Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Καταγγελία φοιτητών για ελλείψεις υποδομών και μη διεξαγωγή μαθημάτων
“Aπειλούμενο είδος” είναι όλα τα προαπαιτούμενα μαθήματα της επάρκειας, που ούτως ή άλλως έχει απασχολήσει τους φοιτητές λόγω των ελάχιστων διαθέσιμων θέσεων του εργαστηρίου (περίπου 20 θέσεις ανά έτος).

Τεράστιες ελλείψεις καθηγητών, μη διεξαγωγή μαθημάτων και στέρηση του δικαιώματος των φοιτητών να λάβουν την πιστοποίηση της οινολογικής επάρκειας, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του ο φοιτητικός σύλλογος Χημικού, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

«Με πρόφαση την άρνηση του γεωπονικού τμήματος να αποστείλει καθηγητή για το μάθημα της αμπελουργίας και την αδειοδότηση της διδάσκουσας του εργαστηρίου οινολογίας, καθηγητές του τομέα τροφίμων πληροφόρησαν στις 20/09/2023, τους φοιτητές κατά τη διάρκεια εξέτασης, πως δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα μάθημα του τετάρτου έτους προαπαιτούμενο για την οινολογική επάρκεια. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε « Να περιμένετε μέχρι του χρόνου, που θα λυθεί το θέμα», αποκλείοντας, έτσι, ένα ολόκληρο έτος απο την δυνατότητα απόκτησης της πιστοποίησης, αφού οι περισσότεροι φοιτητές δεν έχουν προφανώς την οικονομική δυνατότητα να μείνουν στην πόλη για μεγαλύτερο διάστημα», αναφέρουν μεταξύ άλλων οι φοιτητές.

Αναλυτικά η καταγγελία του Φ.Σ Χημικού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Στα προβλήματα που περιλαμβάνουν τις τραγικές ελλείψεις υποδομών του τμήματός μας, την σταδιακή απονέκρωση των τομέων της σχολής λόγω συνεχούς μείωσης των διδασκόντων, καθώς και την υποχρηματοδότηση των εργαστηρίων έρχεται να προστεθεί και η μη διεξαγωγή μαθημάτων.

Με πρόφαση την άρνηση του γεωπονικού τμήματος να αποστείλει καθηγητή για το μάθημα της αμπελουργίας και την αδειοδότηση της διδάσκουσας του εργαστηρίου οινολογίας, καθηγητές του τομέα τροφίμων πληροφόρησαν στις 20/09/2023, τους φοιτητές κατά τη διάρκεια εξέτασης, πως δεν θα πραγματοποιηθεί κανένα μάθημα του τετάρτου έτους προαπαιτούμενο για την οινολογική επάρκεια. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε « Να περιμένετε μέχρι του χρόνου, που θα λυθεί το θέμα», αποκλείοντας, έτσι, ένα ολόκληρο έτος απο την δυνατότητα απόκτησης της πιστοποίησης, αφού οι περισσότεροι φοιτητές δεν έχουν προφανώς την οικονομική δυνατότητα να μείνουν στην πόλη για μεγαλύτερο διάστημα. Αναφέρθηκε επίσης πως ουδέποτε δόθηκε η χρηματοδότηση από το υπουργείο παιδείας προκειμένου να γίνει προκύρηξη για τις θέσεις και να καλυφθούν τα κενά, και πως ακόμα και αν δινόταν τώρα η απαραίτητη χρηματοδότηση, δεν θα έρθει διδάσκοντας μέχρι το εαρινό εξάμηνο.

Αυτό συμβαίνει λόγω της υποχρηματοδότησης και άρα υποστελέχωσης του τμήματος από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ενώ μια τέτοια αλλαγή ενδέχεται μελλοντικά να «πετάξει» την οινολογική επάρκεια σε μεταπτυχιακό με δίδακτρα, όπως αυτά που προωθεί ήδη το Πανεπιστήμιο, αναγκάζοντας μας να βάλουμε βαθία το χέρι στην τσέπη. Ευθύνες φυσικά έχουν και το τμήμα και η Πρυτανεία που αντί να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να λυθεί το ζήτημα της έλλεψης προσωπικού, αποφασιστικά προχωράνε όλα τα μέτρα της πολιτικής που βλέπει το πανεπιστήμιο ως επιχείρηση και την μόρφωση ως εμπόρευμα δηλαδή της πολιτικής που μας έφερε σε αυτό το σημείο.

Σημειώνεται πως αντίστοιχα προβλήματα είχαν αντιμετωπίσει οι τεταρτοετείς φοιτητές και πέρυσι, με βασικά μαθήματα της κλινικής χημείας, της βιοχημείας και της ανόργανης να μή διεξάγονται, θέμα που επιλύθηκε με αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις του φοιτητικού συλλόγου. Τώρα, “απειλούμενο είδος” είναι όλα τα προαπαιτούμενα μαθήματα της επάρκειας, που ούτως ή άλλως έχει απασχολήσει τους φοιτητές λόγω των ελάχιστων διαθέσιμων θέσεων του εργαστηρίου (περίπου 20 θέσεις ανά έτος).

Απαιτούμε σήμερα να σπουδάζουμε με τους όρους που έχει θέσει η επιστήμη μας. Απαιτούμε:

  • Κανονική διεξαγωγή όλων των κατ’ επιλογήν υποχρεωτικών και των απαραίτητων μαθημάτων για τις βεβαιώσεις οινολογικής και παιδαγωγικής επάρκειας.

  • Αμεση πλήρωση των κενών στο διδακτικό και εργαστηριακό μόνιμο προσωπικό.

  • Αύξηση του αριθμού των φοιτητών που μπορούν να συμμετάσχουν στο εργαστήριο.

  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των πραγματικων αναγκών των φοιτητών

Επίσης ζητάμε την στήριξη των φοιτητών όλων των τμημάτων του πανεπιστημίου, ώστε να υλοποιηθούν τα δίκαια αιτήματά μας, αφού τόσο ο πρόεδρος του τμήματος, όσο και η πρύτανης, και τα όργανα διοίκησης του πανεπιστημίου συνειδητά προχωράνε στην υποβάθμιση των σπουδών μας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες