Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Γιατί δεν εφαρμόζεται άμεσα στις απογευματινές δράσεις ιδιωτικών σχολείων;
Η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι η μοναδική ίσως λύση να καταπολεμηθεί σε ένα βαθμό η εκτεταμένη ανομία, το πάρτι μαύρου χρήματος, η αισχροκέρδεια εις βάρος των γονέων, ο κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών και η άγρια εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών τονίζει η ΟΙΕΛΕ

Tην εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στις απογευματινές δράσεις των ιδιωτικών σχολείων και στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία ζητά η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών. Σε επιστολή της προς τους υπουργούς Παιδείας και Εργασίας, η ΟΙΕΛΕ τονίζει πως στη συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών νηπιαγωγείων παραβιάζεται πλήρως η εκπαιδευτική και η εργατική νομοθεσία.

Γι' αυτό το λόγο υποστηρίζει πως η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας είναι, ελλείψει ισχυρής πολιτικής βούλησης και σοβαρής εποπτείας, ίσως η μοναδική μέθοδος να καταπολεμηθεί σε ένα βαθμό η εκτεταμένη ανομία, το πάρτι μαύρου χρήματος, η αισχροκέρδεια εις βάρος των γονέων, ο κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών και η άγρια εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά η επιστολή της ΟΙΕΛΕ:

Είναι γνωστό σε όλους ότι στο χώρο της τυπικής ιδιωτικής εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιο-Λύκειο) οι μεγάλες τρύπες αδήλωτης εργασίας είναι οι απογευματινές δράσεις των ιδιωτικών σχολείων και, φυσικά, τα ανεξέλεγκτα ιδιωτικά νηπιαγωγεία που αποτελούν λίκνο ακραίας παρανομίας. Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας είναι, ελλείψει ισχυρής πολιτικής βούλησης και σοβαρής εποπτείας, ίσως η μοναδική μέθοδος να καταπολεμηθεί σε ένα βαθμό η εκτεταμένη ανομία, το πάρτι μαύρου χρήματος, η αισχροκέρδεια εις βάρος των γονέων, ο κίνδυνος για την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών και η άγρια εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών.

Να αποφευχθεί μια νέα «ανταρσία» των ιδιοκτητών στη δήλωση εκπαιδευτικού προσωπικού στις απογευματινές δράσεις

Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε (και) στα ιδιωτικά σχολεία η ψηφιακή απογραφή που είναι το πρώτο στάδιο εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας. Ενώ η εφαρμογή της στο υποχρεωτικό και διευρυμένο πρόγραμμα των σχολείων έχει ιδιαιτερότητες (στους εκπαιδευτικούς υπάρχει η διάκριση ανάμεσα στο διδακτικό ωράριο και στο ωράριο παραμονής το οποίο δεν είναι συγκεκριμένο), τα πράγματα είναι συγκεκριμένα για τις απογευματινές δράσεις. Μετά την ψήφιση του Ν. 4713/2020, οι προαιρετικές για παρακολούθηση απογευματινές δράσεις έχουν «αποχαρακτηριστεί» από αμιγώς εκπαιδευτικές και οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται σε αυτές δεν λαμβάνουν διοριστήριο, αλλά υπάγονται αποκλειστικά στην κοινή εργατική νομοθεσία (ως ένα ακόμη δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης που έτσι μείωσαν κατά 50% τις αποδοχές όσων «τυχερών» συναδέλφων πληρώνονταν). Αν απασχολούνται αποκλειστικά σε αυτές, θα πρέπει να έχουν σύμβαση, αν όμως εργάζονται και στο πρωινό πρόγραμμα, θα πρέπει να υπάρχει προσάρτημα στην ατομική σύμβαση όπου θα περιγράφεται το είδος της πρόσθετης απασχόλησης και το ύψος της πρόσθετης αμοιβής, όπως άλλωστε μας ανέφερε σε σχετική συνάντηση που είχαμε η Γραμματέας Εργασίας κ. Στρατινάκη.

Ωστόσο, αν και όλα τα ιδιωτικά σχολεία πραγματοποιούν απογευματινές δράσεις και μάλιστα προδιαγεγραμμένες χρονικά, τοπικά κλπ. από την αρχή του σχολικού έτους, δυστυχώς μεγάλο τμήμα αυτών δεν τις δηλώνουν (επομένως και τους διδάσκοντες σε αυτές). Έχουμε πολλές καταγγελίες από ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ότι απασχολούνται μέσω ψυχολογικής βίας (με την απειλή της απόλυσης) στις απογευματινές δράσεις χωρίς, φυσικά, να πληρώνονται. Σύμφωνα με την έρευνα της ΟΙΕΛΕ για το Big Quit στην ιδιωτική εκπαίδευση, το 30% περίπου των εκπαιδευτικών του πρωινού προγράμματος απασχολείται στις απογευματινές δράσεις των ιδιωτικών σχολείων και από αυτούς σχεδόν οι 6 στους 10 δεν αμείβονται.

Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 2.000 εκπαιδευτικοί εργάζονται αδήλωτοι και απλήρωτοι, ένας τεράστιος αριθμός για το χώρο των ιδιωτικών σχολείων. Ο αριθμός των αδήλωτων διδασκόντων στο χώρο των απογευματινών δράσεων είναι σαφώς πολύ μεγαλύτερος, αν συνυπολογιστούν και εκπαιδευτικοί εκτός σχολείου ή εργαζόμενοι άλλων ειδικοτήτων χωρίς εκπαιδευτική ιδιότητα που παρέχουν υπηρεσίες (σκάκι, πολεμικές τέχνες, χορό κ.λπ.).

Η τακτική αυτή πολλών ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων είναι διαχρονική. Την περίοδο 2016-2019, μετά την ψήφιση του Ν. 4415/2016 που επέβαλε στα ιδιωτικά σχολεία τη δήλωση δράσεων, τμημάτων και εκπαιδευτικών στο Υπουργείο Παιδείας, λιγότερο από το 20% (!) των εκπαιδευτηρίων δήλωσαν τις δράσεις τους. Μια πρωτοφανής απείθεια στους νόμους και ένα χωρίς προηγούμενο πάρτι μαύρου χρήματος που συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Πρώτο βήμα για την καταπολέμηση του χάους ανομίας στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία

Στη συντριπτική πλειονότητα των ιδιωτικών νηπιαγωγείων παραβιάζεται πλήρως η εκπαιδευτική και η εργατική νομοθεσία. Οι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούνται για πλήθος άλλων υπηρεσιών, πλην των διδακτικών (συνοδείες σχολικών λεωφορείων, μαγείρεμα, απογευματινή φύλαξη, υπηρεσίες καθαριότητας κ.λπ.), και το ωράριό τους είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που προβλέπει το διοριστήριό τους. Το πρόβλημα είναι τεράστιο στα λεγόμενα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία με παιδικούς σταθμούς που εδρεύουν στη γειτονιά, καθώς νηπιακές μονάδες στο πλαίσιο των ιδιωτικών σχολείων ελέγχονται πιο εύκολα.

Η καταπολέμηση της αδήλωτης και απλήρωτης εργασίας λογικά θα πρέπει να εκκινήσει από τη σύγκριση του πίνακα προσωπικού στο ΠΣ Εργάνη με τα στοιχεία της ψηφιακής απογραφής. Είναι βέβαιο πως στη μεγάλη πλειονότητα των νηπιαγωγείων θα διαπιστωθεί πως το ωράριό τους και η παροχή υπηρεσιών (που εύκολα μπορεί να ελεγχθεί ακόμη και στις ιστοσελίδες τους) είναι αδύνατον να εκπληρωθούν με το ελάχιστο προσωπικό που δηλώνεται. Με απλά λόγια, θα πρέπει να ελεγχθεί πώς ένα νηπιαγωγείο διαφημίζει (και πραγματοποιεί) υπηρεσίες φύλαξης, διατροφής, δημιουργικής απασχόλησης κλπ. όταν από τον Πίνακα προσωπικού προκύπτει ότι απασχολεί μόνον έναν ή δύο εκπαιδευτικούς;

Διαρροή χρήματος από τα δημόσια ταμεία, κίνδυνος για την υγεία και ασφάλεια των παιδιών

Δεν θα αναφερθούμε στην ωμή παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται χωρίς να είναι δηλωμένοι πουθενά και χωρίς να πληρώνονται. Τα έχουμε επισημάνει πολλάκις στην πολιτική ηγεσία και στα κόμματα. Η μη δήλωση χιλιάδων ανθρώπων στην Εργάνη και στα ασφαλιστικά ταμεία σημαίνει διαρροή  εκατομμυρίων ευρώ ετησίως από τα δημόσια ταμεία.

Ταυτόχρονα, όμως θέτουμε για μια ακόμη φορά το ζήτημα του κινδύνου για την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών. Ποιος προστατεύει τα παιδιά μας από τις εξαντλημένες νηπιαγωγούς που εργάζονται κυριολεκτικά από το πρωί μέχρι το βράδυ ή από εκπαιδευτικούς χωρίς πιστοποίηση, κυρίως σε απογευματινές δράσεις που αφορούν σε αθλητικές δραστηριότητες;

Η ΟΙΕΛΕ απέστειλε σήμερα σχετική επιστολή στους Υπουργούς Εργασίας και Παιδείας, ζητώντας την άμεση εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στους χώρους αυτούς και την αντιπαραβολή στοιχείων των Πινάκων Προσωπικού με αυτά της ψηφιακής απογραφής, αλλά και των υπηρεσιών που τα σχολεία παρέχουν. Η προστασία συγκεκριμένων, καλομαθημένων στην παρανομία και στον παρασιτισμό, ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων πρέπει να σταματήσει προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος και των παιδιών μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες