Κυριάκος Πιερρακάκης
«Ο αντιδημοκρατικός κατήφορος του υπουργείου Παιδείας δεν έχει τέλος» - Η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για την αγωγή ΥΠΑΙΘΑ

Για την αγωγή που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας σε βάρος της τοποθετήθηκε η ΟΛΜΕ, τονίζοντας ότι «ο αντιδημοκρατικός κατήφορος του υπουργείου Παιδείας δεν έχει τέλος».

Υπενθυμίζεται ότι η αγωγή του υπουργείου Παιδείας είναι κατά της Απεργίας/Αποχής που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ από τις διαδικασίες που συνδέονται με τους Μέντορες/Συντονιστές.

 «Είναι προφανές ότι το υπουργείο αδυνατεί να πείσει για την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους και γι αυτό συνεχίζει να καταφεύγει ακόμα και στην  αμφισβήτηση του δικαιώματος στην απεργία» επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

«Ο κ. Πιερρακάκης αποφάσισε να ακολουθήσει την ίδια αντιδημοκρατική τακτική της προκατόχου του» προσθέτει.

Η ανακοίνωση της  ΟΛΜΕ

Νέα δικαστική προσφυγή του ΥΠΑΙΘΑ εναντίον των εκπαιδευτικών

Δεν έχει τελειωμό ο αυταρχισμός!

Ο αντιδημοκρατικός κατήφορος του υπουργείου Παιδείας δεν έχει τέλος. Την ίδια ακριβώς ώρα που καλούσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ για «διάλογο» για το νομοσχέδιο που αφορά στην επαγγελματική εκπαίδευση, έφτανε δικαστικός επιμελητής στα γραφεία της ΟΛΜΕ για να επιδώσει την νέα προσφυγή του ΥΠΑΙΘΑ εναντίον της ΟΛΜΕ. Η προσφυγή αφορά την απόφαση της ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ για απεργία αποχή από μέντορες και συντονιστές/τριες. Η επίδοση έγινε στις 11πμ και η εκδίκαση δύο ώρες μετά. Για άλλη μία φορά η κυβέρνηση ακολουθεί διαδικασίες fasttrack, στερώντας από την ΟΛΜΕ ακόμα και το στοιχειώδες δικαίωμα να προετοιμαστεί για τη δίκη.

Είναι προφανές ότι το υπουργείο αδυνατεί να πείσει για την αντιεκπαιδευτική πολιτική τους και γι αυτό συνεχίζει να καταφεύγει ακόμα και στην  αμφισβήτηση του δικαιώματος στην απεργία.

Ο κ. Πιερρακάκης, που αποφεύγει την ΟΛΜΕ εδώ και δύο μήνες, παρότι στην μία και μοναδική συνάντηση που έγινε με την ανάληψη των καθηκόντων του, διαβεβαίωνε ότι ήθελε μία ουσιαστική επικοινωνία και συνεργασία με την Ομοσπονδία, αποφάσισε να ακολουθήσει την ίδια αντιδημοκρατική τακτική της προκατόχου του.

Η ίδια τακτική ακολουθήθηκε και την προηγούμενη εβδομάδα, μέσω του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΑΙΘΑ, που έβγαλε μία εγκύκλιο μνημείο αυταρχισμού και αυθαιρεσίας. Απειλεί με την εγκύκλιο αυτή για δήθεν πειθαρχικά παραπτώματα και περικοπές μισθού, σε μία προσπάθεια παραπληροφόρησης και τρομοκράτησης όσων εκπαιδευτικών τολμούν να αντιστέκονται. Επισημαίνουμε ότι το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητεί! Οι υφιστάμενες νομολογίες διευκρινίζουν ξεκάθαρα ότι η συμμετοχή σε νόμιμη απεργία σε καμία περίπτωση δε μπορεί να θεωρηθεί πειθαρχικό παράπτωμα και να επισύρει οποιαδήποτε ποινή.

Τόσο το σύνταγμα όσο και η υπερνομοθεσία και οι έως τώρα αποφάσεις των δικαστηρίων συνηγορούν στο ότι η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο. Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21, που επικαλείται η εγκύκλιος Κατσαρού, προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος». Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος. Συγκεκριμένα  έχει κριθεί, ότι «η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθεαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982» (ΣτΕ 444/1996, 1907/2002) και «η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως παράλειψη καθήκοντος ή πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκησή του, συνιστώντας εκ του αποτελέσματος απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία».

Όσο για το κάλεσμα σε διάλογο για το επικείμενο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, το ΥΠΑΙΘΑ συνεχίζει την υποκριτική του στάση να καλεί σε «διάλογο» χωρίς να μας γνωστοποιεί το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Αν το υπουργείο Παιδείας επιζητά ουσιαστικό και δημοκρατικό διάλογο, οφείλει να αποστείλει στην ΟΛΜΕ το νομοσχέδιο άμεσα και πριν τη κατάθεσή του σε δημόσια διαβούλευση, ώστε η Ομοσπονδία να τοποθετηθεί ουσιαστικά και τεκμηριωμένα. Όσο εξακολουθεί την τακτική της προκατόχου του να πληροφορούμαστε το περιεχόμενο των νομοσχεδίων από τα ΜΜΕ και να οδηγούμαστε διαρκώς στα δικαστήρια, είναι προφανές ότι οι εξαγγελίες για «διάλογο και συνεργασία» δεν είναι τίποτα άλλο από προσχηματικές επικοινωνιακές πρακτικές!

Καλούμε όλες και όλους τους/τις εκπαιδευτικούς να συσπειρωθούν στην Ομοσπονδία και να συμμετέχουν μαζικά στον αγώνα υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και της Δημοκρατίας!.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syllipsi.jpg
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη
Γιάφκα στο Παγκράτι: Σύλληψη 49χρονου για την αποθήκη «οπλοστάσιο» – Φιλόλογος φέρεται να είναι ο ενοικιαστής
Γιάφκα στο Παγκράτι: Φιλόλογος σε φροντιστήριο ο 49χρονος που συνελήφθη