Σε παράσταση διαμαρτυρίας προχωρούν οι εκπαιδευτικοί Θεσσαλονίκης, αναφορικά με τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά στα οποία, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, γίνεται επιχείρηση εξαφάνισής τους.
Αναλυτικότερα, οι εκπαιδευτικοί της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, καλούν την Τετάρτη 6/9 στις 2.00 μμ στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και την Πέμπτη 7/9 στις 2.00 μμ στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Ένα ακόμη αίτημά τους είναι να μην μειωθούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τα κενά της Παράλληλης Στήριξης.
«Η οδηγία του Υπουργείου στην πράξη σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης για άλλη μια χρονιά θα μειωθούν, χιλιάδες συνάδελφοι θα απολυθούν και πάρα πολλά παιδιά θα μείνουν χωρίς καθόλου στήριξη, με το βάρος να πέφτει στους γονείς, ή θα έχουν ελάχιστη στήριξη, μερικών ωρών την εβδομάδα, χωρίς ο εκπαιδευτικός να μπορεί να τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα.», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Aναλυτικά
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ : Τετάρτη 6/9 στις 2.00 μμ στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης- Πέμπτη 7/9 στις 2.00 μμ στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Το Υπουργείο Παιδείας με έγγραφό του (93506/Δ3/25-8-2023) ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα κενά της Παράλληλης. Συγκεκριμένα, αρχικά ορίζει ότι σε κάθε τμήμα που μπορεί να υπάρχουν περισσότερες της μίας διάγνωσης, ένας θα είναι ο εκπαιδευτικός που θα στηρίζει τα παιδιά και επιπλέον οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης αν υπάρχουν ανάγκες θα στηρίζουν μαθητές και όμορων σχολείων!!! Η οδηγία του Υπουργείου στην πράξη σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί της Παράλληλης Στήριξης για άλλη μια χρονιά θα μειωθούν, χιλιάδες συνάδελφοι θα απολυθούν και πάρα πολλά παιδιά θα μείνουν χωρίς καθόλου στήριξη, με το βάρος να πέφτει στους γονείς, ή θα έχουν ελάχιστη στήριξη, μερικών ωρών την εβδομάδα, χωρίς ο εκπαιδευτικός να μπορεί να τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα.
Για άλλη μια χρονιά το Υπουργείο Παιδείας, στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του προχωρά στη διαχείριση των κενών στα σχολεία σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με δηλώσεις της υφυπουργού παιδείας κ. Μιχαηλίδου «τα κενά που έχουν εντοπιστεί σήμερα είναι γύρω στις 30.000», όταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών κάθε χρόνο προσεγγίζουν τις 50.000 (στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης οι προσλήψεις αναπληρωτών πέρσι ήταν 647). Ακολουθεί το γνώριμο δρόμο με τις κατά δόσεις προσλήψεις των αναπληρωτών και διατυπώνει την πρόθεσή του για δραστική μείωση του αριθμού τους, ενώ ήδη προχωρεί στην αφαίρεση ημερομισθίων των αναπληρωτών, που θα μετράνε όχι από την ημέρα πρόσληψής τους, αλλά την ημέρα ανάληψης της υπηρεσίας τους.
Από τη μία , η πολιτική των περικοπών στην εκπαίδευση, για να πιάσει η κυβέρνηση τους στόχους των δημοσιονομικών πλεονασμάτων που έχει ορίσει η Ε.Ε. και οι τράπεζες, με την περεταίρω υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την απαξίωση της εργασίας των εκπαιδευτικών και τη διάλυση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών. Και από την άλλη, η ενίσχυση με κάθε τρόπο και με δεκάδες δις ευρώ από τη φοροληστεία των εργαζομένων των μεγάλων επιχειρήσεων (προκλητικές επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές κ.α.) και των στρατιωτικών εξοπλισμών!
Τα στοιχεία από τις προσλήψεις αναπληρωτών στην Α φάση που ανακοίνωσε το Υπουργείο είναι αποκαλυπτικά για τη μείωση των κενών.
• Το Υπουργείο επέλεξε να μην καλύψει όλα τα κενά και να μην εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του απέναντι στους μαθητές και το δημόσιο σχολείο. Οι προσλήψεις των αναπληρωτών πανελλαδικά στην Α/θμια και στη Β/θμια είναι 28.353, λιγότεροι κατά 3.493 σε σχέση με πέρσι που στην Α Φάση είχαν προσληφθεί 31.847. Τα κενά που δεν καλύφθηκαν είναι χιλιάδες, αφού είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο τα κενά προσεγγίζουν τις 50.000 χιλιάδες.
• Οι προσλήψεις 300 αναπληρωτών στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης (202 γενική παιδεία και 98 ειδική αγωγή) δεν επαρκούν να καλύψουν όλα τα κενά. Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη Διεύθυνση σε όλες τις δομές έφτασαν τις 647. Το ίδιο και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη: οι 67 προσλήψεις (20 γενική παιδεία και 47 ειδική αγωγή) δεν επαρκούν να καλύψουν τα εκατοντάδες κενά.
• Συνολικά στη Θεσσαλονίκη προσλήφθηκαν 367 αναπληρωτές στη Α φάση, όταν πέρσι οι αντίστοιχες προσλήψεις ήταν 508.
Υπουργείο Παιδείας και Διοίκηση και αξιοποιώντας τα κομματικά ελεγχόμενα από την κυβέρνηση ΠΥΣΔΕ ετοιμάζονται να υπηρετήσουν την επίπλαστη «κανονικότητα» που η κυβέρνηση επιδιώκει να επιβάλλει στα σχολεία σε βάρος των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών. Αν οι σχεδιασμοί του ΥΠΑΙΘΑ επικρατήσουν, η πολιτική των περιορισμών και μειωμένων προσλήψεων των αναπληρωτών θα δημιουργήσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς πολύ περισσότερα προβλήματα από πέρσι, όσες έντεχνες προσπάθειες και να κάνουν οι διοικήσεις για να μειώσουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικούς.
Αυτή την περίοδο προωθούν νέα επέλαση στα εργασιακά δικαιώματα μέσω του νέου εργασιακού νομοσχεδίου του Γεωργιάδη που καταργεί και επίσημα το πενθήμερο, αυξάνει τις ώρες απασχόλησης, παραβιάζει συλλογικές συμβάσεις, προωθεί συμβάσεις μηδενικών ωρών απασχόλησης και πολλαπλούς εργοδότες και τυπικά και ουσιαστικά μετατρέπει τους εργαζόμενους σε έρμαια του κάθε εργοδότη.
Στην εκπαίδευση αποκαλυπτικές είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με τους διορισμούς που δεν θα ανταποκρίνονται ούτε στο ελάχιστο με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων με τα χιλιάδες κενά, τα οποία θα συνεχίσουν να καλύπτονται με αναπληρωτές. Η κ. Μακρή, υφυπουργός Παιδείας, δήλωσε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνονται κάθε χρόνο 4.000 διορισμοί! Η ραγδαία αύξηση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων με τις προσλήψεις των αναπληρωτών που γίνονται κάθε χρόνο, αποτελεί συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης με σκοπό το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και με στόχευση την κατάργηση της μονιμότητας και τη μείωση των δαπανών για την παιδεία, όπως αναλυτικά περιγράφονται οι επιδιώξεις αυτές και στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ.
Να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις από το ΥΠΑΙΘΑ, τις Διοικήσεις και των κομματικά ελεγχόμενων από την κυβέρνηση ΠΥΣΔΕ
Να σταματήσει το επιβαρυμένο τοπίο που βιώνουμε κάθε χρόνο στις τοποθετήσεις με ευθύνη του Υπ. Παιδείας, των Διοικήσεων και των κομματικά ελεγχόμενων από την κυβέρνηση Υπηρεσιακών Συμβουλίων, να παραβιάζονται κριτήρια διαφάνειας και ισοτιμίας σε όλες τις τοποθετήσεις (λειτουργικά υπεράριθμοι, εκπαιδευτικοί σε διάθεση, αποσπασμένοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές). Οι αδιαφανείς διαδικασίες ήδη έκαναν την παρουσία τους με τις Διευθύνσεις να έχουν ξεκινήσει τις Υπηρεσιακές Μεταβολές μέσα στο καλοκαίρι (αιτήσεις αποσπάσεων, αιτήσεις για συμπλήρωση ωραρίου χωρίς κενά, ξεκίνημα διαδικασιών λύσης υπεραριθμιών, στην ειδική αγωγή και αποσπάσεων στα Διαπολιτισμικά σχολεία). Στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης όλες οι τοποθετήσεις των μονίμων (υπεράριθμοι και αποσπασμένοι) στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή έγιναν με τα σχολεία κλειστά!
Σχετικά με τις προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων από άλλες Διευθύνσεις, επισημαίνουμε τις παρατυπίες και την αδιαφάνεια που ακολουθήθηκε από τη Διοίκηση στις προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων (141 συνάδελφοι) που έγιναν στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση των κενών και χωρίς αιτήσεις προτίμησης σχολείων. Οι συνέπειες της απαράδεκτης αυτής στάσης τους σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων μας, στην ουσιαστική λειτουργία των σχολείων και στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών δεν είναι αμελητέες. Αρκετοί συνάδελφοι θα είναι σε σχολεία που δεν θα έχουν ωράριο, άλλοι που θα βρεθούν σε απομακρυσμένα σχολεία, ενώ τα μόριά τους αντιστοιχούν να βρίσκονται σε κοντινότερα και επίσης οι πολλοί θα βρεθούν στο δίλημμα μετά από ένα μήνα μαθημάτων (πέρσι οριστικά τοποθετήθηκαν στις 10 Οκτωβρίου), αν θα επιλέξουν αλλαγή σχολείου και θα αφήσουν τους μαθητές τους και τον προγραμματισμό τους.
Να σταματήσουν οι αδικίες σε βάρος των αναπληρωτών. Οι παρατυπίες στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών αποτελούν αρνητική παράδοση. Γίνονται στο σκοτάδι και με διαβλητό τρόπο, με προεπιλεγμένα κενά από τη Διεύθυνση και μόνο όσες είναι οι προσλήψεις των αναπληρωτών σε κάθε ειδικότητα, ενώ τους ανακοινώνονται ηλεκτρονικά και στον κάθε έναν ξεχωριστά. Η κατάσταση αυτή δημιουργεί κάθε χρόνο αδικίες και ανισότητες στις τοποθετήσεις της γενικής παιδείας και της ειδικής αγωγής. Στους αναπληρωτές δεν δίνονται όλα τα κενά τα οποία προϋπάρχουν λόγω της προεπιλογής τους από τους ΔΔΕ, ενώ στις προσλήψεις στην Παράλληλη στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης τα κενά προσδιορίζονται με λιγότερες ώρες για κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες. Με την προτεραιοποίηση των κενών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα εξακολουθήσουν να μένουν ακάλυπτα τα κενά τα οποία δεν δίνονται και άρα δεν μπορούν να τα επιλέξουν οι αναπληρωτές.
Προωθούμε τις πάγιες θέσεις του κλάδου
• Να καλυφθούν τώρα όλα τα πραγματικά κενά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα στη Β/θμια. Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
• Να σταματήσει η αποσπασματική πρόσληψη των αναπληρωτών, να γίνουν όλες οι προσλήψεις αναπληρωτών στη Β φάση, οποία να είναι και η τελική και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
• Να δημοσιοποιηθούν όλα τα πραγματικά κενά με προσδιορισμό τους από τους συλλόγους διδασκόντων. Να καταθέτουν πρόταση και οι ΕΛΜΕ.
• Οι προσωρινές τοποθετήσεις αποσπασμένων, εκπαιδευτικών στη διάθεση, νεοδιόριστων και αναπληρωτών να γίνουν με δημοσιοποίηση των κενών, με αιτήσεις και μόρια.
• Να σταματήσουν οι αδιαφανείς τοποθετήσεις των αναπληρωτών, όπως υλοποιούνται με κουτσουρεμένα τα κενά από ΔΔΕ και μέσω ΟΠΣΥΔ.
• Οι ΔΔΕ να κάνουν τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών στη βάση των προτάσεων των ΕΛΜΕ (δημοσιοποίηση όλων των κενών – αιτήσεις – τοποθετήσεις με μόρια – δικαίωμα ενστάσεων και για τους αναπληρωτές).
• Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.
• Μέτρα στήριξης της διαβίωσης συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από τον τόπο τους.
• Να κοινοποιηθούν τα κενά κάτω από 12 ώρες για συμπλήρωση ωραρίου και οι τοποθετήσεις να γίνουν με αιτήσεις και μόρια. Κανένας συνάδελφος σε πάνω από δύο σχολεία και μόνο σε όμορα.
• Να δοθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή με βάση τις προτάσεις των σχολείων.
• Παράλληλη στήριξη για κάθε μαθητή ξεχωριστά και με κάλυψη όλων των ωρών και όλων των μαθητών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη.
• Δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.
• Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, Μ.Ν.Α.Ε., κ.ά.).
• Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς σε όλα τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ.
• Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.
• 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
Οργανώνουμε παραστάσεις στις Διευθύνσεις: Την Τετάρτη 6/9 στις 2.00 μ.μ. στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και την Πέμπτη 7/9 στις 2.00μ.μ. στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Καλούμε την ΟΛΜΕ να οργανώσει ημέρα διαμαρτυρίας για τα κενά, τις τοποθετήσεις και τις διεκδικήσεις του κλάδου με μέτρα στήριξης των κινητοποιήσεων στο Υπουργείο Παιδείας και σε όλες τις Διευθύνσεις από τις ΕΛΜΕ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη