scholeio
Βουλή: 35 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλουν αναξιοκρατία και παρατυπίες κατά τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Σχολείων και Σχολικών Συμβούλων

Κοινοβουλευτική Eρώτηση, με θέμα παρατυπίες κατά την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Συμβούλων Εκπαίδευσης και καταγγελίες περί διαβλητής διαδικασίας, κατέθεσε ο Βουλευτής Φθιώτιδας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γιάννης Σαρακιώτης.

Στην Ερώτηση την οποία προσυπογράφουν ακόμη 34 Βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τονίζεται αρχικά το παράδοξο-αν όχι τραγελαφικό-των αξιολογικών πινάκων Συμβούλων Εκπαίδευσης, να υπάρχουν υποψήφιοι, οι οποίοι στη συνέντευξη βαθμολογήθηκαν παραπάνω από «Άριστα».

H ΕΡΩΤΗΣΗ Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Αναξιοκρατία και πλήθος παρατυπιών κατά την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων»

Αρκετές είναι οι καταγγελίες, οι οποίες έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το τελευταίο χρονικό διάστημα, σχετικά με τις διαδικασίες επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων.

Όπως καταγγέλλεται, η αναξιοκρατία και οι παρατυπίες χαρακτήρισαν την διαδικασία της επιλογής Σχολικών Συμβούλων, με την ανάλογη διαδικασία για τους Διευθυντές να φαίνεται μέχρι στιγμής τουλάχιστον εξίσου προβληματική.

Στις 6 Δεκεμβρίου 2022, αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο οι κατόπιν ενστάσεων αναμορφωμένοι αξιολογικοί πίνακες των Συμβουλίων επιλογής Σχολικών Συμβούλων με βάση την προκήρυξη Φ.351.1/7/45017/ Ε3,18.04.2022, ενώ ακολούθησε η ανακοίνωση του χρονοδιαγράμματος των συνεντεύξεων των υποψηφίων.

Οι τελικοί αξιολογικοί πίνακες του Α’ Συμβουλίου επιλογής που αφορούν τους υποψηφίους των περιφερειακών Διευθύνσεων Αττικής, Στερεάς Ελλάδας, Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας δημοσιεύτηκαν στη «Διαύγεια» στις 29 Μαρτίου 2023.

Το εξόχως παράδοξο έγκειται στο γεγονός ότι, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 32, παρ. 4 του Ν. 4823/2021 η μέγιστη βαθμολογία για τη συνέντευξη είναι «Είκοσι» (20), υπήρξαν υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν με μεγαλύτερο βαθμό! Για παράδειγμα, υποψήφιος με βαθμολογία πριν τη συνέντευξη 33,125 έλαβε από τη συνέντευξη 20,74 και είχε τελική βαθμολογία 53,87, ενώ έτερος υποψήφιος είχε βαθμολογία πριν τη συνέντευξη 27,57 και λαμβάνοντας από τη συνέντευξη 21,13, η τελική βαθμολογία του διαμορφώθηκε στο 48,7.

Παράλληλα, οι θιγόμενοι ανθυποψήφιοι δεν έλαβαν ποτέ αιτιολογημένη απόρριψη των ενστάσεών τους, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Περαιτέρω, αναφορικά με τη διαδικασία επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, παρατηρήθηκε, για πρώτη φορά, η απουσία εκπροσώπων-αιρετών του κλάδου από τη συγκρότηση των συμβουλίων επιλογής, τα οποία διαμορφώθηκαν μόνο με διορισμένα μέλη, χωρίς την απαιτούμενη κατάρτιση και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα με αδιαφανείς διαδικασίες.

Επιπροσθέτως, το Υπουργείο εξακολουθούσε να εκδίδει και να αποστέλλει διευκρινιστικές οδηγίες στις πρωτοβάθμιες υπηρεσίες, ενώ είχε ήδη ανοίξει η πλατφόρμα και παρά το γεγονός ότι ορισμένοι εκπαιδευτικοί δεν είχαν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν αλλαγές στις αιτήσεις τους, καθώς τις είχαν ήδη οριστικοποιήσει, με αποτέλεσμα τη διαφορετική μοριοδότηση των αντικειμενικών κριτηρίων ανά συμβούλιο επιλογής.

Όπως καθίσταται προφανές, οι διαδικασίες αξιολόγησης και επιλογής κατέστησαν απολύτως διαβλητές, με το αίσθημα της αδικίας να είναι διάχυτο μεταξύ των υποψηφίων. Εν αναμονή της ανάρτησης του τελικού αξιολογικού πίνακα για του Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, συνιστά ελάχιστη υποχρέωση του αρμόδιου Υπουργείου να διορθωθούν οι συγκεκριμένες στρεβλώσεις, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα, όπως αυτό της τραγελαφικής διαδικασίας για την επιλογή Σχολικών Συμβούλων. Επειδή, κατά τις εν λόγω διαδικασίες, οφείλεται να προτάσσονται η επιστημονική-παιδαγωγική συγκρότηση και κατάρτιση (πτυχία, μεταπτυχιακές σπουδές, επιμορφώσεις κ.α.), καθώς και η υπηρεσιακή κατάσταση, καθοδηγητική και διοικητική εμπειρία (διδακτική υπηρεσία, καθοδηγητική, διοικητική εμπειρία κ.α.).

Επειδή η διαφάνεια πρέπει να συνιστά τον κανόνα όσον αφορά την επιλογή στελεχών στον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης. Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός: Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί για τη διόρθωση των καταγγελλόμενων παρατυπιών στις διαδικασίες επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων; Πώς αιτιολογείται η βαθμολόγηση της συνέντευξης συγκεκριμένων υποψηφίων με βαθμό άνω του 20, ήτοι της ανώτατης βαθμολογίας οριζόμενης από τη νομοθεσία; Για ποιους λόγους δεν εφαρμόστηκε η νομοθεσία, όσον αφορά την αιτιολόγηση της απόρριψης των ενστάσεων; Πώς σκοπεύει να διασφαλίσει ότι δεν θα επαναληφθούν τέτοιου είδους φαινόμενα στο μέλλον;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aristotelio.jpg
ΑΠΘ: Έρευνα για τις μελλοντικές χρήσεις του Κυβερνείου: Πολιτιστικές ιδέες ζητούνται από τους πολίτες
Το Κυβερνείο ζωντανεύει: Η Σχολή Κοινωνικών και Οικονομικών Επιστημών ΑΠΘ καλεί τους πολίτες να οραματιστούν το μέλλον του
ΑΠΘ: Έρευνα για τις μελλοντικές χρήσεις του Κυβερνείου: Πολιτιστικές ιδέες ζητούνται από τους πολίτες
Πύραυλος
Το Κίεβο κατηγορεί τη Ρωσία για εκτόξευση διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου στην περιοχή Αστραχάν
Η Ρωσία επιτέθηκε στο Ντνίπρο με έναν διηπειρωτικό βαλλιστικό πύραυλο, έναν βαλλιστικό πύραυλο Kh-47M2 Kinzhal που εκτοξεύεται από αέρος και επτά...
Το Κίεβο κατηγορεί τη Ρωσία για εκτόξευση διηπειρωτικού βαλλιστικού πυραύλου στην περιοχή Αστραχάν
pasyd
ΠΑΣΥΔ: Ζητά Άμεση Άρση του Αποκλεισμού διδακτόρων δημοσίου από την Ανώτατη Εκπαίδευση
Συνάντηση ΠΑΣΥΔ με τον Γ.Γ. Ανώτατης Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία διδακτόρων δημόσιου τομέα
ΠΑΣΥΔ: Ζητά Άμεση Άρση του Αποκλεισμού διδακτόρων δημοσίου από την Ανώτατη Εκπαίδευση