mathites-diamartyria-sygxoneuseis
Ο σχεδιασμός στοχεύει στη μείωση του “κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών

Κινητοποίηση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί από μαθητές, γονείς και μέλη των ΕΛΜΕ, ενάντια στην πρόταση της Διεύθυνσης προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας και το υπουργείο Παιδείας, για συγχώνευση έξι σχολείων του δήμου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τα: 4ο και 17ο ΓΕΛ, 4ο και 13ο Ημερήσιο Γυμνάσιο και στο 30ο και 12ο Γυμνάσιο.

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του 17ου Λυκείου και 13ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης σημειώνουν ότι: «Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή τη μεθόδευση και δηλώνουμε ότι δεν θα επιτρέψουμε να υλοποιηθούν τα σχέδια του Υπουργείου και των υπηρεσιών του. Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που δεν έχει κανένα παιδαγωγικό όφελος, γι' αυτό άλλωστε στην εισήγηση της ΔΔΕ δεν υπάρχει και καμία σχετική τεκμηρίωση.

Το μόνο που αναφέρεται σε κάθε σχολική μονάδα. Στην πραγματικότητα, οι μαθητές και των τεσσάρων σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους. Τους επιβάλλεται βίαιη έξωση από το οικείο σχολικό περιβάλλον είναι μια εκτίμηση σχετικά με τον αριθμό του μαθητικού πληθυσμού που θα συγκεντρωθεί και τη γειτονιά τους και αναγκαστική μετακίνηση σε αποστάσεις μεγαλύτερες του ενός χιλιομέτρου, μέσα σε ένα επικίνδυνο αστικό περιβάλλον με μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.

Επιπλέον επιβάλλει ανατροπή στον προγραμματισμό των οικογενειών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν μαθητές λυκείου που έχουν αδέλφια στο γυμνάσιο που ιδιαίτερα στις πρώτες τάξεις μετακινούνται με τη συνοδεία τους, όπως και αδέλφια στα δημοτικά σχολεία της γειτονιάς τους που επίσης πρέπει να συνοδεύονται από τα μεγαλύτερα παιδιά».

Οι γονείς τονίζουν πως: «Αν προχωρήσει η συγχώνευση θα προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους μαθητές λόγω της ανακατανομής που θα προκύψει. Επίσης λόγω της αναμενόμενης αύξησης του αριθμού των μαθητών στα τμήματα θα δημιουργηθούν επιπλέον μορφωτικά εμπόδια σε όσους μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Τα σχολεία μας έχουν επαρκές μαθητικό δυναμικό (135 στο Γυμνάσιο και 95 στο Λύκειο) και με βάση τον μαθητικό πληθυσμό των δημοτικών σχολείων της περιοχής, αναμένεται αύξηση των εγγραφών τα επόμενα χρόνια. 

Θεωρούμε ότι αν ο σχεδιασμός του Υπουργείου και της ΔΔΕ είχε στόχο να βελτιώσει τις συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών μας, θα φρόντιζαν να μας είχαν ενημερώσει. Όμως η εξέλιξη αυτή μεθοδεύεται στα κρυφά χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση όχι μόνο των γονέων των μαθητών των σχολείων αλλά και των εκπαιδευτικών. Οι γονείς είμαστε πεπεισμένοι ότι αυτός ο σχεδιασμός στοχεύει στη μείωση του “κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών».

Σημειώνεται ότι οι τελικές αποφάσεις λαμβάνονται από το υπουργείο Παιδείας την άνοιξη, ενώ προηγείται η εξέταση των προτάσεων συγχώνευσης από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και η σχετική γνωμοδότηση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης. Οι γονείς καλούν «τη Διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης, τωρινή και επόμενη, να γνωμοδοτήσει αρνητικά στην εισήγηση για τη συγχώνευση των σχολείων. 

Τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης να αποσύρει την εισήγησή της. Την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσουν κάθε σκέψη για συγχωνεύσεις. Τους δηλώνουμε ότι οι γονείς είμαστε αποφασισμένοι να σταθούμε εμπόδιο στα σχέδιά τους. Μαζί με τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς, μαζί με όλους τους κατοίκους της περιοχής, θα σταθούμε απέναντί τους».

Το Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ, σε ανακοίνωσή της τονίζει μεταξύ άλλων ότι: «Είναι προφανές ότι η απόφαση αυτή κινείται στα πλαίσια της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής για την παιδεία. Στόχος της είναι η “μείωση του κόστους” με τη διαμόρφωση τεχνητού πλεονάσματος εκπαιδευτικών, με τη δημιουργία μεγάλων τμημάτων στα ανώτατα όρια που οδηγεί σε υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, με την κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, με τη μείωση διορισμών ή πρόσληψης αναπληρωτών. Με την παραπέρα προώθηση του «νέου κατηγοριοποιημένου σχολείου» που χρειάζεται πολυδύναμες σχολικές μονάδες για να μπορούν να προσελκύουν χορηγούς και γενικά να λειτουργεί το σχολείο ως αυτόνομη σχολική μονάδα, με ευθύνη στα οικονομικά και στο πρόγραμμά της. 

Αυτή η λογική «κόστους-οφέλους» για την παιδεία είναι υπεύθυνη για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, αφού μέχρι σήμερα, δυόμιση μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς παραμένουν κενά στα σχολεία στην ανατολική Θεσσαλονίκη καθώς δεν έχουν προσληφθεί οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί. Κενά που η ΔΔΕ προσπαθεί να μπαλώσει με δεκάδες αναθέσεις υπερωριών, οδηγώντας σε εξάντληση τους εκπαιδευτικούς και σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Καταδικάζουμε απερίφραστα την προσπάθεια συγχώνευσης του 4ου και 17ου Λυκείου, 13ου και 4ου Γυμνασίου καθώς και του 30ου και 12ου Γυμνασίου, αλλά και κάθε άλλου σχολείου πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας».

 

Η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Καμία σκέψη για συγχώνευση των σχολείων!

ΤΡΙΩΡΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ   08:00 – 11:00πμ

Το  ΔΣ  της  Α΄ ΕΛΜΕ  Θεσσαλονίκης προκυρήσει  τρίωρη διευκολυντική στάση εργασίας 08:00 – 11:00πμ την  Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου για την κινητοποίηση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης (Σαπφούς 44) μαζί με γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και την Ομοσπονδία Γονέων Κεντρ. Μακεδονίας ενάντια στις συγχωνεύσεις των σχολείων.

Καταδικάζουμε απερίφραστα κάθε προσπάθεια συγχώνευσης σχολείου δευτεροβάθμιας ή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lexika
Τι σημαίνει η λέξη πεχλιβάνης: Η ιστορία της λέξης και σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται
Μεταφορικά, ο όρος αναφέρεται σε κάποιον ήρωα, σε έναν ατρόμητο και θαρραλέο άνθρωπο, ενώ στην πραγματικότητα, η λέξη χρησιμοποιείται για να...
Τι σημαίνει η λέξη πεχλιβάνης: Η ιστορία της λέξης και σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται
knossos-amphora_eforeia_arxaiotiton_archaeology.jpg
Το μυστήριο με τα μαλάκια σε τούβλα μινωικών κατασκευών: Η αρχαία χρήση τους στην Κρήτη
Η έρευνα επικεντρώθηκε στη χρήση των μαλακίων ως έμμεσων δεικτών για την αναγνώριση αποσυντεθειμένων πλίνθων λάσπης, ενός υλικού που χρησιμοποιούνταν...
Το μυστήριο με τα μαλάκια σε τούβλα μινωικών κατασκευών: Η αρχαία χρήση τους στην Κρήτη
ladi
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Οι όγκοι παρουσίασαν αυξημένα επίπεδα βιοενεργών λιπιδίων – μικρών λιπαρών μορίων που παράγονται κατά την πέψη των σπορέλαιων
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου