Thumbnail
Η υλοποίηση των προγραμμάτων της 2 ης Περιόδου Επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε σχεδιάζεται να ξεκινήσει στις αρχές Μαρτίου και να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουνίου 2020

Πλήρη οδηγό που περιγράφει τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων και όλες τις αναγκαίες πληροφορίες για τους των εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να συννετάσχουν στα προγράμματα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., η οποία γίνεται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω του πληροφοριακού συστήματος του Έργου https://e-pimorfosi.cti.gr/mis παρουσιάζει σήμερα το alfavita.gr.

Η υλοποίηση των προγραμμάτων της 2 ης Περιόδου Επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε στην οποία αφορά η παρούσα ενημέρωση, σχεδιάζεται να ξεκινήσει στις αρχές Μαρτίου και να ολοκληρωθεί στα τέλη Ιουνίου 2020Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. έχει διάρκεια 60 ώρες, περιλαμβανομένων 18 ωρών υποστηρικτικών συναντήσεων για την «εφαρμογή στην τάξη». Η «εφαρμογή στην τάξη» είναι οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, και αφορά στην εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτώνται από τους συμμετέχοντες στην επιμόρφωση εκπαιδευτικούς σε σχολικές τάξεις, ενσωματώνοντας ψηφιακές τεχνολογίες στη δική τους διδακτική πρακτική, με την προηγούμενη υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών τους.

Οπως έχει ήδη ανακοινωθεί, οι αιτήσεις συμμετοχής για την παρούσα περίοδο επιμόρφωσης και η κατανομή των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης γίνονται σε 2 φάσεις:

• Για την Α' φάση, οι αιτήσεις ξεκίνησαν στις 12 και λήγουν μεθαύριο Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023 στις 10:00 π.μ. (Α’ φάση υποβολής αιτήσεων και κατανομής των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης με διαδικασία ηλεκτρονικής κλήρωσης),

• 23 έως 27 Ιανουαρίου 2023 στις 10:00 π.μ. (δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων Α’ φάσης και Β’ φάση υποβολής και επικαιροποίησης αιτήσεων από εκπαιδευτικούς που δεν κληρώθηκαν σε προγράμματα που υλοποιούνται ή νέους ενδιαφερομένους, με σκοπό τη συμπλήρωση προγραμμάτων που δεν έλαβαν τον απαιτούμενο αριθμό αιτήσεων για να υλοποιηθούν και την εν γένει συμπλήρωση κενών θέσεων, με σειρά χρονικής προτεραιότητας).

Δικαίωμα συμμετοχής στην επιμόρφωση έχουν οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων της ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης (περιλαμβανομένων των υπηρετούντων αναπληρωτών), οι εκπαιδευτικοί ιδιωτικών σχολείων, καθώς και οι αποσπασμένοι στο εξωτερικό εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε ελληνικά σχολεία της ομογένειας. Επίσης, προϋπόθεση συμμετοχής αποτελεί η πιστοποίηση γνώσεων και ικανοτήτων Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., καθώς και η άσκηση διδακτικού έργου κατά την παρούσα χρονική περίοδο, για να είναι δυνατή η κάλυψη υποχρεώσεων «εφαρμογής στην τάξη».

Ο οδηγός

Στο αντικείμενο της πράξης περιλαμβάνονται:

• 12.600 συμμετοχές εκπαιδευτικών στην Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε.)

• 15.000 συμμετοχές εκπαιδευτικών στην Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Προχωρημένη Επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη)

• Διαδικασίες πιστοποίησης των παραπάνω εκπαιδευτικών στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε. και επιπρόσθετα, διαδικασίες πιστοποίησης σε βασικές γνώσεις και δεξιότητες Τ.Π.Ε. (Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.), καθώς η πιστοποίηση αυτή αποτελεί, εν γένει, προϋπόθεση για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε..

• Επικαιροποίηση και εμπλουτισμός του περιεχομένου και του υλικού επιμόρφωσης και πιστοποίησης των παραπάνω προγραμμάτων λαμβάνοντας υπόψη στοιχεία ανατροφοδότησης και εσωτερικής αξιολόγησης της προηγούμενης σχετικής πράξης, τις τεχνολογικές και παιδαγωγικές εξελίξεις, καθώς και τις τρέχουσες ανάγκες και συνθήκες υλοποίησης. Ειδικότερα για την επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., προβλέπονται προσαρμογές και εμπλουτισμός περιεχομένου για την διάκρισή του σε περισσότερες συστάδες κλάδων εκπαιδευτικών (σύμφωνα με την οργάνωση της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. σε 13 συστάδες, έναντι 4 συστάδων προηγουμένως) και κατ’ αντιστοιχία ανάπτυξη 13 διακριτών σεμιναρίων/e-courses. Παράλληλα προβλέπεται ενσωμάτωση ιδιαίτερων χαρακτηριστικών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για την πλήρη εφαρμογή μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης, καθώς και έμφαση στην αξιοποίηση συστημάτων και περιβαλλόντων που υποστηρίζουν και διευκολύνουν τη λειτουργία της κοινότητας της σχολικής τάξης για την επικοινωνία, τη διάθεση και διαμοίραση υλικού, την ανάθεση – εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κ.α. (πχ. πλατφόρμα e-me, eclass).

• Επικαιροποίηση και κατά περίπτωση προσαρμογές και επεκτάσεις λειτουργιών των υποστηρικτικών συστημάτων για την υλοποίηση των επιμορφώσεων και των πιστοποιήσεων (Πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης/MIS, Πλατφόρμα ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, Πύλη ενημέρωσης κ.α.). • Διεξαγωγή συμπληρωματικών οριζόντιων ενεργειών υποστήριξης της Πράξης όπως, ενέργειες δημοσιότητας, εσωτερική αξιολόγηση, προμήθεια εξοπλισμού και δικτυακών υπηρεσιών, καθώς και ειδικότερες δράσεις διασφάλισης ποιότητας και δημιουργίας προϋποθέσεων για τη βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων της πράξης. Για την υλοποίηση της Πράξης θα αξιοποιηθούν υποδομές, συστήματα, καθώς και επιστημονικά εργαλεία που αναπτύχθηκαν στο προηγούμενο σχετικό έργο (πχ. Πληροφοριακό σύστημα/MIS, Συστήματα Πιστοποίησης Β1, Β2 και Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε., Βιβλιοθήκη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων Τ.Π.Ε. – ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, περιεχόμενο σπουδών και επιμορφωτικό υλικό) τα οποία θα αναβαθμιστούν, θα εμπλουτιστούν - επεκταθούν και θα προσαρμοστούν ώστε να καλύψουν τις νέες απαιτήσεις.

Προχωρημένη επιμόρφωση

Η επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων. Για να είναι δυνατή η κάλυψη των υποχρεώσεων «εφαρμογής στην τάξη» από τους επιμορφούμενους, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. δίνεται σε εκπαιδευτικούς που κατά το χρόνο της επιμόρφωσής τους ασκούν διδακτικό έργο. Επιπρόσθετα, προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε πρόγραμμα Προχωρημένης Επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.), αποτελεί η προηγούμενη επιτυχής παρακολούθηση της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.) και η πιστοποίηση στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες.

Αντικείμενο της Προχωρημένης Επιμόρφωσης για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι:

(α) η απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των περιβαλλόντων web x.0 και γενικότερα του Διαδικτύου, στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους, με τη συνδυαστική αξιοποίηση ποικίλων ψηφιακών πόρων και μέσων, με έμφαση στα μέσα και τους πόρους που διατίθενται από το Υπουργείο Παιδείας,

(β) η απόκτηση γνώσεων γύρω από τη σχεδίαση και χρήση εκπαιδευτικών πόρων, λογισμικών και περιβαλλόντων διαφόρων τύπων στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους, τις προϋποθέσεις, τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς που επιβάλλει η διδακτική τους χρήση στο εν λόγω αντικείμενο, σε συνδυασμό πάντοτε με την αναγκαία αναδιοργάνωση της σχολικής τάξης ώστε να επιτευχθεί το βέλτιστο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα με στόχο την πρόσθετη παιδαγωγική αξία,

(γ) η εξοικείωσή τους με τα χαρακτηριστικά των ψηφιακών συστημάτων που αφορούν στην ειδικότητά τους και των μεταξύ τους αλληλεπιδράσεων, έτσι ώστε να είναι σε θέση να εντάξουν τη διδασκαλία τους σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναφοράς και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν με κριτικό και ταυτόχρονα παραγωγικό τρόπο τα νέα εργαλεία μάθησης και τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών, καθώς αυτά εντάσσονται στο εκπαιδευτικό σύστημα ή στην καθημερινή πρακτική.

Τα προγράμματα υλοποιούνται με βάση το μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης (προγράμματα τύπου ΙΙ), δηλαδή κατά περίπτωση με συνδυασμό δια ζώσης συνεδριών που λαμβάνουν χώρα στο Κ.Σ.Ε., σύγχρονων εξ αποστάσεως συνεδριών με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων . Η εφαρμογή του «μεικτού μοντέλου» στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. διευκολύνει στην κάλυψη επιμορφωτικών αναγκών σε πανελλαδική κλίμακα, ανεξάρτητα από ιδιαίτερα γεωγραφικά χαρακτηριστικά (πχ. μικρά νησιά, απομακρυσμένες από αστικά κέντρα περιοχές) και στο εξωτερικό (για τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς σε σχολεία της ομογένειας), για όλους τους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών, ανεξάρτητα από το συγκεντρωμένο σε έναν τόπο πλήθος εκπαιδευτικών ανά κλάδο.

Ειδικότερα, προβλέπονται δύο παραλλαγές υλοποίησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης, (κατηγορίες προγραμμάτων), που εφαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που αφορούν στη γεωγραφική κατανομή των δυνητικών επιμορφούμενων και επιμορφωτών ανά συστάδα:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙa: Προγράμματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό μικρού αριθμού δια ζώσης συνεδριών, σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών και υποστηρικτικών συναντήσεων με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν: • τέσσερεις (4) δίωρες διά ζώσης επιμορφωτικές συνεδρίες κατάλληλα τοποθετημένες στη διάρκεια του προγράμματος, όπου ο επιμορφωτής και οι επιμορφούμενοι θα μεταβαίνουν στο Κ.Σ.Ε., • δέκα (10) δίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες, • ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ. από τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές αντίστοιχα, ισοδύναμου με δεκατέσσερεις (14) διδακτικές ώρες, που θα συνοδεύουν τις επιμορφωτικές συνεδρίες (μία ώρα για κάθε δίωρη επιμορφωτική συνεδρία του προγράμματος), • έξι (6) τρίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως υποστηρικτικές συναντήσεις για την «εφαρμογή στην τάξη» Στα προγράμματα αυτά συμμετέχουν αποκλειστικά επιμορφούμενοι που έχουν εντοπιότητα με το Κ.Σ.Ε. (σε επίπεδο Νομού, στον οποίο έχει έδρα η σχολική μονάδα που απασχολούνται). Επίσης, τα προγράμματα αυτά αναλαμβάνουν επιμορφωτές που έχουν αντίστοιχη εντοπιότητα.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ IIb: Προγράμματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών και υποστηρικτικών συναντήσεων με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν: • δεκατέσσερεις (14) δίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες, • ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ. από τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές αντίστοιχα, ισοδύναμου με δεκατέσσερεις (14) διδακτικές ώρες, που θα συνοδεύουν τις επιμορφωτικές συνεδρίες (μία ώρα για κάθε δίωρη επιμορφωτική συνεδρία του προγράμματος), • έξι (6) τρίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως υποστηρικτικές συναντήσεις για την «εφαρμογή στην τάξη». Στα προγράμματα αυτής της κατηγορίας δεν απαιτείται εντοπιότητα επιμορφωτών, επιμορφούμενων και Κ.Σ.Ε., καθώς υλοποιούνται αποκλειστικά μέσω σύγχρονων και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων.

Συνοπτική περιγραφή των βημάτων

Τα βήματα και οι διαδικασίες που περιγράφονται στη συνέχεια αφορούν αποκλειστικά στην υποβολή αίτησης συμμετοχής σε προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. όταν υπάρχει ενεργή περίοδος επιμόρφωσης, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος της Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (http://e-pimorfosi.cti.gr/mis). Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για συμμετοχή στην παρούσα (2 η ) περίοδο επιμόρφωσης και η κατανομή τους στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης γίνονται σε 2 φάσεις:

• Α’ Φάση (12 έως 19 Ιανουαρίου 2023 στις 10.00): Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής και λαμβάνουν αυτόματα, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος, έναν τυχαίο αριθμό για την συμμετοχή τους στην κλήρωση που θα ακολουθήσει σε περίπτωση μεγάλου αριθμού ενδιαφερομένων στα προγράμματα της επιλογής τους. Κάθε εκπαιδευτικός δηλώνει τα προγράμματα στα οποία επιθυμεί να συμμετάσχει για έναν Νομό, εν γένει, σε αυτόν που ανήκει η θέση απασχόλησής του, και τα κατατάσσει με σειρά προτίμησης. Θα ακολουθήσει η διαδικασία κατανομής – κλήρωσης των εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσης της επιλογής τους.

• Β’ Φάση (23 έως 27 Ιανουαρίου 2023 στις 10.00): Με την έναρξη της Β’ Φάσης, δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα της Α’ Φάσης (επιτυχόντες, επιλαχόντες εκπαιδευτικοί) και δίνεται η δυνατότητα συμπλήρωσης κενών θέσεων, ιδίως σε προγράμματα που δεν συμπλήρωσαν ικανό αριθμό αιτήσεων ενδιαφερομένων προκειμένου να υλοποιηθούν, τόσο με επικαιροποίηση των επιλογών σε αιτήσεις εκπαιδευτικών που δεν κληρώθηκαν, όσο και με νέες αιτήσεις. Συγκεκριμένα, δυνατότητα υποβολής ή επικαιροποίησης αίτησης σε αυτή τη φάση θα έχουν: i. οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι κατά την Α’ Φάση δεν κληρώθηκαν και δεν έχουν ενταχθεί σε προγράμματα που συμπληρώνουν ικανό αριθμό αιτήσεων/ επιμορφούμενων προκειμένου να υλοποιηθούν, ii. επιλαχόντες σε προγράμματα που συμπληρώθηκαν κατά την Α’ φάση και πρόκειται να υλοποιηθούν, iii. άλλοι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υποβάλουν νέα αίτηση σε αυτή τη φάση. Η κατανομή/ τοποθέτηση των ενδιαφερομένων στα παραπάνω προγράμματα στη Β’ φάση, γίνεται άμεσα κατά σειρά απόλυτης χρονικής προτεραιότητας.

Τα 8 βήματα για την υποβολή αίτησης

Ο εκπαιδευτικός:

1. Πραγματοποιεί είσοδο στο Πληροφοριακό Σύστημα του Έργου. Στην περίπτωση που είναι ιδιωτικός εκπαιδευτικός και δεν του δίδεται η δυνατότητα υποβολής αίτησης , απαιτείται να αποστείλει στο ΙΤΥΕ – «Διόφαντος» (στο email: [email protected]) βεβαίωση απασχόλησης. 

Η υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής και η ενημέρωση των ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών για τα διαθέσιμα επιμορφωτικά προγράμματα που τους αφορούν και θα υλοποιηθούν για την περιοχή τους, γίνεται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://e-pimorfosi.cti.gr/mis,


με χρήση των κωδικών εισόδου που επίσης χρησιμοποιούσαν κατά την προηγούμενη επιμόρφωσή τους στο Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.

2. Ελέγχει και εφόσον απαιτείται, επικαιροποιεί τα προσωπικά του στοιχεία.

3. Κάνει επισκόπηση των διαθέσιμων προγραμμάτων της συστάδας που τον αφορούν στον Διεύθυνση Εκπαίδευσης που επιθυμεί.

4. Κατά την Α’ Φάση υποβολής αιτήσεων εκπαιδευτικών, υποβάλει αίτηση για το/α πρόγραμμα/τα του Νομού όπου βρίσκεται η θέση απασχόλησής του (τουλάχιστον ένα και μέχρι 3 προγράμματα τύπου ΙΙa). Επίσης, συμπληρωματικά έχειτη δυνατότητα επιλογής μέχριτριών επιπλέον προγραμμάτων που τον ενδιαφέρουν από τα διαθέσιμα προγράμματα τύπου ΙΙb της Περιφέρειας όπου βρίσκεται η θέση απασχόλησής του. Προφανώς στις περιπτώσεις Νομών όπου δεν διατίθενται προγράμματα τύπου ΙΙa δεν υπάρχει «υποχρέωση» επιλογής τέτοιου τύπου προγραμμάτων.

5. Με την ολοκλήρωση των αιτήσεων έχει στη διάθεσή του το έντυπο της ηλεκτρονικής του αίτησης (Α3).

6. Με την ολοκλήρωση της κλήρωσης, που πραγματοποιείται στο πέρας της Α’ Φάσης υποβολής αιτήσεων εκπαιδευτικών, μπορεί να δει το αποτέλεσμα της αίτησής του.

7. Με την έναρξη της Β’ Φάσης υποβολής αιτήσεων ο εκπαιδευτικός που: α) είχε συμμετάσχει κατά την Α’ Φάση, ανάλογα με το αποτέλεσμα της κλήρωσης, μπορεί εάν το επιθυμεί να τροποποιήσει την αίτησή του (χωρίς να διατηρεί, βέβαια, τη θέση επιλαχόντα που είχε από την κλήρωση της Α’ φάσης). Με την ολοκλήρωση της Β΄ Φάσης διατίθεται από το σύστημα το επικαιροποιημένο έντυπο Α3. β) δεν είχε συμμετάσχει κατά την Α’ Φάση, μπορεί να υποβάλλει τώρα αίτηση, ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα 1, 2 και 3. Με την ολοκλήρωση της Β’ Φάσης διατίθεται το έντυπο ηλεκτρονικής του αίτησης Α3. Στη φάση αυτή, κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να υποβάλλει την αίτησή του σε ένα και μόνο πρόγραμμα.

8. Με την ολοκλήρωση της Β’ Φάσης υποβολής αιτήσεων, δημοσιεύονται τα αποτελέσματα και στην περίπτωση που ο εκπαιδευτικός είναι «επιτυχών» σε πρόγραμμα που υλοποιείται, εγγράφεται σε αυτό

Στόχοι της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.

είναι, οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί:

• να κατανοήσουν εκπαιδευτικές δυνατότητες που διανοίγουν για τη διδακτική του αντικειμένου της ειδικότητάς τους τα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα στο Διαδίκτυο (web x.0, ειδικά ψηφιακά περιβάλλοντα και ψηφιακοί πόροι) και να τις εντάξουν με κριτικό τρόπο στην καθημερινή τους εκπαιδευτική πρακτική σε συνδυασμό μάλιστα με τα μέσα και τους πόρους που έχουν ήδη παραχθεί από το Υπουργείο Παιδείας (πχ. φωτόδεντρο, εμπλουτισμένο ψηφιακό υλικό)

• να κατανοήσουν τις αρχές σχεδιασμού μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας ή ενός εκπαιδευτικού σεναρίου στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους, ώστε να είναι σε θέση να σχεδιάζουν δραστηριότητες και σενάρια οι ίδιοι και παράλληλα να τα εντάσσουν στη διδακτική πράξη

• να εξοικειωθούν και να αξιοποιούν παραγωγικά στη διδακτική πράξη τα διαθέσιμα και κατάλληλα για την ειδικότητά τους λογισμικά και περιβάλλοντα (πχ. λογισμικά επικοινωνίας, παρουσίασης, προσομοίωσης, δυναμικής διαχείρισης, συνεργατικά περιβάλλοντα και εργαλεία διαμοίρασης πόρων, κοινωνικοί ψηφιακοί πόροι, online κοινότητες, διαδραστικοί χάρτες, animations, ανοικτό λογισμικό, σώματα κειμένων κ.α.), αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες, αλλά και τους περιορισμούς της χρήσης τους

• να είναι σε θέση να αναδιοργανώσουν κατάλληλα τη σχολική τάξη, ώστε οι διδασκαλίες τους να εναρμονίζονται με τις σύγχρονες διδακτικές απαιτήσεις του επιμέρους αντικειμένου της ειδικότητάς τους και οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες να εντάσσονται με τον πλέον παραγωγικό τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία

• να αποκτήσουν μια πλήρη και λειτουργική αντίληψη του γενικότερου πλαισίου στο οποίο εντάσσονται οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες, έτσι ώστε να έχουν μια συνολικότερη θεώρηση των ψηφιακών πόρων και τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση του αντικειμένου της ειδικότητάς τους και να έχουν τη δυνατότητα να εντάξουν σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο αναφοράς τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία.

Συστάδες κλάδων

Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ενός κλάδου ή «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών), σε ομάδες 10-15 εκπαιδευτικών και υλοποιούνται από επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., εκτός σχολικού ωραρίου, με την ευθύνη και με αξιοποίηση υποδομών Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σε όλη την Ελλάδα. Προβλέπονται δεκατρείς (13) «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών, ως εξής:

ΣΥΣΤΑΔΕΣ Β2 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε
ΣΥΣΤΑΔΕΣ Β2 ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε

 Η «εφαρμογή στην τάξη»

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει ως οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, «εφαρμογή στην τάξη» δηλαδή, εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτώνται από τους συμμετέχοντες στην επιμόρφωση εκπαιδευτικούς, στις σχολικές τους τάξεις, ενσωματώνοντας ψηφιακές τεχνολογίες στη δική τους διδακτική πρακτική, με την προηγούμενη υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών τους. Η «εφαρμογή στην τάξη» αποβλέπει αφ’ ενός στην καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί, καθώς η άντληση εμπειρίας από την πρακτική εφαρμογή στην τάξη αποτελεί πηγή ανατροφοδότησης και καθιστά αποτελεσματικότερη την επιμόρφωση, αφ’ ετέρου στην άμεση και με μαζικό τρόπο μεταφορά των αποτελεσμάτων της επιμορφωτικής διαδικασίας στους τελικά ωφελούμενους, που είναι οι μαθητές. Στη φάση αυτή του προγράμματος, οι επιμορφωτές θα αναλάβουν ενεργό υποστηρικτικό και καθοδηγητικό ρόλο των εκπαιδευτικών που επιμορφώνουν, συμβάλλοντας έτσι με την εμπειρία τους, στην επιλογή ή εκπόνηση των κατάλληλων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με αξιοποίηση των Τ.Π.Ε., στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή αυτών των δραστηριοτήτων μέσα στην τάξη και στην έγκαιρη αντιμετώπιση των όποιων προβλημάτων παρουσιαστούν.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει 60 διδακτικές ώρες, περιλαμβανομένων 18 ωρών υποστηρικτικών συναντήσεων για την εφαρμογή στην τάξη. Κατά την επικείμενη 2η περίοδο επιμόρφωσης, το πρόγραμμα θα έχει διάρκεια 15 εβδομάδες, ένα ή δύο (2) τρίωρα την εβδομάδα, όπου κάθε τρίωρο θα αντιστοιχεί είτε σε μια επιμορφωτική συνεδρία δύο (2) διδακτικών ωρών συνοδευόμενη από ασύγχρονες εξ αποστάσεως δραστηριότητες ισοδύναμου φόρτου μιας (1) διδακτικής ώρας είτε σε μία υποστηρικτική συνάντηση για την «εφαρμογή στην τάξη» τριών (3) ωρών. Στο μεσοδιάστημα των συνεδριών, οι επιμορφούμενοι υλοποιούν δραστηριότητες / εργασίες που τους ανατίθενται από τους επιμορφωτές τους, ως συμπληρωματικό και αναπόσπαστο μέρος της επιμορφωτικής διαδικασίας.. Το υλικό της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. διατίθεται μέσω πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle), η οποία θα αξιοποιείται επίσης για την εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών από τους επιμορφούμενους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τον επιμορφωτή, στο πλαίσιο του προγράμματος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες