Στην εποχή της χούντας έχει την καταγωγή του το άρθρο 16 του Συντάγματος (!) που δεν επιτρέπει τη δημιουργία ιδιωτικών ΑΕΙ στη χώρα, είπε σήμερα ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας Ολομέλεια της Βουλής για τα νομοθετήματα που ετοιμάζει!
Συγκεκριμένα ο κ.Πιερρακάκης ανέφερε:
«Να θυμίσουμε και ποιά ειναι η καταγωγή του αρθρου 16, είναι απο το συνταγματικό, εντός πολλών εισαγωγικων, κείμενο της δικτατορίας, του 1968! Εκεί ξεκινάει, και επαναλαμβάνεται στο Συνταγμα της Δημοκρατίας του 1975, μέσα από τις κρατικές προσλαβάνουσες της εποχής και στην πορεία γίνεται «τοτέμ» από άλλο κομμάτι ελληνικού πολιτικού συστήματος. Αλλά από που ξεκινάει; Εκεί, αυτή είναι η καταγωγή του. Για να μην υπάρχει άλλη φωνή, πέρα από την ελεγχόμενη τότε κρατική φωνή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», είπε χαρακτηριστικά.
Λίγο νωρίτερα, ο υπουργός Παιδείας είχε αναφέρει ότι ιδιωτικά Πανεπιστήμια έχει ακόμα και η ...Βόρεια Κορέα: «Η Κίνα, που διοικείται απο κομουνιστικό κόμμα, έχει ιδιωτικα ΑΕΙ όπως και το Βιετνάμ. Ακόμα και η Βόρεια Κορέα έχει, στην Πιον Γιάνγκ ιδιωτικό πανεπιστήμιο!», είπε.
Ο κ.Πιερρακακης περιέγραψε τις επερχόμενες νομοθετικές του ρυθμίσεις ως «τρίγωνο».
Στη μια πλευρά, η στοχευμένη επαγγελματικη εκπαίδευση, όπου θα συστεγάσουμε ΙΕΚ, ΕΠΑΛ και εργαστήρια, θα φτιάξουμε 130 νεους οδηγους καταρτισης, με 60 campus για συνδεση με τοπική αγορά εργασίας και θεματική στόχευση. Απο τις πρώτες του ομιλιες ο Ελ.Βενιζέλος έλεγε για την τεχνική εκπαίδευση ως κύρια παράμετρο για την ανάπτυξη της χώρας.
Η δεύτερη πλευρά είναι το λεγόμενο «ελεύθερο πανεπιστήμιο» με ακόμα περισσότερα αγγλόφωνα πτυχία και μεταπτυχιακά και με ιδιωτικά ΑΕΙ. Γιατι να μην προσφέρουμε και αγγλόφωνα Εράσμους που σημερα παρέχουμε σε ευρωπαιίους και αμερικανους; Να ερθουν περισσότεροι ξένοι φοιτητές στη χώρα, όχι μονο για οικονομικούς λόγους αλλα και για λόγους που εχουν να κάνουν με την ήπια ισχύ της χώρας μας. «Το ενωσιακό δίκαιο λέει οτι επιτρέπεται αν οχι επιβάλλεται να γίνει έτσι (εξάλλου αναγνωρίζονται ήδη τα επαγγελματικά δικαιώματα στα κολέγια) και μετά θα αξιοποιήσουμε και τη συνταγματικη μεταρρύθμιση ωστε να εχουμε και εγχώριες αυτοτελείς προσπάθειες. Θέλουμε όλα τα λουλούδια να ανθίσουν», είπε.
Η τρίτη πλευρά, είναι το λεγόμενο «ανοικτό σχολείο», με τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία, μετά και από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας PISA 2022, στην οποία συμμετείχε και η Ελλάδα και προέκυψε, για μια ακόμα χρονιά, επιδείνωση των επιδόσεων από το 2018 (όπου και τότε η χώρα μας τα πήγε άσχημα) με «πανωλεθρία» των Ελλήνων μαθητών σε Μαθηματικά, κατανόηση κειμένου και φυσικές επιστήμες.
Ο υπουργός Παιδείας είπε ότι όλα αυτά θα τα συζητήσουμε στην πορεία, «με ανοικτό πνεύμα και διάθεση συναινέσεων, αλλά όχι περαιτερω καθυστερήσεις, θα πατήσουμε γκάζι κι οχι φρένο, θα τρεξουμε και μακάρι να τρεξουμε μαζί».
«Η “καλύτερη καλή πρακτική” που μπορούμε να υιοθετήσουμε από την Κύπρο, είναι να μην χρειάζεται να σκηνοθετούμε περιττές διαφωνίες όταν πρόκειται για την πολιτική μας για την παιδεία», κατέληξε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη