Thumbnail
Αγνοεί άραγε ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου;

Μια αλλοπρόσαλλη πρωτοβουλία του Δ/ντη Β/θμια Εκπαίδευσης κ. Νικολόπουλου καταγγέλλει η Ζ' ΕΛΜΕ Αθήνας: Οπως ενημερώνει η ΕΛΜΕ, ο εν λόγω Διευθυντής με επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιεί στα σχολεία της Α΄ Αθήνας εν μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων, επιπλήττει προφορικά τους διευθυντές των σχολείων, καλώντας τους να δικαιολογήσουν το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί δεν βρίσκονται στα σχολεία τους μετά τη λήξη των Πανελλαδικών!

Φαίνεται ότι ο κ.Διευθυντής αγνοεί το νόμο για το ωράριο των εκπαιδευτικώνΔεν υφίσταται καμία υποχρέωση παραμονής στο σχολείο από την έναρξη έως τη λήξη λειτουργίας (8πμ-2μμ). Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά μόνο για τις ώρες διδακτικής απασχόλησης και επιπλέον μόνο εφόσον τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένο διοικητικό έργο. Με την ολοκλήρωση αυτών δικαιούνται να αποχωρούν από το χώρο εργασίας, αναφέρει η ΕΛΜΕ , που καταγράφει τις σχετικές διατάξεις και καταλήγει:

«Εφιστούμε την προσοχή στους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων να μην υπακούουν σε προφορικές και παράτυπες εντολές, που καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς να μην επιτρέπουν την παραβίαση των δικαιωμάτων τους και να καταγγέλλουν στις ΕΛΜΕ κάθε τέτοια απόπειρα της Διοίκησης».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ζ' ΕΛΜΕ Αθήνας

Συνεχίζει να “χτίζει τον μύθο του” ο Δ/ντης Β/θμιας Εκπαίδευσης κ. Νικολόπουλος, εφαρμόζοντας νέες πρωτόγνωρες παρεμβάσεις ελέγχου και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών. Με επιτόπιους ελέγχους που πραγματοποιεί στα σχολεία της Α΄ Αθήνας εν μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων, επιπλήττει προφορικά τους διευθυντές των σχολείων, καλώντας τους να δικαιολογήσουν το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί δεν βρίσκονται στα σχολεία τους μετά τη λήξη των Πανελλαδικών!

Όταν έπεσε η Τράπεζα Θεμάτων, δεν εμφανίστηκε κανείς από τη Δ/ση να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς που ήταν αβοήθητοι.

Όταν οι επιτροπές των προφορικώς εξεταζόμενων μαθητών στις Πανελλαδικές εργάζονταν ως τις 5 το απόγευμα, δεν εμφανίστηκε κανείς από τη Δ/νση να αποδώσει τα εύσημα.

Μόνο όταν δεν υπάρχει εκπαιδευτικό έργο να διεκπεραιωθεί θυμάται ο κ. Νικολόπουλος, ως άλλος “αστυνομικός επιθεωρητής” να εμφανιστεί στα σχολεία, για να διαπιστώσει αν πετάνε οι μύγες!

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,

είναι πια ολοφάνερο αυτό που θα ζήσουμε από δω και πέρα στον χώρο της εκπαίδευσης. Είναι ξεκάθαρη πια η τακτική της Δ/νσης και του Υπουργείου: Υποτίμηση των εκπαιδευτικών, καταστρατήγηση όλων των εργασιακών τους δικαιωμάτων, τάξις, πειθαρχία και υπακοή, χωρίς να διαφαίνεται κανένα γνήσιο ενδιαφέρον για τα ουσιαστικά προβλήματα των εκπαιδευτικών και τις ανάγκες της εκπαίδευσης.

Υπενθυμίζουμε για ακόμα μία φορά αυτά που προβλέπονται από τον νόμο σχετικά με το ωράριο των εκπαιδευτικών, προκειμένου όλοι οι συνάδελφοι να είναι σε θέση να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους:

Η κείμενη νομοθεσία όσο και η νομολογία των δικαστηρίων ορίζουν σαφώς τόσο το εργασιακό όσο και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών:

Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με α) την παρ. 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με την υποπαρ. Θ2, περ.2, του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 (107 Α΄) και β) την παράγραφο 3 του άρθρου 48 του ν. 2413/1996 (Α΄ 124).

Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ρυθμίζεται με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄). Από την διατύπωση των δύο ως άνω προβλέψεων και από την νομολογία που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών [(ΑΠ 772/2010 (Δημοσίευση ΝΟΜΟΣ) και ΑΠ 252/2008 (Δημοσίευση ΝΟΜΟΣ)] προκύπτει

σαφώς ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου.

Ώρες διδασκαλίας είναι αυτές, που παρέχονται εντός της τάξης (συμπεριλαμβανομένων και των διαλλειμάτων) και δεν μπορεί να υπερβεί κατά περίπτωση τις οριζόμενες τον νόμο διατάξεις ενώ από την άλλη πλευρά το διοικητικό έργο, το οποίο μπορεί να τους ανατεθεί, συνδέεται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε εορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών κλπ. Σε περίπτωση, που στον/στην εκπαιδευτικό δεν έχει ανατεθεί συγκεκριμένο εκπαιδευτικό/διοικητικό έργο, δικαιούται να αποχωρήσει από το σχολείο μετά την λήξη του διδακτικού του ωραρίου ή να προσέλθει πριν την έναρξη του εάν η έναρξη του διδακτικού ωραρίου δεν συμπίπτει με την έναρξη του ημερησίου σχολικού προγράμματος (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 438/2009, Α Δημοσίευση ΝΟΜΟΣ). Είναι προφανές, ότι η υποχρέωση παραμονής στον χώρο του σχολείου υπάρχει μόνο στην περίπτωση, που η παρουσία του/της εκπαιδευτικού συνδέεται με την παροχή διδακτικού έργου, έτσι για παράδειγμα επιτρέπεται η αποχώρηση εκπαιδευτικού από τον χώρο του σχολείου κατά την διάρκεια κενών στην διδακτική τους απασχόληση.

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι: Δεν υφίσταται καμία υποχρέωση παραμονής στο σχολείο από την έναρξη έως τη λήξη λειτουργίας (8πμ-2μμ). Οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά μόνο για τις ώρες διδακτικής απασχόλησης και επιπλέον μόνο εφόσον τους έχει ανατεθεί συγκεκριμένο διοικητικό έργο. Με την ολοκλήρωση αυτών δικαιούνται να αποχωρούν από το χώρο εργασίας.

Εφιστούμε την προσοχή στους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων να μην υπακούουν σε προφορικές και παράτυπες εντολές, που καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς να μην επιτρέπουν την παραβίαση των δικαιωμάτων τους και να καταγγέλλουν στις ΕΛΜΕ κάθε τέτοια απόπειρα της Διοίκησης.

Ενημερωμένοι και συσπειρωμένοι στο Σωματείο, προασπίζουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κακοκαιρία στη Θεσσαλονίκη
Αγριεύει ο καιρός με καταιγίδες και χιονοπτώσεις -Πότε θα εκδηλωθούν καταιγίδες στην Αττική
Αρναούτογλου: Έρχονται χιόνια πολύ, πολύ χαμηλά - Προσοχή τη Δευτέρα ισχυρή χιονόπτωση
Αγριεύει ο καιρός με καταιγίδες και χιονοπτώσεις -Πότε θα εκδηλωθούν καταιγίδες στην Αττική
pierrakakis makri
Υπουργικό Συμβούλιο σήμερα υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη: Τι θα παρουσιάσει ο υπουργός Παιδείας
Tα θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου, σήμερα, Δευτέρα στις 11 πμ
Υπουργικό Συμβούλιο σήμερα υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη: Τι θα παρουσιάσει ο υπουργός Παιδείας
βασδεκης
Ο Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας στο alfavita.gr: Στόχος μας να καταστεί το ΟΠΑ ευρωπαϊκός κόμβος ποιοτικής εκπαίδευσης
Βασίλειος Βασδέκης, πρύτανης ΟΠΑ: Στο στρατηγικό στόχο της εξωστρέφειας, η διασύνδεση με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας είναι αυτό που...
Ο Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας στο alfavita.gr: Στόχος μας να καταστεί το ΟΠΑ ευρωπαϊκός κόμβος ποιοτικής εκπαίδευσης