περσινές προδήλως παράνομες ενέργειες της, που ακυρώθηκαν μετά την παρέμβαση του Σωματείου. Διατάζει την υποχρεωτική μετακίνηση οργανικά ανηκόντων συναδέλφων σε άλλα σχολεία, αφαιρώντας ώρες με τις οποίες συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο με μαθήματα Β’ Ανάθεσης (εργαστήριο δεξιοτήτων) στο σχολείο της οργανικής τους και καλύπτει το «κενό» που προκύπτει με συναδέλφους αναπληρωτές.
Τοποθετεί χωρίς προκήρυξη και με πλήρη αδιαφάνεια συναδέλφους στα ΕΚΦΕ χωρίς να αναρτά τις τοποθετήσεις στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ. Στην συνάντηση που είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα ρωτήθηκε με ποια κριτήρια τοποθετήθηκαν οι συνάδελφοι στα ΕΚΦΕ και μας απάντησε ότι το μόνο κριτήριο ήταν ότι δεν συμπλήρωναν το υποχρεωτικό ωράριο τους στα σχολεία τους. Όταν της αναφέραμε ότι ψεύδεται γιατί τουλάχιστον σε μία περίπτωση που γνωρίζουμε, μιας και τα πάντα γίνονται εν κρυπτώ, μετά την έναρξη των μαθημάτων μετακίνησε εξολοκλήρου οργανικά ανήκουσα συνάδελφισσα στο 18ο Λυκείο Θεσσαλονίκης που κάλυπτε όλο το ωράριο στην σχολική της μονάδα δεν καταδέχτηκε καν να μας απαντήσει.
Η ΔΔΕ έδωσε πλασματικά κενά στο Υπουργείο και με βάση αυτά οι συνάδελφοι αναπληρωτές τοποθετήθηκαν μέσω του συστήματος του Υπουργείου σε κενά που δεν υπήρχαν. Αντί η ΔΔΕ να αναγνωρίσει το «λάθος» της και να δημοσιεύσει τα εναπομείναντα πραγματικά κενά, που προέκυψαν μετά τις τοποθετήσεις των μονίμων συναδέλφων, για να ξεκινήσει διαδικασία νέων τοποθετήσεων με νέες αιτήσεις και τα κριτήρια που προβλέπονται για τις τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών, έκανε τοποθετήσεις κατά το δοκούν σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας και ασυδοσίας. Επίσης, συνάδελφοι αναπληρωτές μετά την τοποθέτηση τους από το Υπουργείο σε σχολικές μονάδες ανακάλυψαν ότι τα συγκεκριμένα κενά, που δόθηκαν από την ΔΔΕ, είναι περιορισμένης διάρκειας ( π.χ. λήγουν τον Δεκέμβριο 2022 ). Οι συνάδελφοι ποτέ και από κανέναν δεν ενημερώθηκαν όταν έκαναν την αίτηση τοποθέτηση τους για την περιορισμένη διάρκεια των κενών και τώρα αντιλαμβάνονται ότι το δίκαιο των τοποθετήσεων ήταν ρωσική ρουλέτα.
Η ΔΔΕ δεν προχωρά την διαδικασία μονιμοποίησης των συναδέλφων ειδικής αγωγής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. (Εγκύκλιο 1077693/Ε2/1-7-2016, άρθρο 40 του Υπαλληλικού Κώδικα Ν.3528/2007). Η δοκιμαστική περίοδος των νεοδιόριστων έληξε στις 19/8/2022, επομένως η διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης οφείλει να εκδοθεί το αργότερο έως τις 19/10/2022.
Από τον Αύγουστο ακόμη η Διοίκηση και το νόθο ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, σε εναρμόνιση με την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική και εξυπηρετώντας την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου, προχώρησε σε οριστικές τοποθετήσεις συναδέλφων αποσπασμένων και νεοδιόριστων, αλλά και συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου μέχρι 28/8 ,πριν ακόμη οριστικοποιηθούν τα κενά. Σε παράσταση των ΕΛΜΕ στην αρχή της σχολικής χρονιάς αρνήθηκε να θεωρήσει προσωρινές τις τοποθετήσεις, αρνήθηκε να αποδεχτεί τα πάγια αιτήματα του κλάδου για την τήρηση κριτηρίων αντικειμενικότητας και διαφάνειας που δημιουργούν ισότιμους όρους για όλους τους συναδέλφους σε όλες τις κατηγορίες των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών, αρνήθηκε να δώσει τα στοιχεία με τα κενά, καθώς τα στοιχεία θα επιβεβαίωναν τις μεγάλες ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό. Αποτέλεσμα αυτών των πρακτικών ήταν ένα γενικευμένο μπάχαλο με συνεχείς τοποθετήσεις και επανατοποθετήσεις συναδέλφων που δημιούργησε ένα κάρο προβλήματα στην μαθησιακή διαδικασία και στην λειτουργία των σχολείων.
Η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης θεωρεί, ως πρώην στέλεχος της συνδικαλιστικής παράταξης της Νέας Δημοκρατίας (ΔΑΚΕ), ότι θα βρίσκεται εσαεί στο απυρόβλητο και θα ότι έχει την αμέριστη κάλυψη Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας.
Τέτοιου είδους πρακτικές, παράνομες έτσι κι αλλιώς, αντιεκπαιδευτικές και αντισυναδελφικές, που επιχειρείται η επιβολή τους με επίδειξη αυταρχικής ισχύος δεν έχουν θέση στην εκπαίδευση.
Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε αυτό το απαράδεκτο καθεστώς, που πλήττει τα δικαιώματα των μαθητών και των συναδέλφων και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Οι αυταρχικές πρακτικές συνδέονται απευθείας με τις αντίστοιχες του Υπουργείου Παιδείας, καθώς επιχειρείται η εφαρμογή εκπαιδευτικής πολιτικής μέσα από τα δικαστήρια, την αστυνομία, έχοντας απέναντι τον κόσμο της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
Απαιτούμε – διεκδικούμε
Καμία συγχώνευση τμημάτων ή σχολείων. Να σπάσουν τα μεγάλα τμήματα, 15 μαθητές στο τμήμα.
Όλες οι τοποθετήσεις (μόνιμων, αναπληρωτών) με κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας (δημοσιοποίηση όλων των κενών - αίτηση – μόρια – δικαίωμα ενστάσεων).
Να μονιμοποιηθούν τώρα όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής που διορίστηκαν το 2020.
Ίσα δικαιώματα στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών που μετέτρεψαν τη σύμβασή τους σε ΕΣΠΑ. Να τοποθετηθούν με βάση την ειδικότητά τους και δικαίωμα επιλογής όλων των σχολείων.
Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο. Να καλυφθούν όλες οι ώρες και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
Να εγκριθούν όλα τα νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν εδώ και χρόνια.
Να καλυφθούν όλα τα κενά και σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, ΕΠΑΛ, κ.ά.).
Να καλυφθούν όλες οι ανάγκες με μαζικές προσλήψεις και μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών
Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
Παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Δε θα μείνουμε θεατές στην εξαθλίωσή μας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη