Η Μαρκέλλα Παραμυθιώτου αποχαιρετάει την εκπαιδευτική κοινότητα
«Το δημόσιο σχολείο οφείλει να είναι ανοιχτό, δημοκρατικό, να προωθεί τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία, την ελεύθερη έκφραση, τη συνεργασία και την κριτική συνείδηση των μαθητών και των μαθητριών»

Η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου με επιστολή που έστειλε στο alfavita.gr θέλει να αποχαιρετήσει την εκπαιδευτική κοινότητα.

Στην επιστολή της, αναφέρεται για την εκπαιδευτική της πορεία, αλλά και για τα προβλήματα που αντιμετώπισε στη νησιώτικη περιφέρεια και όσα θα πρέπει να διορθωθούν για να έχουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί «το σχολείο που τους αξίζει».

Η επιστολή:

Αγαπητοί και αγαπητές συνάδελφοι και συνεργάτες,

Φθάνοντας στην ολοκλήρωση της εκπαιδευτικής μου πορείας αποχωρώ μετά από δεκαέξι χρόνια σε θέσεις ευθύνης στο Νότιο Αιγαίο, λόγω συνταξιοδότησης. Από το 2007 μέχρι σήμερα υπηρέτησα ως Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής, Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και τα τελευταία τέσσερα χρόνια ως Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου. 

Από τη θέση της Περιφερειακής Διευθύντριας, με ιδιαίτερη ευθύνη, ανταποκρίθηκα   στις απαιτήσεις του έργου μου και διαχειρίστηκα  ραγδαίες εκπαιδευτικές αλλαγές αλλά και πρωτόγνωρες καταστάσεις, όπως ήταν η περίοδος της πανδημίας. Η μετάβαση από τη διά ζώσης εκπαίδευση στην τηλεκπαίδευση ήταν ένα εγχείρημα δύσκολο για την εκπαιδευτική κοινότητα, που απαίτησε άμεση αναπροσαρμογή, όπως νέες προσεγγίσεις διδασκαλίας και μεθοδολογίας, και διαμόρφωσε νέες σχέσεις διδασκόντων - διδασκομένων αλλά και νέες εκπαιδευτικές δράσεις και προγράμματα. Πρόκληση αποτέλεσε επίσης, η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών, απαιτώντας ιδιαίτερη διαχείριση.

Με τη βοήθεια των συνεργατών μου, οι σχολικές μονάδες των σαράντα και πλέον νησιών του Νοτίου Αιγαίου στελεχώνονταν με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων από τις πρώτες ημέρες της σχολικής χρονιάς και λειτούργησαν σχολεία με έναν και δύο μαθητές σε απομακρυσμένα και δυσπρόσιτα νησιά, σε ικανοποιητικό βαθμό. Ιδρύθηκαν τέσσερα νέα Πειραματικά Σχολεία στη Σύρο και στη Ρόδο, καθώς και ένα ακόμη Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕ.ΠΕ.Α. Σύρου). Στελεχώθηκαν με επαρκές προσωπικό τα πέντε Κέντρα Διάγνωσης, Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.), ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στον μεγάλο αριθμό αιτημάτων για γνωματεύσεις και ενισχύθηκαν οι υποστηρικτικές δομές στα σχολεία με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς, στο πλαίσιο υποστήριξης των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και αναπηρία. Σε συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων στηρίχτηκε η εκπαίδευση των προσφυγοπαίδων στα παραμεθόρια νησιά.

Αυτό που αποτελούσε προτεραιότητα για μένα ήταν η συχνή και αδιάλειπτη επαφή μου και επικοινωνία με τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, καθώς και με τους Διευθυντές των σχολείων, σε μια κοινή συλλογική προσπάθεια επίλυσης ζητημάτων που αφορούσαν την εκπαίδευση των μαθητών των νησιών μας. Στόχος μου πάντα ήταν η  εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, η συνεχής ενημέρωση και καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, καθώς και η υποστήριξή τους σε δύσκολες και απαιτητικές συγκυρίες.

Πιστεύω βαθιά πως η διοίκηση στην εκπαίδευση πρέπει να ασκείται με εντιμότητα, διαφάνεια, ισονομία, ενσυναίσθηση, αλληλεγγύη και κυρίως να τηρεί πιστά τους κανόνες δικαίου και αυτές ήταν οι αξίες που πρωτίστως προσπάθησα να υπηρετήσω.

Ωστόσο, είναι  πολλά αυτά που θα ήθελα να υλοποιηθούν για την ανάταξη του δημόσιου σχολείου, στη διάρκεια αυτών των τεσσάρων χρόνων.

Η αναβάθμιση των υπαρχόντων σχολικών κτιρίων, η ανέγερση νέων και  ο ποιοτικός, επαρκής και εκσυγχρονισμένος εξοπλισμός τους είναι απαραίτητα.

Σημαντική, επίσης, είναι η μείωση του όγκου της γραφειοκρατίας και των διοικητικών υποχρεώσεων στα σχολεία, που πολλές φορές γίνεται σε βάρος του διδακτικού και παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών.

Πρωταρχικής σημασίας είναι να υπάρξουν κοινωνικά και οικονομικά κίνητρα για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα νησιά των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων, ώστε να καταφέρνουν να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους και να ζουν με αξιοπρέπεια, και παράλληλα να λυθεί το πρόβλημα της στέγασης των εκπαιδευτικών που τα τελευταία χρόνια αποτελεί ένα ζήτημα αιχμής, κυρίως στα τουριστικά μέρη.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί αυτής της όμορφης αλλά και δύσκολης γεωγραφικής νησιωτικής περιφέρειας αξίζουν να έχουν το σχολείο που δικαιούνται. Ένα σχολείο ελκυστικό, δημιουργικό και χαρούμενο για τους μαθητές και τις μαθήτριες, όπου η γνώση θα καλλιεργείται και θα αναπτύσσονται δεξιότητες που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες προκλήσεις, στις κοινωνικές αλλαγές και τη διαχείριση της πληροφορίας.

Ελπίζω τα επόμενα χρόνια να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες από το Υπουργείο Παιδείας και τους αρμόδιους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα παραπάνω.

Κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Περιφερειακή Διευθύντρια είχα συμπαραστάτες και συνοδοιπόρους τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης, με τους οποίους είχα άριστη συνεργασία και τους ευχαριστώ θερμά. Επίσης, ευχαριστώ τους/τις Οργανωτικούς Συντονιστές/-ιες των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., τους/τις Συντονιστές/-ιες Εκπαίδευσης, τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης, τους/τις Προϊσταμένους/-ες των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και των ΚΕ.Π.Ε.Α. καθώς και τους/τις Διευθυντές/-ιες και Προϊσταμένους/-ες των Σχολικών Μονάδων Γενικής και Ειδικής Αγωγής με τους οποίους συνεργάστηκα αρμονικά και δημιουργικά.

Ευχαριστώ  επίσης, για τη γόνιμη συνεργασία, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών και τους Συλλόγους Γονέων.

Ακόμη, θέλω να ευχαριστήσω τους διοικητικούς υπαλλήλους και τους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς της Περιφερειακής Διεύθυνσης, καθώς και τους εκπαιδευτικούς που στελέχωσαν τη γραμματειακή υποστήριξη του γραφείου μου όλα αυτά τα χρόνια, οι οποίοι στάθηκαν συμπαραστάτες και πολύτιμοι συνεργάτες και με την εργατικότητα, τη συνέπεια και την αφοσίωση στο επαγγελματικό καθήκον που επιδεικνύουν καθημερινά, συμβάλλουν στην επίλυση ζητημάτων και σύνθετων καταστάσεων. Η στήριξη και η αφοσίωσή τους ήταν για μένα σημαντικός παράγοντας για να επιτελώ το έργο μου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Στο πλαίσιο αυτής της εποικοδομητικής συνεργασίας αναλαμβάνει ως Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής, ο Γιάννης Παπαδομαρκάκης, Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, στον οποίο  εύχομαι καλή επιτυχία στα νέα του καθήκοντα.

Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες, τους φίλους και φυσικά την οικογένειά μου για την αμέριστη υποστήριξη και συμπαράστασή τους.

Αγαπητοί και Αγαπητές Συνάδελφοι,

το δημόσιο σχολείο οφείλει να είναι ανοιχτό, δημοκρατικό, να προωθεί τη δημιουργικότητα, την επικοινωνία, την ελεύθερη έκφραση, τη συνεργασία και την κριτική συνείδηση των μαθητών και των μαθητριών, ένα σχολείο που θα παράγει γνώση και πολιτισμό, ένα καλύτερο σχολείο που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας.

Σας εύχομαι μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, με δύναμη και υγεία.

Μαρκέλλα Παραμυθιώτου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pliroforiki_3_0.jpg
Ανοιχτή Επιστολή: Σχετικά με τις “δεξιότητες” και τα “ταλέντα” Πληροφορικής»
Διατυπώσεις όπως “Η λειψυδρία ταλέντων με γνώσεις πληροφορικής θα επηρεάσει 9 στις 10 επιχειρήσεις έως το 2026” δεν απεικονίζουν την πραγματικότητα,...
Ανοιχτή Επιστολή: Σχετικά με τις “δεξιότητες” και τα “ταλέντα” Πληροφορικής»
daskala
Διακοπές με ανασφάλεια και άγχος για τους εκπαιδευτικούς
Ενας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα εκπαιδευτικών...
Διακοπές με ανασφάλεια και άγχος για τους εκπαιδευτικούς