Ο «συντονισμός της ύλης» και το υποκριτικό ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας
Το Υπουργείο ενδιαφέρεται υποκριτικά για την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης, όχι όμως και για τη σωστή διδασκαλία της.

Με το από 2-11-2023 (Αρ.Πρωτ. 125861/ΓΔ4) έγγραφό της με ΘΕΜΑ: «Συντονισμός εξεταστέας ύλης Α,Β,Γ τάξεων ΓΕΛ που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις» η Διεύθυνση Σπουδών του Υπουργείου μάς υπενθυμίζει ότι «υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες/ουσες».

Κατόπιν τούτου, το Υπουργείο παρακαλεί τους Διευθυντές/ντριες των Γενικών Λυκείων, όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, να προβαίνουν σε «αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος» με σκοπό την ολοκλήρωση της ύλης.

Πώς φαντάζεται όμως το Υπουργείο ότι θα μπορούσε να γίνει αυτή η αναμόρφωση του προγράμματος;

Θα αναλάβουν υποχρεωτικές υπερωρίες οι διδάσκοντες καθηγητές των συγκεκριμένων μαθημάτων;

Θα παραταθεί το διδακτικό ωράριο πέραν του εφταώρου ή θα τις «δανειστούν» από άλλα μαθήματα; Και οι συνάδελφοι αυτών των μαθημάτων, τι θα κάνουν ωστόσο;

Μήπως εννοούν κάτι άλλο, που δε μπορούμε να το συλλάβουμε;

Η παραπάνω λύση είναι νόμιμη; Και οι επιπρόσθετες αυτές ώρες, θα καταγραφούν και επισήμως ως υπερωρίες ώστε να πληρωθούν;

Συνάδελφοι αναπληρωτές, με το ήδη επιβαρυμένο ωράριο των 23 ωρών, έχουν τοποθετηθεί σε πολλά σχολεία και πηγαίνουν στο καθένα από λίγες μέρες την εβδομάδα, συχνά με μετακίνηση εντός της μέρας (το ότι το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι οι συνάδελφοι αυτονόητα διαθέτουν όχημα και υποχρεούνται να το θέτουν στη διάθεση της Υπηρεσίας, είναι επίσης τεράστιο θέμα). Αυτό συνεπάγεται μεγάλους περιορισμούς στο πρόγραμμα του κάθε σχολείου. Πού θα χωρέσουν αυτές οι παραπάνω ώρες και πόσες ώρες από το ίδιο μάθημα μπορεί να αντέξει ένα τμήμα μέσα στη μέρα;

Οι αναπληρωτές πληρώνονται από το ΕΣΠΑ και υπογράφουν παρουσιολόγια. Οι υπεύθυνοι του ΕΣΠΑ θα το γνωρίζουν ή θα είναι παράτυπη η αναμόρφωση αυτή με υπόλογο τον Δ/ντη;

Στο ίδιο έγγραφο διαβάζουμε ότι «οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης να είναι σε άμεση συνεργασία με τους/τις διδάσκοντες/-ουσες».

Υποθέτουμε ότι το μόνο που μπορούν να κάνουν, είναι να προσεύχονται από τα γραφεία τους μήπως βρεθεί νόμιμος τρόπος για να εφαρμοστεί - ως εκ θαύματος - η συγκεκριμένη οδηγία ή να στέλνουν τη… θετική τους ενέργεια στους ταλαίπωρους συναδέλφους.

Άλλωστε, το Υπουργείο έχει εξασφαλίσει ότι οι Σύμβουλοι αναλώνονται στην γραφειοκρατία της Αξιολόγησης, που όχι μόνο δεν αφήνει κανένα θετικό αποτύπωμα στο διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του Δημόσιου Σχολείου, αλλά λειτουργεί και ως βαρίδι σε αυτό.

Το Υπουργείο ενδιαφέρεται υποκριτικά για την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης, όχι όμως και για τη σωστή διδασκαλία της. Αλλιώς δε θα μιλούσαμε για Τράπεζα Θεμάτων, για τμήματα με 29 μαθητές, για δεκάδες χιλιάδες κενά που κανένας δε μερίμνησε να καλυφθούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Από ό,τι φαίνεται το Υπουργείο είναι για άλλη μια φορά εκτός πραγματικότητας. Με το συγκεκριμένο έγγραφο μάλιστα ανάγει εαυτόν στη… μιγαδική σφαίρα (για να χρησιμοποιήσουμε μαθηματική ορολογία), καθώς επινοεί φανταστικές ώρες διδασκαλίας σε μια μη λειτουργική πραγματικότητα.

Το επίμαχο έγγραφο τελειώνει ως εξής: «οι διδάσκοντες/-ουσες να ενημερωθούν ενυπόγραφα». Ας μην ξεχνάμε ότι αυτοί είναι «υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης», οπότε πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έπιασαν το μπαλάκι της ευθύνης που τους πέταξε το Υπουργείο. Εκείνο, δεν έχει καμία ευθύνη ποτέ και για τίποτα – γι’ αυτό φρόντισε να αφήσει τις δομές και τις υπηρεσίες του εκτός οποιασδήποτε διαδικασίας αξιολόγησης και κριτικής.

Για μια ακόμη φορά επαληθεύεται η αξιωματική παραδοχή: η Παιδεία και η Υγεία στην Ελλάδα στηρίζεται στο φιλότιμο των εργαζομένων, αλλά δυστυχώς οι αντοχές μας έχουν εξαντληθεί από καιρό.

Σαπιος Παναγιώτης

ΑΙΡΕΤΟΣ ΠΥΣΔΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ από την ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ – ΣΥΝΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες