Σε απολογισμό πεπραγμένων του για την περίοδο 2021-2023 προχώρησε το απερχόμενο ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ)
Οπως αναφέρει μεταξύ άλλων, η ΠΕΦ με επιμορφωτικές πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις συνέβαλε στην ουσιαστική επιστημονική υποστήριξη των Φιλολόγων, κάτι που ο κλάδος μας στερείται από τον δημόσιο φορέα που όφειλε να την προσφέρει, ενώ η Ένωσή προωθώντας το επιστημονικό και επιμορφωτικό της έργο, εγκαινίασε μια σειρά συνεργασιών με επιστημονικούς φορείς, όπως το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, το Εργαστήριο Τέχνης και Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας, τις Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, κ.α
«Σε ανακοίνωσή μας για την Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, επισημάναμε ότι αυτή συμβάλλει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, διασπά τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και επιδρά αρνητικά στο σχολικό κλίμα. Γι’ αυτό ζητήσαμε την απόσυρσή της.», τονίζει το ΔΣ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΩΝ
του απερχόμενου ΔΣ της ΠΕΦ για την περίοδο 2021 - 2023
Αγαπητές και Αγαπητοί συνάδελφοι
Κάνοντας μια γενική εκτίμηση της διετούς θητείας του απερχόμενου ΔΣ, μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η λειτουργία του χαρακτηρίστηκε από την προσπάθεια να διατηρηθεί η συλλογικότητα, τόσο σε διαδικαστικά ζητήματα της λειτουργίας του όσο και στα επιστημονικά-επιμορφωτικά. Ενδεικτικά, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, η επιμέλεια των πρακτικών του 48ου Συνεδρίου, δεν έγινε από μέλη του ΔΣ αλλά από συναδέλφους περιφερειακών συνδέσμων. Εντός του ΔΣ τις ευθύνες και δράσεις επιφορτίζονταν όλα τα μέλη του χωρίς διακρίσεις. Επίσης, συστηματικά προβάλλαμε και προωθούσαμε όλες τις δράσεις και διαλέξεις των ΣΦ και συμβάλλαμε στην επαναδραστηριοποίηση αρκετών από αυτούς, καθώς και στην εγγραφή πολλών νέων μελών.
Η ΠΕΦ με επιμορφωτικές πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις συνέβαλε στην ουσιαστική επιστημονική υποστήριξη των Φιλολόγων, κάτι που ο κλάδος μας στερείται από τον δημόσιο φορέα που όφειλε να την προσφέρει. Σε αυτό το πνεύμα, η Ένωσή μας οργάνωσε διαδικτυακές διαλέξεις που αφορούν τα γνωστικά αντικείμενα του κλάδου μας, κάποιες από αυτές στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας. Οργανώσαμε διάλεξη για τη σχέση «Ιστορίας και Ζωγραφικής», διάλεξη για τη «διδασκαλία της Ιστορίας» και, σε συνεργασία και με την πολύτιμη βοήθεια του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, σεμινάριο για «την Νεοελληνική Λογοτεχνία του 19ου αιώνα». Πρόκειται για διαλέξεις πανεπιστημιακών δασκάλων αναγνωρισμένου κύρους και για εργαστήρια που θα υλοποιηθούν στο επόμενο διάστημα.
Η Ένωσή μας, προωθώντας το επιστημονικό και επιμορφωτικό της έργο, εγκαινίασε μια σειρά συνεργασιών με επιστημονικούς φορείς, όπως το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, το Εργαστήριο Τέχνης και Φιλοσοφίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας, τις Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης, με τις οποίες σχεδιάζεται προσεχώς κοινή εκδήλωση, αλλά και την Εταιρεία Παπαδιαμαντικών Σπουδών, το ΤΕΕ και τον σύλλογο « Οι Φίλοι του Μουσείου Γεωργίου Δροσίνη».
Σε συνεργασία με τον ΣΦ Ημαθίας, η ΠΕΦ οργάνωσε το εμβληματικό 48ο συνέδριο, με θέμα «Ελληνοτουρκικός πόλεμος 1919-1922. Από τη Μεγάλη Ιδέα στη Μικρασιατική Τραγωδία», που για πρώτη φορά μεταδόθηκε μέσω ταυτόχρονης αναμετάδοσης, οι δε εργασίες του είναι αναρτημένες στο κανάλι μας, στο You Tube, που δημιουργήθηκε στη διάρκεια της θητείας μας. Το περιεχόμενο και η επιστημονικότητα του συνεδρίου αυτού σχολιάστηκαν πολύ θετικά από τη συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων.
Στη συνέχεια του 48ου συνεδρίου και για πρώτη φορά μετά από χρόνια, με πρωτοβουλία της ΠΕΦ, έγινε εξακτίνωση μέρους του 48ου Συνεδρίου της σε σχολεία της Αττικής, γεγονός που έφερε την ΠΕΦ μέσα σε χώρους σχολείων, με πολύ θετικά αποτελέσματα.
Διευρύνοντας τη δράση μας στον πολιτιστικό τομέα, πήραμε την πρωτοβουλία για τρεις περιηγήσεις - ξεναγήσεις: έναν λογοτεχνικό περίπατο με θέμα τα φιλολογικά στέκια και καφενεία της Αθήνας, τον Αρχαίο Πειραιά και μία ξενάγηση στην Εθνική Πινακοθήκη. Η πρωτοβουλία αυτή αγκαλιάστηκε από πολύ μεγάλο αριθμό συναδέλφων. Επίσης, τα μέλη μας ξεναγήθηκαν από εικαστικούς εγνωσμένου κύρους στην έκθεση για «την χαρακτική από την Προϊστορία ως την Ελλάδα του σήμερα».
Τιμήσαμε τον εν ζωή, Ομότιμο καθηγητή του ΕΚΠΑ και πρώην Πρόεδρο της ΠΕΦ, Μιχ. Μερακλή, για το πολύπλευρο έργο του.
Αναδείξαμε με ανακοινώσεις μας τα προβλήματα που χρονίζουν στα σχολεία και υποστηρίξαμε τους εν ενεργεία συναδέλφους, μόνιμους και αναπληρωτές, οι οποίοι καλύπτουν ωράριο σε περισσότερα από ένα σχολεία, οι οποίοι αναγκάζονται να εργάζονται σε δύσκολες συνθήκες, να μετακινούνται σε πολλά σχολεία και περιοχές, να «κυνηγούν» την κάλυψη της ύλης και ν’ αντιμετωπίζουν την «υποτίμηση» της επιστήμης τους, που συχνά διδάσκεται από άλλες ειδικότητες ως δεύτερη ή τρίτη ανάθεση.
Σε κάθε τεύχος της ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗΣ, μέσω του κύριου άρθρου της , αλλά και με ανακοινώσεις μας, ασχοληθήκαμε με σοβαρά ζητήματα αιχμής και επικαιρότητας, όπως τα αντιεπιστημονικά προγράμματα που ενέκρινε το ΙΕΠ, με αφορμή το πρόγραμμα μίας ΜΚΟ που προήγε την αντιεπιστημονικότητα και την ανορθολογική σκέψη. Με ανακοίνωσή μας τα καταδικάσαμε, συμβάλλοντας μαζί με άλλους φορείς στην απόσυρσή τους.
Πήραμε θέση, καταγγέλλοντας τον τεχνοκτόνο αποκλεισμό του ρωσικού πολιτισμού, με το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία και την απαγόρευση σε ρωσικά καλλιτεχνικά σχήματα να παρουσιάσουν το έργο τους , προβάλλοντας την άποψή μας ότι ο πολιτισμός πρέπει να ενώνει και όχι να φέρνει αντιμέτωπους τους λαούς. Το έργο του Ντοστογιέφσκι, του Πούσκιν, του Τσαϊκόφσκι, του Σοστακόβιτς έχει παγκόσμιο και διαχρονικό ενδιαφέρον και αξία και συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη των λαών.
Ασκήσαμε κριτική στον καθορισμό της διδακτέας ύλης και ζητήσαμε τον περιορισμό της. Ιδιαίτερα όσον αφορά την ύλη των Πανελλαδικών εξετάσεων, που μέρος της είχε διδαχθεί διαδικτυακά. Αντιδράσαμε στην περιθωριοποίηση μη εξεταζόμενων μαθημάτων και στις επιπτώσεις της Τράπεζας Θεμάτων στη μαθησιακή και εκπαιδευτική διαδικασία.
Εκφράσαμε τον προβληματισμό μας και τις αντιρρήσεις μας για τον Διαγωνισμό της PISA, εστιάζοντας στο ζήτημα της Γλώσσας , ο οποίος, ουσιαστικά, την αντιμετωπίζει ως μία απλή δεξιότητα και την υποβιβάζει σε απλό μέσο καθημερινής επικοινωνίας, παραβλέποντας τον ρόλο της στην καλλιέργεια και ανάπτυξη της σκέψης και της γνώσης.
Σε ανακοίνωσή μας για την Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, επισημάναμε ότι αυτή συμβάλλει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, διασπά τον ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και επιδρά αρνητικά στο σχολικό κλίμα. Γι’ αυτό ζητήσαμε την απόσυρσή της.
Αποτιμήσαμε συνολικά -και όχι ανά μάθημα- τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων που αντιμετωπίζουν την εξεταστική διαδικασία ως εργαλείο επιβολής του τρόπου σκέψης του μαθητή και του πλαισίου διδασκαλίας για τον εκπαιδευτικό.
Εκδώσαμε ανακοίνωση σχετικά με την τιμωρητική έξωση του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων από το οίκημα που τους έχει παραχωρηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο απαιτεί το ίδιο να καθορίζει τα θέματα που θα απασχολήσουν ένα επιστημονικό και συνδικαλιστικό σωματείο.
Τέλος, όσον αφορά την εκδοτική δραστηριότητα της ΠΕΦ, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και φιλοξένησε άρθρα και κείμενα πολλών καινούριων μελών και νέων συναδέλφων. Το ΔΣ, στη διάρκεια της θητείας του, επιφορτίστηκε με την ευθύνη της έκδοσης τεσσάρων δίτομων Πρακτικών, και παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, κατάφερε να ολοκληρώσει την εκδοτική διαδικασία .
Κλείνοντας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η δράση μας αναπτύχθηκε, παρόλο που το ΔΣ σπατάλησε πολύτιμο χρόνο για να διευθετήσει εκκρεμότητες που είχε παραλάβει.
Περιμένουμε από όλους τους συναδέλφους να εγκρίνουν τη δράση μας, όπως παρουσιάστηκε, να συσπειρωθούν στην ΠΕΦ και τους τοπικούς Συνδέσμους Φιλολόγων, ώστε από κοινού να προωθήσουμε και να ικανοποιήσουμε τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του κλάδου μας και της Παιδείας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη