Ανιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, αδιαφάνεια και διακρίσεις και αρνητική στάση της Διεύθυνσης στα αιτήματα των ΕΛΜΕ, καταγγέλει η Ε' ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης.
Η ΕΛΜΕ ζητά ίση μεταχείριση και διαφάνεια για τις Λυκειακές επιτροπές, τα Βαθμολογικά Κέντρα και τις επιτηρήσεις, σημειώνοντας ανάμεσα σε άλλα ότι υπάρχουν εξεταστικά κέντρα όπου οι επιτηρητές δεν επαρκούν και ασκήθηκαν πιέσεις σε συναδέλφους με αποτέλεσμα άνισους όρους αντιμετώπισής τους σε σχέση με άλλα εξεταστικά.
«Ζητάμε και πάλι να διατεθούν σε αυτά περισσότεροι επιτηρητές και να απαλλαγούν οι συνάδελφοι που τα παιδιά τους δίνουν πανελλαδικές ή αντιμετωπίζουν σοβαρά οικογενειακά και ιατρικά προβλήματα», τονίζει η ΕΛΜΕ
Ολη η ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκίνησαν με άνιση μεταχείριση των εκπαιδευτικών, αδιαφάνεια και διακρίσεις, αρνητική στάση της Διεύθυνσης στα αιτήματα των ΕΛΜΕ και του κλάδου και το μπαλάκι των ευθυνών να πηγαινοέρχεται μεταξύ Διεύθυνσης και εξεταστικών κέντρων.
Οι ΕΛΜΕ έγκαιρα πραγματοποιήσαμε παρέμβαση στη Διεύθυνση με το σύνολο των αιτημάτων μας για ισότιμη μεταχείριση των συναδέλφων και διαφάνεια( Πέμπτη 25/5), αλλά καμία διάθεση δεν υπήρξε ούτε καν για να κληθούν στη συνάντηση οι πρόεδροι - σύμβουλοι των βαθμολογικών κέντρων, το ίδιο αρνητική ήταν και η δική τους στάση που απέφυγαν τη συνάντηση με δικαιολογίες του τύπου «όλα έχουν γίνει καλά», «να συναντηθούμε αργότερα», κλπ.
Συνεχίζεται η χρόνια απουσία δίκαιων και κοινά αποδεκτών κανόνων στη συγκρότηση των Λυκειακών Επιτροπών και στη στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων. Απαιτήσαμε να δοθούν, επιτέλους, στο σωματείο όλα τα στοιχεία με τη σύνθεση των επιτροπών των εξετάσεων της περσινής χρονιάς, αλλά και των προηγούμενων, για να μπορεί να γίνει έλεγχος και να υπάρχει διαφάνεια με έργα και όχι με λόγια. Το αίτημά μας υποβλήθηκε και φέτος στο διευθυντή εκπαίδευσης ο οποίος αρνήθηκε να δώσει στοιχεία στις ΕΛΜΕ, ακόμη και σε βάθος προηγούμενων χρόνων. Πιστεύουν, αλήθεια, ότι θα κρύψουν τη σκανδαλώδη προνομιακή μεταχείριση των μελών και ευνοουμένων της κυβερνητικής παράταξης που έχουν καταλάβει τις θέσεις γραμματέων και λοιπών μελών των επιτροπών εκπληρώνοντας ρουσφέτια, εξυπηρετήσεις και χρεωστούμενα και κάνοντας πολιτική και συνδικαλισμό με αυτά;
Για άλλη μια χρονιά ο ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης δεν έκανε δεκτό το αίτημά μας για απαλλαγή από τη διεύθυνση, και όχι από τους προέδρους των εξεταστικών, των εκπαιδευτικών που ορίστηκαν βαθμολογητές/τριες, όσων έχουν παιδιά που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή έχουν σοβαρά οικογενειακά προβλήματα ή θέματα υγείας. Το παρέπεμψε στους προέδρους των εξεταστικών για να αποφασίσουν κατά το δοκούν (;) φέρνοντας σε δύσκολη θέση τους συναδέλφους που αναγκάζονται να ζητούν το αυτονόητο και πρέπει να εξηγούν το πρόβλημά τους, ενώ δεχθήκαμε καταγγελίες για ανάλγητη, προσβλητική και απειλητική συμπεριφορά από υπεύθυνο εξεταστικού κέντρου. Ενημερωθήκαμε επίσης ότι, παρά τα περί αντιθέτου λεγόμενα από το διευθυντή εκπαίδευσης, υπήρξαν από τη διεύθυνση απαλλαγές από τις επιτηρήσεις, δημιουργώντας στην πράξη συνθήκες άνισης μεταχείρισης μεταξύ των συναδέλφων.
Ιδιαίτερα με τους επιτηρητές στα εξεταστικά κέντρα για τους μαθητές με Αναπηρία και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, οι συνάδελφοι αισθάνονται ότι έχουν δυσμενή τοποθέτηση, καθώς θα παραμένουν στο σχολείο περισσότερες ώρες σε δύσκολες συνθήκες, επιτηρώντας μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες και βρίσκονται σε κατάσταση αυξημένου στρες. Από τη μεριά μας, ζητήσαμε να οριστούν δύο βάρδιες επιτηρητών ή να οριστούν περισσότεροι επιτηρητές/τριες, ώστε οι ώρες επιτήρησης να μειωθούν, όμως υπήρξαν πιέσεις για περισσότερες επιτηρήσεις, ακόμη και Σάββατα, ενώ υπήρξαν καταγγελίες για απαξιωτική, προσβλητική συμπεριφορά των υπευθύνων στα εξεταστικά κέντρα για τους φυσικώς αδυνάτους στα ΕΠΑΛ Ευόσμου και Νεάπολης. Η Δ/νση οφείλει να ορίσει, έστω και τώρα, περισσότερους επιτηρητές/τριες και να διευκολύνει το έργο τους προς όφελος των μαθητών που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα και να συντελέσει στη δημιουργία ενός ήρεμου και θετικού κλίματος.
Γενικότερα, υπάρχουν εξεταστικά όπου οι επιτηρητές δεν επαρκούν και ασκήθηκαν πιέσεις σε συναδέλφους με αποτέλεσμα άνισους όρους αντιμετώπισής τους σε σχέση με άλλα εξεταστικά. Ζητάμε και πάλι να διατεθούν σε αυτά περισσότεροι επιτηρητές και να απαλλαγούν οι συνάδελφοι που τα παιδιά τους δίνουν πανελλαδικές ή αντιμετωπίζουν σοβαρά οικογενειακά και ιατρικά προβλήματα. Τα παιδιά κανενός δεν είναι β κατηγορίας ούτε είναι ανεκτό οι συνάδελφοι να περνούν τη βάσανο της έκθεσης προσωπικών δεδομένων σε ώτα μη ακουόντων.
Επισημαίνουμε, επίσης, το ιδιαίτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι που είναι και βαθμολογητές στις εξετάσεις και επιτηρητές ταυτόχρονα. Η απαίτηση για προσφορά υπηρεσιών σε ωράρια ανθρωπίνως αδύνατα αποτελεί καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων. Το ίδιο πρόβλημα επισημάναμε για τους καθηγητές του Καλλιτεχνικού οι οποίοι διενεργούν τις ειδικές εξετάσεις του σχολείου τους και δεν επιθυμούν να είναι επιτηρητές.
Τέλος, υπάρχουν καταγγελίες για ορισμό επιτηρητών Γυμνασίων στα γειτονικά τους Λύκεια όπου εξετάζονται πρώην μαθητές τους. Το ζήτημα είναι σοβαρό, αποτελεί ευθύνη της διεύθυνσης και ανατρέπει πάγια πρακτική των προηγούμενων χρόνων. Οι συνάδελφοι πρέπει να διατίθενται ως επιτηρητές στην περιοχή τους, χωρίς όμως να δημιουργούνται άλλα προβλήματα.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ εκφράζει το αίτημα της πλειοψηφίας των καθηγητών να δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν ως μέλη των επιτροπών στη διαδικασία των εξετάσεων. Η συμμετοχή σε όλες τις εκπαιδευτικές διαδικασίες θα πρέπει να είναι ανοιχτή σε όλους τους συναδέλφους, νέους και παλιούς, με διαφάνεια, αντικειμενικά κριτήρια και εναλλαγή. Η σύνθεση των επιτροπών με τους συμμετέχοντες καθηγητές να μπορεί να ελέγχεται από τον κλάδο.
Απαιτούμε
Απαλλαγή εξαρχής και από τη ΔΔΕ από τις επιτηρήσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις για όλους όσους έχουν παιδιά που συμμετέχουν στις πανελλαδικές ή έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας.
Ισότιμη συμμετοχή όλων των συναδέλφων στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.
Να αυξηθούν οι αποζημιώσεις που αντιστοιχούν στις επιπλέον εργασίες των εκπαιδευτικών σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις και ιδιαίτερα των επιτηρητών (οι εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές δεν καλύπτουν ούτε το κόστος μετακίνησής τους στα εξεταστικά κέντρα).
Ως ΕΛΜΕ έχουμε επανειλημμένα καταθέσει τις προτάσεις μας στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης για τη συγκρότηση των επιτροπών και ζητούμε άμεσα την ικανοποίησή τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη