εκπαιδευτικος εξουθενωση
Μέσα σε τρεις μήνες έχουμε 89 απαλλαγές στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους και 95 άδειες άνευ αποδοχών με ταυτόχρονη αναζήτηση άλλης επαγγελματικής στέγης - μόνο στην Αττική...

Σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση τον Ιανουάριο για το πλήθος αυθαιρεσιών του Υπουργείου Παιδείας αλλά και αρκετών Διευθυντών σχολείων και εκπαίδευσης, οδηγούνται οι εκπαιδευτικοί.

Το κλίμα στα σχολεία που έκλεισαν για τις γιορτές, μόνο εορταστικο δεν ήταν το τελευταίο διάστημα για τους εκπαιδευτικούς. Ο αυταρχισμός του ΥΠΑΙΘΑ και οι προσπάθειες διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού με πρακτικές που θυμίζουν στρατό περασμένων εποχών, ;έχουν δημιουργήσει κλίμα τρομοκρατίας στα σχολεία και οδήγησαν μάλιστα σε πλήθος παραιτήσεων και απαλλαγών από καθήκοντα:

Τι ανέφεραν οι αιρετοί -και μάλιστα της ΔΑΚΕ στο ΑΠΥΣΠΕ Αττικής; «Το γεγονός πως μέσα σε τρεις μήνες έχουμε 89 απαλλαγές στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους και 95 άδειες άνευ αποδοχών με ταυτόχρονη αναζήτηση άλλης επαγγελματικής στέγης των συναδέλφων, ακόμα και στο εξωτερικό, θα πρέπει να προβληματίσει την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ για την επιβάρυνση που έχουν υποστεί όλοι οι εκπαιδευτικοί και ιδιαίτερα όσοι ασκούν διοίκηση»

Ολοι αντιλαμβανόμαστε τι σημαίνει αυτή η δήλωση, και ιδίως όταν προέρχεται από αιρετούς που στηρίζουν την ΔΑΚΕ, όχι;

Οχι στη μετατροπή και παραίτηση

Νωρίτερα, είχε γνωστοποιηθεί ότι έγινε δεκτή η παραίτηση που είχε υποβάλλει από την Δευτέρα ο προϊστάμενος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων Ιωαννης Παναγιώτης Αμπελάς, ο οποίος μετά από σχολαστική διερεύνηση και διάλογο με όλες τις λυκειακές κοινότητες, είχε εισηγηθεί αρνητικά για το ενδεχόμενο μετατροπής  σε πειραματικό ενός σχολείου στα Χανιά, προκρίνοντας ως μόνη λύση την ίδρυση νέου σχολείου. 

Ο ίδιος  είχε συζητήσει εκτενώς με τα παιδιά, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του 1ου Λυκείου, εξηγώντας ότι δεν μπορεί να προχωρήσει η μετατροπή για κοινωνικούς, γεωγραφικούς αλλά και οικονομικούς λόγους. Έκτοτε είχε ξεκινήσει η συζήτηση και εξεταζόταν μια σειρά λύσεων σε συνεννόηση με τον Δήμο Χανίων ενώ στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο είχε ανακοινωθεί ότι προκρίνεται προσωρινή λύση με στέγαση στο παλιό Δημαρχείο Νέας Κυδωνίας μέχρι την οριστική λύση με ανέγερση νέου κτηρίου σε χώρο που παραχωρεί το Πολυτεχνείο Κρήτης στο Ακρωτήρι. Εξάλλου ο ίδιος ο Αμπελάς ως καθηγητής για 15 χρόνια σε πειραματικά σχολεία, συγκαταλέγει τον εαυτό του στους φανατικούς υποστηρικτές του θεσμού.

Ετσι τώρα το Υπουργέιο θα αναγκαστεί να αναζητήσει νέο στέλεχος πρόθυμο να υπογράψει την μετατροπή λειτουργούντος λυκείου σε πειραματικό,  καθώς βούληση της Κυβέρνησης είναι να προχωρήσει η ίδρυση πειραματικού λυκείου τον Σεπτέμβριο πάση θυσία και με οποιοδήποτε κόστος.

Πιέζουν και παρανομούν

Την ίδια στιγμή, καταγγελία εναντίον της διεύθυνσης του 7ου Δ.Σ. Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης, ότι άσκησε έντονη πίεση για να αλλάξει η  απόφασή του Συλλόγου Διδασκόντων και να «κατέβουν» τα Ενιαία Κείμενα της ΔΟΕ που ο σύλλογος είχε αποφασίσει να αναρτηθούν στην πλατφόρμα της αξιολόγησης, κάνει η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Επιπλέον, το Δ.Σ. του Ζ’ ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη διεύθυνση του 7ου Δ.Σ. Αμπελοκήπων, καθώς και τη διεύθυνση του 13ου Δ.Σ. Σταυρούπολης, όπου και εδώ η διεύθυνση του σχολείου άσκησε πιέσεις και προχώρησε σε ανάθεση προς τους/τις εκπαιδευτικούς, ότι με παράνομες ενέργειες κατήργησαν τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και απαξίωσαν πλήρως τις δημοκρατικές διαδικασίες.

Είναι λέτε η μόνη περίπτωση; Ας δούμε τι ανέφερε σε άλλη καταγγελία ο  Σύλλογος Δασκάλων-Νηπιαγωγών υπαίθρου Ν.Θεσσαλονίκης

Αυθαιρετώντας κατάφορα, παρανομώντας, μερικοί διευθυντές και διευθύντριες, καταργώντας τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων αλλάζουν τα κείμενα που έχουν αναρτηθεί και για τη φάση 1 αλλά και τη φάση 2, ορίζουν με το έτσι θέλω συντονιστές και ομάδες, γράφουν τα κείμενα τους όπως αυτοί θέλουν, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων. Δεν αρκούνται μόνο σε αυτό αλλά εκβιάζουν και απειλούν τους συναδέλφους που διαμαρτύρονται ή έχουν απλώς άλλη γνώμη με το πειθαρχικό δίκαιο και την «υποχρέωση» τους σαν καλοί υπάλληλοι να εφαρμόσουν τις παράνομες αποφάσεις τους. «Ο αυταρχισμός, οι απαράδεκτες και ανυπόστατες παρεμβάσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., του Γ.Γ. του και των όποιων «πρόθυμων» επιθεωρητών-συμβούλων εκπαίδευσης και διευθυντών/διευθυντριών θα μας βρουν απέναντι ενωμένους και αποφασισμένους», τονίζουν οι εκπαιδευτικοί.

Να είναι αυτές οι μόνες αυθαιρεσίες; Πρόσφατα, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΠΕ) Δωδεκανήσου πήρε την "πρωτοβουλία" να στείλει οδηγίες στα σχολεία με τις οποίες και  καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να αποφασίσουν να παρατείνουν από μόνοι τους το ωράριο των σχολικών μονάδων και να ορίσουν εφημερίες πριν από την έναρξη λειτουργίας των σχολείων (όλα τα σχολεία να ανοίγουν στις 8, αλλά στη Ρόδο στις 7.30)  Δεν έφταναν οι ελλείψεις προσωπικού, ειδικοτήτων, Τμημάτων Ένταξης, ολοήμερων, η σφαγή των παράλληλων στηρίξεων, οι σοβάδες που πέφτουν στα κεφάλια τους, τα κοντέινερ που αναγκάζονται να στοιβάζουν τους μαθητές τους, οι ελλείψεις καθαριστριών/των, οι μεθοδευμένες στρατηγικές του Υπουργείου Παιδείας για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης – κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών, μαθητών μέσω των επικείμενων αξιολογήσεων και η γενικότερη λεηλασία της προσωπικής και επαγγελματικής τους ζωής, την οποία θέλουν να περάσουν σαν μια κανονικότητα. Τελειώσαμε; Μπα... Να θυμίσουμε την ...αποστομωτική απάντηση «Γιατί έτσι!» του Διευθυντή του 1ου Γενικού Λυκείου Συκεών Θεσσαλονίκης στην ερώτηση της προέδρου της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, γιατί δεν παραχωρεί την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου στο οποίο προΐσταται τόσο για τη Γενική Συνέλευση όσο και για την αιμοδοσία που κάθε χρόνο πραγματοποιεί η ΕΛΜΕ! 

Υπάρχουν δεκάδες άλλα παραδείγματα διευθυντικών αυθαιρεσιών, έτσι ώστε η καταγραφή τους κάπου χάνει το νόημα. Να θυμίσουμε πχ τις  πρόσφατες διώξεις από τον ΔΔΕ Πειραιά που ήσαν συνέχεια άλλων διώξεων -και με τη σειρά τους, προηγήθηκαν άλλων.  Τον ΔΔΕ Πειραιά συναγωνίζονται και άλλοι ΔΔΕ. Ο κ. Νικολόπουλος στη ΔΔΕ Α Αθήνας ασκεί το διοικητικό του έργο με εκφοβισμούς, απειλές και διώξεις. Είναι χαρακτηριστικές οι διώξεις εκπαιδευτικών που καταγγέλθηκαν από τις ΕΛΜΕ Αθήνας: Δίωξη 3 εκπαιδευτικών του 4ου ΓΕΛ Γαλατσίου, ενός του 1ο ΓΕΛ Φιλαδέλφειας, πειθαρχική ποινή σε συνάδελφο επειδή τόλμησε να εκφράσει ελεύθερα την άποψή του για κενά σε σχολείο που υπηρετεί, κλήση σε απολογία του διευθυντή του 19ου Γυμνασίου Αθηνών, κ.ά

Οι άνθρωποι αυτοί δείχνουν  να μην αντιλαμβάνονται ότι η αυταρχική τους συμπεριφορά, που πηγάζει από την μικροεξουσία που τους παραχωρήθηκε προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις κυβερνητικές επιδιώξεις μπορεί να είναι προσωρινή, όμως η απαξίωσή τους στον κύκλο των συναδέλφων τους θα μείνει για πολύ καιρό...

ΔΟΕ: Προετοιμασία αγωνιστικών δράσεων

Ολα αυτά βέβαια δεν ξεφεύγουν από τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών. Ετσι  στη συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΟΕ στις 19/12 έλαβαν υπόψιν το ασφυκτικό κλίμα που δημιουργείται για την εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς από την πολιτική υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης, την οδυνηρή οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι εκπαιδευτικοί, το δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας, τη διαρκώς διογκούμενη γραφειοκρατία στα σχολεία, τη μη κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών στην εκπαίδευση το αυταρχικό κλίμα που επιχειρεί να επιβάλλει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής-αντιεπιστημονικής αξιολόγησης, τα σωρευμένα άλυτα προβλήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. «Με βάση τα παραπάνω το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά πως είναι επιβεβλημένη η σωστή προετοιμασία επιτυχημένων αγωνιστικών δράσεων που θα ευαισθητοποιήσουν το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου και της κοινωνίας  επιφέροντας την αναγκαία πίεση προς την κυβέρνηση και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έτσι ώστε να αλλάξουν στάση απέναντι στη δημόσια εκπαίδευση την οποία έχουν απαξιώσει με τις αποφάσεις τους καθώς και τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι τυγχάνουν αντιμετώπισης που δεν αντιστοιχεί στο πολύτιμο έργο που προσφέρουν», τονίζεται στην ανακοίνωση. 

Η ΔΟΕ απευθύνθηκε μάλιστα «στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες Ο.Λ.Μ.Ε. και Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. (με τις οποίες δίνουμε όλες τις μεγάλες μάχες για την εκπαίδευση) και τις καλούμε σε σύσκεψη στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. αμέσως μετά τις γιορτές (σε χρόνο που θα συναποφασίσουμε) ώστε από κοινού να οργανώσουμε δράσεις ανάδειξης όλων των παραπάνω ζητημάτων με πρώτο σταθμό τη διοργάνωση μιας πανεκπαιδευτικής κινητοποίησης το τελευταίο 1οήμερο του Ιανουαρίου του 2024 και κλιμάκωση στη συνέχεια»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratos-arxiloxias-500-1200x675.jpg
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Το 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα στρατιωτική θητεία στην Ελλάδα, βασισμένη στο φινλανδικό πρότυπο, το οποίο έχει κερδίσει...
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Άγιος Βασίλης με βέργες
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά
Οι σκοτεινοί βοηθοί του Άγιου Βασίλη στις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της Ευρώπης
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά