Σχολεία: Πάνω από 8.000 τα οργανικά κενά - Πίνακες ανά ειδικότητα και περιοχή
«Τελειωμό» δεν έχουν τα κενά στην εκπαίδευση - 8.000 οργανικά κενά, σταγόνα στον ωκεανό οι μόλις 3.700 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών - Οι πίνακες με τα αναλυτικά οργανικά κενά σε ειδικότητα και περιοχή

Προχτές, δημοσιεύθηκαν Υπουργικές Αποφάσεις που περιέχουν τα οργανικά κενά για τις μετατάξεις (Αρ.Πρωτ.36165/E2/29-03-2023/ΥΠΑΙΘ και 36149/E2/29-03-2023/ΥΠΑΙΘ).

Ο αριθμός έχει ενδιαφέρον καθώς αποτυπώνει την εικόνα που  δίνει το Υπουργείο Παιδείας για τα οργανικά κενά.

Τα οργανικά κενά που προέκυψαν από την καταμέτρηση του Υπουργείου μετά τις μεταθέσεις και πριν από τις μετατάξεις και τυχόν διορισμούς είναι τα εξής:

  • στην Πρωτοβάθμια Γενικής ο αριθμός που δίνει το Υπουργείο είναι 1.392 κενά. Έχει δώσει ουσιαστικά ελάχιστα κενά στις «ειδικότητες» (σε κάποιες δεν έχει θεσπίσει καθόλου και υπολογίζονται σε τουλάχιστον 500) ενώ δεν έχει θεσπίσει επίσης εκατοντάδες κενά στα Νηπιαγωγεία που προέκυψαν από τη δίχρονη (τουλάχιστον 1.000).
  • στη Δευτεροβάθμια Γενικής έχει δώσει 2.434 οργανικά κενά. Ο αριθμός σε Δευτεροβάθμια και Πρωτοβάθμια είναι παρόμοιος με τις φετινές συνταξιοδοτήσεις.
  • στη Σιβιτανίδειο έδωσε 8 κενά.
  • στα Μουσικά σχολεία Δευτεροβάθμιας έχει δώσει 272.
  • στα Καλλιτεχνικά σχολεία Δευτεροβάθμιας έχει δώσει 25.
  • στα ΚΕΔΑΣΥ έχει δώσει 497 ενώ στα ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ 865.
  • σε ΣΜΕΑΕ (για ΕΒΠ/ΕΕΠ) έχει δώσει 281.
  • Στην Εγκύκλιο δεν υπάρχουν τα κενά στις ειδικότητες των εκπαιδευτικών των ΣΜΕΑΕ (τα οποία πέρσι, με ανεπίσημες πληροφορίες, ήταν, πριν τους περίπου χίλιους διορισμούς, πάνω από 1.500).
  • Επομένως, το Υπουργείο έχει δώσει τουλάχιστον 5.774 οργανικά κενά. Σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν τα τουλάχιστον 500 οργανικά κενά σε ΣΜΕΑΕ που δεν καλύφτηκαν πέρσι καθώς και άλλα τουλάχιστον 1.500 στην πρωτοβάθμια από Νηπιαγωγούς και ειδικότητες.
  • Επομένως, μιλάμε για σχεδόν 8.000 οργανικά κενά, ακόμη και με τους πολύ σφιχτούς υπολογισμούς του Υπουργείου που βασίζονται σε όλα τα μνημονιακά μέτρα που μείωσαν την οργανικότητα των σχολείων: 27άρια τμήματα στη Δευτεροβάθμια, αύξηση ωραρίου +2 ώρες στη Δευτεροβάθμια (αυτό αυτόματα στέρησε 6.000 οργανικά κενά μόνο στη Δευτεροβάθμια), 6ωρα από 7ωρα στα Δημοτικά, κατάργηση οργανικών Ολοήμερου Δημοτικού, περικοπή ολιγομελών τμημάτων, συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολείων, κ.ά.

Πέρα από αυτά όμως, υπάρχει και η πραγματική εικόνα που βιώνουν κάθε χρόνο γονείς και εκπαιδευτικοί στα σχολεία: δεκάδες χιλιάδες λειτουργικά πραγματικά κενά που προκύπτουν λόγω αδειών, Παράλληλης, Ενισχυτικής, ΜΝΑΕ, Αγγλικών Νηπιαγωγείου, απαλλαγές στελεχών, κ.ά.: πχ φέτος (και παρά το γεγονός ότι έχουν γίνει 25.000 διορισμοί μονίμων) ανακοινώθηκαν σχεδόν 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών (!!!) ενώ τα οργανικά κενά υποτίθεται ότι ήταν κάποιες χιλιάδες μόνο.

Χαρακτηριστικά, η Υφυπουργός Παιδείας στις 4 Μάρτη 2023 δήλωνε ότι φέτος έγιναν επισήμως 47.167 προσλήψεις αναπληρωτών ενώ από τότε προσέλαβε άλλους 846 + 163 (ΕΒΠ-ΕΕΠ) αναπληρωτές. Συνολικά δηλ έχουμε  επισήμως 48.176 προσλήψεις αναπληρωτών φέτος. Με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου και με τους νέους αναπληρωτές να έχουν προστεθεί η κατανομή φέτος είναι η εξής:

αναπληρωτες

Τα κενά αυτά, βέβαια, είναι αποτέλεσμα της χρόνιας πολιτικής αδιοριστίας που έχει φτάσει πχ τη Δευτεροβάθμια να έχει φέτος, παρά τους διορισμούς, μόλις 64.000 μόνιμους σε σύγκριση με τους 92.000 μόνιμους του 2008.  Για να αντιστραφεί αυτή η κατάσταση, δεν φτάνουν οι μόλις 3.700 διορισμοί μονίμων που εξαγγέλθηκαν για φέτος από την Κυβέρνηση: χρειάζεται κάλυψη καταρχάς των υπαρχόντων οργανικών κενών και στη συνέχεια σύσταση νέων οργανικών εκεί που δεν υπάρχουν, κάλυψη και άλλων λειτουργιών του σχολείου με μόνιμους (πχ Τμήματα Ένταξης, Παράλληλη, Ενισχυτική, ΜΝΑΕ, κ.ά.) και βέβαια ανάσχεση και ανατροπή όλων εκείνων των μνημονιακών μέτρων που οδήγησαν σε αυτήν την εικόνα το δημόσιο σχολείο.

Ακολουθούν οι Πίνακες με τα αναλυτικά οργανικά κενά σε ειδικότητα και περιοχή.

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ

Τα οργανικά κενά που έδωσε είναι συνολικά 1.392 με το Υπουργείο να μην έχει δώσει ουσιαστικά κενά σε ειδικότητες και νηπιαγωγούς:

πινακας1

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ

Τα οργανικά κενά που έδωσε το Υπουργείο στη Δευτεροβάθμια Γενικής είναι συνολικά 2.434:

δευτεροβαθμια1
πινακας2
πε88

Συγκεντρωτικά στη Δευτεροβάθμια Γενικής ανά Ειδικότητα και περιοχή:

πε κενα
διδε

ΣΙΒΙΤΑΝΙΔΕΙΟΣ

Υπάρχουν, επίσης 8 οργανικά κενά που δόθηκαν για Σιβιτανίδειο:

πε02

Μουσικά σχολεία

Τα οργανικά κενά στα μουσικά σχολεία που έδωσε το Υπουργείο είναι 272, όλα σε Μουσικούς διαφόρων ειδικοτήτων.

μουσικα

Ανά Μουσικό σχολείο στην Ελλάδα:

αναμουσικο

 

 

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Τα κενά στα Καλλιτεχνικά σχολεία ΠΕ08, ΠΕ79 και ΠΕ91 που έδωσε το Υπουργείο είναι συνολικά 25.

καλλιτεχνικα

ΚΕΔΑΣΥ

Τα κενά στα ΚΕΔΑΣΥ για όλες τις ειδικότητες είναι 497 συν 865 στα ΣΔΕΥ-ΚΕΔΑΣΥ.

ΚΕΔΑΣΥ
σδευ

 

ΣΜΕΑΕ-ΕΒΠ/ΕΕΠ

Άλλα 281 κενά δόθηκαν για ΕΒΠ-ΕΕΠ σε ΣΜΕΑΕ κ.ά.:

σμεαε1

ΣΜΕΑΕ - άλλες εκπ ειδικότητες

Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Ειδικής (ΣΜΕΑΕ) είναι κάπως πιο συγκεχυμένα τα πράγματα αφού δεν έχουν βγει τα εναπομείναντα κενά σε όλες τις ειδικότητες πλην ΕΕΠ-ΕΒΠ, πέρσι όμως ήταν πάνω από 1.500 πριν τους διορισμούς με βάση ανεπίσημες πληροφορίες (διορίστηκαν τελικά 1.024 το περασμένο καλοκαίρι).

Του Πάνου Ντούλα

Καθηγητή Αγγλικής-Κοινωνικών Επιστημών,

Κόρινθος, 31/03/2023,

[email protected]

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kathigitis_18.jpg
Όταν η αδικία διέλυσε το πνεύμα μιας «ευτυχισμένης» σχολικής κοινότητας
Η κ. Βλαχογιάννη εκφράζει την απογοήτευσή της για το πώς οι κανόνες και τα χαρτιά υπερισχύουν της πραγματικής προσφοράς, ζητώντας μια εξήγηση για την...
Όταν η αδικία διέλυσε το πνεύμα μιας «ευτυχισμένης» σχολικής κοινότητας
dislexia2_h_633_451.jpg
«Η ιστορία ενός αποτυχημένου όπως λένε»: Η δυσλεξία, η δυσγραφία και η ΔΕΠΥ μέσα από τα μάτια ενός μαθητή
Ένα παιδί έφτιαξε ένα υπέροχο βίντεο που ευαισθητοποιεί για τις μαθησιακές δυσκολίες
«Η ιστορία ενός αποτυχημένου όπως λένε»: Η δυσλεξία, η δυσγραφία και η ΔΕΠΥ μέσα από τα μάτια ενός μαθητή
εξωγήινοι
Ποιες χώρες πιστεύουν περισσότερο στην ύπαρξη εξωγήινων - Τι λένε οι Έλληνες
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 24.471 ενήλικες σε 36 χώρες και διεξήχθη μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2022.
Ποιες χώρες πιστεύουν περισσότερο στην ύπαρξη εξωγήινων - Τι λένε οι Έλληνες