Το 2019 οι εκπαιδευτικοί του Λος Άντζελες, ξεσηκώθηκαν για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια, διαμαρτυρόμενοι για τους μισθούς τους και την κατάσταση στη σχολική εκπαίδευση.
Η απεργία των εκπαιδευτικών στο Λος Άντζελες έθεσε το ερώτημα: Ποιος θα ελέγχει την εκπαίδευση; Το δημόσιο συμφέρον ή οι φορείς της ιδιωτικοποίησης;
Λίγο πριν το περιοδικό TIME δημοσίευσε ένα εντυπωσιακό αφιέρωμα για τους εκπαιδευτικούς στις ΗΠΑ. Το δυνατό εξώφυλλο με τη φωτογραφία της εκπαιδευτικού και τη λεζάντα που έλεγε. «Κάνω τρεις δουλειές και πουλώ το πλάσμα του αίματός μου για να πληρώσω τους λογαριασμούς μου. Είμαι εκπαιδευτικός στην Αμερική», έκανε το γύρο του κόσμου κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στις μέσα σελίδες διαβάσαμε ιστορίες από «οδηγούς επιβίωσης» που πρόσφεραν και άλλοι δάσκαλοι και καθηγητές της χώρας.
Η είδηση ότι στην καρδιά του καπιταλισμού οι εκπαιδευτικοί ζουν σε συνθήκες εξαθλίωσης έκανε αίσθηση. Κυρίως στον υπόλοιπο κόσμο και όχι τόσο στην αμερικάνικη κοινωνία. Γιατί στις ΗΠΑ από τον Μάρτη της περασμένης σχολικής χρονιάς, η «εκπαιδευτική άνοιξη» όπως ονομάστηκε έφερε στο προσκήνιο όχι μόνο τα προβλήματα των εκπαιδευτικών αλλά και της εκπαίδευσης συνολικά. Γιατί εκτός από το δάσκαλο που δουλεύει τρεις δουλειές για να τα βγάλει πέρα, υπάρχουν τα σχολεία με τάξεις των 50 και 60 μαθητών, με βιβλία που πηγαίνουν από χέρι σε χέρι τα τελευταία 20 χρόνια, με δημόσια σχολεία που κλείνουν το ένα μετά το άλλο λόγω της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης.
Η απεργία έβαλε στο στόχαστρό της την νεοφιλελεύθερη πολιτική της ιδιωτικοποίησης, η οποία μέσα από τα δίκτυα εκπαιδευτικής πολιτικής που αποτελούνται από κυβερνήσεις, think-tank, διεθνείς οργανισμούς, διεθνείς αξιολογήσεις, εταιρείες παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών και υλικών, διαχέεται σε όλη την υφήλιο. Η σύγκρουση είναι άνιση, καθώς οι εκπαιδευτικοί για άλλη μια φορά αντιμετωπίζουν τα μεγαθήρια των οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων που προωθούν την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης σε όλο τον κόσμο.
Οι συνέπειες της ιδιωτικοποίησης
Πριν λίγες μέρες το φως της δημοσιότητας είδε η απόλυση ενός ζευγαριού εκπαιδευτικών στις ΗΠΑ
Συγκεκριμένα:
Ένα ζευγάρι εκπαιδευτικών γύρισε «ροζ» βίντεο μέσα σε αίθουσα διδασκαλίας σε σχολείο στις ΗΠΑ, καθώς οι μισθοί τους δεν ήταν αρκετοί για την επιβίωσή τους, αλλά έχασαν τη δουλειά τους.
Η καθηγήτρια Φυσικής χρησιμοποίησε το παρατσούκλι Khloe Karter όταν ανήρτησε το ροζ βίντεο στην ιστοσελίδα OnlyFans. Ωστόσο, το βίντεο ανακάλυψαν οι μαθητές της, οι οποίοι άρχισαν να το διακινούν.
Συμπρωταγωνιστής της ήταν ο Ντίλον, ο σύζυγός της και δάσκαλος δημοτικού, ο οποίος συμμετείχε στο γύρισμα σε αίθουσα του σχολείου Lake Havasu Unified School District, όπως αναφέρει ο αμερικανικός Τύπος.
Η καθηγήτρια υποστήριξε ότι παραιτήθηκε στις 31 Οκτωβρίου, καθώς βρέθηκε «υπό πίεση» αφού τέθηκε σε υποχρεωτική άδεια και επιτήρηση με τον σύζυγό της να χάνει τη δουλειά του τέσσερις ημέρες αργότερα.
Την περασμένη Παρασκευή, η εκπαιδευτικός δημοσίευσε ένα βίντεο για να εξηγήσει γιατί γύρισαν πορνό στο σχολείο.
«Τα παιδιά μου είναι το πιο σημαντικό πράγμα για μένα και ήδη περνάω άπειρες ώρες εκτός ωραρίου σε επιπλέον σχολικές δραστηριότητες και δεν πιστεύω ότι είναι δίκαιο να θυσιάζω τον χρόνο των παιδιών μου γιατί ο μισθός μου δεν είναι αρκετός» επισήμανε η Πίερ.
Στη συνέχεια, παραδέχθηκε ότι γύρισε το βίντεο σε σχολική αίθουσα, αλλά ισχυρίστηκε ότι το έκανε μετά το σχολικό ωράριο, το Σαββατοκύριακο όταν δεν υπήρχαν μαθητές.
Έχω πτυχίο master, 16 χρόνια προϋπηρεσία, δουλεύω σε 2 επιπλέον δουλειές και δίνω αίμα για να πληρώσω τους λογαριασμούς μου – Είμαι δασκάλα στην Αμερική
Εξώφυλλο και αφιέρωμα του περιοδικού Time
Η Hope Brown αναφέρει πως εξασφαλίζει 60 δολάρια τη φορά, δίνοντας πλάσμα από το αίμα της 2 φορές την εβδομάδα και ίσως λίγα ακόμη όταν πουλάει τα ρούχα της σε καταστήματα με μεταχειρισμένα είδη. Ο κύριος μισθός που λαμβάνει ως καθηγήτρια ιστορίας δεν φτάνει για να ανταποκριθεί στους βασικούς της λογαριασμούς, ενώ εκτελεί και χρέη security σε μηχανή ανίχνεσης μετάλλων, σε ένα γήπεδο του Κεντάκι. Με τον άντρα της συντηρούν και μια μικρή επιχείρηση ξεναγήσεων για να ενισχύσουν το εισόδημά τους.
«Πραγματικά αγαπώ την διδασκαλία», εξηγεί η 52χρονη, «αλλά δεν πληρωνόμαστε για την δουλειά που κάνουμε».
Η ίδια αναφέρει στο ίδιο δημοσίευμα πως αναγκάζεται να ζει σε ένα μικρό διαμέρισμα και κοιμάται στο ίδιο κρεβάτι με το παιδί της, ενώ έχει μείνει 3 φορές χωρίς δουλειά λόγω περικοπών στους προϋπολογισμούς.
Μερικά σχολεία προσλαμβάνουν εκπαιδευτικούς από το εξωτερικό, με χαμηλούς μισθούς, προκειμένου να μειώσουν το κόστος, ενώ το ιδιότυπο σύστημα συνταξιοδότησης δεν αφήνει το «παράθυρο» σε εκπαιδευτικούς να λάβουν σύνταξη ή να εντάσσονται στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Καθώς δεν υπάρχει ένας εθνικός οργανισμός, σπάνια ένας εκπαιδευτικός μπορεί να μένει στην ίδια πολιτεία για αρκετό διάστημα, ώστε να έχει ασφαλιστική κάλυψη.
Το φαινομενικό προνόμιο της κάλυψης από «ασφαλιστικά πακέτα» που προσφέρουν οι επαγγελματικές ενώσεις των εκπαιδευτικών εξαλείφεται όπως εξηγεί η NaShona Cooke, δασκάλα στη Βόρεια Καρολίνα. Πολλές φορές αποφεύγει τις επισκέψεις σε γιατρούς, για να μην πληρώσει την συμμετοχή που της αντιστοιχεί, ενώ ανησυχεί για την δυνατότητά της να πληρώσει για το κολέγιο της μεγάλης κόρης της. «Δεν έχει να κάνει με το αν θέλω μια αύξηση στο μισθό ή ένα επιπλέον εισόδημα» αναφέρει. «Έχει να κάνει με την θέλησή μου να έχω έναν μισθό που να μου εξασφαλίζει τα απολύτως βασικά».
Εξευτέλισαν δασκάλους, για να συγκεντρωθούν χρήματα για τα σχολεία τους
Σε άλλο επίπεδο έχει φτάσει το επιχειρηματικό πνεύμα που συνδέει την εκπαιδευτική διαδικασία με την ιδιωτική πρωτοβουλία, ειδικά στις ΗΠΑ. Σάλος προκλήθηκε έπειτα από το γεγονός ότι δάσκαλοι στις ΗΠΑ πήραν μέρος σ’ ένα επιεικώς εξευτελιστικό show για να μαζέψουν χρήματα για τα σχολεία τους.
Στο αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα, το οποίο από ό,τι φαίνεται έχει ζηλέψει και η ελληνική κυβέρνηση, η χρηματοδότηση των «αυτόνομων» σχολικών μονάδων επαφίεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία και στις ικανότητες του διευθυντή.
Το γεγονός στις ΗΠΑ έχει ως εξής: Σε γήπεδο χόκεϊ στην πολιτεία της Νότιας Ντακότα, στο περιθώριο του αγώνα, συγκεντρώθηκαν 5.000 δολάρια σε χαρτονομίσματα του ενός δολαρίου. Αυτά τοποθετήθηκαν μέσα στο παγοδρόμιο και οι δάσκαλοι σχολικών μονάδων κλήθηκαν να μαζέψουν όσα χρήματα μπορούσαν για να ενισχυθούν οι σχολικές μονάδες και να αγοραστούν υλικά, ηλεκτρονικό εξοπλισμό και γραφική ύλη.
Το γεγονός κυκλοφόρησε ευρέως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκαλώντας οργή, ακόμη και σχόλια που παρομοίαζαν το συμβάν με την κορεάτικη σειρά «Squid Game», πράγμα που ανάγκασε τους εμπνευστές της να ζητήσουν συγγνώμη από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βρέθηκαν στην εξευτελιστική θέση να βρίσκονται πάνω σε μια κουβέρτα στο παγοδρόμιο προσπαθώντας να μαζέψουν όσο περισσότερα χρήματα μπορούσαν.
Τόσο η τράπεζα που οργάνωσε το «σόου», όσο και η ομάδα χόκεϊ που το φιλοξένησε στο γήπεδό της, ζήτησαν συγγνώμη, αν και μάλλον για λάθος λόγους.
Η τράπεζα στην ανακοίνωσή της σημειώνει: «Αν και η πρόθεσή μας ήταν να προσφέρουμε μία διασκεδαστική εμπειρία στους εκπαιδευτικούς, μπορούμε να πούμε ότι είναι ταπεινωτικό και προσβλητικό για τους συμμετέχοντες. Λυπούμαστε βαθύτατα, ζητούμε συγγνώμη».
Μιλώντας στην τοπική εφημερίδα «Argus Leader», δάσκαλοι εξήγησαν ότι συμμετείχαν στο «σόου» για να μπορέσουν να αγοραστούν υλικά που θα τους επιτρέπουν να κάνουν καλύτερα τη δουλειά τους, όπως κάμερες και ηλεκτρονικός εξοπλισμός για να μπορούν να ανεβάζουν στο διαδίκτυο διδακτικό υλικό.
Πρέπει να σημειωθεί ότι στη Νότια Ντακότα οι δάσκαλοι είναι υποχρεωμένοι να αγοράζουν από τον μισθό τους τα εργαλεία και τα υλικά που χρησιμοποιούν στο μάθημα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη