ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Σ.Α.Φ. (Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων)
Στις 24/08/2023 ημέρα Πέμπτη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση του νεοσύστατου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων, με τον διευθυντή του πολιτικού γραφείου του κ. Πιερρακάκη, κ. Νίκο Δημάκη και τον Γενικό Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. κ. Γιάννη Κατσαρό. Στη συνάντηση παρευρέθησαν τα μέλη του προσωρινού ΔΣ, Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος (Πρόεδρος), Νίκος Λεμονάς (Αντιπρόεδρος), Εύη Ζαχαριάδου (Γεν.
Γραμματέας) και Νεφέλη Γιοβάρθη (μέλος ΔΣ).
Η συνάντηση έγινε σε πολύ θετικό κλίμα και παρόλο που αρχικά δόθηκε περιορισμένος διαθέσιμος χρόνος, λόγω της πίεσης των ημερών, εν τέλει συζητήθηκαν όλα τα θέματα διεξοδικά και με απόλυτη διάθεση συνεργασίας. Επίσης, κατατέθηκε φάκελος με όλες τις προτάσεις μας και θα ακολουθήσει νέα συνάντηση και επικοινωνία για συγκεκριμένα θέματα που κυριάρχησαν.
Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν τα εξής:
Σχετικά με την γενική και ειδική αγωγή:
1. Ζητήθηκε κάλυψη 100% των κενών από την α΄ φάση. Όπως μας δήλωσαν, προσπαθούν να προσεγγίσουν σχεδόν πλήρως το ποσοστό αυτό, τουλάχιστον στην γενική αγωγή. Γι΄αυτό το λόγο η β΄ φάση θα γίνει νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, ώστε να καλυφθούν όσο το δυνατόν συντομότερα τα κενά που προκύπτουν από εγκυμοσύνες, αναρρωτικές και γενικότερα άδειες αναπληρωτών και διορισμένων.
2. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών για την α΄ φάση ενδέχεται να είναι γύρω στις 1200 για την γενική αγωγή, χωρίς να αποκλείεται κάποια μικρή διαφοροποίηση, ενώ για την ειδική αγωγή δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμένη ενημέρωση. Τα κενά της γενικής και ιδιαίτερα της ειδικής αγωγής, καταγράφονται ακόμη.
3. Ψηφιοποίηση λειτουργικών και οργανικών κενών. Στα άμεσα σχέδια του υπουργείου είναι η ψηφιοποίηση όλου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και κατά συνέπεια ή ψηφιακή καταγραφή των κενών.
4. Να μην ανατίθεται η διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων σε έτερες ειδικότητες. Το υπουργείο θεωρεί ότι το ζήτημα είναι νομικό, δεν μπορεί να λυθεί άμεσα σε μια συνάντηση και χρειάζεται να υπάρξουν περαιτέρω ενέργειες, τις οποίες θα ακολουθήσουμε.
5. Ένταξη δημιουργικής γραφής στο πρόγραμμα τάξεων του γυμνασίου και της Α΄ λυκείου σε συνδυασμό με φιλαναγνωσία, ως νέο μάθημα. Η πρότασή μας άφησε θετικό αντίκτυπο στους ιθύνοντες, συζητήθηκε διεξοδικά και αναμένεται νεότερη συνάντηση και επικοινωνία για να παρουσιαστεί συγκεκριμένος και ολοκληρωμένος σχεδιασμός.
6. Έγκαιρη έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας, από την αρχή του σχολικού έτους με διεύρυνση σε όλα τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Συμφώνησαν, ότι είναι σημαντική η λειτουργία της ενισχυτικής διδασκαλίας και είναι ένα θέμα που θα εξεταστεί με σοβαρότητα και υπευθυνότητα.
7. Ζητήθηκε η άποψή μας για την πιθανότητα του γραπτού διαγωνισμού και απαντήσαμε ότι τασσόμαστε στο πλευρό όλων των επιστημονικών συλλόγων αναπληρωτών με κοινό δελτίο τύπου. Όπως μας ενημέρωσαν, η αλλαγή του συστήματος προσλήψεων και διορισμών δεν είναι στα άμεσα σχέδια του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. Βρίσκονται στη διαδικασία επεξεργασίας προτάσεων που θα εξυπηρετούν τους αναπληρωτές με προϋπηρεσία και πληθώρα προσόντων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
8. Ζητήθηκε η μετατροπή των προσλήψεων ΖΕΠ από ΑΜΩ σε ΑΠΩ. Εξετάζουν θετικά την πρότασή μας.
9. Ζητήσαμε απόλυτη τήρηση των γνωματεύσεων των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. καθώς και να σταματήσουν οι αναθέσεις πολλών παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες σε έναν και μόνο φιλόλογο στην Παράλληλη Στήριξη. Παραθέσαμε συγκεκριμένα παραδείγματα και τονίσαμε την αναγκαιότητα της πραγματικής παράλληλης στήριξης των μαθητών με τις ώρες που τους αναλογούν, προκειμένου να λάβουν τη σωστή υποστήριξη που θα επηρεάσει θετικά το μέλλον τους.
10. Τονίσαμε την ανάγκη ίδρυσης και στελέχωσης των Τ.Ε. και επιχειρηματολογήσαμε αναλόγως πάνω σε αυτό το ζήτημα. Αν και αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα αυτού του θέματος, μας απάντησαν, ότι θα συζητηθεί ξανά σε επόμενη συνάντηση, αφού ολοκληρωθούν οι διαδικασίες της α΄ φάσης.
11. Αναφερθήκαμε στην στρεβλή νομοθεσία που καθορίζει τα οργανικά κενά στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Είναι ένα από τα θέματα που θα επαναφέρουμε προς συζήτηση.
12. Ζητήσαμε την ίδρυση οργανικών θέσεων στην παράλληλη στήριξη, ειδικά για τις περιοχές που προκύπτουν ανάγκες κάθε χρόνο. Μας ενημέρωσαν, ότι πρόκειται να ακολουθήσουν αλλαγές στο θεσμό της παράλληλης στήριξης και μέσα σε αυτό το πλαίσιο θα συζητηθεί και η πρότασή μας.
13. Ζητήσαμε την κάλυψη με οργανικές θέσεις στα νεοσυσταθέντα σχολεία ΕΕΕΕΚ και ΕΝΕΕΓΥΛ και μας ανέφεραν ότι θα καλυφθούν όλα με οργανικές θέσεις, όπου αυτό δεν έχει γίνει ήδη.
14. Ζητήσαμε διορισμούς κάθε χρόνο, με το υπάρχον σύστημα και μας ενημέρωσαν ότι θα γίνονται, όπως ακριβώς έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση. Εξηγήσαμε, ότι δεν μπορούμε να αρκεστούμε στο 1:1 των συντάξεων και θα προσπαθήσουν για την καλύτερη δυνατή διάθεση πόρων, δεδομένων των αναγκών που προκύπτουν στον συνολικό οικονομικό προγραμματισμό της κυβέρνησης.
15. Προτείναμε την ενίσχυση της γλωσσικής διδασκαλίας και είναι θετικοί σε αυτή την εισήγηση. Μάλιστα, υπάρχει πρόθεση να επαναλειτουργήσει το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (Κ.Ε.Γ.). Μας ζητήθηκε συγκεκριμένος σχεδιασμός που θα αναλυθεί στην επόμενη συνάντησή μας.
Η συνάντηση με το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. είναι πλέον γεγονός. Σας ενημερώνουμε, ότι τύχαμε ιδιαίτερου καλωσορίσματος από τον Διευθυντή κ. Δημάκη, τον ΓΓ κ. Κατσαρό αλλά και από πολλούς εργαζόμενους και άλλους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας καθώς, όπως μας είπαν, είχαν χρόνια να δουν τον κλάδο των φιλολόγων να παρίσταται σε συνάντηση για την επίλυση των σοβαρών και χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε.
Ανοίξαμε έναν πολύ σημαντικό δίαυλο επικοινωνίας και είμαστε πρόθυμοι να συνεργαστούμε έχοντας ΜΟΝΟ έναν σκοπό: τη βελτίωση των συνθηκών για τον κλάδο των Φιλολόγων Γενικής και Ειδικής Αγωγής καθώς και το ελληνικό δημόσιο σχολείο, για να μπορούμε να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον, το μέλλον που μας αξίζει. Είμαστε οι πυλώνες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αξίζει να ενωθούμε
όλοι, σαν μια γροθιά για να σταματήσει επιτέλους η υποτίμηση και η απαξίωση που
έχουμε βιώσει σε όλη την εκπαιδευτική μας πορεία.
Με εκτίμηση,
για το ΔΣ του Σ.Α.Φ.
για το ΔΣ του Σ.Α.Φ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη