εκπαιδευτικοι
Για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών κανείς/καμιά στο σχολείο μόνος/μόνη

Οι εκπαιδευτικοί των ολιγοθέσιων σχολείων (έως 3/θέσια) ζουν εργασιακή εξουθένωση με διδακτικό ωράριο που δεν βαίνει μειούμενο αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας. Οι νηπιαγωγοί  ιδιαίτερα,  με 30 διδακτικές ώρες χωρίς διάλειμμα με πλήθος δυσκολιών σε ένα σχολείο που γίνεται αβίωτο, με τον όγκο των διοικητικών καθηκόντων που έχει επιβληθεί στις/στους προϊσταμένες/νους ακόμα κι αν αυτές/οι δεν το έχουν επιλέξει.

Είναι φανερό ότι η πολιτική αυτή μπορεί να  έχει και επικίνδυνα μέχρι και τραγικά αποτελέσματα, βάζοντας σε κίνδυνο ακόμη και τη ανθρώπινη ζωή χωρίς κανέναν ενδοιασμό, χωρίς καμία αναστολή.

Η  τραγική περίπτωση  της νηπιαγωγού στον Πύργο που λιποθύμησε ενώ δεν υπήρχε άλλη νηπιαγωγός ή βοηθητικό προσωπικό στη σχολική μονάδα, έφερε στην επιφάνεια την ανάγκη αυτή και την έκανε γνωστή και στην υπόλοιπη, πέραν των εκπαιδευτικών, κοινωνία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπήρξε μεγάλος κίνδυνος για την ίδια την εκπαιδευτικό που έμεινε αβοήθητη αλλά και για τα παιδιά που μόνα και σοκαρισμένα έκλαιγαν χωρίς να καταλαβαίνουν τι συμβαίνει.

Με τον ίδιο τρόπο,  περίπτωση που αυτή τη φορά αφορούσε παιδί στον σύλλογο ΣΕΠΕ  Αιγάλεω, θα κατάληγε σε τραγωδία. Αν το περιστατικό που ήταν πολύ δύσκολο, δεν συνέβαινε  το πρωί που λειτουργούν περισσότερα  τμήματα και οι νηπιαγωγοί κατάφεραν να το αντιμετωπίσουν, τα αποτελέσματα θα ήταν τραγικά. Δε θέλουμε  να σκεφτούμε τι θα συνέβαινε αν το ίδιο παιδί βρισκόταν  στο απογευματινό τμήμα που υπάρχει μια νηπιαγωγός, τη στιγμή που έπρεπε να γίνουν μια ακολουθία πραγμάτων που είναι αδύνατον να τα κάνει ένας άνθρωπος. Δεν θέλουμε να σκεφτούμε τι μπορεί να γίνει όταν  ξαφνική νόσηση μαθητών και εκπαιδευτικών, ένα ατύχημα, έναν τραυματισμό,  πρέπει την κρίσιμη στιγμή να τα αντιμετωπίσει ένας άνθρωπος μόνος του.

Αντίστοιχες σοβαρές συνθήκες επικινδυνότητας διαμορφώνονται  για τα παιδιά που έχουν  γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ για  παράλληλη στήριξη για όλη τη διάρκεια της παραμονή τους στο σχολείο, που είτε δεν έχουν υποστήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής  είτε,  όταν και όπου έχουν, αυτό γίνεται  μόνο κατά τη διάρκεια του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος ενώ  παραμένουν αστήριχτα κατά τη διάρκεια του ολοήμερου προγράμματος από τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης και συχνά με έναν μόνο εκπαιδευτικό γενικής αγωγής  στο  δημοτικό ή στο νηπιαγωγείο.

Τα παραπάνω σημειώνει η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Εκπαιδευτικών ΠΕ που επισημαίνουν ότι "για να μη θρηνήσουμε θύματα είτε αυτά είναι παιδιά είτε είναι εκπαιδευτικοί κανείς/καμιά στο σχολείο μόνος/μόνη"

Η ανακοίνωση

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

«Όπου βγει» και στα μονοθέσια και ολοήμερα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία με έναν εκπαιδευτικό

Για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών κανείς/καμιά στο σχολείο μόνος/μόνη

Η επιτακτική  ανάγκη να στηρίζεται η/ο εκπαιδευτικός στα μονοθέσια δημοτικά σχολεία  και νηπιαγωγεία, με  τα νηπιαγωγεία να πλειοψηφούν συντριπτικά στην περιφέρεια της χώρας αλλά  και στο ολοήμερο πρόγραμμα όπου ένας άνθρωπος είναι μόνος κι έχει την ευθύνη όχι μόνο για το παιδαγωγικό κομμάτι αλλά και για τη σωματική ακεραιότητα έως και 25 παιδιών, αποτελεί εδώ και χρόνια προτεραιότητα του εκπαιδευτικού κινήματος.

Η  τραγική περίπτωση  της νηπιαγωγού στον Πύργο που λιποθύμησε ενώ δεν υπήρχε άλλη νηπιαγωγός ή βοηθητικό προσωπικό στη σχολική μονάδα, έφερε στην επιφάνεια την ανάγκη αυτή και την έκανε γνωστή και στην υπόλοιπη, πέραν των εκπαιδευτικών, κοινωνία. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπήρξε μεγάλος κίνδυνος για την ίδια τη συνάδελφο που έμεινε αβοήθητη αλλά και για τα παιδιά που μόνα και σοκαρισμένα έκλαιγαν χωρίς να καταλαβαίνουν τι συμβαίνει.

Με τον ίδιο τρόπο,  περίπτωση που αυτή τη φορά αφορούσε παιδί στον σύλλογο ΣΕΠΕ  Αιγάλεω, θα κατάληγε σε τραγωδία. Αν το περιστατικό που ήταν πολύ δύσκολο, δεν συνέβαινε  το πρωί που λειτουργούν περισσότερα  τμήματα και οι νηπιαγωγοί κατάφεραν να το αντιμετωπίσουν, τα αποτελέσματα θα ήταν τραγικά. Δε θέλουμε  να σκεφτούμε τι θα συνέβαινε αν το ίδιο παιδί βρισκόταν  στο απογευματινό τμήμα που υπάρχει μια νηπιαγωγός, τη στιγμή που έπρεπε να γίνουν μια ακολουθία πραγμάτων που είναι αδύνατον να τα κάνει ένας άνθρωπος. Δεν θέλουμε να σκεφτούμε τι μπορεί να γίνει όταν  ξαφνική νόσηση μαθητών και εκπαιδευτικών, ένα ατύχημα, έναν τραυματισμό,  πρέπει την κρίσιμη στιγμή να τα αντιμετωπίσει ένας άνθρωπος μόνος του.

Αντίστοιχες σοβαρές συνθήκες επικινδυνότητας διαμορφώνονται  για τα παιδιά που έχουν  γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ για  παράλληλη στήριξη για όλη τη διάρκεια της παραμονή τους στο σχολείο, που είτε δεν έχουν υποστήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής  είτε,  όταν και όπου έχουν, αυτό γίνεται  μόνο κατά τη διάρκεια του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος ενώ  παραμένουν αστήριχτα κατά τη διάρκεια του ολοήμερου προγράμματος από τον εκπαιδευτικό της παράλληλης στήριξης και συχνά με έναν μόνο εκπαιδευτικό γενικής αγωγής  στο  δημοτικό ή στο νηπιαγωγείο.

Οι εκπαιδευτικοί των ολιγοθέσιων σχολείων (έως 3/θέσια) ζουν εργασιακή εξουθένωση με διδακτικό ωράριο που δεν βαίνει μειούμενο αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας. Οι νηπιαγωγοί  ιδιαίτερα,  με 30 διδακτικές ώρες χωρίς διάλειμμα με πλήθος δυσκολιών σε ένα σχολείο που γίνεται αβίωτο, με τον όγκο των διοικητικών καθηκόντων που έχει επιβληθεί στις/στους προϊσταμένες/νους ακόμα κι αν αυτές/οι δεν το έχουν επιλέξει.

Είναι φανερό ότι η καταστροφική για το δημόσιο σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ-ΣΥΡΙΖΑ) μπορεί να  έχει και επικίνδυνα μέχρι και τραγικά αποτελέσματα, βάζοντας σε κίνδυνο ακόμη και τη ανθρώπινη ζωή χωρίς κανέναν ενδοιασμό, χωρίς καμία αναστολή.  Η πολιτική της κυβέρνησης, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για το σχολείο της αγοράς, που μεταφέρει τις ευθύνες για τα προβλήματα και την υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές,  προσέλαβε  για φέτος  20 χιλιάδες λιγότερους/ες αναπληρωτ(ρι)ες μετατρέποντας  κάθε μία και έναν από εμάς σε «πολυεργαλεία» για να καλύπτουν τα χιλιάδες κενά και «όπου βγει».

Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και το σημερινό υπουργείο Παιδείας  διαθέτει  απλόχερα χρήματα για αυξήσεις στα επιδόματα των στελεχών και των επίδοξων αξιολογητών, για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σχολείων που στεγάζονται σε κτίρια φτιασιδωμένα ερείπια, σε ακατάλληλες αίθουσες και σε κοντέινερ κλουβιά, για τα νέα αναλυτικά προγράμματα των δεξιοτήτων και της κατακερματισμένης γνώσης,  αλλά  περιορίζεται σε κονδύλια φτώχειας και ελαστικής εργασίας εναλλασσόμενης με την ανεργία  για το διορισμό και τις προσλήψεις  εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, για την εκπαίδευση και την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Εξαπολύει δριμύτατη επίθεση στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο μέσα από τις επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις  για αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση  εκπαιδευτικών,  μαθητών και σχολείων  όταν είναι αυτοί που αντιστέκονται, αγωνίζονται και μοχθούν για να το κρατήσουν όρθιο για όλα τα παιδιά, για τα μορφωτικά τους δικαιώματα, για όλους τους εκπαιδευτικούς. Κρατά ομήρους και εκβιάζει με ανυπόστατες απειλές και τρομοκρατία τους «δόκιμους»  εκπαιδευτικούς που όφειλε να μονιμοποιήσει. 

Για να μη θρηνήσουμε θύματα είτε αυτά είναι παιδιά είτε είναι εκπαιδευτικοί κανείς/καμιά στο σχολείο μόνος/μόνη

1.               Μείωση των μαθητών ανά τμήμα/Στο Νηπιαγωγείο αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών 1 προς 15

2.               Σε νηπιαγωγεία με μικρότερο αριθμό των 15 μαθητών/τριών τοποθέτηση μιας/ενός ακόμα νηπιαγωγού

3.               Τοποθέτηση ενός/μίας επιπλέον νηπιαγωγού σε κάθε Νηπιαγωγείο, ενός/μίας επιπλέον εκπαιδευτικού σε κάθε ολιγοθέσια σχολική μονάδα, με σύσταση οργανικών θέσεων, με σταθερή σχέση εργασίας και αποκλειστική διάθεση ώστε να μην υπάρχει ποτέ ένας/μία νηπιαγωγός μόνος/η στο νηπιαγωγείο και να καλύπτεται η μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια υπηρεσίας

4.               Μείωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών και των εκπαιδευτικών ολιγοθέσιων στο επίπεδο του ωραρίου των συναδέλφων των πολυθέσιων σχολείων της Πρωτοβάθμιας με καθολική εφαρμογή της κλιμάκωσής του αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας και απώτερο στόχο την εξίσωση με το ωράριο της Β/θμιας για όλους τους εκπαιδευτικούς. Υπολογισμός ως διδακτικός χρόνος όλος ο χρόνος παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο (διαλείμματα –προσέλευση –αποχώρηση).

5.               Προσωπικό καθαριότητας και βοηθητικό προσωπικό με μόνιμη σχέση εργασίας σε όλη την διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.

6.               Κτίρια σύγχρονα και ασφαλή. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
KOZANI
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»
Από την Κοζάνη και συγκεκριμένα το διοικητήριο της Περιφέρειας στη ΖΕΠ, ξεκίνησε τη διήμερη περιοδεία του στη Δυτική Μακεδονία ο Υπουργός Παιδείας...
Κυρ. Πιερρακάκης από την Κοζάνη: «Στόχος μας είναι να έρθουν περισσότεροι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο Δ. Μακεδονίας και θα έλεγα περισσότεροι ξένοι φoιτητές»