kerkyra xamogelo
Οι 14 μαθητές που ζουν και πηγαίνουν σχολείο στην Κέρκυρα δεν πρέπει να απομακρυνθούν ξαφνικά και βίαια από τις ζωές και τα σχολεία τους.

Οι μαθητές των σχολείων της Κέρκυρας, οι εκπαιδευτικοί τους, γονείς κι εργαζόμενοι ύψωσαν τη φωνή τους ενάντια στην απομάκρυνση των παιδιών που διαβιούν στη δομή του χαμόγελου του παιδιού στην Κέρκυρα.

Εκατοντάδες μαθητές συγκεντρώθηκαν μπροστά στο κτίριο της νομαρχίας και κατόπιν πραγματοποίησαν πορεία στους δρόμους της πόλης απαιτώντας να μην απομακρυνθούν οι συμμαθητές τους από το σπίτι τους, τους φίλους τους και το σχολικό τους περιβάλλον. Τη συγκέντρωση χαιρέτησαν μαθητές και μαθήτριες από πολλά σχολεία, πήραν το μικρόφωνο και εξέφρασαν την αποφασιστικότητα της μαθητικής κοινότητας απέναντι στο κλείσιμο της δομής του «Χαμόγελου του παιδιού» στην Κέρκυρα. Συγκινητική ήταν η στιγμή όταν μαθήτρια που διαμένει στη δομή απευθύνθηκε στον συγκεντρωμένο κόσμο και περιέγραψε τη δύσκολη συναισθηματική συνθήκη στην οποία έχουν βρεθεί τα παιδιά του «Χαμόγελου» από την ανακοίνωση του κλεισίματος και μετά.

Οι μαθητές του νησιού έδωσαν σε όλους μας ένα μάθημα: αυτό της αλληλεγγύης και του συλλογικού αγώνα.  Από όλα τα σχολεία του βορρά, από τα γενικά και επαγγελματικά λύκεια της πόλης, οι μαθητές έδωσαν το παρών για να διεκδικήσουν το αυτονόητο. Οι 14 μαθητές που ζουν και πηγαίνουν σχολείο στην Κέρκυρα δεν πρέπει να απομακρυνθούν ξαφνικά και βίαια από τις ζωές και τα σχολεία τους.

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας βρίσκεται στο πλευρό των μαθητών, σε κάθε τους βήμα, σε κάθε στιγμή του συλλογικού τους αγώνα που εκφράστηκε δυνατά χθες στους δρόμους της πόλης.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς απαιτούν από το κράτος να παρέμβει άμεσα έτσι ώστε τα παιδιά του «Χαμόγελου» να μην απομακρυνθούν από το σχολικό και κοινωνικό τους περιβάλλον. Με ευθύνη των κρατικών δομών αλλά και των υπηρεσιών που ανήκουν στην Περιφέρεια και τους Δήμους να δοθεί λύση για τη φιλοξενία τους και για τη συνέχιση της ζωής τους. Το ίδιο πρέπει να γίνει βέβαια για όλες τις δομές που κινδυνεύουν να κλείσουν σε όλη τη χώρα.

Τι έχει προηγηθεί

 

Έκπληκτοι, στεναχωρημένοι και θυμωμένοι  οι εκπαιδευτικοί, δάσκαλοι και καθηγητές των δημοσίων σχολείων της περιοχής, οι μαθητές και οι γονείς τους, συνειδητοποιούν τη βίαιη εκρίζωσή των μαθητών τους και μάλιστα,  στο μέσον της σχολικής χρονιάς  και  παραμονές Χριστουγέννων.

Με δεδομένη την ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού πρόνοιας να παρέμβει και να ανταποκριθεί στις πραγματικές ανάγκες των παιδιών αλλά και την έλλειψη μέτρων για έγκαιρη παρέμβαση, την οικογενειακή στήριξη και προγραμμάτων αναδοχής, Μαθητές, Δάσκαλοι και Καθηγητές  θεωρούν ότι είναι αναγκαία η ύπαρξη αυτής της ιδρυματικής φροντίδας.

Το Χαμόγελο του Παιδιού αντιμετωπίζεται από την Πολιτεία ως ιδιωτικό Ίδρυμα, παραβλέποντας τη σημαντικότατη προσφορά του, από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα, στην πρόληψη και προστασία της νεολαίας από εκμετάλλευση και κακοποίηση. Ελάχιστοι φορείς είναι τόσο καταξιωμένοι όσο το Χαμόγελο του Παιδιού, με αναγνώριση εντός και εκτός των συνόρων.

Η αποστολή του Χαμόγελου του Παιδιού, οι καινοτόμες για την Ελλάδα υπηρεσίες του στην ανάδοχη φροντίδα παιδιών και εφήβων, το διαρκές έργο του και οι θετικές επιπτώσεις στους νέους ανθρώπους που έχουν βρεθεί υπό τη φροντίδα του ως σήμερα έχουν εμπνεύσει εμπιστοσύνη στους Έλληνες πολίτες ανεξαρτήτως ιδεολογικού προσήμου.

Όπως σημειώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Κέρκυρας, στο νησί οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά το σπουδαίο έργο που γίνεται τόσα χρόνια από το 2001 στο σπίτι του Χαμόγελου και αγωνιούν για τους μαθητές και τις μαθήτριές τους που φοιτούν στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία του Βορρά που θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο και κοινωνικό περιβάλλον με όλες τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει η μετακίνησή τους στην ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, την κοινωνικοποίηση και τις σχολικές τους επιδόσεις καταμεσής του σχολικού έτους.

Ήδη το παιδαγωγικό κλίμα έχει διαταραχθεί στα σχολεία με τα συναισθήματα της στενοχώριας και του θυμού να κυριεύουν ολόκληρη τη σχολική κοινότητα λόγω της απομάκρυνσης των παιδιών του Χαμόγελου! Αυτό το σπίτι (έτσι το αποκαλούν τα ίδια τα παιδιά) είναι το μόνο σπίτι που γνώρισαν ποτέ. Πρόκειται στην πραγματικότητα για αγρόκτημα όπου τα παιδιά έχουν τους κήπους τους και τα ζωάκια τους βιώνοντας ηρεμία και ασφάλεια σε αρμονία με τη φύση. Τώρα, στη μέση της χρονιάς, αυτά τα παιδιά ξεριζώνονται από το μόνο ασφαλές περιβάλλον που είχαν ποτέ, από τους φίλους και συμμαθητές τους που γνωρίζουν από τα νήπια, από κάθε τι που αποτελούσε μια σταθερή παράμετρο στη ζωή τους. Αν για την πολιτεία αποτελεί επιχείρημα ότι «δεν πληρούνται οι νέες προδιαγραφές», ότι στην προκειμένη περίπτωση έχει 4 τουαλέτες αντί για 6 και δεν επιτρέπεται καμία παρέμβαση διότι το κτίριο είναι διατηρητέο, τότε γιατί δεν έχει παρόμοια αντανακλαστικά και για τα προβλήματα των σχολικών υποδομών και εγκαταστάσεων όλων των βαθμίδων που είναι τόσο μεγάλα ώστε καθιστούν τα σχολεία επικίνδυνα ακόμα και για την ίδια τη ζωή μαθητών και εκπαιδευτικών σε προκάτ νηπιαγωγεία και ασυντήρητα κτίρια;

Όπως επισημαίνει η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Κέρκυρας, είναι ολοφάνερο ότι, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα αρνητικές, εκμεταλλευτικές, καταχρηστικές και κακοποιητικές  συμπεριφορές σε βάρος απροστάτευτων παιδιών, τις οποίες  το κράτος ανέχτηκε επί σειρά ετών, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεθεμελιώσει και τα τελευταία υπολείμματα κρατικής πρόνοιας για την οικογένεια και το παιδί. Με πονηρές μεθοδεύσεις και δήθεν αυστηρότερες προδιαγραφές για τη λειτουργία των ιδρυμάτων στοχεύει να τα συρρικνώσει. Ήδη εδώ και πολλά χρόνια με την υποχρηματοδότηση και την εγκατάλειψη της φροντίδας του παιδιού σε ποικιλώνυμους ιδιωτικούς οργανισμούς, εκκλησιαστικά μορφώματα και ΜΚΟ, έχουν προετοιμάσει την απεμπόληση, εκ μέρους του κράτους, κάθε ευθύνης  για τη μέριμνα απέναντι στην οικογένεια και το παιδί. Από τη μία πλευρά εγκαταλείπουν τα ευάλωτα κοινωνικά στρώματα στην ανέχεια, στην έλλειψη και των πιο στοιχειωδών υλικών μέσων διαβίωσης, στην εξαθλίωση και την κοινωνική περιθωριοποίηση και από την άλλη μιλούν υποκριτικά για την «κακοποιητική φύση» των ιδρυμάτων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!