ΕΠΑΛ Λαυρίου
Η απάντηση του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων για το 1ο ΕΠΑΛ Λαυρίου

Το 1ο ΕΠΑΛ Λαυρίου, με σχετική του ανακοίνωση απαντάει στη καταγγελία του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων για όλα αυτά που έχουν αναφερθεί για το σχολείο. Αρχικά, διαβεβαιώνει ότι ποτέ δεν είχαν γίνει γνωστά τα περιστατικά αυτά στη διεύθυνση, αλλά και αναφέρεται σε κάθε ένα θέμα, που τους προσάπτεται.

Δείτε τη σχετική ανακοίνωση:

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Αξιότιμοι κύριοι,

Σας δηλώνω εξαρχής ότι όλα τα καταγγελλόμενα είναι αβάσιμα και αστήριχτα. Δεν τέθηκαν ποτέ στη διεύθυνση του σχολείου ούτε για συζήτηση, ούτε για διερεύνηση, ούτε τέθηκε ποτέ στη διάθεσή μας κανένα στοιχείο σχετικό με τα καταγγελλόμενα. Δεν υπάρχει στη διάθεσή μας κανένα αποδεικτικό στοιχείο που να επιβεβαιώνει έστω τους ισχυρισμούς των μελών του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων, ενώ υπήρχε συχνή τηλεφωνική επικοινωνία μεταξύ του Διευθυντή, και της Προέδρου του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων, πάντοτε σε πνεύμα συνεργασίας.

Όσον αφορά τα θέματα, στα οποία αναφέρεται η καταγγελία σας ενημερώνω ότι:

  1. Ως προς το έγγραφο που απεστάλη στις 11/4/2022 στο ΥΠΑΙΘ με αρ. πρωτ. 41072, και τίτλο “ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ 30/3/2022 το 45% ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΧΑΝΕΙ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΑΠΟΥΣΙΕΣ”, πριν αυτό καν δημοσιοποιηθεί, εκλήθη το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων για να συζητήσουμε το πρόβλημα των πολλών απουσιών αρκετών μαθητών. Ήταν η πρώτη χρονιά μετά την πανδημία που τα σχολεία έκαναν την προσπάθειά τους να επανέλθουν στην κανονικότητα. Τα παρόντα μέλη του ΔΣ με πίεζαν να περάσω τους μαθητές ανεξαρτήτως αριθμού απουσιών, πράγμα που δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω αποδεκτό. Ακολούθησε η δημοσιοποίησή της καταγγελίας. Με πρωτοβουλία του κ. Ρέρρα Αθανασίου, Προέδρου της Σχολική επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Λαυρεωτικής, ακολούθησε νέα συνάντηση στο γραφείο μου, όπου και δήλωσαν ευθαρσώς μπροστά του, ότι έγραψαν και δημοσιοποίησαν το έγγραφο της καταγγελίας, για να με πιέσουν να ικανοποιήσω το αίτημά τους και πως, αν δεσμευόμουν ότι θα το ικανοποιούσα, θα το ανακαλούσαν. Φυσικά το αίτημά τους δεν έγινε αποδεκτό και στο τέλος του σχολικού έτους, μετά από την απόφαση χαρακτηρισμού φοίτησης από τον Συλλόγου Διδασκόντων, έπρεπε να επαναλάβουν την τάξη λόγω απουσιών, 45 μαθητές, που ήταν περίπου το 16% του συνόλου των μαθητών.
     
  2. Ως προς το συμβάν της επίθεσης εξωσχολικού σε μαθητή, έχουμε ήδη απαντήσει με έγγραφό μας, της 25ης Οκτωβρίου 2022, προς τη ΔΔΕ Αν. Αττικής και ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει υποβάλει μήνυση κατά αγνώστου ενήλικα για παραβίαση του σχολικού χώρου.   
     
  3. Ως προς την:  “Παρέμβαση και νόθευση της συγκρότησης του 15μελούς Συμβουλίου”

Σας αναφέρω ότι τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία εκλογής 15μελούς Συμβουλίου  (σύμφωνα με την  ΥΑ 23/1986/β-619) και τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν από την εφορευτική επιτροπή.

  1.  Ως προς το: «Στοχοποίηση μαθητών και αποκλεισμός τους από δραστηριότητες του σχολείου.

α) Κατάχρηση των ποινών απομάκρυνσης των μαθητών και αποκλεισμός τους από δραστηριότητες και επανένταξής τους όπως και αποκλεισμός αδελφών τιμωρημένων.

β) Αποκλεισμός μαθητών από εσωτερικό πρωτάθλημα βόλεϊ οι οποίοι είναι
πρωταθλητές Ελλάδας και Ευρώπης.»

Σας δηλώνω ότι δεν αποκλείσαμε εμείς κανένα μαθητή από κάποιο εσωτερικό, σχολικό ή όχι, πρωτάθλημα βόλεϊ (και δεν έχουμε διοργανώσει στο σχολείο μας πρωτάθλημα βόλεϊ, αν εννοούν αυτό).

  1. Ως προς την «Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος σε μαθητές χωρίς να ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία.»

 Σας ενημερώνω ότι, ο Σύλλογος διδασκόντων κατά το σχολικό έτος 2022-23, συζητώντας την παραβατική συμπεριφορά ενός συγκεκριμένου μαθητή, προχώρησε, μετά από πολλές συνεδριάσεις, στο παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος, τηρώντας, ως οφείλουμε, την νόμιμη διαδικασία, η οποί υπέστη τον έλεγχο που ορίζεται από τη ΔΔΕ  Αν. Αττικής. Ο συγκεκριμένος μαθητής δεν πήγε ποτέ στο νέο σχολείο που του ορίστηκε και μας απειλεί συνέχεια με μηνύσεις και καταγγελίες.

  1. Ως προς τον ζητούμενο:

«Έλεγχο για το πλήθος των ημερήσιων και ωριαίων αποβολών και τους λόγους αυτών»

Σας ενημερώνω ότι για όλες αυτές τηρήθηκε η προβλεπόμενη,  από την  νομοθεσία, διαδικασία.

  1. Ως προς τον ζητούμενο:

 «Έλεγχο των αποστολών στο πρόγραμμα ERASMUS, στις αιτήσεις των μαθητών, και των εξωσχολικών συνοδών»

Σας ενημερώνω ότι στα προγράμματα ERASMUS+, η διαδικασία έγκρισης, προγραμματισμού και υλοποίησης, είναι ελεγχόμενη, διαδικαστικά και  οικονομικά, όχι μόνο από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών αλλά και από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ως προς την έγκριση μετακίνησης από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Ανατολικής Αττικής. Η διαδικασία επιλογής των μαθητών είναι απόλυτα διαυγής και πάντα σύμφωνη με τις προϋποθέσεις που θέτει το ίδιο το πρόγραμμα. Κάθε πρόγραμμα, όταν οριστικοποιούνται οι ημερομηνίες που μπορεί αυτό να πραγματοποιηθεί, δημοσιοποιείται και οι μαθητές, κυρίως της Γ τάξης χωρίς να αποκλείονται και μαθητές της Β τάξης, υποβάλουν αιτήσεις με τα προσόντα τους και μια σχετική γραπτή εργασία. Μία από τις προϋποθέσεις είναι η μη συμμετοχή μαθητή σε προηγούμενο πρόγραμμα (εκτός κι αν δεν υπάρχουν άλλοι αιτούντες μαθητές ώστε να καλυφθεί ο αριθμός των διαθέσιμων θέσεων) για να δοθεί η ευκαιρία σε όσο γίνεται περισσότερους μαθητές να συμμετάσχουν σε πρόγραμμα ERASMUS+. Επίσης από το πρόγραμμα αποκλείονται μαθητές που έχουν διαπιστωμένα προβλήματα υγείας τα οποία είναι δυνατόν να βλάψουν το μαθητή κατά τη διάρκεια της συμμετοχής του. Η επιλογή των μαθητών γίνεται από την παιδαγωγική ομάδα που συγκροτείται για την κάθε ροή μαθητών.

  1. Ως προς το θέμα των καταλήψεων, στο οποίο αναφέρουν ότι:

«Οι καταλήψεις της 9ης Μαρτίου και της 13ης Μαρτίου έχουν ως ηθικό αυτουργό τον Διευθυντή του Σχολείου ο οποίος οφείλει να συμβάλει με τη στάση του σε ένα κλίμα ηρεμίας στην σχολική κοινότητα αντί να δημιουργεί έκρυθμες καταστάσεις που λειτουργούν εις βάρος των μαθητών. Ενώ ο ίδιος μετακυλά τις ευθύνες στους μαθητές, στους γονείς και στον Δήμο Λαυρεωτικής σχετικά με την ασφάλεια και περιφρούρηση του σχολείου.

  • 7 Μαρτίου οι μαθητές ζητούν δράσεις για τα ΤΕΜΠΗ.
  • 9 Μαρτίου (1η κατάληψη), η οποία έληξε διότι τους καλεί στο αμφιθέατρο και τους υπόσχεται 3ημερη αποχή χωρίς απουσίες με δράσεις.
  • 10 Μαρτίου σπάει την αποχή  λέγοντας ότι θα μπουν απουσίες.
  • 13 Μαρτίου 2η κατάληψη
  • 14 Μαρτίου μεσημέρι 14:11 αποστέλλει μήνυμα στην ομαδική του viber προαναγγέλλοντας ζημιές (ενώ σύμφωνα με μαρτυρίες στο σχολείο δεν υπάρχει πρόβλημα) ενώ όλες οι ζημιές γίνονται το βράδυ μεταξύ 22:00-22:30.»
                  

Σας ενημερώνω ότι το πρωί της Πέμπτης 9 Μαρτίου, χωρίς καμία απόφαση των μαθητών, μια μικρή ομάδα λιγότερων από 10, κλείνει την κύρια είσοδο του σχολείου με θρανία και καταστρέφει ολοσχερώς τον μηχανισμό της γκαραζόπορτας για να μην μπορεί αυτή να ανοίξει. Όταν έφτασαν οι υπόλοιποι μαθητές στο σχολείο το 15μελές σε μια σύντομη συνεδρίασή του επικύρωσε την κατάληψη. Ενημερώσαμε ως οφείλαμε την ΔΔΕ και την Αστυνομία, ενώ στη συνέχεια στη συνέχεια κάποιοι καθηγητές συζήτησαν τόσο με το 15μελες όσο και με κάποιους άλλους μαθητές, προκειμένου να τους ενημερώσουν σχετικά με τις καταλήψεις. Αφού τους εξήγησαν ότι η κατάληψη δημόσιου κτιρίου είναι παράνομη πράξη και μόνο επιζήμιες επιπτώσεις μπορεί να έχει, το 15μελές ζήτησε να τηρηθεί η διαδικασία, όπως προβλέπεται και προχώρησαν σε γενική συνέλευση στο αμφιθέατρο του σχολείου ανέλαβαν κάποιοι Η απόφαση της ΓΣ ήταν να προχωρήσουν σε τριήμερη αποχή. Αποστείλαμε την ίδια μέρα ενημερωτικό μήνυμα (email μέσω myschool σε όλους τους γονείς για την αποχή των μαθητών.

Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 10 Μαρτίου ενώ υποτίθεται πως συνεχιζόταν η αποχή κάποιοι μαθητές μπήκαν στις τάξεις και παρακολούθησαν μαθήματα, ενώ στους υπόλοιπους καταχωρήθηκαν κανονικά οι απουσίες.

Το πρωί της Δευτέρας 13 Μαρτίου ελάχιστοι μαθητές κλείνουν και πάλι το σχολείο, ενώ το 15μελές, ανίσχυρο πλέον, προσπαθούσε να τους πείσει να μην προχωρήσουν σε κατάληψη. Εμείς και πάλι ενημερώσαμε την ΔΔΕ και ζητήσαμε τη βοήθεια της Αστυνομίας. Εν τω μεταξύ η Πρόεδρος Του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων, μετά από δικό μου τηλεφώνημα (εγώ έλειπα στο εξωτερικό σε πρόγραμμα ERASMUS+) την κάλεσα να πάει στο σχολείο για να βοηθήσει στην εξομάλυνση της κατάστασης. Η Πρόεδρος πήγε στο σχολείο και εξ όσων γνωρίζω, από τον Υποδιευθυντή που ήταν παρών, αντί για την εξομάλυνση της κατάστασης,  απευθυνόμενη σε κάποιους μαθητές, ένθερμους υποστηρικτές της κατάληψης της είπαν ότι έχουν μαζέψει 125 υπογραφές ώστε αυτή να γίνει νόμιμη! Η ονομαστική αυτή (ενυπόγραφη) κατάσταση της παραδόθηκε, όπως μάθαμε από κάποιους μαθητές, στο γραφείο της στο Δημαρχείο του Λαυρίου και αυτή με τη σειρά της την παρέδωσε στον Διοικητή της Αστυνομίας για να “του δέσει τα χέρια”, σύμφωνα με προφορική αναφορά του ίδιου μετά από τηλεφωνική μας επικοινωνία. Αποστείλαμε την ίδια μέρα μήνυμα (email μέσω myschool σε όλους τους γονείς στο οποίο τους ενημερώναμε για την κατάληψη και την έναρξη της τηλεκπαίδευσης.

Ενημερωθήκαμε ότι στις 23.45, το ίδιο βράδυ (Δευτέρα 13/3), υπήρξε φωτιά στο προαύλιο του σχολείου. (επισυν. 1)

Έγινε τηλεφωνική ενημέρωση του Διοικητή της Αστυνομίας για το συμβάν και από ότι  μάθαμε συνεχίστηκαν ρίψεις από δυναμιτάκια για αρκετή ώρα.

Την Τρίτη 14 Μαρτίου το μεσημέρι, στείλαμε το παρακάτω μήνυμα (email μέσω myschool σε όλους τους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου μας στο οποίο αναφέρουμε τις καταστροφές που έχουν γίνει καθώς και τον κίνδυνο για την υγεία των μαθητών από αυτές:

«Αγαπητοί γονείς, ο κυριότερος, ίσως ο μοναδικός λόγος για τον οποίο είμαστε αντίθετοι με τις καταλήψεις στα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι οι καταστροφές που γίνονται σε αυτά και το κόστος των ζημιών δεν είναι απλώς οικονομικό. Οι μαθητές που συνήθως πρωτοστατούν σε αυτές, δεν έχουν θετική εικόνα για το σχολείο και συνήθως κάνουν καταστροφές και κατά τη διάρκεια της κανονικής τους λειτουργίας. Ειδικά στην αναμπουμπούλα των καταλήψεων βρίσκουν ευνοϊκό έδαφος για τις καταστροφικές τους δραστηριότητες.

Οι ενήλικες είτε ως εκπαιδευτικοί, είτε με μεγαλύτερη ευθύνη στα παιδιά μας ως γονείς έχουμε καθήκον να τους μάθουμε να αγαπούν το σχολείο κι όχι να το καταστρέφουν. Οι μόνοι χαμένοι από τα κλειστά σχολεία είναι οι ανήλικοι μαθητές.

Οι καταστροφές τις οποίες καταγράφουμε παρακάτω ξεκίνησαν από την Πέμπτη με πρώτο θύμα τις κλειδαριές και το μηχανισμό της συρόμενης πόρτας. Στη συνέχεια έχουν παραβιαστεί το δωματιάκι του φύλακα δίπλα από την είσοδο και η πόρτα του υποσταθμού της ΔΕΗ με μεγάλο κίνδυνο ΗΛΕΚΤΡΟΠΛΗΞΙΑΣ σε όποιον βρεθεί στο χώρο. Έχουν μπει και μέσα στο κτήριο παραβιάζοντας και καταστρέφοντας τουλάχιστον 3 παράθυρα στο ισόγειό του.

Διέρρηξαν όλους τους ηλεκτρικούς πίνακες και κατεβάζουν εύκολα τις ασφάλειες για να μην υπάρχει ρεύμα στο κτίριο. Έχουν μεταφέρει έξω όλα τα θρανία και τις καρέκλες από κάποια αίθουσα που διέρρηξαν και έχουν προσπαθήσει να διαρρήξουν την πόρτα που οδηγεί στο υπόγειο του κτιρίου όπου φυλάσσονται οι πυροσβεστήρες, η δεξαμενή πετρελαίου και ο καυστήρας του καλοριφέρ, με ότι συνεπάγεται αυτό για την επικινδυνότητα που εγκυμονείται.

Έχουν ακόμη κόψει καλώδια χαμηλών ρευμάτων και στο κτήριο δεν υπάρχει πλέον πρόσβαση στο ίντερνετ.

Το κτίριο καθώς και όλος ο εξοπλισμός ανήκει στην ιδιοκτησία του Δήμου Λαυρεωτικής ο οποίος και έχει αποκλειστικά την ευθύνη για την προστασία του.

Ακόμη κι αν η κατάληψη σταματήσει, αν όλα τα παραπάνω δεν επισκευαστούν το σχολείο δεν μπορεί να ξεκινήσει τη λειτουργία του.

Οι εκπαιδευτικοί και ο Διευθυντής δηλώνουμε αδυναμία να προστατεύσουμε το σχολείο μιας και μας έχει αφαιρεθεί η πρόσβαση σε αυτό από λίγους επιτήδειους, χωρίς καμιά επικύρωση της κινητοποίησης από το δεκαπενταμελές.»

Το απόγευμα της ίδια μέρας (Τρίτη 14/3, 21:38) δημοσιεύθηκε κείμενο από το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων στο οποίο αναφέρεται η απόφαση για την στήριξη της κατάληψης από τον Σύλλογο Γονέων (απ’ όσο γνωρίζω δεν είχε προηγηθεί κάποια ΓΣ του Συλλόγου για να παρθεί απόφαση για ένα τόσο σημαντικό θέμα)!! (επισυν. 2)

Την ίδια μέρα (Τρίτη 14/3) έγινε διάρρηξη της πόρτας του υπογείου από τους συμμετέχοντες στην κατάληψη, με αποτέλεσμα να έχουν στη διάθεσή τους πυροσβεστήρες του κτιρίου που βρίσκονταν εκεί και άδειασαν αρκετούς από αυτούς σε διάφορους χώρους του σχολείου, δημιουργώντας ένα καταστροφικό τοπίο. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά έγινε διάρρηξη και καταστροφές στο κυλικείο του σχολείου. Ειδοποιήσαμε τον κ. Ρέρρα που έφτασε γρήγορα στο χώρο ειδοποιώντας και την αστυνομία που παρενέβη  και έλυσε την κατάληψη. (επισυν. 3,4,5)

Για να επισκευαστούν οι ζημιές και το σχολείο να επανέλθει στην κανονική του λειτουργία χρειάστηκαν οι υπόλοιπες τρεις ημέρες της εβδομάδας (Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή) και εμείς ενημερώναμε τους γονείς ότι αυτές τις μέρες τα μαθήματα θα πραγματοποιούνταν  μέσω τηλεκπαίδευσης.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με την Πρόεδρο της ζήτησα συνάντηση για να εκτιμήσουμε την κατάσταση που δημιουργήθηκε μετά την κατάληψη και τις κοινές πρωτοβουλίες που θα μπορούσαμε να πάρουμε για να επανέλθει το σχολείο στην κανονικότητα και ήταν σύμφωνη.

Με e-mail την Κυριακή με ενημέρωσαν ότι ήθελαν έγγραφη πρόσκληση την οποία απέστειλα την Δευτέρα 20 Μαρτίου. Το απόγευμα της ίδιας μέρας διάβασα την καταγγελία στο FB (facebook) του Συλλόγου Γονέων.

Εξ όσων γνωρίζω σχετικά με την κατάληψη έχει σχηματιστεί δικογραφία για τις καταστροφές στο κυλικείο (ο ιδιοκτήτης διεκδικεί 15.000 Ευρώ) στην οποία περιέχεται και η ενυπόγραφη λίστα των 125 ονομάτων, ανήλικων στην πλειοψηφία τους, μαθητών που υποτίθεται ήταν παρόντες και έχουν υπογράψει την υποστήριξή της. 

 

Με εκτίμηση     

Ο Διευθυντής του Π.ΕΠΑΛ και 1ου ΕΠΑΛ Λαυρίου

Αραμπατζής Μιχάλης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kilkis
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
«Η σχολή θα εστιάζει στη μηχανοτρονική, έναν κλάδο υψηλής εξειδίκευσης και μεγάλης  ζήτησης στην αγορά εργασίας.»
Πιερρακάκης: Ιδρύουμε εξειδικευμένη Σχολή Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Κιλκίς
Έλενα Ακρίτα
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»
H Έλενα Ακρίτα προαναγγέλλει παραίτηση από τα κοινοβουλευτικά αξιώματά της σε περίπτωση που ο Παύλος Πολάκης εκλεγεί πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»
noimatiki_1.jpg
Υπ. Παιδείας: Μαθητές Δημοτικού θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα
«Ενσυναίσθηση και συμπερίληψη» από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 2ου Δ.Σ. Πεύκης - Θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα
Υπ. Παιδείας: Μαθητές Δημοτικού θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα