Βουλή σήμερα στις 9 π.μ.: Συζήτηση για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και για αποφοίτους ΤΕΙ
Στις ερωτήσεις θα απαντήσουν σήμερα στις 9 το πρωί οι υφυπουργού Ζ. Μακρή και Α. Συρίγος.

Δύο επίκαιρες ερωτήσεις για την παιδεία θα συζητηθούν σήμερα στις 9 το πρωί, στις οποίες θα απαντήσουν οι υφυπουργού Ζ. Μακρή και Α. Συρίγος.

Η πρώτη ερώτηση έχει θέμα: «Εκφασισμός εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Η δεύτερη ερώτηση  έχει θέμα: «Αντιστοίχιση πτυχίων των αποφοίτων πρώην ΑΕΙ ΤΤ (ΤΕΙ) με τα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών»

Η πρώτη ερώτηση

Προς Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Εκφασισμός εκπαιδευτικών μέσω επιμόρφωσης του ΥΠΑΙΘ

Το ΜέΡΑ25 έχει αναδείξει τις αδικίες που συντελούνται σε βάρος των νεοδιόριστων «δόκιμων» εκπαιδευτικών και έχει καταθέσει ερώτηση αναφορικά τόσο με το θέμα της μονιμοποίησης για όσους έχει περάσει η δοκιμαστική διετία όσο και για την τρέχουσα επιμόρφωση και τις παράτυπες συνθήκες μέσα στις οποίες διενεργείται. Διευκρινίζουμε ότι στην περίσταση αυτή με τον όρο «νεοδιόριστοι» και «δόκιμοι», εννοούμε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στην εκπαίδευση δεκαετία και πλέον, και διαθέτουν σε μεγάλο ποσοστό αυξημένα τυπικά προσόντα. Τις τελευταίες μέρες έχουν κάνει τον γύρο του διαδικτύου και έχουν δημοσιευτεί σε ιστότοπους και έγκυρες εφημερίδες αποσπάσματα της τρέχουσας επιμόρφωσης, η οποία μας φέρνει στο νου τις τραγικές στιγμές μίας άλλης προσχηματικής επιμόρφωσης του «σκόιλ ελλικίκου».

Είναι γεγονός ότι η προσφυγή σε μεθόδους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης επιτρέπει τη μείωση του κόστους. Επίσης, η πρόχειρη μετάφραση παρωχημένου υλικού που είτε αγοράστηκε, είτε αλιεύτηκε από το διαδίκτυο φαίνεται να κρατάει ακόμα χαμηλότερα το κόστος! Και πέρα από τις ανορθογραφίες και την κακή μετάφραση το υλικό φαίνεται να βρίθει ρατσιστικών ορισμών και σχολίων, που κατηγοριοποιούν τους μαθητές με τρόπο ανεπίτρεπτο και σίγουρα καθόλου παιδαγωγικά ορθό! Επιγραμματικά παραθέτουμε ένα μικρό απάνθισμα τέτοιων αποσπασμάτων που έχουν κυκλοφορήσει στον Τύπο : «Είστε Διευθυντής/-ντρια σε ένα σχολείο όπου παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα ντόπιων μαθητών προς γειτονικές σχολικές μονάδες. Σταδιακά, το σχολείο έχει μεταμορφωθεί σε σταυροδρόμι πολιτισμών και καταυλισμό στιγματισμένων. Πώς θα ανατρέπατε αυτήν την κατάσταση έχοντας έναν χρόνο διορία για να επαναφέρετε την κανονικότητα στο σχολείο και την προηγούμενη καλή φήμη του;».

Σε άλλη εργασία, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αναπτύξουν πλάνο δράσης για να «αντιμετωπίσουν» έναν μαθητή που «δε συμμορφώνεται στους κανόνες» και που «είναι ιδιαίτερα ανθεκτικός στη στάση του, πνεύμα αντιλογίας έως και αναρχικός». Σε άλλο σημείο συναντούμε τον τίτλο «Προβληματικοί μαθητές: Το στίγμα στην τάξη ή η κοινωνική γένεση των περιθωριοποιημένων μαθητών», ενώ σε κάποια άσκηση οι εκπαιδευτικοί πρέπει να χαρακτηρίσουν μαθητές με μόνο κριτήριο την εξωτερική τους εμφάνιση.

Ερωτάται η Υπουργός

1. Προτίθεστε πραγματικά να χρησιμοποιήσετε αυτή την απαράδεκτη, επιστημονικά και παιδαγωγικά, βάση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την κατάρτιση του ατομικού τους φακέλου;

2. Ποιες διαδικασίες και παιδαγωγικά μοντέλα χρησιμοποιήθηκαν από το ΙΕΠ για την προετοιμασία και την εκτέλεση της παρούσας επιμόρφωσης; Σε τι ποσό ανέρχεται το κόστος αυτής και ποιες οι πηγές από τις οποίες θα καλυφθεί; Ο Ερωτών Βουλευτής Κρίτων Αρσένης

Η δεύτερη ερώτηση

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ Σέρρες, 17/03/2023

Του: Κωνσταντίνου Μπούμπα, Βουλευτή Σερρών Π

ΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Κυρία Υπουργέ, Σύμφωνα με σχετικό Δελτίο Τύπου που στάλθηκε από τον Σύλλογο Αποφοίτων και Φοιτητών Τ.Ε.Ι. Κρήτης, το οποίο συνυπογράφουν και άλλοι σύλλογοι αποφοίτων ΤΕΙ, η τελευταία ριζική αναδιάρθρωση της Ανώτατης Εκπαίδευσης, που πραγματοποιήθηκε μέσω των ν.4521/2018, ν.4559/2018, ν.4589/2019 και ν.4610/2019, είχε σαν αποτέλεσμα τη μετατροπή των τμημάτων των πρώην Τ.Ε.Ι. σε πανεπιστημιακά τμήματα, χωρίς καμία απολύτως πρόβλεψη για τους αποφοίτους παλαιοτέρων ετών. Μετά την εν λόγω αναδιάρθρωση οι απόφοιτοι του πρότερου σχήματος των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. δομών γ’βάθμιας εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ι.) βρέθηκαν «εν μια νυκτί» με πτυχίo «φάντασμα», καθώς, τα ιδρύματά τους καταργήθηκαν με την αιτιολογία της «αναβάθμισης». Σε όλη την Ευρώπη, οι τίτλοι σπουδών που παρέχονται από τα Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών θεωρούνται, ως προς όλες τις εκδοχές, ισότιμοι των τίτλων σπουδών των υπόλοιπων Πανεπιστημίων. Παρά, δε, το υψηλό επίπεδο σπουδών των πρότερων των Α.Ε.Ι. Τεχνολογικού Τομέα δομών γ’βάθμιας εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ι.), των οποίων τα πτυχία είναι 240 διδακτικών μονάδων τετραετών σπουδών φοίτησης, δυστυχώς, ακόμη και σήμερα, δεν έχει προβλεφθεί καμία διαδικασία για την αντιστοίχιση ή εξομοίωση των πτυχίων των εν λόγω ιδρυμάτων με τα αντίστοιχα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών, είτε αυτά αναδιοργανώθηκαν και μετονομάστηκαν σε πανεπιστήμια (π.χ. ΠΑ.Δ.Α. και ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.), είτε απορροφήθηκαν από προϋπάρχοντα πανεπιστήμια. Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Προτίθεσθε να λάβετε μια σαφή θέση με δημοσιοποιημένη ανακοίνωση για την πρόοδο του ως άνω ζητήματος, χωρίς να λάβετε υπόψη τη μακρόχρονη διαδικασία αξιολόγησης των νέων τμημάτων που θα αξιολογηθούν από την ΕΘΑΑΕ και να προχωρήσετε στην θέσπιση διατάξεων που θα κατοχυρώνουν την αντιστοίχιση/εξομοίωση των πτυχίων των πρότερων των ΑΕΙ Τ.Τ. δομών (Τ.Ε.Ι.), με τα αντίστοιχα πτυχία των νέων ακαδημαϊκών δομών, όπως αυτές προέκυψαν μετά την κύρωση των νόμων 4521/2018, 4559/2018, 4589/2019 και 4610/2019;

2. Για ποιον λόγο εξαιρούνται από την διαδικασία της ως άνω εξομοίωσης/αντιστοίχισης με τα αντίστοιχα πτυχία, τόσο οι απόφοιτοι των πρότερων των ΑΕΙ Τ.Τ. δομών (Τ.Ε.Ι.), όσο και οι εγγεγραμμένοι (ν+2) φοιτητές παλαιοτέρων ετών, την στιγμή, μάλιστα, που κατά το παρελθόν, έχουν θεσμοθετηθεί διαδικασίες σχετικής εξομοίωσης/αντιστοίχισης ακόμα και για ανώτερου επιπέδου σχολές των 2 ή 3 ετών, τελείως άλλου χαρακτήρα προσανατολισμού και επιπέδου, όπως είναι οι περιπτώσεις των Εθνικών Ακαδημιών Σωματικής Αγωγής και των Παιδαγωγικών Ακαδημιών;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefaliko.jpg
Εγκεφαλικό επεισόδιο: Δύο ξαφνικά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο νοσοκομείο

Η αιφνίδια διαταραχή της ομιλίας και της άρθρωσης αποτελούν δύο τυπικά συμπτώματα αγγειακού...

Εγκεφαλικό επεισόδιο: Δύο ξαφνικά συμπτώματα που πρέπει να μας οδηγήσουν στο νοσοκομείο
Διατροφή
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
Ο Dr. Greger προτείνει μια προσιτή προσέγγιση που βασίζεται στην προσαρμογή της διατροφής και του τρόπου ζωής και θεωρείται ο πιο αποτελεσματικός και...
8 συμβουλές ευεξίας και αντιγήρανσης: Τι πρέπει να αλλάξετε στον τρόπο ζωής και διατροφής σας
αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού