Στην άρση της οργανικής θέσης δηλ. της κατάργησης της σταθερότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία, με όλες τις συνέπειες που αυτό θα έχει και για την ποιότητα της εκπαίδευσης και για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών, θα οδηγήσει η ελεύθερη επιλογή από γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητώνπου περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα της ΝΔ.
Αυτό εκτιμά το Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών, το οποίο σε ανακοίνωση του υποστηρίζει ότι είναι ξεκάθαρη η απόφαση της απελθούσας κυβέρνησης να προχωρήσει σε αυστηρή κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών, μαθητών και απελευθέρωση της επιλογής των σχολείων από τους γονείς, όπως συμβαίνει στις Αγγλοσαξονικές, κυρίως, χώρες όπου εφαρμόζεται το συγκεκριμένο αξιολογικό μοντέλο στο εκπαιδευτικό τους σύστημα
Ολη η ανακοίνωση
Με την ανακοίνωση του προεκλογικού προγράμματος της ΝΔ επιβεβαιώθηκαν, μέχρι κεραίας, όλα όσα με καθαρό τρόπο γράφαμε και αναλύαμε, ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε., για τις κυβερνητικές στοχεύσεις. Είναι ξεκάθαρη η απόφαση της απελθούσας κυβέρνησης να προχωρήσει σε αυστηρή κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών, μαθητών και απελευθέρωση της επιλογής των σχολείων από τους γονείς, όπως συμβαίνει στις Αγγλοσαξονικές, κυρίως, χώρες όπου εφαρμόζεται το συγκεκριμένο αξιολογικό μοντέλο στο εκπαιδευτικό τους σύστημα. Συγκεκριμένα, στο εδάφιο του προεκλογικού της προγράμματος για την παιδεία αναφέρεται επί λέξη: «Ελεύθερη επιλογή από γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών»!!!
Η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων καταλαβαίνει πολύ καλά πως αυτό σημαίνει το παιδί τους να μην μπορεί να φοιτήσει στο σχολείο της γειτονιάς του και να βρίσκεται σε έναν αγώνα δρόμου ανεύρεσης σχολείου. Καταλαβαίνουν πως το θέμα δεν είναι να γίνει ένα «πρότυπο» σχολείο στα δέκα και τα υπόλοιπα να παραμένουν απαξιωμένα, με ελλιπή χρηματοδότηση, με ελλείψεις σε δομές και εκπαιδευτικούς. Καταλαβαίνουν πολύ καλά ότι το παιδί τους θα μπαίνει στη «σειρά» για την επιλογή όχι από τους ίδιους τελικά, αλλά από τον Σχολάρχη (τέτοιο ρόλο επιφυλάσσουν στους διευθυντές- που μπορεί να μην είναι καν εκπαιδευτικοί) ή μεικτές επιτροπές με την εμπλοκή των δήμων (με τις πελατειακές σχέσεις, νόμιμα πλέον, να δίνουν και να παίρνουν) και με ένα voucher στο χέρι, καλού κακού, για την εγγραφή. Ομολογεί η ΝΔ ότι στην ουσία επιδιώκουν το τέλος της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και τη δημιουργία μιας εκπαιδευτικής αγοράς.
Μια τέτοια επιλογή ευθέως οδηγεί και στην άρση της οργανικής θέσης δηλ. της κατάργησης της σταθερότητας του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία, με όλες τις συνέπειες που αυτό θα έχει και για την ποιότητα της εκπαίδευσης και για τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Είναι φανερό, στόχος του κ. Μητσοτάκη και της Ν.Δ. είναι να κάνει πράξη τα λόγια του: «Οι ανισότητες είναι φυσική επιλογή!» Δεν αποτελεί πολιτική τους επιδίωξη η εξομάλυνση των ανισοτήτων και η ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων. Στο βάθος δε, αυτής της πολιτικής, βρίσκεται η απαξίωση και η ιδιωτικοποίηση στην πράξη του δημόσιου σχολείου.
Δεν πτοούνται ούτε από την διεθνή εμπειρία, όπως αυτή έχει κατατεθεί από πολιτικούς που εφάρμοσαν τέτοιες πολιτικές. Ομολογεί η Νταϊάν Ράβιτς, διακεκριμένη Αμερικανίδα καθηγήτρια με ειδίκευση στην εκπαιδευτική πολιτική, μετά την εμπειρία της ως υφυπουργός Παιδείας επί Τζορτζ Μπους: «Σήμερα δεν πιστεύω πως η αξιολόγηση ή η επιλογή σχολείου μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης. Η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθήσαμε αναστάτωσε τις κοινότητες, κατεδάφισε σχολεία, εξαπάτησε τους μαθητές..»
Το σχέδιό τους εξελίσσεται με μεθοδικότητα, με κάθε λεπτομέρεια και σε στάδια υλοποίησης. Η ΝΔ στην Κυβέρνηση έχει δημιουργήσει, τα τελευταία 4 χρόνια, το νομοθετικό πλαίσιο με τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους για την αξιολόγηση: α) σχολείων, β) εκπαιδευτικών και γ) μαθητών (μέσω των εξετάσεων της ελληνικής Pisa) και ανακοινώνει ήδη το δεύτερο στάδιο του σχεδίου με τη δυνατότητα επιλογής σχολείου από τους γονείς. Η τρίπτυχη αυτή αξιολόγηση, κατ’ αντιγραφή των εκπαιδευτικών συστημάτων διεθνώς που οδήγησαν το δημόσιο σχολείο σε υποβάθμιση μέσω της στοχοποίησης των εκπαιδευτικών, την όξυνση των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων (σχολεία ελίτ και σχολεία γκέτο βλ. Αμερική, Αγγλία, Αυστραλία κλπ) και την άνθιση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας (ιδιωτική χρηματοδότηση, επιλογή εκπαιδευτικών από όσους τα χρηματοδοτούν, επιλογή μαθητών από τα σχολεία με βάση οικονομικά κριτήρια των γονιών και βαθμολογία των μαθητών κλπ) αποτελεί τον οδηγό των νομοθετικών παρεμβάσεων τα 4 αυτά χρόνια και τις επόμενες προεκλογικές προτάσεις της Ν.Δ. για τη δημόσια εκπαίδευση στην Ελλάδα. (Δεν αποτελεί επομένως ούτε πρωτοτυπία της Κεραμέως ούτε της πολιτικής της ΝΔ, γνωρίζουμε τα αποτελέσματα αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής εδώ και 25 χρόνια). Οραματίζονται δηλαδή ένα δημόσιο σχολείο για τα παιδιά των χαμηλών και μεσαίων οικονομικών στρωμάτων (υποχρηματοδοτούμενο, χωρίς επαρκές εκπαιδευτικό προσωπικό και εποπτικά μέσα, χωρίς ασφάλεια για τα παιδιά και με εγχειρίδια που θα τα πληρώνουν οι γονείς) ενώ στα άλλα θα πηγαίνουν τα παιδιά των οικονομικών ελίτ. Η αξιοκρατία πάει περίπατο, μιας και η οικονομική δυνατότητα της οικογένειας θα είναι το εισιτήριο για την όποια μορφωτική και κοινωνική εξέλιξη.
Απέναντι σε αυτά τα σχέδια δηλώνουμε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο πως δε θα επιτρέψουμε την περαιτέρω διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης και του σχολείου της γειτονιάς. Αγωνιζόμαστε για τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών και το κάθε παιδί θα πηγαίνει στο σχολείο της γειτονιάς του, το οποίο θα βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο λειτουργίας με τη στήριξη του κράτους ως πολύτιμο κοινωνικό αγαθό και ως επένδυση για το αύριο της χώρας και των πολιτών της.
Οι επίδοξοι «άριστοι», οι οποίοι κρίθηκαν και δεν πέρασαν ούτε τη βάση των όσων έπρεπε να κάνουν για την εκπαίδευση ως κυβέρνηση, θα μείνουν με τα σχέδια αυτά στο χέρι. Η δημόσια εκπαίδευση δε θα γίνει βορά στα συμφέροντα και στη στήριξη από τη ΝΔ των μεγάλων ιδιωτικών εκπαιδευτικών συγκροτημάτων. Πρώτη ηχηρή απάντηση για τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης της ΝΔ, από την εκπαιδευτική κοινότητα, η καταψήφιση της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και της κ Κεραμέως στις επερχόμενες εθνικές εκλογές στις 21 Μαΐου. Και με την όποια νέα Κυβέρνηση προκύψει, το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών Π.Ε. μαζί με όλο το εκπαιδευτικό κίνημα θα βρίσκεται εδώ να αντιπαλέψει τέτοιες λογικές και πολιτικές προθέσεις. Καμία ανοχή στη επιδίωξη κατάργησης του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου. Είμαστε και θα είμαστε εδώ να αγωνιζόμαστε, σε κάθε περίπτωση, για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των μαθητών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη