ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΛΗΣ
ΚΚΕ- Λογική και αυτονόητη επιλογή αν έχεις “το νου σου στο παιδί”!

Καθημερινά, εκατομμύρια νέων, εκπαιδευτικών και γονιών έρχονται αντιμέτωποι με τεράστιες ελλείψεις και προβλήματα. Η απάντηση, διαχρονικά η ίδια: “το ταμείο είναι μείον”. Φυσικά, λεφτά δεν υπάρχουν, μόνο σε ό,τι αφορά στην ουσιαστική στήριξη των σχολείων ακόμα και για τα απολύτως αναγκαία. Κατά τα άλλα και για μια σειρά ζητήματα και στους χώρους της παιδείας, γίνεται «πάρτι εκατομμυρίων» στις πλάτες των πολλών.

Ναι. Έχουμε πείρα απ’ αυτή την ταξική και άδικη πολιτική.

Είναι η μείωση των δαπανών για την παιδεία κατά 1,8 δις ευρώ, με τη σφραγίδα όλων των κυβερνήσεων, τα τελευταία 11 χρόνια. Είναι τα 2,7 δις ευρώ που δίνουν από την τσέπη τους οι γονείς κάθε χρόνο μήπως καλύψουν τα τεράστια κενά και ανεπάρκειες του σχολείου. Παράλληλα, όμως, είναι τα 160 εκατομμύρια ευρώ που δόθηκαν για την ψηφιακή δήθεν “κοσμογονία” των σχολείων το 2022, που όμως δεν έλυσαν τα πλημμυρισμένα σχολεία, τα παγωμένα σχολεία, τα σχολεία που δεν έχουν ελεγχθεί για το αν είναι αντισεισμικά θωρακισμένα και πολλά ακόμη. Είναι τα εκατομμύρια για την προώθηση των δεξιοτήτων που όμως δεν αντιμετώπισαν τα μορφωτικά κενά που συσσωρεύονται.

Δεν είναι έργο μιας πράξης

Έχουμε ζήσει και έχουμε πληρώσει τη συνέχεια του κράτους και των αντιλαϊκών κυβερνήσεων που κάθε μια αφήνει στα υπουργικά συρτάρια ανεξόφλητες επιταγές. Έτσι λοιπόν, το “τώρα”, που είναι η καθημερινότητα του κόσμου της εκπαίδευσης, έχει το “πριν”, το νομοθετικό οπλοστάσιο, που αφήνει ως προίκα κάθε κυβέρνηση και έχει και το “μετά”, τις κοινές στρατηγικές επιλογές στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, στους χώρους κατάρτισης. Αυτό είναι το κοινό τους κυβερνητικό πρόγραμμα.

Τα “πριν” που είναι ακόμα εδώ...

Το κυβερνητικό έργο ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην παιδεία άφησε στην κα Κεραμέως την εξής προίκα:

Σπρώξιμο της ευθύνης για την αρχική ειδική εκπαιδευτική παρέμβαση σε μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο από το υπάρχον προσωπικό, ειδικευμένο ή ανειδίκευτο. Συνεχίζεται επί ΝΔ.

Νομοθετική πρόβλεψη για τοποθέτηση κοντέινερ νηπιαγωγείων ακόμα και σε Λύκεια για να γενικευτεί χωρίς επιπλέον χρηματοδότηση και διορισμούς, η δίχρονη προσχολική αγωγή. Συνεχίζεται επί ΝΔ.

Περικοπή διδακτικών ωρών και μαθημάτων στα Δημοτικά σχολεία,  “εξοικονόμηση” εκπαιδευτικών με κατάργηση του υπεύθυνου δασκάλου για να γενικευτεί όπως-όπως το ολοήμερο σχολείο. Υποβάθμιση των ειδικοτήτων των καλλιτεχνικών μαθημάτων και ανάθεση αυτών στους δασκάλους! Συνεχίζεται επί ΝΔ.

Εισαγωγή στείρων δεξιοτήτων στα σχολεία, αντί για σύγχρονη ολοκληρωμένη μόρφωση που θα απαντά και στις σύγχρονες εξελίξεις. Συνεχίζεται επί ΝΔ.

Διπλές και τριπλές αναθέσεις μαθημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια, δηλαδή καθηγητές να διδάσκουν σε άσχετα απ’ αυτούς γνωστικά αντικείμενα. Συνεχίζεται επί ΝΔ.

Νέα εμπόδια στην πρόσβαση στα πανεπιστήμια για τους χιλιάδες μαθητές του Λυκείου, ακόμα πιο έντονη μετατροπή του Λυκείου σε ψυχοφθόρο εξεταστικό κέντρο. Άνοιγμα της συζήτησης για να καθορίζουν τα πανεπιστήμια το προφίλ των εισαχθέντων... επί της ουσίας δηλαδή ΕΒΕ! Επιβολή ΦΠΑ 23% στα δίδακτρα των ιδιωτικών φροντιστηρίων μαθημάτων και ξένων γλωσσών. Συνεχίζεται επί ΝΔ.

Περιορισμοί στη συγκρότηση και λειτουργία των ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ με τους μαθητές να αναγκάζονται να εγκαταλείπουν την ειδικότητα που επιθυμούν ή να μεταφέρονται σε άλλο σχολείο. Απαρχαιωμένα εργαστήρια, εξοπλισμοί, βιβλία. Πτυχίο  επαγγελματικού Λυκείου, χωρίς όμως πρόσβαση στο επάγγελμα! Συνεχίζεται επί ΝΔ.

και το “τώρα” της… ΝΔ και της κας Κεραμέως

 Μέσα στην πανδημία, αλλά και πριν και μετά, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έχασε χρόνο να προωθήσει ένα βήμα παραπέρα την επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της εργατικής-λαϊκής οικογένειας.

Στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, νομοθέτησε νέους χειρότερους όρους για συνωστισμό μέσα στη σχολική αίθουσα, στα 25 ακόμα και 27 παιδιά! Η αναζήτηση κοντέινερ, αποθηκών, υπογείων για να στοιβαχτούν τα νήπια και τα προνήπια, έγινε τραγική πραγματικότητα.

“Υποδέχτηκε” την πανδημία με μια μάσκα-αερόστατο, πάρκαρε επί 36 μήνες τους μαθητές μπροστά από μία οθόνη, κι ακόμη μετράμε τις πληγές στα μαθησιακά κενά, την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη γιατί η εξασφάλιση υποδομών, ουσιαστικών μέτρων προστασίας, υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Απαιτούσε αυξημένα κονδύλια, τα οποία η κυβέρνηση δεν τα χώρεσε στις δημοσιονομικές προτεραιότητες. Άφησε κυριολεκτικά αβοήθητους τους εκπαιδευτικούς στη μάχη που έδιναν να βρεθούν δίπλα στους μαθητές, ενώ προώθησε τη νομοθετική αθλιότητα για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές τάξεις, η οποία έμεινε στα χαρτιά από τους αγώνες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονιών.

Ψήφισε τους απαράδεκτους νόμους για τα σχολεία, που βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη των γονιών, δημιουργούν σχολεία πολλών ταχυτήτων, αξιολογούν τα σχολεία για το πώς θα φτωχύνουν ακόμα περισσότερο τη σκέψη των μαθητών. Τα αξιολογημένα σχολεία είναι τα πλημμυρισμένα σχολεία, τα σχολεία που σκοτώνονται μαθητές, τα σχολεία που πέφτουν ταβάνια στα κεφάλια τους.

Προώθησε ακόμα παραπέρα τις δεξιότητες, όπου ο κάθε τυχάρπαστος θα βρίσκει τον χώρο για να κάνει τη σύγχρονη πλύση εγκεφάλου στα παιδιά και στους νέους.

Έφερε την τράπεζα θεμάτων και την ΕΒΕ, φορτώνοντας με ακόμα μεγαλύτερο άγχος τους μαθητές του Λυκείου και τις οικογένειές τους. Τα μεγάλα φροντιστήρια συνεχίζουν να κάνουν πάρτι, αποδεικνύοντας ότι και με ΣΥΡΙΖΑ και με ΝΔ χαμένος είναι ο λαός.

Στο έδαφος των πολλών που τους ενώνουν...

Αυτό που πραγματικά δίνει συνέχεια στο αντιδραστικό εκπαιδευτικό τους έργο δεν είναι απλά ένα άθροισμα νόμων. Είναι οι ταξικοί τους στόχοι και τα ταξικά τους αποτελέσματα. Γι’ αυτό και:

...η χαρά των μεγάλων φροντιστηρίων ότι ο νόμος Γαβρόγλου “θα ωφελήσει και τις εγγραφές μας”!

....τα “μπράβο” από την Ευρωπαϊκή Ένωση των λόμπι, από τον ΟΟΣΑ που προτείνει πετσόκομμα μισθών και συντάξεων. Για τα βήματα που γίνονται στα σχολεία των πολλών ταχυτήτων και στη διαβόητη αντιδραστική “αξιολόγηση”.

....το 3ο μνημόνιο των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που έτρεξαν να ψηφίσουν ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, όταν ετέθη ζήτημα απώλειας της κυβερνητικής πλειοψηφίας (για να μην ξεχνιόμαστε αλλά και για να καταλάβουμε τι σημαίνει αντιλαϊκή σταθερότητα) και έθετε ρητά το θέμα για εξορθολογισμό δαπανών για την παιδεία, της αυτονομίας των σχολείων, κ.α. Αυτόν τον “εξορθολογισμό” για να αυγατίσουν τα κέρδη των λίγων πληρώνουμε και σήμερα. Αυτή την “αυτονομία των σχολείων” είχε και ως σύνθημα η Κεραμέως στους αντιδραστικούς νόμους της.  

...οι κοινές προκλητικές απαντήσεις στον κόσμο της εκπαίδευσης που διεκδικεί τα αυτονόητα. Οι δηλώσεις Φίλη (υπουργού Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ) ότι «τα προηγούμενα χρόνια γίνονταν περισσότερες προσλήψεις αναπληρωτών από τις ανάγκες», ότι «είχαμε σπατάλη δυνάμεων και πιστώσεων». Αλλά και οι απαράδεκτες δηλώσεις Κεραμέως ότι δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία, αν υπάρχουν να μου το πείτε....

Οι χιλιάδες του εκπαιδευτικού κόσμου που αντιπάλεψαν την πολιτική της ΝΔ, αντιπάλεψαν και την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ. Και την αντιπάλεψαν όχι μόνο γιατί το κράτος έχει συνέχεια και κάθε κυβέρνηση χτίζει στο έδαφος της προηγούμενης, όπως αναδείξαμε και προηγούμενα, αλλά και γιατί στα μεγάλα και κομβικά ζητήματα υπήρχε συναίνεση!

Οι αντιδραστικές αλλαγές της κυβέρνησης της ΝΔ στηρίχθηκαν ουσιαστικά από τον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας, “άκουσον-άκουσον”, ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν ακολουθεί τις καλές πρακτικές της ΕΕ και ότι η κυβέρνηση και η υπουργός δεν ακούει τον ΟΟΣΑ! Τον ΟΟΣΑ δηλαδή που προτείνει συγχωνεύσεις σχολείων, ακόμα περισσότερες δεξιότητες, εξάρτηση του σχολείου από πόρους, χορηγούς και από την τσέπη των γονιών! Αυτό μάλιστα επιβεβαιώθηκε και στην πολιτική κάλυψη που έδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ στην κατά τα άλλα επονείδιστη Κεραμέως και την προσπάθεια της να στήσει ηλεκτρονικές εκλογές-παρωδία στους εκπαιδευτικούς και που έφαγαν τα μούτρα της από την τεράστια αποχή!

Δες τον εαυτό σου στο ΚΚΕ!

Απευθυνόμαστε στον κόσμο της εκπαίδευσης και θέτουμε το απλό ερώτημα: Πόσες παραπάνω κατακτήσεις δικαιωμάτων, εμπόδια σε μέτρα που στρέφονται ενάντια στο δικαίωμα στη μόρφωση, θα είχαμε με πιο ισχυρό ΚΚΕ στη βουλή και στο κίνημα;

Ισχυρός ο λαός και οι νέοι, ισχυρό ΚΚΕ για να είναι όσο το δυνατόν πιο αδύναμη η κυβέρνηση που θα διαχειριστεί το πρόγραμμα της επόμενης μέρας που σημαίνει:

-παγωμένους και παρατημένους χώρους εκπαίδευσης, γιατί πρέπει να γίνουν θυσίες για να αντιμετωπιστεί η καπιταλιστική κρίση που κυοφορείται και η δημοσιονομική πειθαρχία που επανέρχεται με θύμα πάλι το λαό.

-ελλείψεις εκπαιδευτικών παντού, γιατί τα όποια χρήματα για την παιδεία διοχετεύονται με κριτήριο το τι περισσεύει, τις προτεραιότητες των επιχειρηματικών ομίλων.

Απευθυνόμαστε στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έφαγαν ξύλο και χημικά και από ΝΔ και από ΣΥΡΙΖΑ, όταν διεκδικούσαν το αυτονόητο: δουλειά με σταθερότητα για να είναι και σταθερή η παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές τους. Αυτό δηλαδή που παλεύει μέσα κι έξω από τη βουλή το ΚΚΕ.

Απευθυνόμαστε στους εκπαιδευτικούς που έχουν χάσει απ’ όλες τις κυβερνήσεις, σχεδόν το μισό τους εισόδημα, με τη φοροληστεία, τη μισθολογική καθήλωση, το κόψιμο των δώρων, που αναπληρώνουν συνεχώς τον εαυτό τους και βρίσκονται σε ομηρία.

Απευθυνόμαστε στους εκατοντάδες χιλιάδες γονείς που ασφυκτιούν από την εμπορευματοποίηση της παιδείας, την ίδια στιγμή που τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού προέρχονται κατά 95% από τις τσέπες τους, αλλά δεν επιστρέφουν ποτέ σε αυτούς και τις ανάγκες τους. Αυτό δηλαδή που παλεύει μέσα κι έξω από τη βουλή το ΚΚΕ.

Απευθυνόμαστε στους χιλιάδες μαθητές που φώναξαν μέσα στην πανδημία “η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία”, που ζουν σε ένα ανταγωνιστικό σχολικό περιβάλλον που καταπνίγει τη δημιουργικότητα και τις αναζητήσεις τους και οι νόμοι Γαβρόγλου και Κεραμέως τους ορθώνουν ολοένα και πιο μεγάλα εμπόδια στο δικαίωμα στη μόρφωση και που διεκδικούν ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει. Αυτό ακριβώς δηλαδή που παλεύει μέσα κι έξω από τη βουλή το ΚΚΕ.

Όλα αυτά τα λογικά και αυτονόητα για τις νέες και τους νέους για να γίνουν πραγματικότητα πρέπει να “μπει χέρι” στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Για να ανοίξει δηλαδή ο δρόμος για ζήσουμε καλύτερα, για να γλιτώσουμε από τα χειρότερα πρέπει να πληρώσουν οι λίγοι, το κεφάλαιο.

Ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει η αγωνία να “γίνει κάτι σήμερα”.

Αλήθεια όμως, πότε έγινε έστω αυτό το κάτι καλύτερο στις σημερινές συνθήκες;

Μήπως δεν έγινε με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές στην κοινή πάλη με άλλους τίμιους αγωνιστές; Αυτό το “κάτι” έχει πάντα τη σφραγίδα των αγώνων και δεν έχει χαριστεί από καμία κυβέρνηση, από κανέναν δήθεν σωτήρα. Έχει τη σφραγίδα της διεκδίκησης των σύγχρονων πραγματικών αναγκών και όχι τις “αντοχές των κερδών των λίγων”.

Έτσι, κερδήθηκε η καθυστέρηση της τράπεζας θεμάτων, αλλά και ο μετριασμός των εμποδίων που έθετε με μεγαλύτερη ελευθερία των εκπαιδευτικών να βάζουν αυτοί τα θέματα. Έτσι έμεινε στα χαρτιά η κατάργηση των επαναληπτικών πανελλαδικών. Έτσι έμεινε στον πάγο ο νόμος για περιορισμένες επιλογές στο μηχανογραφικό.

Έτσι αποτράπηκαν συγχωνεύσεις και κλεισίματα σχολείων, έτσι κερδήθηκε ο διορισμός χιλιάδων εκπαιδευτικών, έτσι μπήκε φρένο στην κάμερα στην τάξη.

Ο κόσμος της εκπαίδευσης μπορεί και μπροστά στις βουλευτικές εκλογές να αξιοποιήσει την ψήφο του θέτοντας το ίδιο ακριβώς κριτήριο που έθεσε και σε μια σειρά μάχες, εκλογικές και μη, στους χώρους που ζει και σπουδάζει: πώς θα αναγκάσει τον όποιο επίδοξο υπουργό παιδείας και κάθε κυβέρνηση, να σκέφτεται δυο και τρεις φορές την επιβολή αντιδραστικών μέτρων. Να ψηφίσει ΚΚΕ. Για να είναι δυνατό το Κόμμα που στάθηκε δίπλα τους και αδύνατα τα κόμματα που στάθηκαν απέναντί τους.

Γιατί και σε ό,τι αφορά το δικαίωμα στη μόρφωση του λαού, πρέπει να λυθεί με τον λαό πρωταγωνιστή. Για να ανοίξει ο δρόμος για εκείνη την εξουσία και διακυβέρνηση-τη μοναδική στην οποία θα συμμετάσχει το ΚΚΕ- η οποία από την πρώτη στιγμή θα παίρνει μέτρα ώστε κανείς να μην αποκλείεται από την εκπαίδευση, όλοι να στηρίζονται και να αξιοποιούνται σχεδιασμένα με τις γνώσεις τους και τα πτυχία τους (που δεν θα είναι προσόντα αλλά θα εξασφαλίζουν την πλήρη πρόσβαση στο επάγγελμα) για να συμβάλουν στο κοινωνικό σύνολο. Μια πρόταση εξουσίας που θα καταργεί το εμπόριο παιδείας και θα ικανοποιεί την ανάγκη για μόρφωση και για επαγγελματική εκπαίδευση, αναβαθμισμένα, καθολικά και δωρεάν.

Γιάννης Δελής,

βουλευτής του ΚΚΕ

& εκ νέου υποψήφιος στην Α’ Θεσσαλονίκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi_apognosi
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ετοιμάζονται να καταργήσουν την δημόσια εκπαίδευση. Μήπως εκεί οδηγείται και η Ελλάδα των funds στην εκπαίδευση και της ακραίας...
Σχολεία: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα