sxoleio
Πρόκειται για μια επιλογή απροκάλυπτα ταξική και με μόνο κριτήριο την αποθέωση του νεοφιλελεύθερου αφηγήματος. Η απουσία κράτους πρόνοιας σε μια κοινωνία που φτωχοποιείται δραματικά, επεκτείνεται με τραγικούς όρους και στην εκπαίδευση

Η προταση της ΝΔ για «ελεύθερη επιλογή σχολείου» από τους γονείς, «προλειαίνει την εγκατάλειψη της ευθύνης άσκησης δημόσιων πολιτικών για την εκπαίδευση στο σύνολό της, ως αρμοδιότητας της κεντρικής κυβέρνησης και διαμορφώνει, με άξονες την αυτοαξιολόγηση και την εξωτερική αξιολόγηση, τη χάραξη ενός οδικού χάρτη που σε πρώτη φάση θα οριοθετήσει την ανάθεση της αρμοδιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση και σε δεύτερη φάση τον ολοκληρωτικό αποχαρακτηρισμό της ως δημόσιο αγαθό»

Αυτό τονίζει η Α' ΕΛΜΕ Κορινθίας σε ανακοίνωσή της, συμπληρώνοντας ότι  η αλλαγή αυτή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας θα σηματοδοτήσει την κυριαρχία των ανισοτήτων και την διαγραφή του στόχου της δημόσιας και δωρεάν παιδείας να αγκαλιάζει όλα τα παιδιά, ειδικά των ασθενέστερων οικονομικά και κοινωνικά στρωμάτων

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Α' ΕΛΜΕ Κορινθίας

Στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία, ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η «προβαλλόμενη ως καινοτόμα» πρόταση για ελεύθερη επιλογή της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών από τον γονέα. Η πρόταση αυτή θα σηματοδοτήσει τον μετασχηματισμό του σχολείου, όπως το γνωρίζουμε σήμερα, τόσο παιδαγωγικά όσο και ως σημείο αναφοράς στην κοινωνία.

Η «ευχάριστη» στα αυτιά διακήρυξη ότι οι γονείς θα μπορούν να επιλέγουν ελεύθερα σχολείο σημαίνει στην πραγματικότητα ότι μεταρρυθμίζεται η πολιτική χρηματοδότησης. Αντί μιας χρηματοδότησης των σχολείων με ορίζοντα την ισότιμη και κοινωνικά δίκαιη αντιμετώπισή τους, οδηγούμαστε σε μια επιλογή ατομική, όπου, με όχημα το κουπόνι, ο κάθε γονέας θα επιλέγει τα «καλά», στα μάτια του, σχολεία. Τα κριτήρια μπορεί να είναι ποικίλα και σύνθετα. Το σίγουρο είναι ότι οδηγούμαστε σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον, όπου τα σχολεία θα λειτουργούν αγοραία , οι γονείς ως πελάτες και το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης θα γίνει προϊόν χρηματιστηριακής λογικής, όπου άλλα σχολεία θα κερδίζουν μαθητές και άλλα θα χάνουν.

Η διακήρυξη αυτή για το σχολείο του μέλλοντος αποκαλύπτει ότι σχεδιάζεται η μεθόδευση της κατηγοριοποίησης των σχολείων με όχημα την αυτοαξιολόγηση και την εξωτερική αξιολόγηση. Πρόκειται για μια επιλογή απροκάλυπτα ταξική και με μόνο κριτήριο την αποθέωση του νεοφιλελεύθερου αφηγήματος. Η απουσία κράτους πρόνοιας σε μια κοινωνία που φτωχοποιείται δραματικά, επεκτείνεται με τραγικούς όρους και στην εκπαίδευση.

Αυτή η επιλογή προλειαίνει την εγκατάλειψη της ευθύνης άσκησης δημόσιων πολιτικών για την εκπαίδευση στο σύνολό της, ως αρμοδιότητας της κεντρικής κυβέρνησης και διαμορφώνει, με άξονες την αυτοαξιολόγηση και την εξωτερική αξιολόγηση, τη χάραξη ενός οδικού χάρτη που σε πρώτη φάση θα οριοθετήσει την ανάθεση της αρμοδιότητας της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση και σε δεύτερη φάση τον ολοκληρωτικό αποχαρακτηρισμό της ως δημόσιο αγαθό.

Ας αναλογιστούμε όλες και όλοι ποια θα είναι η αντιμετώπιση των ασθενέστερων οικογενειών στο περιβάλλον αυτό, ένα περιβάλλον όπου τα σχολεία θα έχουν μετασχηματιστεί σε οργανισμούς με κριτήριο την κερδοφορία. Η αλλαγή αυτή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας θα σηματοδοτήσει την κυριαρχία των ανισοτήτων και την διαγραφή του στόχου της δημόσιας και δωρεάν παιδείας να αγκαλιάζει όλα τα παιδιά, ειδικά των ασθενέστερων οικονομικά και κοινωνικά στρωμάτων. Επίσης, η επίδραση στα εργασιακά δικαιώματα και στις συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου θα είναι δραματική . Η κοινωνία, οι γονείς, οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι εκπαιδευτικοί θεωρούμε πως η εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό και αυτό σημαίνει πως δεν μπορούμε να αποδεχτούμε τον μετασχηματισμό του σχολείου σε μια αγορά που συνδυάζει τον άκρατο νεοφιλελευθερισμό και την ελεημοσύνη του voucher.

Λέμε όχι στο κράτος της ελεημοσύνης, των κουπονιών και των vouchers!

Η χρηματοδότηση της εκπαίδευσης δεν είναι δαπάνη αλλά επένδυση!

Η εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδιά
Απόλυτη φρίκη: Τρία παιδιά ζούσαν για μήνες με το πτώμα του 8χρονου αδελφού τους
Τα εγκατέλειψε η μητέρα τους για να μείνει με τον δολοφόνο του και εισέπραττε κανονικά τα επιδόματα
Απόλυτη φρίκη: Τρία παιδιά ζούσαν για μήνες με το πτώμα του 8χρονου αδελφού τους
Αφροδίτη Λατινοπούλου
Μπογδάνος κατά Λατινοπούλου για «πλαστές υπογραφές» στην ιδρυτική διακήρυξη του κόμματός της
Ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος έκανε αναφορά στον Άρειο Πάγο σε βάρος της Αφροδίτης Λατινοπούλου
Μπογδάνος κατά Λατινοπούλου για «πλαστές υπογραφές» στην ιδρυτική διακήρυξη του κόμματός της
pierrakakis new2
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής σε Πιερρακάκη: «Απαξιωτική και αδικαιολόγητη η αφαίρεση της ειδικότητάς μας από τα ΚΕΔΑΣΥ»
«Η αφαίρεση της ειδικότητας των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) από τις ομάδες αξιολόγησης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είναι ιδιαίτερα απαξιωτική και...
Αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής σε Πιερρακάκη: «Απαξιωτική και αδικαιολόγητη η αφαίρεση της ειδικότητάς μας από τα ΚΕΔΑΣΥ»
Πολυτεχνείο
Ημέρες Πολυτεχνείου, η νεολαία αγωνίζεται και επαναστατεί με αιτία
Με αφορμή γεγονότα και καταστάσεις σε σκοτεινές και δύσκολες περιόδους της ελληνικής ιστορίας, ας μιλήσουμε για τη νεολαία και τους νέους που...
Ημέρες Πολυτεχνείου, η νεολαία αγωνίζεται και επαναστατεί με αιτία