Με σύνθημα "Συναγερμός! Σε κίνδυνο οι διαπιστωτικές μονιμοποίησης στην Α' Αθήνας - Δεν θα το επιτρέψουμε!" σε κινητοποίηση καλούν την Δευτέρα 5 Δεκέμβρη στις 14:00 στην Α' Διεύθυνση οι εκπαιδευτικοί μέσω των Συλλόγων Εκπαιδευτικών ΠΕ και των ΕΛΜΕ.
Η Ανακοίνωση των Εκπαιδευτικών φορέων
«Δόκιμοι» εκπαιδευτικοί και ακύρωση μονιμοποιήσεων εν αναμονή αξιολόγησης; Επιμορφώσεις εκτός εργασιακού ωραρίου εν μέσω ομηρίας; ΩΣ ΕΔΩ! Να πάρουμε τη ζωή και τη δουλειά στα χέρια μας! Καμία ανοχή στον εκβιασμό!
Την Δευτέρα 28/11/22 η υφυπουργός παιδείας, Μακρή, μετά από επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, επιβεβαίωσε όσα ο είπε ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ, Κόπτσης, στη συνάντηση που έγινε την Παρασκευή 25/11 στο Υπουργείο, στο πλαίσιο της κινητοποίησης των εκπ/κων σωματείων για την άμεση μονιμοποίηση των διορισθέντων του ’20.
Η υφυπουργός παιδείας δήλωσε ότι:
Οι διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ που εξέδωσαν Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είναι άκυρες και θα ανακληθούν.
Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της χώρας προχωρούν σε ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης δόκιμων εκπαιδευτικών που εξέδωσαν.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ θα πραγματοποιηθεί κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Η απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως είναι να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της αξιολόγησης του νόμου 4823/2021 και για τους νεοδιόριστους δόκιμους εκπαιδευτικούς ΕΕΠ-ΕΒΠ, αναφορικά με τη μονιμοποίησή τους.
Εν τω μεταξύ, την ίδια στιγμή το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε υποχρεωτική επιμόρφωση εκτός ωραρίου εργασίας καταπατώντας όλα τα εργασιακά δικαιώματα.
Οι εξελίξεις είναι πολύ σοβαρές και επείγουσες!
Για την οργάνωση του αγώνα:
Καλούμε σε συνεννόηση με ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ συντονισμό των εκπαιδευτικών σωματείων για να προχωρήσουμε σε:
- πανελλαδική συνέλευση αγώνα (άμεσα σε χρόνο που θα καθοριστεί μετά από συνεννόηση)
- κινητοποιήσεις στις διευθύνσεις
- Πανελλαδική κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Δεκέμβρη
Ενώ δεκαετίες τώρα οι μονιμοποιήσεις γίνονται ως οφείλουν σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα (παρ.3 του άρθρου 40, του Ν.3528/2007), τώρα οι διευθύνσεις εκπαίδευσης και το ΥΠΑΙΘ κρατούν σε ομηρία χιλιάδες εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, οι οποίοι εκπαιδευτικοί στην πραγματικότητα εργάζονται ήδη 5, 10 ή και 15 χρόνια στα δημόσια σχολεία από άκρη σε άκρη σε όλη την Ελλάδα.
Τελικά ευθέως και ευθαρσώς αυτό που γίνεται φανερό είναι ότι επιδιώκεται η διαδικασία των μονιμοποιήσεων να ολοκληρωθεί μόνο εφόσον ετοιμαστεί και προχωρήσει η ατομική αξιολόγηση, με χρήση και τον ν.4589/19 του ΣΥΡΙΖΑ/Γαβρόγλου, ο οποίος προβλέπει Υπουργική Απόφαση για τον καθορισμό κριτηρίων για την μονιμοποίηση των «δοκίμων» στη διετία.
Παράλληλα, με προκλητικό τρόπο οι νεοδιόριστοι της ΕΑΕ και της γενικής του 2021 καλούνται σε εξαντλητική «επιμόρφωση» με θέμα τις δεξιότητες, την αξιολόγηση, κάθε πλευρά του σχολείου της αγοράς.
Το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε προβλέπει 24 ώρες σύγχρονης εξ αποστάσεως εκτός εργασιακού ωραρίου για 2 ή 3 μήνες! Συνεχίζοντας μάλιστα η πρόσκληση αναφέρει ότι «Η επιτυχής παρακολούθηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης (σημειώνουμε ότι αυτό αφορά σε 72 ώρες) βασίζεται στην ολοκλήρωση ασκήσεων αυτοαξιολόγησης, δραστηριοτήτων και δύο (2) εκτενών εργασιών στα αντικείμενα Α1 (παιδαγωγική αλληλεπίδραση) και Β1 (προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης)».
Το ΥΠΑΙΘ αντιμετωπίζει ανοιχτά τη νέα γενιά εκπαιδευτικών ως εύκολο στόχο και τους διορισμούς ως Δούρειο Ίππο για να περάσει την πολυπόθητη αξιολόγηση. Αποδεικνύει για άλλη μια φορά πόσο εχθρεύεται τη γενιά που φώναξε «Υπάκουοι αναπληρωτές δούλοι τέλος» και κέρδισε με τον ανυποχώρητο αγώνα της τον διορισμό της. Προσπαθεί με κάθε τρόπο να την κρατήσει σε ένα ιδιότυπο καθεστώς ομηρίας (έχοντας διοριστεί αλλά όχι «μονιμοποιηθεί») ώστε να δεχτεί πρώτη την αξιολόγηση.
Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά όχι μόνο τους νεοδιόριστους του ’20, αλλά εξίσου και του ’21 και του ’22 και τους δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές που έρχονται από πίσω, μαζί και όλους του μόνιμους που έπεται η αξιολόγησή τους και γιατί όχι η επανεξέταση της «ικανότητας», άρα και μονιμότητάς τους.
Για πρώτη φορά, το ΥΠΑΙΘ ομολογεί κυνικά ότι η αξιολόγηση είναι τιμωρητική και μάλιστα η τιμωρία ξεκινά πριν ακόμα από την εφαρμογή της.
Η αξιολόγηση έχει βάλει στο στόχαστρο πρώτα και κύρια τις νέες και τους νέους συναδέλφισσες/ους. Το Υπουργείο θεωρεί ότι οι νεότεροι συνάδελφοι του «χρωστάμε» τη μονιμοποίηση μας, ότι προκειμένου να δουλεύουμε στο δημόσιο σχολείο θα υποταχτούμε σε όλα, στην αξιολόγηση, στην κατηγοριοποίηση του σχολείου των μαθητών και των εκπαιδευτικών, στην παράδοση της αξιοπρέπειας και των ονείρων μας για ένα δημόσιο σχολείο, που εξακολουθεί να λειτουργεί δημοκρατικά, που οραματίζεται ένα δικαιότερο μέλλον για όλα τα παιδιά. Όποιες και να είναι οι προθέσεις του ΥΠΑΙΘ δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δε θα επιτρέψουμε να γίνουμε όμηροι ενός ωμού εκβιασμού. Δεν θα το επιτρέψουμε γιατί δεν χρωστάμε τίποτα και σε κανέναν. Γιατί επί πολλά χρόνια έχουμε δουλέψει ως συμβασιούχοι με μειωμένα δικαιώματα σε κάθε άκρη της Ελλάδας. Γιατί ως μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές με το προσοντολόγιο Γαβρόγλου συγκεντρώνουμε αενάως πρόσθετα πτυχία και μόρια που ποτέ δεν είναι επαρκή, έχουμε δει το συνολικό μας εισόδημα να μειώνεται δραματικά και τον μισθό μας να μην φτάνει για να βγει ο μήνας, γιατί όσα χρόνια δουλεύουμε είμαστε μόνοι και μόνες, χωρίς καμία υποστηρικτική δομή, με Υπουργείο και Διοίκηση όχι μόνο να «νίπτουν τας χείρας τους», αλλά και να απειλούν πλέον με πειθαρχικές ποινές όποιον/α δεν προσαρμόζεται στις επιταγές τους.
Ανταγωνισμός και ανθρωποφαγία γίνονται καθεστώς όχι μόνο για τον διορισμό αλλά και για την αξιολόγηση νεοδιόριστων και αναπληρωτ(ρι)ών. Η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΥΠΑΙΘ με τον νόμο 4823/21 «έχτισε» ένα ακόμη φραγμό που πρέπει οι νεοδιόριστες/οι να τον ξεπεράσουν για να ξεφύγουν από την ανασφάλεια του δόκιμου. Έθεσε ως τιμωρία για όσες/όσους αξιολογηθούν ως ανεπαρκείς, την παραμονή τους στη δόκιμη περίοδο.
Συναδέλφισσες/οι, νεοδιόριστοι όλων των ετών, αναπληρώτ(ρι)ες, χρειάζεται εδώ και τώρα να πάρουμε σαφή θέση απέναντι στις πρακτικές του Υπουργείου. Αυτό που διακυβεύεται είναι η εργασία και οι ζωές μας, οι μεταξύ μας σχέσεις, η συναδελφικότητα, η δημοκρατία, η παιδαγωγική ελευθερία, μαζί και κάθε έννοια μονιμότητας. Ή θα αφήσουμε τον φόβο να νικήσει ή θα σταθούμε συλλογικά, αποφασιστικά και μαχητικά απέναντι σε ένα αφήγημα που λέει ότι όποιος/α δεν συμμορφώνεται παραμένει όμηρος μιας αέναης διαδικασίας υποταγής, επιτήρησης κι ελέγχου, εργασιακής ανασφάλειας.
Το έργο το έχουμε ξαναδεί! Καλούμε όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία, τις ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, κάθε συλλογικότητα αναπληρωτ(ρι)ών, όλους και όλες τους/τις εκπαιδευτικούς σε ξεσηκωμό! Στα χνάρια των αγώνων που έχουμε δώσει στις καταλήψεις του ΥΠΑΙΘ τον Μάρτη του ’18, τις συγκλονιστικές μέρες της κατάληψης της Πρυτανείας και του αγώνα του Γενάρη του ’19 να προχωρήσουμε σε άμεσο απεργιακό και αγωνιστικό σχεδιασμό για την άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ών με πτυχίο και προϋπηρεσία, χωρίς προσοντολόγια, αξιολογήσεις και συνεντεύξεις/διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.
Καλούμε άμεσα τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες να επιληφθούν του ζητήματος μονιμοποίησης των νεοδιόριστων συνδικαλιστικά και νομικά. Παράλληλα, καλούμε ΣΕΠΕ/ΕΛΜΕ να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και την πίεση στις τοπικές ΔΠΕ/ΔΔΕ για να εκδώσουν αποφάσεις μονιμοποίησης των νεοδιόριστων του ‘20.
Δε θα αφήσουμε κανέναν/μια συνάδελφο μόνο/η απέναντι στη Διοίκηση. Δεν θα επιτρέψουμε στις ανεκπλήρωτες πολιτικές φαντασιώσεις της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να σταθούν εμπόδιο σε κεκτημένα εργασιακά δικαιώματα. Οι διατάξεις του ν.4823 που αφορούν στην ατομική αξιολόγηση δεν έχουν εφαρμοστεί σε κανένα στάδιο και επίπεδο. Στην οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής το εκπαιδευτικό κίνημα, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν θα απαντήσει και θα την αποτρέψει. Τίποτα δε χαρίστηκε, με τους αγώνες μας κερδίζονται όλα!
Απαιτούμε:
- Άμεση ακώλυτη μονιμοποίηση των 4.500 εκπαιδευτικών της ειδικής αγωγής και όλων των νεοδιόριστων του 2020, 2021, 2022 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς καθυστερήσεις, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.
- Καμία σύνδεση των διαδικασιών μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.
- Να καταργηθεί η δόκιμη περίοδος. Ο/Η εκπαιδευτικός να θεωρείται μόνιμος/η με όλα τα αντίστοιχα δικαιώματα με τον διορισμό του.
- Επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και απαλλαγμένη από κάθε διαδικασία αξιολόγησης, οργανωμένη από τα πανεπιστήμια.
- Κατάργηση των ν.4692 και 4823 της αξιολόγησης, της διάλυσης των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων, της απαξίωσης και διάλυσης του δημοσίου χαρακτήρα του Σχολείου.
- Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής εργασίας στο δημόσιο σχολείο.
- Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο). Όχι στον γραπτό ΑΣΕΠ, συνέντευξη και κάθε είδους φίλτρου για το δικαίωμα στην εργασία.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ, για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Καμία απόλυση αναπληρωτή/τριας.
- Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
- Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες σε όλα τα σχολεία.
- Νέες θέσεις εργασίας με μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, μείωση του ωραρίου εργασίας.
Με βάση τα παραπάνω καλούμε σε μαζική συμμετοχή στην κινητοποίηση των Συλλόγων Π.Ε., τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου, στις 14:00, στην Α΄ Διεύθυνση Π.Ε. Αθήνας (Χίου 16-18).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη