φοιτητεσ
Οι Πρόεδροι των Τμημάτων Μαθηματικών υποστηρίζουν ομόφωνα ότι τα ήδη εντεταγμένα στο υφιστάμενο και πιστοποιημένο πρόγραμμα σπουδών μαθήματα του εκάστοτε Τμήματος πρέπει να συνεχίζουν να αναγνωρίζονται ως επαρκή για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας

 Την κατάργηση του άρθρου 99 του Ν. 4957/2022 για την απόσπαση της Παιδαγωγικής Επάρκειας από τα πτυχία, ζητούν με ψήφισμά τους οι Πρόεδροι των Τμημάτων Μαθηματικών των ΑΕΙ της χώρας σχετικά με το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.

Οι πανεπιστημιακοί τονίζουν ότι  τα εγχώρια Τμήματα Μαθηματικών είχαν διαμορφώσει με βάση την κείμενη νομοθεσία τα Προγράμματα Σπουδών τους, ώστε αυτά να ανταποκρίνονται στην ανάγκη παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης των φοιτητών/τριών τους — θεωρώντας ότι η παιδαγωγική και διδακτική παιδεία αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για τους/τις πτυχιούχους των Τμημάτων Μαθηματικών που θέλουν να σταδιοδρομήσουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι προβλέψεις όμως του άρθ. 99 του Ν. 4957/2022 ανατρέπουν ριζικά τα υφιστάμενα Προγράμματα Σπουδών και οδηγούν αναπόφευκτα στην κατάργηση ή στην άμεση αναθεώρησή τους, ενώ παράλληλα θέτουν υπό αμφισβήτηση τις πρόσφατες πιστοποιήσεις από την ΕΘΑΑΕ των προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών των Τμημάτων

Το Ψήφισμα

Ως μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας, είμαστε βαθύτατα προβληματισμένοι από πολλές πτυχές του νέου νόμου 4957/2022 για τα πανεπιστήμια, οι οποίες είναι τουλάχιστον δυσλειτουργικές. Προς το παρόν, έχοντας χρέος απέναντι στους/στις συναδέλφους/συναδέλφισσες καθηγητές/τριες και στο φοιτητικό δυναμικό των τμημάτων μας, χαιρετίζουμε τις αποφάσεις των Κοσμητόρων Σχολών Θετικών Επιστημών, των Προέδρων Τμημάτων Ιστορίας-Αρχαιολογίας, όπως και των Συνελεύσεων του Τμήματος Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Τμήματος Μαθηματικών και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Κρήτης, και εκφράζουμε ομόφωνα τη θέση μας για την κατάργηση του άρθρου 99, το οποίο σχετίζεται με τη χορήγηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΠΔΕ).

Συγκεκριμένα: Τα εγχώρια Τμήματα Μαθηματικών είχαν διαμορφώσει με βάση την κείμενη νομοθεσία τα Προγράμματα Σπουδών τους, ώστε αυτά να ανταποκρίνονται στην ανάγκη παιδαγωγικής και διδακτικής κατάρτισης των φοιτητών/τριών τους — θεωρώντας ότι η παιδαγωγική και διδακτική παιδεία αποτελούν απαραίτητο εφόδιο για τους/τις πτυχιούχους των Τμημάτων Μαθηματικών που θέλουν να σταδιοδρομήσουν στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Οι προβλέψεις όμως του άρθ. 99 του Ν. 4957/2022 ανατρέπουν ριζικά τα υφιστάμενα Προγράμματα Σπουδών και οδηγούν αναπόφευκτα στην κατάργηση ή στην άμεση αναθεώρησή τους, ενώ παράλληλα θέτουν υπό αμφισβήτηση τις πρόσφατες πιστοποιήσεις από την ΕΘΑΑΕ των προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών των Τμημάτων.

Ειδικότερα: Με τη νέα ρύθμιση ορίζονται ασφυκτικά χρονικά όρια στην εφαρμογή της (έναρξη 01.09.2023), κάτι που καθιστά την εφαρμογή της αντικειμενικά ανέφικτη. Για το πλαίσιο της εφαρμογής: Δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση για αύξηση των μαθημάτων παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας από 30 σε 60 ECTS και δεν είναι επιστημονικά κατανοητός ο λόγος για τον οποίο η παρακολούθηση μαθημάτων ενός «Ειδικού Προγράμματος Σπουδών ΠΠΔΕ» προυποθέτει επιτυχή εξέταση σε μαθήματα τριών ακαδημαϊκών ετών (180 ECTS).

Ο αριθμός των μαθημάτων με 60 πιστωτικές μονάδες για την απόκτηση του πιστοποιητικού μπορεί να οδηγήσει αντικειμενικά σε παράταση των σπουδών κατά, τουλάχιστον, ένα ακαδημαϊκό έτος. Αυτή η παράταση καταστρατηγεί τη θεσπισμένη διάρκεια σπουδών που οι φοιτητές/τριες θεώρησαν δεδομένη όταν δήλωναν τα Τμήματα της προτίμησής τους, και ταυτόχρονα επιβαρύνει οικονομικά τους/τις φοιτητές/τριες και τις οικογένειές τους. Σε περίπτωση που οι σπουδές δεν παραταθούν και τα μαθήματα των 60 πιστωτικών μονάδων παρέχονται στα πλαίσια του Προγράμματος Σπουδών, αυτό θα οδηγήσει αντικειμενικά στην υποβάθμιση των μαθημάτων του ειδικού γνωστικού αντικειμένου των Τμημάτων.

Δεν είναι επιστημονικά κατανοητός ο λόγος που τα Τμήματα Παιδαγωγικών σε κάθε Πανεπιστήμιο θα έχουν ουσιαστικά την επίβλεψη και τον καθορισμό των μαθημάτων του Ειδικού Προγράμματος Σπουδών ΠΠΔΕ σε όλες τις λεγόμενες Καθηγητικές Σχολές, όπως, πχ., Μαθηματικού, Φυσικού, Χημικού, Βιολογικού, Φιλολογίας, Ιστορίας, Κοινωνιολογίας, Πληροφορικής, Αγγλικής, Γαλλικής, Ιταλικής, Ισπανικής, Γερμανικής Γλώσσας, Φυσικής Αγωγής, Μουσικής, Θεατρικών Σπουδών, Οικιακής Οικονομίας, Θεολογίας κα.

Σε μια ολοένα υποβαθμιζόμενη Μαθηματική Παιδεία στον τόπο μας, θα ήταν απεναντίας αναμενόμενο από το Υπουργείο Παιδείας να ορίσει τα Τμήματα Μαθηματικών υπεύθυνα για τη θεμελίωση και διδασκαλία των μαθημάτων που σχετίζονται με τα Μαθηματικά σε Τμήματα των Επιστημών Αγωγής, δυστυχώς όμως μια τέτοια ρύθμιση ουδέποτε έχει τεθεί προς συζήτηση.

Τονίζουμε ότι το άρθρο 99 απουσίαζε πλήρως από το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στα μέσα Μαΐου προς διαβούλευση και προστέθηκε μόλις μια μέρα πριν την ψήφιση του νόμου. Είμαστε πεπεισμένοι ότι αν είχε τεθεί στη διαβούλευση, τα σημαντικά προβλήματα που έχει θα είχαν αναδειχθεί και θα είχε αποσυρθεί.

Με βάση τις διαπιστώσεις αυτές οι Πρόεδροι των κάτωθι Τμημάτων Μαθηματικών υποστηρίζουν ομόφωνα ότι τα ήδη εντεταγμένα στο υφιστάμενο και πιστοποιημένο πρόγραμμα σπουδών μαθήματα του εκάστοτε Τμήματος πρέπει να συνεχίζουν να αναγνωρίζονται ως επαρκή για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, και ζητούν άμεσα την κατάργηση του άρθρου 99 του Ν. 4957/2022.

 

Μιχαήλ Ανούσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Θεόδουλος Γαρεφαλάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Νικόλαος Καραχάλιος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Ρωμανός-Διογένης Μαλικιώσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)

Αντώνιος Μπίσμπας, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Σωτήριος Νοτάρης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Χάρης Παπαδόπουλος, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Αντώνιος Συμβώνης, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ)

Παύλος Τζερμιάς, Πανεπιστήμιο Πατρών

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
Αρνήθηκε τον διαχωρισμό της τάξης 24 μαθητών σε δύο μικρότερα τμήματα – Είπε ότι θα εγκρίνει την τοποθέτηση δεύτερης Παράλληλης Στήριξης αλλά όχι...
3ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου – Γονείς μαθητών: «Προκλητική η στάση διευθυντή εκπαίδευσης»
giannena_5.jpg
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Η ομάδα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αποτελούμενη από 12 προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς και υποψήφιους διδάκτορες, απέσπασε το χρυσό μετάλλιο, ενώ...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο στο διεθνή διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Καμάλα Χάρις - Τραμπ
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
Οι δημοσκοπήσεις έως τώρα έδειχναν ότι οι δύο υποψήφιοι βρίσκονται σε απόλυτη ισοπαλία
Σε «τεντωμένο σχοινί» η μάχη για τις εκλογές στις ΗΠΑ: Εξώφυλλο του New Yorker με το Άγαλμα της Ελευθερίας να ακροβατεί
PAIDEIAS
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας
Έγκριση, κατ΄ εξαίρεση για την περίοδο 2024-2025, της λειτουργίας τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. με μικρότερο αριθμό...
Υπουργείο Παιδείας: Απόφαση λειτουργίας 200 και πλέον ολιγομελών τμημάτων Μεταλυκειακού Έτους - Τάξης Μαθητείας