ΟΙΕΛΕ: Καταγγελία για παρανομίες σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο στο Ηράκλειο Κρήτης
ΟΙΕΛΕ: «Απίστευτες παρανομίες σε ιδιωτικό νηπιαγωγείο στο Ηράκλειο Κρήτης με την εξοργιστική ανοχή της αρμόδιας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης»

Καταγγελία για ανεξέλεγκτη λειτουργία  ιδιωτικού νηπιαγωγείου της Κρήτης, το οποίο εξέδιδε παράνομες συμβάσεις ορισμένου χρόνου προκειμένου να μην πληρώνει την εκπαιδευτικό το καλοκαίρι, έκανε σήμερα η Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ)

Σύμφωνα με την καταγγελία μάλιστα, η ιδιοκτήτρια στις ενέργειές της είχε «σύμμαχο» την οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που είτε από (ασυγχώρητη) άγνοια των νόμων είτε για άλλους λόγους που θα πρέπει να διερευνηθούν αρμοδίως, επέτρεπε τις παρανομίες και δεν έλεγχε το νηπιαγωγείο.

Η ΟΙΕΛΕ υποστηρίζει  ότι βάσει της καταγγελίας, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης εδώ και χρόνια γνωρίζει (ή θα έπρεπε να γνωρίζει) το πρόβλημα και δεν έκανε απολύτως τίποτα. Όχι μόνο αυτό, αλλά εξέδωσε διοριστήριο στην εκπαιδευτικό έναν ολόκληρο χρόνο αφού η συνάδελφος ξεκίνησε να εργάζεται (το σύνηθες διάστημα έκδοσης διοριστηρίου είναι περίπου 1.5 μήνας).

«Αναρωτιόμαστε. Αν παρ’ ελπίδα κάποιο παιδί κτυπούσε, ποιος εκπαιδευτικός θα εμφανιζόταν υπεύθυνος; Ποιος εκπαιδευτικός υπέγραψε τα αποφοιτήρια των παιδιών;», καταλήγει η Ομοσπονδία

Ολη η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Η απίστευτη υπόθεση ιδιωτικού νηπιαγωγείου της Κρήτης που λειτουργούσε απολύτως ανεξέλεγκτα και την οποία σήμερα φέρνουμε στη δημοσιότητα, αποδεικνύει πως, αν ζούσαμε σε κράτος δικαίου, όλα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν θα ήταν εφικτά. Όμως η άρρητη γραμμή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας προς τις υπηρεσίες του για «χαλαρή» εποπτεία στα ιδιωτικά σχολεία, έχει προκαλέσει ένα τσουνάμι παρανομιών που συνεχώς εντείνεται με θύματα τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους μαθητές.

Σύμφωνα με καταγγελία εκπαιδευτικού που μέχρι πρόσφατα υπηρετούσε εκεί, η ιδιοκτήτρια του ιδιωτικού νηπιαγωγείου τα στοιχεία του οποίου έχουμε αποστείλει στις αρμόδιες αρχές (χωρίς ιδιαίτερες ελπίδες ότι θα υπάρξει κάποια ευαισθητοποίηση…) έκανε κυριολεκτικά ό, τι ήθελε, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων της την εκπαιδευτική και την εργατική νομοθεσία και εκμεταλλευόμενη άγρια τη συνάδελφό μας. Δυστυχώς, στις ενέργειές της αυτές είχε «σύμμαχο» την οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που είτε από (ασυγχώρητη) άγνοια των νόμων είτε για άλλους λόγους που θα πρέπει να διερευνηθούν αρμοδίως, επέτρεπε τις παρανομίες και δεν έλεγχε το νηπιαγωγείο. Συγκεκριμένα:

  • Παρά το γεγονός ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί πλέον από την πρώτη ημέρα εργασίας τους είναι αορίστου χρόνου, η ιδιοκτήτρια εξέδιδε παράνομες συμβάσεις ορισμένου χρόνου προκειμένου να μην πληρώνει την εκπαιδευτικό το καλοκαίρι.

  • Οι ορισμένου χρόνου συμβάσεις προκαλούσαν την αποχώρηση της εκπαιδευτικού τους καλοκαιρινούς μήνες, ακόμη και το διάστημα που βρισκόταν μέσα στην περίοδο προστασίας της μητρότητας.

  • Το ωράριό της ήταν …40 ωρών, ενώ το ανώτερο ωράριο για εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας είναι 25 ώρες (για νηπιαγωγεία 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια).

  • Δεν λάμβανε τις νόμιμες αποδοχές (δεν της αποδιδόταν το επίδομα τέκνου, ενώ δεν πληρωνόταν το καλοκαίρι), ενώ απασχολούνταν Σαββατοκύριακα και απογεύματα χωρίς να πληρώνεται.

  • Το σχολείο μπλόκαρε (με τη συνέργεια της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης) τη δυνατότητα λήψης άδειας εννεάμηνης ανατροφής τέκνου για την εκπαιδευτικό με την αστεία δικαιολογία της μη …ανεύρεσης νηπιαγωγού!

Βαρύτατες οι πειθαρχικές (ενδεχομένως και ποινικές) οι ευθύνες της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης

Είναι εντυπωσιακό ότι, βάσει της καταγγελίας, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης εδώ και χρόνια γνωρίζει (ή θα έπρεπε να γνωρίζει) το πρόβλημα και δεν έκανε απολύτως τίποτα. Όχι μόνο αυτό, αλλά εξέδωσε διοριστήριο στην εκπαιδευτικό έναν ολόκληρο χρόνο αφού η συνάδελφος ξεκίνησε να εργάζεται (το σύνηθες διάστημα έκδοσης διοριστηρίου είναι περίπου 1.5 μήνας). Αναρωτιόμαστε. Αν παρ’ ελπίδα κάποιο παιδί κτυπούσε, ποιος εκπαιδευτικός θα εμφανιζόταν υπεύθυνος; Ποιος εκπαιδευτικός υπέγραψε τα αποφοιτήρια των παιδιών; Όμως η απαράδεκτη, κυριολεκτικά, ανευθυνότητα της Διεύθυνσης δεν περιορίζεται σε αυτά.

  • Γιατί δεν έλεγξε, ως όφειλε, ότι η εκπαιδευτικός είχε παράνομα σύμβαση ορισμένου χρόνου και μάλιστα με ωράριο 40 ωρών; Γιατί δεν αναρωτήθηκε ποιος εμφανίζεται ως νόμιμος εκπαιδευτικός τους καλοκαιρινούς μήνες;

  • Γιατί δεν ήλεγχε, ως όφειλε, σε μηνιαία βάση, τις μισθοδοτικές καταστάσεις του σχολείου, για να διαπιστωθεί, αν λαμβάνει τις νόμιμες αποδοχές;

  • Για ποιο λόγο, όπως η εκπαιδευτικός αναφέρει, αρνήθηκε να ελέγξει τη μη προώθηση των χαρτιών για την άδεια μητρότητας με την αστεία αιτιολογία ότι «το σχολείο αρνείται να ορίσει αναπληρωτή»; Η άδεια μητρότητας είναι απαράγραπτο και νόμιμο δικαίωμα. Αν το νηπιαγωγείο δεν ήθελε να την αντικαταστήσει, ας έβαζε λουκέτο. Προφανώς εδώ, όμως, κρύβεται κάτι άλλο…

Στην καλύτερη περίπτωση οι άνθρωποι της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εάν οι καταγγελίες ισχύουν, έχουν ασυγχώρητη άγνοια της νομοθεσίας, επομένως οι αρμόδιοι υπάλληλοι και τα στελέχη της πρέπει να ελεγχθούν πειθαρχικά. Όμως από τα εκτεθέντα στην καταγγελία προκύπτει η εύλογη απορία, εάν κάποιοι από τη Διεύθυνση έδειξαν «ανοχή» και δεν επιτέλεσαν το ρόλο τους, επειδή ήθελαν να «προστατεύσουν» την συγκεκριμένη ιδιοκτήτρια. Ο αριθμός και η βαρύτητα των παραβάσεων όπως και η απουσία κάθε ελέγχου, είναι τόσο εξόφθαλμα που προκαλούν εύλογες υπόνοιες για ποινικό, πλέον, αδίκημα (παράβαση καθήκοντος).

Σοβαρές οι ευθύνες και της Επιθεώρησης Εργασίας

Προκαλεί αλγεινή εντύπωση, δε, ότι ο αρμόδιος ελεγκτικός μηχανισμός του Υπουργείου Εργασίας αρνήθηκε επί της ουσίας να ελέγξει την υπόθεση με το παντελώς αστήρικτο επιχείρημα ότι «πρόκειται για ζήτημα που αφορά δημόσιους υπαλλήλους».

Αναρωτιόμαστε:

  • Δεν είδαν οι αρμόδιοι υπάλληλοι ότι η εν λόγω εκπαιδευτικός είναι ιδιωτικού δικαίου και έχει σύμβαση στην Εργάνη;

  • Ακόμη κι αν ήταν δημόσιου δικαίου, δεν θα έπρεπε να αναλάβει τον έλεγχο της καταγγελίας για τα Σαββατοκύριακα και τα απογεύματα που εργαζόταν πέρα από το νόμιμο ωράριό της;

  • Δεν θα έπρεπε να ερευνήσουν οι υπάλληλοι ότι το ωράριό της αντί για 24 ή 25 ώρες είναι 40;

Εν κατακλείδι.

Η συγκεκριμένη υπόθεση, δεν είναι μοναδική. Είναι μια από τις πολλές, μικρότερες ή μεγαλύτερες περιπτώσεις βάναυσης παραβίασης της εκπαιδευτικής και της εργατικής νομοθεσίας που προκαλείται από την απροθυμία των ελεγκτικών αρχών της πολιτείας να ασκήσουν εποπτεία σε μια απολύτως προστατευόμενη ομάδα επιχειρηματιών. Με την ευθύνη της κυβέρνησης και της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, η ιδιωτική εκπαίδευση σταδιακά μετατρέπεται σε ξέφραγο αμπέλι.

Η ΟΙΕΛΕ θα παρακολουθήσει στενά την υπόθεση και θα αναμένει τις κινήσεις των αρμόδιων φορέων. Έχουμε ήδη αποστείλει τις σχετικές επιστολές σε Δ/νση Εκπαίδευσης και Επιθεώρηση Εργασίας και θα αναμένουμε τις απόψεις τους. Σε περίπτωση άρνησης πειθαρχικού ελέγχου του νηπιαγωγείου ή/και ανάληψης της ευθύνης εκ μέρους της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης αναφορικά με τις καταγγελλόμενες πράξεις ή παραλείψεις της, επιφυλασσόμαστε για τις επόμενες ενέργειές μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

xapia.jpg
Αντιβιοτικά: Αυτοί είναι οι 3 λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να τα λαμβάνουμε με το παραμικρό
Αντιβιοτικά: Οι 3 λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να τα παίρνουμε με το παραμικρό, σύμφωνα με γιατρό
Αντιβιοτικά: Αυτοί είναι οι 3 λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να τα λαμβάνουμε με το παραμικρό
οπτικη
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείς να βρεις το μυρμήγκι σε 6 δευτερόλεπτα;
Χρειάζεται πολύ καλή παρατηρητικότητα και εξαιρετικές γνωστικές δεξιότητες για να καταφέρετε να λύσετε αυτή την οπτική ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μπορείς να βρεις το μυρμήγκι σε 6 δευτερόλεπτα;