olme
«Να συμμορφωθεί το ΥΠΑΙΘ με την απόφαση ΣτΕ», ζητά η ΟΛΜΕ - Να επαναφέρει την Καλλιτεχνική Παιδεία και τις Κοινωνικές Επιστήμες στα ωρολόγια προγράμματα»

Nα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, καλεί η ΟΛΜΕ το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, επαναφέροντας την Καλλιτεχνική Παιδεία και τις Κοινωνικές Επιστήμες στα ωρολόγια προγράμματα.

«Πλέον υπάρχουν και αποφάσεις του ΣτΕ που δικαιώνουν τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, το ΥΠΑΙΘ συνεχίζει προκλητικά να επιμένει στη μη συμμόρφωσή του σε  αυτές», αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

Συγκεκριμένα, στην απόφαση 2573/2021 του Συμβουλίου της Επικρατείας το ανώτατο δικαστήριο ακύρωσε τις αποφάσεις της υπουργού για τα ωρολόγια προγράμματα των τάξεων του Γενικού Λυκείου που προέβλεπαν την κατάργηση του μαθήματος Καλλιτεχνική Παιδεία από την Α’ Λυκείου. Το ΣτΕ έκρινε ότι οι αποφάσεις δεν ήταν σύννομες, αφού «δεν προκύπτει από τις γνωμοδοτήσεις του ΙΕΠ ή από άλλα στοιχεία του φακέλου ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που εξυπηρετείται από τη μεταβολή αυτή»

Αντίστοιχα, το Συμβούλιο της Επικρατείας με την 1972/2022 απόφαση έκρινε ότι τα ωρολόγια προγράμματα, κατά το μέρος που αφορά τα  μαθήματα γενικής παιδείας «Πολιτική Παιδεία» στην Α΄ Λυκείου και «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» στη Β´ Λυκείου , εκδόθηκαν μη νομίμως, χωρίς τεκμηρίωση ως προς την τήρηση παιδαγωγικών και επιστημονικών κριτηρίων, παραγνωρίζοντας τα κριτήρια άσκησης της κανονιστικής αρμοδιότητας της Διοίκησης. 

Συμπληρώνει μάλιστα, πως και «σε αυτήν την απόφαση το ΥΠΑΙΘ αδιαφορεί και δεν προτίθεται να συμμορφωθεί».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Το ΥΠΑΙΘ οφείλει να συμμορφωθεί στις αποφάσεις του ΣτΕ και να επαναφέρει άμεσα την Καλλιτεχνική Παιδεία και τις Κοινωνικές Επιστήμες στα ωρολόγια προγράμματα

Οι αλλαγές που έγιναν στα ωρολόγια προγράμματα του σχολικού έτους 2020-2021 στην ουσία εξοβέλισαν τις Κοινωνικές Επιστήμες και την Καλλιτεχνική Παιδεία από το λύκειο, σε βάρος της εγκύκλιας γνώσης και της μόρφωσης των μαθητών και των μαθητριών μας. Η ΟΛΜΕ εδώ και  2 χρόνια έθεσε επανειλημμένα το πρόβλημα στις συναντήσεις της με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και κατέθεσε μάλιστα συγκεκριμένες προτάσεις. Παρόλα αυτά όλο αυτό το χρονικό διάστημα δε δόθηκε καμία απολύτως απάντηση από το ΥΠΑΙΘ και καμία αιτιολόγηση των αλλαγών αυτών από το ΙΕΠ, ούτε υπήρξε κάποια διορθωτική κίνηση για την αποκατάσταση των τόσο σημαντικών αυτών επιστημών.

Παρότι πλέον υπάρχουν και αποφάσεις του ΣτΕ που δικαιώνουν τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, το ΥΠΑΙΘ συνεχίζει προκλητικά να επιμένει στη μη συμμόρφωσή του σε  αυτές.

Συγκεκριμένα, στην απόφαση 2573/2021 του Συμβουλίου της Επικρατείας το ανώτατο δικαστήριο ακύρωσε τις αποφάσεις της υπουργού για τα ωρολόγια προγράμματα των τάξεων του Γενικού Λυκείου που προέβλεπαν την κατάργηση του μαθήματος Καλλιτεχνική Παιδεία από την Α’ Λυκείου. Το ΣτΕ έκρινε ότι οι αποφάσεις δεν ήταν σύννομες, αφού «δεν προκύπτει από τις γνωμοδοτήσεις του ΙΕΠ ή από άλλα στοιχεία του φακέλου ο σκοπός δημοσίου συμφέροντος που εξυπηρετείται από τη μεταβολή αυτή». Παρ’ όλα αυτά, αν και η απόφαση του ΣτΕ δημοσιεύθηκε στις 29-12-2021, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει συμμορφωθεί ακόμα, όπως οφείλει: ούτε το μάθημα έχει επιστρέψει στο ωρολόγιο πρόγραμμα ούτε το ΙΕΠ έχει αιτιολογήσει την εισήγηση πάνω στην οποία στηρίχθηκε η υπουργός. 

Αντίστοιχα, το Συμβούλιο της Επικρατείας με την 1972/2022 απόφαση έκρινε ότι τα ωρολόγια προγράμματα, κατά το μέρος που αφορά τα  μαθήματα γενικής παιδείας «Πολιτική Παιδεία» στην Α΄ Λυκείου και «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» στη Β´ Λυκείου , εκδόθηκαν μη νομίμως, χωρίς τεκμηρίωση ως προς την τήρηση παιδαγωγικών και επιστημονικών κριτηρίων, παραγνωρίζοντας τα κριτήρια άσκησης της κανονιστικής αρμοδιότητας της Διοίκησης. Και σε αυτήν την απόφαση το ΥΠΑΙΘ αδιαφορεί και δεν προτίθεται να συμμορφωθεί.

Είναι προφανές ότι τόσο ο εξοβελισμός των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας όσο και η μη συμμόρφωση στις αποφάσεις του ΣτΕ αποτελούν πολιτική επιλογή της κυβέρνησης. Είναι επίσης προφανές ότι η κυβερνητική αυτή επιλογή, εκτός από μη σύννομη, είναι και παιδαγωγικά επιζήμια.

Απαιτούμε από το ΥΠΑΙΘ να συμμορφωθεί άμεσα στις αποφάσεις του ΣτΕ και να επαναφέρει στα ωρολόγια προγράμματα τα μαθήματα που κατήργησε. Η ΟΛΜΕ θα συνεχίσει τον αγώνα αυτόν προς όφελος των μαθητών και των μαθητριών μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες