Thumbnail
Παροχή διδακτικού έργου σε Προγράμματα Πρώτου και Δεύτερου Κύκλου Σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Στην έκδοση διευκρινιστικών οδηγιών και τις πρέπουσες ενέργειες για την ίση πρόσβαση όλων στην Παροχή Διδακτικού Έργου, αναφέρεται ανοιχτή επιστολή προς το ΥΠΑΙΘ από διδάσκοντες σχετικά με το θέμα της Παροχής Διδακτικού Έργου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από Δημοσίους Υπαλλήλους στη θέση των Εντεταλμένων Διδασκόντων.

Ακολουθεί η Ανοιχτή επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας με θέμα Παροχή Διδακτικού Έργου σε Προγράμματα Πρώτου και Δεύτερου Κύκλου Σπουδών

Αξιότιμη κ. Υπουργέ Παιδείας, είμαστε Δημόσιοι Υπάλληλοι κάτοχοι Διδακτορικού Διπλώματος και δημοσιοποιούμε την παρούσα επιστολή διότι μετά από 2 συνεχή αιτήματα συναδέλφου μας στο https://mydocs.minedu.gov.gr/ στις 20/01/2023 και στις 04/02/2023 δεν έχετε πάρει θέση για το θέμα της Παροχής Διδακτικού Έργου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από Δημοσίους Υπαλλήλους στη θέση των Εντεταλμένων Διδασκόντων. Με τον Ν. 4957-21/7/2022 στο άρθρο 173 ορίζεται ότι ως εντεταλμένοι διδάσκοντες δεν μπορούν να απασχοληθούν “υπάλληλοι με σχέση Δημοσίου Δικαίου ή Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου σε φορείς του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του Ν. 4270/2014”.

Στο άρθρο 127 του ιδίου Νόμου ορίζεται ότι

“1. Για το διδακτικό έργο σε προγράμματα πρώτου και δεύτερου κύκλου σπουδών, ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών και εκπαιδευτικά προγράμματα των Κέντρων Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), καθώς και για το ερευνητικό έργο προς τα Α.Ε.Ι. και ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς, το οποίο παρέχεται από υπαλλήλους φορέων του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), δεν εφαρμόζεται το άρθρο 31 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007 Α’ 26), περί της άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, ή άλλες αντίστοιχες διατάξεις, υπό την προϋπόθεση ότι εκτελείται εκτός του ωραρίου εργασίας των υπαλλήλων.

Σε κάθε άλλη περίπτωση απαιτείται προηγούμενη άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή. πειθαρχικό παράπτωμα, σύμφωνα με την περ. κε) της παρ. 1 του άρθρου 107 του ν. 3528/2007.” Η ΑΔΑ:694Δ46ΜΤΛ6-ΨΒΒ/ 12-8-2022 με αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑ/Φ.69/212/οικ.13260 με θέμα “Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή” ορίζει ότι το άρθρο 127 όμως παρόλα αυτά όλες οι προκηρύξεις του τρέχοντος εξαμήνου για τους Εντεταλμένους Διδάσκοντες απαγορεύουν ρητά στους Δημοσίους Υπαλλήλους την παροχή Διδακτικού Έργου.

Σύμφωνα με το Κεφάλαιο Β, άρθρο 31 (άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή) του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα αλλά και τις έως τώρα προκηρύξεις των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων οι Δημόσιοι Υπάλληλοι είχαν το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είτε ως Διδάσκοντες Π.Δ.407/80 είτε ως Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι. Συγκεκριμένα οι προκηρύξεις στους Ακαδημαϊκούς Υποτρόφους ανέγραφαν “Οι Δημόσιοι υπάλληλοι που θα επιλεγούν θα πρέπει να προσκομίσουν πριν την υπογραφή της σύμβασης, άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, χορηγηθείσα από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα (άρθρο 31). …

Το μέγιστο συνολικό (για διδασκαλία και έρευνα) ανατεθέν ωράριο για την απασχόληση Δημοσίου Υπαλλήλου ως Ακαδημαϊκού Υποτρόφου, κατόχου διδακτορικού τίτλου σπουδών δε δύναται να υπερβαίνει τις 10 ώρες εβδομαδιαίως. Σε περίπτωση απασχόλησης Δημοσίου Υπαλλήλου ως Ακαδημαϊκού Υποτρόφου και παράλληλα ως συμβασιούχου διδάσκοντα με βάση το ΠΔ 407/80, το συνολικό (και για τις δύο κατηγορίες) ανατεθέν ωράριο δεν δύναται να υπερβαίνει τις δέκα (10) ώρες εβδομαδιαίως. …

Οι υποψήφιοι Ακαδημαϊκοί Υπότροφοι που είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι, θα αξιολογούνται από τις Συνελεύσεις των Ακαδημαϊκών Τμημάτων ή το Συμβούλιο Ένταξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας σε ξεχωριστό πίνακα ο οποίος θα χρησιμοποιείται στην περίπτωση που θα εξαντλούνται οι πίνακες των ιδιωτών υποψηφίων και μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος ή του Συμβουλίου Ένταξης.” Οι προκηρύξεις των Προκηρύξεων ΠΔ407/80 ανέγραφαν ότι “Όλοι οι διδάσκοντες που θα επιλεγούν και κατέχουν και άλλη θέση στο Δημόσιο, σε NΠΔΔ ή NΠIΔ ή ευρύτερο Δημόσιο τομέα, θα πρέπει να προσκομίσουν πριν την υπογραφή της σύμβασης, στην Γραμματεία του αντίστοιχου Τμήματος, άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή, χορηγηθείσα από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα (άρθρο 31) ως απαραίτητο δικαιολογητικό για την πρόσληψή τους. …

Σε περίπτωση απασχόλησης Δημοσίου Υπαλλήλου ως Ακαδημαϊκού Υποτρόφου και παράλληλα ως συμβασιούχου διδάσκοντα με βάση το ΠΔ 407/80, το συνολικό (και για τις δύο κατηγορίες) ανατεθέν ωράριο δεν δύναται να υπερβαίνει τις δέκα (10) ώρες εβδομαδιαίως. Οι επιλεγέντες θα υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνουν ότι το συνολικό ανατεθέν ωράριο σε Ακαδημαϊκά Τμήματα και Προγράμματα Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας δεν υπερβαίνει το μέγιστο ανατιθέμενο ωράριο, δηλαδή δέκα (10) ώρες την εβδομάδα.” Σύμφωνα με το άρθρο 127 το οποίο ταυτίζεται με την ΑΔΑ:694Δ46ΜΤΛ6-ΨΒΒ/ 12-8-2022 με αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑ/Φ.69/212/οικ.13260 διαπιστώνεται ότι υπάρχει ένα κενό στο Νόμο μιας και 2 διαφορετικά άρθρα του ιδίου Νόμου αναφέρουν διαφορετικά πράγματα και η Παροχή Διδακτικού Έργου σύμφωνα με τα ανωτέρω είναι επιτρεπτή με γνωστοποίηση στην Υπηρεσία του κάθε Δημοσίου Υπαλλήλου.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω φαίνεται να υπάρχει ένα κενό στο Νόμο το οποίο για το τρέχον εξάμηνο δεν επιτρέπει στους Δημοσίους Υπαλλήλους να κάνουν αίτηση για την Χορήγηση Διδακτικού Έργου και όλα τα Πανεπιστήμια στηρίζονται στο άρθρο 173 ενώ το άρθρο 127 αναφέρει ότι είναι δυνατή η διδασκαλία των Δημοσίων Υπαλλήλων σε Προγράμματα πρώτου και δεύτερου κύκλου σπουδών (επομένως προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα). Η ανάγκη αναθεώρησης της εν λόγω διάταξης επισημαίνεται και στη συνημμένη επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη, στον οποίο απευθύναμε σχετικό ερώτημα. Παρακαλούμε τις ενέργειές σας για την έκδοση διευκρινιστικών οδηγιών και τις πρέπουσες ενέργειές σας για την ίση πρόσβαση όλων στην Παροχή Διδακτικού Έργου. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κομικ
Mαθητές/τριες σχεδίασαν κόμικς για την κλιματική και περιβαλλοντική κρίση
Πρόκειται για μία δράση στο πλαίσιο του προγράμματος Youth Climate Action Fund που υλοποιήθηκε από την Athens Comics Library με την υποστήριξη του...
Mαθητές/τριες σχεδίασαν κόμικς για την κλιματική και περιβαλλοντική κρίση
eidiki agwgi
Απόφοιτοι Παιδαγωγικών 2025: Οι κορυφαίες εξ αποστάσεως σπουδές Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα
Σας παρουσιάζουμε τα 2 πρώτα βήματα στις σπουδές και στην επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή που κάνει το 90% των τελειόφοιτων και αποφοίτων Παιδαγωγικών...
Απόφοιτοι Παιδαγωγικών 2025: Οι κορυφαίες εξ αποστάσεως σπουδές Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα
φαγητό
Αυτές είναι οι 8 κορυφαίες τροφές για να μειώσετε τα τριγλυκερίδια
Τα πολύ υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα όπως φλεγμονή του παγκρέατος (παγκρεατίτιδα)
Αυτές είναι οι 8 κορυφαίες τροφές για να μειώσετε τα τριγλυκερίδια