Φωτογραφία
Τώρα και μόνο για λίγες ημέρες έως την λήξη της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων διευθυντών, έως και δύο (2) μόρια, αλλά … μόνο για τους εκλεκτούς!

Πιστοποιητικό Κοινωνικών Φρονημάτων για τις/τους συμμετέχοντες στις επικείμενες κρίσεις Διευθυντών/Διευθυντριών Σχολικών Μονάδων ήτοι λόγος πολιτικός και ειρωνικός συνάμα.

Σπεύδουμε προς ενημέρωσή σας, αγαπητοί και αγαπητές υποψήφιοι και υποψήφιες Διευθυντές και Διευθύντριες σχολικών μονάδων, «πιστοί και μη πιστοί … εἰσέλθητε πάντες … και εὐφράνθητε σήμερον», έστω την τελευταία στιγμή, στο κλίμα των εορτών και συντασσόμενοι με την κυβερνητική πολιτική για να σας επιστήσουμε την προσοχή στην παροχή του POINT (ΜΟΡΙΟ) SYSTEM PASS.

Τώρα και μόνο για λίγες ημέρες έως την λήξη της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων διευθυντών, έως και δύο (2) μόρια, αλλά … μόνο για τους εκλεκτούς δικούς μας:

Her Highness Kerameus, o   NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4823, Άρθρο 33

γβ) συμμετοχή σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ή δράσεις που χρηματοδοτούνται εν όλω ή εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) ή διεθνείς οργανισμούς, όπως Lingua, Σωκράτης, Comenius, Erasmus/Erasmus+, Leonardo da Vinci, eTwinning, Model United Nations (M.U.N.), European Youth Parliament (EYP), Euroscola, Βουλή των Εφήβων ή σε δράσεις κοινού ενδιαφέροντος ολιγομελούς ομάδας εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, εφόσον οδηγεί σε υλοποίηση δράσεων ή σε πανελλήνιους ή διεθνείς μαθητικούς διαγωνισμούς: μία (1) μονάδα ανά πρόγραμμα, δράση ή διαγωνισμό και έως τρεις (3) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο (η υπογράμμιση δική μας).

Τι εννοεί ο «ποιητής των όλων»;

Κάποιοι από τους υποψήφιους σχολικούς συμβούλους μπορεί να μην το είδαν καν, να μην το αντιλήφθηκαν, αλλά η θέση ευθύνης τους είναι μεγάλη, πόσο δε αν είναι νυν συντονιστές, εδώ δεν επιτρέπονται δικαιολογίες και δεν συγχωρούνται αβλεψίες. Ας πρόσεχαν … γιατί ειδικά γι’ αυτούς που θα δοκιμάσουν και την τύχη τους ως διευθυντές ισχύει το … «Ας φρόντιζαν»:

«Ἀς Φρόντιζαν»

Κατήντησα σχεδόν ἀνέστιος καί πένης.

Αὐτή ἡ μοιραία πόλις, ἡ Αντιόχεια

όλα τά χρήματα μου τά ‘φαγε:

αυτή ἡ μοιραία μέ τόν δαπανηρό της βίο.

 

Ἀλλά εἶμαι νέος καί μέ ὑγείαν ἀρίστην.

Κάτοχος τῆς ἑλληνικής θαυμάσιος

(ξέρω και παραξέρω Ἀριστοτέλη, Πλάτωνα∙

τί ρήτορας, τί ποιητάς, τί ὅ,τι κι ἄν πεῖς).

Ἀπό στρατιωτικά ἔχω μιάν ἰδέα,

κ’ ἔχω φιλίες μέ ἀρχηγούς τῶν μισθοφόρων.

Εἶμαι μπασμένος καμπόσο καί στά διοικητικά.

Στην Ἀλεξάνδρεια ἔμεινα ἕξι μήνες, πέρσι∙

κάπως γνωρίζω (κ’ εἶναι τοῦτο χρήσιμον) τά ἐκεῖ:

τοῦ Κακεργέτη βλέψεις καί παληανθρωπιές, καί τά λοιπά.

 

Ὅθεν φρονῶ πώς εἶμαι στά γεμάτα

ἐνδεδειγμένος γιά νά ὑπηρετήσω αὐτήν τήν χώρα,

τήν προσφιλῆ πατρίδα μου Συρία.

 

Σ’ ὅ,τι δουλειά μέ βάλουν θά πασχίσω

νά εἶμαι στήν χώρα ὠφέλιμος. Αὐτή εἶν’ ἡ πρόθεσίς μου.

Ἄν πάλι μ’ ἐμποδίσουνε μέ τά συστήματά τους –

τούς ξέρουμε τούς προκομένους: νά τά λέμε τώρα;

ἄν μ’ ἐμποδίσουνε, τί φταίω ἐγώ.

 

Θ’ ἀπευθυνθῶ πρός τόν Ζαβίνα πρῶτα,

κι ἄν ὁ μωρός αὐτός δέν μ’ ἐκτιμήσει,

θά πάγω στόν ἀντίπαλό του, τον Γρυπό.

Κι ἄν ὁ ἠλίθιος κι αὐτός δέν μέ προσλάβει,

πηγαίνω παρευθύς στόν ‘Υρκανό.

 

Θά μέ θελήσει πάντως ἕνας ἀπ’ τους τρεῖς.

 

Κ’ εἶν’ ἡ συνείδησίς μου ἥσυχη

γιά τό ἀψήφιστο τῆς ἐκλογῆς.

Βλάπτουν κ’ οἱ τρεῖς τους τήν Συρία τό ἴδιο.

 

Ἀλλά, κατεστραμμένος ἄνθρωπος, τί φταίω ἐγώ.

Ζητῶ ὁ ταλαίπωρος να μπαλωθῶ.

Ἀς φρόντιζαν οἱ κραταιοί θεοί

να δημιουργούσαν ἕναν τέταρτο καλό.

Μετά χαρᾶς θά πήγαινα μ’ αὐτόν.

 

[1930] ΚΠΚ Καβάφης

Σπεύσατε λοιπόν, να ζητήσετε από τις Διευθύνσεις των σχολείων που υπηρετούσατε το επίμαχο διάστημα 2013 – 2014 (μία από τις πιο σκοτεινές σελίδες της ιστορίας της μνημονιακής εκπαίδευσης) βεβαιώσεις συμμετοχής σε ολιγομελείς ομάδες αυτοαξιολόγησης, ήτοι δείκτες, προκειμένου να λάβετε – ειδικά εσείς που δεν είστε ωφελούμενοι από ευρωπαϊκά προγράμματα – ένα (1) μόριο. Και με αντίστοιχη βεβαίωση για το σχολικό έτος 2021 – 2022, επίσης για την πίστωση ενός (1) ακόμη μορίου. Το σύνολο, ΔΥΟ (2) μόρια πιστοποίησης – υποταγής στην ίδια κυβερνητική πολιτική και τη συνέχισή της.

Η απόκτηση του ενός μορίου από τη συμμετοχή στην αυτοαξιολόγηση του 2021 – 2022 δεν θα είναι κόπος. Το αίτημα για τη σχολική βεβαίωση θα μπορούν να το διαχειριστούν εύκολα οι διευθυντές των σχολείων αφού αφορά περσινή χρονιά και ίσως είναι θεμιτό και κατανοητό για την υλοποίηση του δόγματος της ισχύουσας κυβερνητικής πολιτικής: «όποιος αξιολογείται, αξιολογεί και όποιος αξιολογεί, αξιολογείται». Και όποιος αντέγραψε κείμενα της ΔΟΕ; Συγχωρείται! για  τελευταία φορά, με μια τελευταία ευκαιρία στη ζωή του να ενταχθεί στον ίσιο δρόμο που οδηγεί στην τελείωση, … την «αριστεία».

Όποιος όμως τυγχάνει να βρίσκεται σε σχολείο που δεν κατέθεσε τίποτα στην πλατφόρμα του ΙΕΠ, αν δεν τον κάλεσε ακόμη σε προσωπική ακρόαση ο γενικός γραμματέας, έχει και πολύ θράσος να διανοείται να υποβάλει υποψηφιότητα για στέλεχος της εκπαίδευσης.

Τα πράγματα είναι πολύπλοκα για την επίμαχη περίοδο 2013 – 2014. Μιλάμε, σχεδόν για μία δεκαετία πριν. Επαφίεται και στην καλή διάθεση των νυν Διευθυντών να συνεργαστούν και να ανταποκριθούν στο αίτημα των υποψήφιων συναδέλφων τους, ανταγωνιστών, για την προσκόμιση των πολυπόθητων βεβαιώσεων (του ΜΟΡΙΟ PASS).

Ποιος θα ήθελε, παραμονές εορτών, να θυμηθεί τη σκοτεινή εκείνη περίοδο, όταν οι εγκύκλιοι από την τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έρχονταν απανωτά στα σχολεία ως απαιτήσεις της εκτελεστικής εξουσίας, όταν οι σύλλογοι διδασκόντων είχαν μπροστά τους μια πρωτόγνωρη και αλλόκοτη κατάσταση εξαναγκαστικής συλλογικότητας με τις ομάδες δεικτών. Όταν κάποιες ομαδούλες (κατά το νούλες) Διευθυντών σχολείων, συναντιόντουσαν στα κρυφά, μυστικά, στα καφέ, για από κοινού σχεδιασμό χειραγώγησης των συλλόγων διδασκόντων, όταν οι επιμορφώσεις για την αξιολόγηση γίνονταν μυστικά και συνωμοτικά, προκειμένου τα συμμετέχοντα, τότε στελέχη της εκπαίδευσης, να μη βρεθούν αντιμέτωπα με την αγανάκτηση των εκπαιδευτικών και συλλόγων των εκπαιδευτικών που καταλάβαιναν ότι μπαίνουν στη δίνη της θυματοποίησής τους. Και πάνω εκεί στην κορύφωση του εκπαιδευτικού δράματος, ήρθε η λύση της επίταξης. Όπως στην επιβολή στρατιωτικού νόμου, αναστέλλεται η εξουσία του συλλόγου διδασκόντων και ο Διευθυντής αναθέτει με πράξη του στο βιβλίο Πράξεων Διευθυντή, δείκτες στους εκπαιδευτικούς, θέλουν δεν θέλουν και χωρίς τη δυνατότητα επιλογής. Και όπως σε κάθε περίπτωση επιβολής εξουσίας που δεν απαντάται με αντίσταση, έτσι και εδώ μεσουρανεί η υποκρισία. Οι μέχρι πρότινος αντιστεκόμενοι εκπαιδευτικοί ήταν υπερήφανοι γιατί η ανάθεση τούς γίνονταν χωρίς τη θέλησή τους, άρα ένιωθαν ότι δεν υποχώρησαν και οι Διευθυντές  των σχολείων ένιωθαν επίσης αξιοπρεπείς γιατί δεν ζητούσαν από τους συναδέλφους τους εκπαιδευτικούς να αλλάξουν γνώμη, «απλά» τους επέβαλαν δείκτες για δικό τους καλό, γιατί τους «εξασφάλιζαν» για την ακόμη πιο σκληρή λαίλαπα του Π.Δ. 152 της «αξιολόγησης».

Η «πανταχού παρών και τα πάντα πληρών», ο big brother της εκπαίδευσης, η predator  του ΥΠΑΙΘ που όλα τα εποπτεύει και όλα τα μετράει, η ΑΔΙΠΔΕ, ας μας πει και ας μας θυμίσει από τις ετήσιες εκθέσεις της πόσοι εκπαιδευτικοί οικειοθελώς είχαν μπει σε ομάδες δεικτών αυτοαξιολόγησης το 2013 – 2014 και σε πόσους έγινε ανάθεση. Και ας γνωμοδοτήσει ποιος, ποια θα «επιβραβευτεί» με το μόριο. Ο εκπαιδευτικός που με τη θέλησή του υλοποίησε την τότε κυβερνητική, μνημονιακή πολιτική ή/και αυτός, αυτή που επιστρατεύτηκε ως, εκ του ασφαλούς, θύμα των εκτελεστικών αναθέσεων του τότε Διευθυντή του; Αν επιβραβευτούν και οι δύο, άδικη εξίσωση, αλήθεια, για όσους οικειοθελώς «αυτοαξιολόγησαν». Ή ίσως επιβραβεύεται και η υπακοή στην επιβολή; Όπως και να ’χει, συνειδητά ή μη, εκ του αποτελέσματος, η υποταγή μετράει. Το Πιστοποιητικό Κοινωνικών Φρονημάτων θα εκδοθεί.

Όλα αυτά ας μας θυμίζουν ότι η «αξιολόγηση» και το 2013 – 2014 και το 2020 – 2023 δεν πέρασε και δεν θα περάσει χάρη στις άοκνες – ενωτικές και αγωνιστικές προσπάθειες και κινητοποιήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος μέσω των πρωτοβάθμιων σωματείων μας και των Εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Όσο για τις/τους συμμετέχουσες/συμμετέχοντες στις επικείμενες κρίσεις Διευθυντριών/Διευθυντών Σχολικών μονάδων οι οποίες/οποίοι θα κριθούν από τα «στημένα» και πλήρως ελεγχόμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια της κυβέρνησης της Ν. Δ. και της κας Κεραμέως, χωρίς καν την παρουσία και συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων των εργαζόμενων εκπαιδευτικών, τους αφιερώνουμε το παραπάνω ποίημα του Κ. Π. Καβάφη και τους ευχόμαστε ολόψυχα και «εις ανώτερα».

 

*Ο Δ. Πολυχρονιάδης είναι εκπαιδευτικός της Π. Ε. (Δάσκαλος), Πρόεδρος του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου, Πρώην μέλος του Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. (εκλεγμένος δις με τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π. Ε.), Διδάκτορας Νεότερης & Σύγχρονης Ιστορίας, με ειδίκευση στην Ιστορία της Νεοελληνικής Εκπ/σης, του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης & Ιστορίας του Πάντειου Παν. Πολιτικών & Κοινωνικών Επιστημών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα