Μιας και ουσιαστικά τελείωσε και η φετινή σχολική χρονιά θα επισημάνω μερικές αλλαγές που έγιναν στο Λύκειο από τότε που ήμουν εγώ μαθητής και υποβάθμισαν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου γράφαμε εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα. Άρα έπρεπε οι μαθητές να γνωρίζουμε την ύλη που διδαχθήκαμε από τον Σεπτέμβριο σε όλα τα μαθήματα. Εννοείται ότι τα πρόχειρα διαγωνίσματα της μισάωρης εξέτασης σε μικρή ύλη που τα αντικατέστησαν δεν μπορούν να φτάσουν της ποιότητα εκείνης της εξέτασης.
Βέβαια για τους καθηγητές αποτελούσε μεγάλο κόπο η διόρθωση τόσων γραπτών 2ωρης εξέτασης.
Εδώ μια φορά το κάμνουμε τον Ιούνιο και γκρινιάζουμε, που να το κάμναμε και τον Φεβρουάριο ! Το 1976 που καταργήθηκε το εξατάξιο Γυμνάσιο και προέκυψε τριτάξιο Γυμνάσιο και τριτάξιο Λύκειο καταργήθηκαν αυτές οι εξετάσεις. Βέβαια το 1976 που καταργήθηκαν και φοιτούσα στην Α΄ Λυκείου με πείραξε επειδή με είχαν αδικήσει οι καθηγητές στην βαθμολογία του 1ου τριμήνου και ήλπιζα στις εξετάσεις αυτές να τους δείξω ότι ήμουν καλός μαθητής.
Τον Ιούνιο λοιπόν ορίστηκε να γράφουν οι μαθητές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα. Ναι αλλά, τώρα ήταν πολύ μεγάλη η ύλη μιας ολόκληρης χρονιάς για να την διαβάσουν οι μαθητές. Γι αυτό ορίστηκε οι εκπαιδευτικοί να χαρίζουμε το 1/3 της ύλης που διδάχθηκε. Αυτό όμως σημαίνει υποβάθμιση του επιπέδου γνώσεων των μαθητών.
Τα τελευταία χρόνια δημιουργήθηκε η τράπεζα θεμάτων και ορίστηκε μόνο στα μισά μαθήματα να δίνουν εξετάσεις οι μαθητές. Αυτό σημαίνει λιγότερες μέρες εξετάσεων στο Λύκειο, λιγότερες επιτηρήσεις κάμνουμε οι καθηγητές, οι μισοί καθηγητές του Λυκείου γλιτώνουν τον μεγάλο κόπο να διορθώσουν τόσα γραπτά, δηλαδή για εμάς τους καθηγητές είναι σίγουρα πιο ξεκούραστα. Νομίζω όμως ότι η έλλειψη εξέτασης όλων των μαθημάτων τον Ιούνιο ωθεί τους μαθητές να μην ασχολούνται με όλα τα μαθήματα.
Εδώ και 23 χρόνια ορίστηκε να προάγονται οι μαθητές στο Λύκειο με μέσο όρο 10 από όλα τα μαθήματα. Αυτό σημαίνει ότι και σε όλα τα βασικά μαθήματα στις εξετάσεις του Ιουνίου να παραδίνουν λευκή κόλα οι μαθητές θα προαχθούν. Φυσικά το γνωρίζουν οι μαθητές και αρκετοί το εφαρμόζουν. Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν υπάρχουν μαθητές μετεξεταστέοι, αφού είναι σχεδόν αδύνατο να μην προαχθεί ο μαθητής. Βέβαια και πάλι για τους καθηγητές είναι πιο ξεκούραστο γιατί ήταν κι αυτός ένας κόπος, πάλι θέματα, πάλι διόρθωση γραπτών και προβληματισμός με την συνείδησή μας, να τον περάσω, να μην τον περάσω, ενώ τώρα προάγονται όλοι. Ναι αλλά και πάλι
υποβαθμίζεται το επίπεδο του Λυκείου.
Εδώ και χρόνια όμως προέκυψε και άλλο πρόβλημα. Αφού οι μαθητές δεν πρόκειται να κοπούν σε κανένα μάθημα στο Λύκειο επιλέγουν τα μαθήματα με τα οποία θα ασχολούνται. Μιας και οι μαθητές και οι γονείς τους έχουν στο μυαλό τους τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, από την Α΄ Λυκείου αρχίζουν ακόμα και οι καλοί μαθητές και ασχολούνται μόνο με τα μαθήματα πού έχουν σημασία για την εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο. Αυτό όμως σημαίνει ότι μια ολόκληρη εκπαιδευτική βαθμίδα, το Λύκειο, έχει αποτύχει στο σκοπό του που είναι να δώσει ΓΕΝΙΚΗ μόρφωση σε όλους τους μαθητές.
Τις τελευταίες μέρες δεν έρχονται οι μαθητές στο σχολείο, ακόμα και οι καλοί μαθητές. Ποιος είναι ο λόγος ; Το Υπουργείο Παιδείας από καλή διάθεση όρισε οι μαθητές να «δικαιούνται» 114 απουσίες χωρίς να δώσουν σε κανέναν λόγο, έτσι ώστε αν τύχει κάτι σοβαρό να μην ταλαιπωρούνται οι γονείς να ψάχνουν δικαιολογητικά. Δυστυχώς όμως οι μαθητές το μεταφράζουν «δεν είναι κρίμα να πάνε τζάμπα οι απουσίες μου ;» και δεν έρχονται στο σχολείο. Βέβαια τα φροντιστήρια υπήρχαν από τότε που ήμουν κι εγώ μαθητής. Σε όλο όμως τον υπόλοιπο κόσμο ότι μαθαίνει ο μαθητής, το μαθαίνει στο σχολείο. Στην Ελλάδα ούτε ξέρουμε που μαθαίνει ο μαθητής. Άλλο πρόβλημα στην Ελλάδα και με τις ξένες γλώσσες. Ξέρετε πόσοι μαθητές στην Α΄ Λυκείου δεν ασχολούνται με τα μαθήματα του σχολείου επειδή προετοιμάζονται για τις εξετάσεις στις ξένες γλώσσες ; Φοβάμαι όμως ότι οι μαθητές μη γνωρίζοντας τίποτε άλλα παρά μόνο ξένες γλώσσες γίνονται «κύμβαλα αλαλάζοντα». Εννοείται ότι και στο Λύκειο διδάσκονται πολλές ώρες ξένες γλώσσες. Στην Α΄ Τάξη οι ξένες γλώσσες είναι 5 ώρες την εβδομάδα, ενώ η Φυσική, η Χημεία, η Βιολογία, όλες μαζί είναι 6 ώρες !
Και για να μην πολυλογώ, σε τι ανέβασε την ποιότητα του Λυκείου η κατάργηση των ποδιών που φορούσαν οι μαθήτριες, ο συνδικαλισμός που έβαλαν στα σχολεία που βοηθάει τους μαθητές να κάμνουν κατάληψη του Λυκείου οποτεδήποτε δεν τους αρέσει κάτι, οι πολλές δραστηριότητες εξ αιτίας των οποίων συνεχώς λείπουν μαθητές από τα μαθήματα, η απαγόρευση στους Ιερείς να εξομολογούν τους μαθητές, η επιβολή του μονοτονικού … Παίρνουν πολλοί μαθητές απολυτήριο Λυκείου και υστερούν απαράδεκτα στην γραφή και την ανάγνωση και αφήστε το επίπεδο των γνώσεων … Και τελικά τι πιστοποιεί ο τίτλος «Απολυτήριο Λυκείου» ;
Γίνονται αθλητικοί αγώνες και διακρίνονται κάποια Λύκεια στο ποδόσφαιρο, στο χάντμπολ, στο μπάσκετ …. Και που οφείλεται η διάκριση ; Στην προπόνηση που έκαναν στο σχολείο ; Όχι βέβαια, αλλά στην προπόνηση που έκαναν στις ομάδες τους. Είμαστε περήφανοι που 10 μαθητές από τα σχολεία μας με 2 συνοδούς καθηγητές συμμετέχουν σε προγράμματα Erasmus, δηλαδή μια εβδομάδα χάνονται τα μαθήματα για να επισκέπτονται σχολεία στο εξωτερικό. Και τι ωφελούνται απ’ αυτό οι υπόλοιποι 300 μαθητές του Λυκείου ; Ναι αλλά «φαίνεται» το σχολείο μας, και επειδή οι συνάδελφοι που συμμετέχουν κουράζονται από το πολύ γράψιμο που απαιτείται, κάποιοι ζητούν να έχουν επιπλέον αμοιβή.
Αυτό ακριβώς είναι το χαρακτηριστικό του Λυκείου σήμερα. Βιτρίνα. Μα αυτό δεν είναι που θέλουν και οι πολιτικοί ; Πετάνε συνθήματα στον Λαό, αυτοαξιολόγηση του σχολείου, αξιολόγηση των καθηγητών, μεταρρυθμίσεις στην παιδεία, προγράμματα, … και στην ουσία τα παιδιά του Λαού μένουν αγράμματα και ακαλλιέργητα. Το 2017 ο Υπουργός Παιδείας πέταξε το σύνθημα «η Γ΄ Λυκείου προπαρασκευαστική τάξη για το Πανεπιστήμιο» και δυστυχώς το συνέχισαν και οι επόμενοι Υπουργοί. Αυτό πρακτικά σήμαινε διπλασιασμός της ύλης στη Χημεία και στα άλλα μαθήματα της Γ΄. Και φυσικά διπλασιάστηκαν οι απαραίτητες ώρες φροντιστηρίων, διπλασιάστηκαν και τα χρήματα που πληρώνουν οι γονείς. Δηλαδή τόσα χρόνια που περνούσαν οι μαθητές στο Πανεπιστήμιο με Εξετάσεις στην μισή ύλη στη Χημεία δεν γινόντουσαν σοβαροί επιστήμονες. Βέβαια στα λόγια οι Κυβερνήσεις «αγωνίζονται» για το συμφέρον του Λαού.
Έλεγε ο μεγάλος Παιδαγωγός άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος «αν το παιδί σου σε ρωτήσει τι σημαίνει φόβος, πες του είναι αυτό που νοιώθεις με τον δάσκαλό σου». Ξέρω υπερβολές. Αν μας φοβόντουσαν όμως και λίγο οι μαθητές που μας έχουν γραμμένους, θα μας άφηναν να κάνουμε σωστά το μάθημα ώστε να ωφεληθούν τουλάχιστον οι υπόλοιποι μαθητές.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη