Στο πλαίσιο της προεκλογικής περιόδου την οποία διανύουμε η Υπουργός Παιδείας κα Νίκη Κεραμέως έχει «πυκνώσει» τις τελευταίες εβδομάδες τις συνεντεύξεις της σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές. Παρόλο που θα περίμενε κανείς να έχει να προσθέσει κάθε φορά και κάτι καινούριο αναφορικά με τα τόσα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπως επί παραδείγματι κάποια μέριμνα για τα εκατοντάδες κενά στα σχολεία και δη στην ειδική αγωγή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή για τη δρομολόγηση νέων διορισμών, η ίδια περιορίζεται στις ίδιες και τις ίδιες τυποποιημένες δηλώσεις-απαντήσεις.
Μολονότι, αποτελεί γενική παραδοχή ότι κάθε άνθρωπος οφείλει να αποφεύγει τον κίνδυνο να χαρακτηριστεί ως γραφικός, η ίδια η Υπουργός Παιδείας έχει υποπέσει σε αυτό το σφάλμα, αφού με απόλυτη ακρίβεια επαναλαμβάνει σε κάθε της συνέντευξη την εξής δήλωση: «Για 12 χρόνια στη χώρα δεν είχε γίνει ούτε ένας διορισμός. Εμείς έχουμε διορίσει 25.000 μόνιμους εκπαιδευτικούς και στόχος μας είναι σιγά-σιγά να φύγουμε από τη στρεβλή εφαρμογή του αναπληρωτή και ο αναπληρωτής να κάνει αυτό που λέει η λέξη, να αναπληρώνει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης».
Το έχουμε εμπεδώσει όλοι μας πολύ καλά κα Κεραμέως. Δεν χρειάζεται να το επαναλαμβάνετε συνεχώς. Εσείς έχετε εμπεδώσει τις αντιφατικές σας δηλώσεις, όταν την ίδια στιγμή τονίζετε πως κατά το τρέχον σχολικό έτος έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 45.000 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών; Επί της ουσίας αυτή σας η δήλωση αποτελεί ξεκάθαρη παραδοχή ότι οι 25.000 μόνιμοι διορισμοί δεν αποτελούν πανάκεια απέναντι στο καθεστώς του αναπληρωτή εκπαιδευτικού, εφόσον οι ανάγκες για περαιτέρω διορισμούς όχι μόνο είναι τεράστιες, αλλά αυξάνονται διαρκώς εξαιτίας των συνταξιοδοτήσεων.
Θα περιμέναμε, λοιπόν, από την κα Κεραμέως να πάψει - εν όψει των εκλογών - να αντιμετωπίζει με χρησιμοθηρική λογική τους μόνιμους διορισμούς και να προβεί επιτέλους σε έναν ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς εστιάζοντας στα υπαρκτά προβλήματα της εκπαίδευσης.
Ως μέλη της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και με αφορμή τις περιορισμένες προσλήψεις στον πολύπαθο κλάδο μας έχουμε επιδιώξει πολλές φορές από την αρχή της σχολικής χρονιάς να έρθουμε σε επικοινωνία με τους ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ αποστέλλοντας σχετικές επιστολές τόσο στην ίδια την Υπουργό, όσο και στην Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, αλλά και στον Γενικό Γραμματέα κ. Αλέξανδρο Κόπτση. Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση, ενώ είναι ξεκάθαρο πως υπάρχει αναντιστοιχία λόγων και έργων, καθώς όχι μόνο δεν προκύπτει ότι η ειδική αγωγή αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, όπως χαρακτηριστικά έχουν δηλώσει κατά καιρούς, αλλά αποδεικνύεται ξεκάθαρα ότι αδιαφορούν πλήρως για τα εκατοντάδες κενά που παραμένουν ακάλυπτα μέχρι και σήμερα, που η σχολική χρονιά βρίσκεται ακριβώς στο ήμισυ.
Συνέπεια της δυσάρεστης αυτής εξέλιξης είναι τα Τμήματα Ένταξης να παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό και εκατοντάδες μαθητές χωρίς Παράλληλη Στήριξη, παρά τις επίσημες γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ και την καταγραφή των σχετικών αναγκών από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) της επικράτειας. Μάλιστα με περίτεχνες τακτικές το ΥΠΑΙΘ μειώνει δραματικά τις ώρες Παράλληλης Στήριξης που έχουν ορισθεί από τις γνωματεύσεις της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΑΣΥ για το κάθε παιδί και τοποθετεί έναν εκπαιδευτικό για 7 και 9 μαθητές. Αποτέλεσμα της τακτικής αυτής είναι όχι μόνο η αδυναμία του εκπαιδευτικού να βοηθήσει τους τόσους μαθητές που του έχουν ανατεθεί, αλλά και να μην καταγράφεται από τις ΔΙΔΕ η ύπαρξη του κενού, αφού έστω και με αυτές τις ελάχιστες ώρες παύει να λογίζεται ως κενό. Ωστόσο, τέτοιου είδους αλχημείες που αποσκοπούν αποκλειστικά σε επικοινωνιακές τακτικές, ώστε να γίνεται λόγος για σημαντική κάλυψη των αναγκών, δεν υποτιμούν απλώς τη νοημοσύνη των εκπαιδευτικών, αλλά πρωτίστως τα ίδια τα παιδιά και τις ανάγκες τους.
Αλήθεια… τόσο ευτελής είναι η αξία τόσων παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας;
Πώς δικαιολογείται η τόση καθυστέρηση της Δ΄ φάσης Ειδικής Αγωγής; (Φτάσαμε τέλη Ιανουαρίου!!!)
Ούτε και κατά το 2023, που δύναται η αξιοποίηση του νέου ΕΣΠΑ, μπορούν να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις, ώστε να πραγματοποιηθούν οι απαιτούμενες προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και να μπει επιτέλους ένα τέλος στην αγωνία τόσων παιδιών και των οικογενειών αυτών;
Αυτή είναι η ισότιμη και δωρεάν εκπαίδευση που ευαγγελίζονται οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ και η προτεραιότητα στην ειδική αγωγή;
Ως μέλη της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής δε θα κουραστούμε ΠΟΤΕ να τονίζουμε τις παθογένειες του κλάδου μας. Επαναλαμβάνουμε, λοιπόν, για πολλοστή φορά ότι τα κενά - σύμφωνα με τις επίσημες καταχωρήσεις από τις ΔΙΔΕ - υπερβαίνουν τα 440 και αντιστοιχούν σε τουλάχιστον τριπλάσιο αριθμό παιδιών, τα οποία βάσει συντάγματος δικαιούνται να απολαμβάνουν μια ισότιμη και ισάξια εκπαίδευση άνευ διακρίσεων.
Ευελπιστούμε η Υπουργός Παιδείας κα Κεραμέως στην επόμενη συνέντευξη της να εστιάσει στα ουσιαστικά προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και να δώσει απαντήσεις στα προαναφερθέντα ερωτήματα και να ξεκαθαρίσει αν έχει σκοπό να προβεί στη δρομολόγηση διορισμών, προκειμένου να εξυγιανθεί η λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Εξάλλου, είναι τουλάχιστον οξύμωρο να ζητά από τους εκπαιδευτικούς και τις οικογένειες των τόσων παιδιών να ξανατιμήσουν με την ψήφο τους την ίδια και κατά συνέπεια την κυβέρνηση, όταν αρνείται πεισματικά να «σκύψει» πάνω από τα ουσιώδη ζητήματα της εκπαίδευσης και εξακολουθεί να αντιμετωπίζει χιλιάδες παιδιά με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σαν απλούς αριθμούς. Πρόκειται για παιδιά κα Κεραμέως! Όχι για απλά νούμερα!
Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγή
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη