Χρόνος στο σχολείο
Το αδιανόητο περιστατικό αναγκαστικού χωρισμού μιας οικογένειας με 3 παιδιά, η μητέρα της οποίας είναι εκπαιδευτικός, καταγγέλει η ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγ.Ευστρατίου

«Εξαιτίας της απόφασης να προσληφθεί φέτος ένας Θεολόγος λιγότερος απ’ ό,τι οι ανάγκες απαιτούσαν, η αναπληρώτρια συνάδελφος που δίδασκε πέρσι το μάθημα δεν κατάφερε να επαναπροσληφθεί στη Λήμνο και τοποθετήθηκε στην Φλώρινα, με τραγική συνέπεια τον αναγκαστικό χωρισμό της οικογένειάς της, αφού ο σύζυγός της, λόγω της εργασίας που είχε βρει στον ιδιωτικό τομέα, παρέμεινε στη Λήμνο μαζί με το ένα τους παιδί, ενώ εκείνη με τα άλλα δύο τους παιδιά αναγκάστηκαν να μετακομίσουν στη Φλώρινα!»

Αυτό το αδιανόητο περιστατικό αναγκαστικού χωρισμού μιας οικογένειας, καταγγέλει η ΕΛΜΕ Λήμνου-Αγίου Ευστρατίου, κάνοντας παράλληλα λόγο για «πλήρη αδιαφορία της για τις σοβαρότατες παιδαγωγικές συνέπειες και την συνεπακόλουθη υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης για το σύνολο των μαθητών της Α’ Λυκείου στο ΕΠΑΛ Μούδρου, τη στιγμή μάλιστα που δέκα από αυτούς έχουν γνωματεύσεις μαθησιακών δυσκολιών κλιμακούμενης βαρύτητας, ενώ οι δύο επιπλέον έχουν διάγνωση με πρόταση φοίτησης σε ΕΝΕΕΓΥΛ ή ΕΕΕΕΚ».

Ο λόγος της καταγγελίας, είναι η απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, ενώ έχουμε φτάσει πια στα μέσα του Νοέμβρη, για συγχώνευση των δύο τμημάτων της Α’ Λυκείου του ΕΠΑΛ Μούδρου σε ένα τμήμα των 23 μαθητών, αλλά και αλλαγή των διαθέσεων και των αναθέσεων μαθημάτων δύο συναδέλφων, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους και παρά τη θέλησή τους

Όλη η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ

Η ΕΛΜΕ Λήμνου & Αγ. Ευστρατίου καταγγέλλει την απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, ενώ έχουμε φτάσει πια στα μέσα του Νοέμβρη, για συγχώνευση των δύο τμημάτων της Α’ Λυκείου του ΕΠΑΛ Μούδρου σε ένα τμήμα των 23 μαθητών, αλλά και αλλαγή των διαθέσεων και των αναθέσεων μαθημάτων δύο συναδέλφων, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους και παρά τη θέλησή τους.

Καταγγέλλουμε, επίσης, ότι όλη αυτή η αναστάτωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για άλλη μια φορά οφείλεται σε πράξεις και σε παραλείψεις τόσο του Υπουργείου Παιδείας, όσο και της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης Λέσβου, που αντί να φροντίσουν να καλύψουν με μόνιμους διορισμούς, ή έστω με πρόσληψη αναπληρωτών συναδέλφων, τα εκπαιδευτικά κενά κάθε ειδικότητας σε όλα τα Σχολεία, τρέχουν τώρα να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα με κόλπα και αλχημείες, στη λογική του χαμηλότερου δυνατού κόστους. Πιο συγκεκριμένα, φτάσαμε στα μέσα του Νοέμβρη και η ΔΙΔΕ Λέσβου τώρα διαπίστωσε ότι υπάρχει κενό 7 ωρών Θρησκευτικών στο ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Μύρινας. Κι αφού δεν είχε φροντίσει έγκαιρα για την κάλυψή του με εκπαιδευτικό της συγκεκριμένης ειδικότητας, τι σκαρφίστηκε; Να συμπτύξει τα 2 τμήματα της Α’ Λυκείου του Μούδρου σε ένα, για τα φιλολογικά μόνο μαθήματα, ώστε να απελευθερώσει ώρες από μια συναδέλφισσα Φιλόλογο και να την κατεβάσει στη Μύρινα να κάνει Θρησκευτικά! Έλα όμως που οι Φιλόλογοι δεν έχουν ανάθεση Θρησκευτικά στο Λύκειο, παρά μόνο στο Γυμνάσιο. Οπότε τι κάνουμε; Παίρνουμε τον Θεολόγο του Γυμνασίου Μύρινας για 7 ώρες από το Γυμνάσιο, τον διαθέτουμε στο ΓΕΛ και το ΕΠΑΛ Μύρινας να καλύψει εκεί το κενό των Θρησκευτικών, και στέλνουμε τη Φιλόλογο απ’ τον Μούδρο να κάνει Θρησκευτικά στο Γυμνάσιο Μύρινας! Μην απορείτε, αυτό στο λεξιλόγιό τους ονομάζεται «βέλτιστη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων».

Αυτές οι επιλογές και οι αποφάσεις της Διοίκησης, φανερώνουν την πλήρη αδιαφορία της για τις σοβαρότατες παιδαγωγικές συνέπειες και την συνεπακόλουθη υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης για το σύνολο των μαθητών της Α’ Λυκείου στο ΕΠΑΛ Μούδρου, τη στιγμή μάλιστα που δέκα από αυτούς έχουν γνωματεύσεις μαθησιακών δυσκολιών κλιμακούμενης βαρύτητας, ενώ οι δύο επιπλέον έχουν διάγνωση με πρόταση φοίτησης σε ΕΝΕΕΓΥΛ ή ΕΕΕΕΚ. Τη βάσιμη ανησυχία μας ως προς τις επιζήμιες συνέπειες της συγχώνευσης των τμημάτων για όλους τους μαθητές επιβεβαιώνουν οι θέσεις που διατυπώνει με απόφασή του ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΕΠΑΛ Μούδρου, αλλά και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΕΠΑΛ Μούδρου και οι μαθητές της Α’ Λυκείου με κείμενό τους. Όμως, εξίσου αρνητικές είναι και οι συνέπειες της βίαιης κατάλυσης της παιδαγωγικής σχέσης που έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στον συνάδελφο αναπληρωτή Θεολόγο και τους μαθητές του Γυμνασίου Μύρινας, η οποία με κόπο οικοδομήθηκε τόσο κατά την περσινή, όσο και τη φετινή σχολική χρονιά, ως αποτέλεσμα της μετακίνησής του για να “βουλώσει” τις “τρύπες” των ακάλυπτων κενών του ΓΕΛ και του ΕΠΑΛ Μύρινας.

Ανάλογη είναι, όμως, η αδιαφορία που επιδεικνύεται και για τη σοβαρή αναστάτωση που προκαλείται στους όρους και τις συνθήκες της ζωής και της εργασίας των δύο συναδέλφων που, παρά την έντονη διαφωνία τους, κι ενώ είχαν τακτοποιηθεί στα σχολεία τους με συμπληρωμένο το ωράριό τους, αναγκάζονται ξαφνικά να αλλάξουν όλο τους το πρόγραμμα, αναλαμβάνοντας να διδάξουν πρόσθετα αντικείμενα, η μία συναδέλφισσα μάλιστα καλείται να διδάξει μάθημα τρίτης ανάθεσης (Φιλόλογος που θα διδάξει Θρησκευτικά!!), σε άλλες σχολικές μονάδες από αυτές της αρχικής τους τοποθέτησης, που στη μία περίπτωση μάλιστα απέχουν μεταξύ τους 28,5 χιλιόμετρα!

Επιπλέον, αξίζει να σημειώσουμε εδώ και μια αθέατη αλλά εξίσου σοβαρή συνέπεια αυτής της διαχείρισης. Εξαιτίας της απόφασης να προσληφθεί φέτος ένας Θεολόγος λιγότερος απ’ ό,τι οι ανάγκες απαιτούσαν, η αναπληρώτρια συνάδελφος που δίδασκε πέρσι το μάθημα δεν κατάφερε να επαναπροσληφθεί στη Λήμνο και τοποθετήθηκε στην Φλώρινα, με τραγική συνέπεια τον αναγκαστικό χωρισμό της οικογένειάς της, αφού ο σύζυγός της, λόγω της εργασίας που είχε βρει στον ιδιωτικό τομέα, παρέμεινε στη Λήμνο μαζί με το ένα τους παιδί, ενώ εκείνη με τα άλλα δύο τους παιδιά αναγκάστηκαν να μετακομίσουν στη Φλώρινα! Τέλος, σοβαρή αναστάτωση προκαλείται και στη λειτουργία των Σχολείων, τα οποία θα πρέπει πάλι απ’ την αρχή να αναπροσαρμόσουν το πρόγραμμά τους, ενώ ο συνολικός προγραμματισμός και οι αναθέσεις των μαθημάτων που έκαναν οι Σύλλογοι των Διδασκόντων του κάθε Σχολείου αγνοούνται και ακυρώνονται.

Για την ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, δυστυχώς, εξελίξεις όπως η συγκεκριμένη δεν έρχονται ως «κεραυνοί εν αιθρία». Είναι χαρακτηριστικό, ότι παρά τους μόνιμους διορισμούς των τελευταίων χρόνων, χιλιάδες είναι τα κενά που παραμένουν στα Σχολεία όλης της χώρας, τα οποία η Κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει να καλύπτει μέσω της στρεβλής χρήσης του θεσμού των αναπληρωτών, αλλά και πάλι, οι ελλείψεις στο εκπαιδευτικό προσωπικό είναι σοβαρές. Στο πλαίσιο της ακραία «σφιχτής» οικονομικής πολιτικής που προτάσσει τα νούμερα εις βάρος των αναγκών των μαθητών, δεν μας ξαφνιάζει η επιλογή να επιχειρείται η κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με συγχωνεύσεις τμημάτων, με αύξηση του ορίου μαθητών ανά τμήμα, με αλχημείες και τερτίπια, αντί για προσλήψεις. Γι’ αυτό άλλωστε και είχαμε έγκαιρα καταδείξει, με ανακοίνωσή μας του περασμένου Ιουνίου, τους υποβιβασμούς σχολείων και τις συγχωνεύσεις τμημάτων που λαμβάνουν χώρα σε όλη την επικράτεια, σε περίοδο μάλιστα πανδημίας, όπου θα έπρεπε να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο (αραίωση τμημάτων και όχι συγχωνεύσεις). Γι’ αυτό και καλούσαμε συναδέλφους, γονείς και μαθητές σε αγωνιστική ετοιμότητα και επαγρύπνηση, ώστε να ακυρώνουμε στην πράξη κάθε απόπειρα για υποβιβασμό Σχολείο και συγχωνεύσεις τμημάτων.

Καλούμε τη ΔΙΔΕ Λέσβου, έστω και τώρα, να λάβει υπόψη της τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων του ΕΠΑΛ Μούδρου, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΠΑΛ Μούδρου, των μαθητών της Α’ Λυκείου του ΕΠΑΛ Μούδρου και της ΕΛΜΕ Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, και να πάρει πίσω τόσο την απόφαση σύμπτυξης των τμημάτων της Α’ Λυκείου ΕΠΑΛ Μούδρου, όσο και τις τροποποιήσεις διαθέσεων και αναθέσεων των δύο συναδέλφων, αλλά και να φροντίσει για την κάλυψη του κενού Θρησκευτικών στο ΕΠΑΛ Μύρινας με την πρόσληψη συναδέλφου. Καλούμε την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου και το Υπουργείο Παιδείας να πάρουν θέση επί του θέματος και να καταστήσουν σαφές αν εγκρίνουν αυτές τις ενέργειες της ΔΙΔΕ Λέσβου.

Υ.Γ. Αλήθεια, γι’ όλα αυτά τα ζητήματα ποια είναι άραγε η θέση των νόθων αιρετών που με πρόσφατες ανακοινώσεις τους καμώνονται τους “αυθεντικούς εκπροσώπους” των εκπαιδευτικών του νομού Λέσβου; Στέκονται άραγε στο πλάι των συναδέλφων εκπαιδευτικών και των μαθητών, ή στηρίζουν τις επιλογές της διοίκησης με τα οδυνηρά αποτελέσματά τους; Ας βγάλει ο κάθε συνάδελφος τα συμπεράσματά του.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες