νηπιαγωγειο.
Εκπαιδευτικοί από την Κομοτηνή έως το Καστελόριζο συλλέγουν και στέλνουν στους συναδέλφους τους ό,τι χρειάζονται για να μπορέσει το κουδούνι να χτυπήσει ξανά

«Τα πράγματα ήταν αναποδογυρισμένα. Είχαν πέσει όλα κάτω. Το νερό είχε φτάσει το 1,5 μέτρο. Καταστράφηκαν υπολογιστές, τα πάντα». Aυτή ήταν η πρώτη εικόνα που αντίκρισε η Μαίρη Τσιούτσια, νηπιαγωγός στο 2ο Νηπιαγωγείο Παλαμά, όταν κατάφερε έπειτα από ημέρες να μπει στο σχολείο που υπηρετεί. 

Σε έναν από τους δήμους της Καρδίτσας που επλήγησαν περισσότερο, το άλλοτε όμορφο κτίριο που τέτοιες ημέρες θα είχε γεμίσει από παιδιά, έπεσε και αυτό θύμα των καταστροφικών πλημμυρών στη Θεσσαλία.

Οταν η κ. Τσιούτσια κατάφερε και άνοιξε την πόρτα, με τη βοήθεια μιας ομάδας εθελοντών, ξεκίνησε να βγάζει σιγά σιγά όλα τα πράγματα έξω, πίνακες, καρεκλάκια, τραπεζάκια, παιχνίδια. Κάποια είχαν ήδη μουχλιάσει. Επρεπε όλα να πεταχτούν. Η Πυροσβεστική θα ερχόταν να καθαρίσει και έπειτα ένα κλιμάκιο να απολυμάνει τις σχολικές αίθουσες. Ωστόσο το νηπιαγωγείο θα ήταν τελείως «γυμνό» από εξοπλισμό προκειμένου να λειτουργήσει. 

Ούσα και η ίδια πλημμυροπαθής, η κ. Τσιούτσια είδε το σπίτι όπου ζούσε και το σχολείο όπου δούλευε κατεστραμμένα μέσα σε λίγες ημέρες από το πέρασμα της κακοκαιρίας Daniel. Το μόνο που κατάφερε να της εμπνεύσει λίγη αισιοδοξία τις ώρες εκείνες ήταν δύο νηπιαγωγοί από την Αθήνα που προσφέρθηκαν να «υιοθετήσουν» το νηπιαγωγείο, στέλνοντάς της ό,τι είχε ανάγκη. «Ευχαριστώ τις συναδέλφισσες. Θα μας εξοπλίσουν με αναλώσιμα, γραφική ύλη, παιχνίδια».

νηπιαγωγειο θεσσαλια

Το σύστημα αναδοχής

Μέχρι σήμερα, συνολικά 21 νηπιαγωγεία που βρίσκονται σε πληγείσες περιοχές έχουν «υιοθετηθεί» από άλλα 50 νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ ακόμα 50 σχολεία έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους και περιμένουν στη σειρά να γίνουν και αυτοί ανάδοχοι.

Το 2ο Νηπιαγωγείο Παλαμά δεν είναι το μοναδικό σχολείο που θα υιοθετηθεί. Μέχρι σήμερα, συνολικά 21 νηπιαγωγεία που βρίσκονται σε πληγείσες περιοχές έχουν «υιοθετηθεί» από άλλα 50 νηπιαγωγεία σε όλη την Ελλάδα, από την Κομοτηνή και τα Γιάννενα μέχρι την Κρήτη, την Κω και το Καστελόριζο. Συνάδελφοι νηπιαγωγοί, βλέποντας τις φωτογραφίες των κατεστραμμένων σχολείων στο διαδίκτυο, έσπευσαν να συλλέξουν και να αποστείλουν ό,τι χρειάζονταν. Ακόμα 50 σχολεία έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους και περιμένουν στη σειρά να γίνουν και αυτοί ανάδοχοι.

Το πρωτότυπο και αποτελεσματικό «κύμα» αναδοχής ξεκίνησε από την ανάρτηση μιας νηπιαγωγού στο Facebook. «Είδα το 30ό Νηπιαγωγείο Τρικάλων πλημμυρισμένο και συγκλονίστηκα. Θεώρησα ότι πρέπει να κάνω κάτι ως νηπιαγωγός. Επικοινώνησα με τη συνάδελφο από τα Τρίκαλα και μου είπε ότι καταστράφηκε το υλικό του σχολείου και δεν έχει μείνει τίποτα», δήλωσε η Μαρίνα Ζαχαρία, νηπιαγωγός στο 1ο Νηπιαγωγείο Λαγυνών, η οποία δημοσίευσε άμεσα μια αφίσα στην οποία καλούσε σε συγκέντρωση των προϊόντων για τον επανεξοπλισμό του νηπιαγωγείου στα Τρίκαλα. Η ανταπόκριση ήταν τόσο μεγάλη που γεννήθηκε η ιδέα της αναδοχής νηπιαγωγείων από άλλα νηπιαγωγεία: «Το κύμα αλληλεγγύης ήταν τεράστιο. Λάμβανα μηνύματα από τις 6.00 το πρωί από συναδέλφους που ήθελαν να βοηθήσουν».

«Βλέπω το νηπιαγωγείο και κλαίω»

Η καταστροφή των σχολείων στους δήμους που «χτυπήθηκαν» έχει άμεσο αντίκτυπο και στην ψυχολογία των παιδαγωγών, που σε πολλές περιπτώσεις, διδάσκουν τα παιδιά της περιοχής τους. «Μιλούσα με νηπιαγωγούς και μου έλεγαν “βλέπω το νηπιαγωγείο και κλαίω”. Σκέφτονταν από πού να ζητήσουν βοήθεια για το σχολείο, τη στιγμή που και οι ίδιοι οι γονείς των παιδιών υπέστησαν τεράστιες ζημιές από τις πλημμύρες».

Τα παιδιά έχουν τρομοκρατηθεί, έχουν στενοχωρηθεί. Εχουν χάσει τους φίλους τους, την παρέα τους, τα αγαπημένα τους αντικείμενα. Αναγκάστηκαν οι γονείς τους να φύγουν.

Νηπιαγωγός επί 28 χρόνια στον Δήμο Παλαμά και πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου του Κοσκινά, η κ. Τσιούτσια βλέπει και άλλα προβλήματα να ανακύπτουν. Δεν ξέρει αν μετά από την καταστροφή αυτή θα καταφέρουν να μαζευτούν ξανά 27 παιδιά στο σχολείο, αλλά και πώς θα είναι ψυχολογικά οι μαθητές της. «Θα υπάρχουν διαρροές», προβλέπει. Ακόμα και η ίδια αναγκάστηκε να αφήσει το σπίτι της στον Κοσκινά, που δεν είναι προσωρινά κατοικήσιμο εξαιτίας των πλημμυρών, και να νοικιάσει στον Παλαμά. Αντίστοιχα, κάποια παιδιά θα φύγουν από τον δήμο ακολουθώντας τους γονείς τους. «Τα παιδιά έχουν τρομοκρατηθεί, έχουν στενοχωρηθεί. Εχουν χάσει τους φίλους, την παρέα τους, τα αγαπημένα τους αντικείμενα. Αναγκάστηκαν οι γονείς τους να φύγουν».

Αχτίδα ελπίδας δίνει το γεγονός πως πολύ γρήγορα νηπιαγωγεία από πολλές περιοχές της χώρας έχουν συγκεντρώσει σχολικά είδη που σύντομα θα παραδοθούν στα πληγέντα σχολεία. Η ομάδα των αναδοχών έχει βρει μεταφορικές εταιρείες που θα παρέχουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους σε διάφορα σημεία της ηπειρωτικής Ελλάδας και τώρα αναζητάει και μεταφορική για να φτάσουν εγκαίρως και οι δωρεές από τα νησιά.

Πηγή: Αλεξία Καλαϊτζή Φωτογραφίες: Μαίρη Τσιόυτσια, Μαρίνα Ζαχαρία - kathimerini.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

απθ
ΑΠΘ: «Τιμάμε τους αγώνες της νεολαίας και την εξέγερση της 17ης Νοεμβρίου του 1973»
«51 χρόνια μετά, η Δημοκρατία έχει εδραιωθεί στη χώρα μας αλλά είναι χρέος μας να την πραγματώνουμε καθημερινά και να τη διαφυλάττουμε έναντι...
ΑΠΘ: «Τιμάμε τους αγώνες της νεολαίας και την εξέγερση της 17ης Νοεμβρίου του 1973»