teacher daskalos
"Κύριε, αν αυτό που θέλετε να μας διδάξετε δε μας ενδιαφέρει, δε θα το προσέξουμε περισσότερο, αν μας το προβάλετε σε οθόνη ή αν το δούμε στα λαπ τοπ"!

-Καλημέρα, Βασίλη
-Καλημέρα, δάσκαλε. Τι νέα;
-Καλά. Εδώ προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα...
-Άστο, δάσκαλε. Οι μεσάζοντες κάνουν πάρτι με τις τιμές, εμείς ψαχνόμαστε κι οι αρμόδιοι εκφράζουν τη λύπη τους
-Αλλά δεν κάνουν τίποτα. Κι οι αγρότες δικαίως ξεσηκώνονται, διότι δεν είναι αυτοί, που βγάζουν το κέρδος...
-Κι οι άλλοι, αντί να στηρίξουν την γεωργική παραγωγή, αφήνουν τους κερδοσκόπους να μας παίρνουν τα λεφτά απ' την τσέπη"
-Καλά να πάθουμε, Βασίλη μου, αφού δεν αντιδράμε…
-Τέλος πάντων...Πώς πάει το σχολείο;
-Με μεγάλο ενδιαφέρον πάντα ,γιατί τα παιδιά δε σε αφήνουν να πλήξεις!
-Σωστό αυτό, αλλά έχει αποτέλεσμα η προσπάθεια σας;
-Δυστυχώς η μισή χρονιά χάνεται μεταξύ διαγωνισμάτων και βαθμών…
-Δηλαδή;
-Τα παιδιά πιέζονται κυρίως από το σπίτι να πάρουν μεγάλους βαθμούς κι έτσι δίνουν σημασία στο διαγώνισμα και αδιαφορούν αρκετές φορές στο μάθημα.
-Μα εγώ του γιου μου του λέω να προσέχει, για να αποκτήσει γνώσεις για τη ζωή.
-Εσύ, Βασίλη. Εδώ όλη η κοινωνία σχεδόν έχει προσαρμοστεί στο "φαίνεσθαι" κι όχι στο "είναι"
-Κι εσείς τι κάνετε, βρε δάσκαλε; Αγράμματα θα μείνουν τα παιδιά μας;
-Εμείς, Βασίλη, τους εξηγούμε ότι δεν έχει αξία ένας καλός βαθμός, αν δεν αποκτήσουν βάσεις στα μαθήματα. Κι αυτό απαιτεί καθημερινή προσπάθεια.
-Και το αποτέλεσμα;
-Ασκούμε επίδραση σε λίγα παιδιά. Αλλά με τους εντατικούς ρυθμούς της ύλης, τα πιο πολλά "έχουν χάσει τη μπάλα και περιμένουν να τους σώσουν τα φροντιστήρια".
-Δυστυχώς. Έχετε και υπερφορτωμένες τάξεις…
-Ναι...κι αν δε μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ούτε μάθημα της προκοπής γίνεται, αλλά και πολλά σχολεία λόγω και της υπογεννητικότητας θα κλείσουν.
-Έχεις δίκιο, δάσκαλε.
-Κάτι πρέπει να γίνει, Βασίλη. Τα παιδιά ζητάνε πιο φρέσκα και πιο πρακτικά μαθήματα. Βαριούνται τη θεωρία...και κουράζονται από τις συνεχείς εξετάσεις, ιδίως στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ.

-Κι εσείς τι τους έχετε τους υπολογιστές;
-Όταν τα ρώτησα μια μέρα στο μάθημα της γλώσσας για τη χρήση των υπολογιστών, ξέρεις τι μου  είπαν;
-Για πες…
-"Κύριε, αν αυτό που θέλετε να μας διδάξετε δε μας ενδιαφέρει, δε θα το προσέξουμε περισσότερο, αν μας το προβάλετε σε οθόνη ή αν το δούμε στα λαπ τοπ"!
-Και μετά σου λέει το υπουργείο ότι δε χρειάζεται η "Καλλιτεχνική Παιδεία"!
-Ή οι Κοινωνικές Επιστήμες, που ασχολούνται με την κοινωνικοποίηση των παιδιών και την εξέλιξή τους σε πολίτες
-Στραβά αρμενίζουμε, δάσκαλε
-Ναι, Βασίλη. Γιατί δε διδάσκεται καθόλου η σύγχρονη Ιστορία, ενώ και τα κείμενα στα πιο πολλά βιβλία είναι του προηγούμενου αιώνα!
-Μα έτσι δεν έχουμε καμία ελπίδα…
-Τα παιδιά ασφυκτιούν, κάνουν φασαρία, άλλα παπαγαλίζουν...
-Και τότε πώς εξηγείς τον ξεσηκωμό των φοιτητών, δάσκαλε;
-Μα δεν είπαμε πως το σημερινό δημόσιο σχολείο ναρκώνει τα παιδιά. Προσπαθούμε να τους εμφυσήσουμε αξίες, συλλογική συνείδηση και σεβασμό στην προσπάθεια...
-Γιατί εγώ χαίρομαι, δάσκαλε, που τα παιδιά και περισσότερο οι φοιτητές αγωνίζονται για τη δημόσια Παιδεία
-Κι εγώ, Βασίλη. Και πρέπει να είμαστε μαζί τους
-Ναι. Γιατί έκαναν μεγάλο κόπο για να μπουν στις σχολές.
-Ενώ κάποιοι άλλοι, αν περάσουν τα ιδιωτικά ΑΕΙ, θα έρχονται στο Λύκειο και θα αδιαφορούν έχοντας από πίσω τα λεφτά της οικογένειας…
-Μεγάλη αδικία αυτό που πάει να γίνει, δάσκαλε.
-Σίγουρα. Αυτοί που αποτυγχάνουν στις Πανελλήνιες, θα μπαίνουν σε σχολές δίπλα στο σπίτι τους, επειδή έχουν λεφτά.
-Δεν θα είναι απαξίωση της δημόσιας Παιδείας αυτό ,δάσκαλε;
-Ναι. Θα είναι σα να σου λένε "δε μας νοιάζει αυτό που διδάσκεις" ή στα παιδιά, που προσπαθούν, "σκοτωθείτε εσείς, διαβάστε, αλλά τις θέσεις στη δουλειά θα τις πάρουμε εμείς"
-Με τα λεφτά του μπαμπά. Να μας κάνουν κουμάντο...
-Γι' αυτό σου λέω, Βασίλη, ότι πρέπει να βγούμε στους δρόμους για την υπεράσπιση της δημόσιας Παιδείας
-Την Πέμπτη θάμαστε εκεί, δάσκαλε
-Ωραία
-Μα, για πες μου, δε βλέπω πολλούς συναδέλφους σας να αντιδρούν. Έχετε εσωτερικά προβλήματα;
-Είναι αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι όσο ενεργοί θα έπρεπε. Ξέρεις οι μισοί σχεδόν είναι μέσα στην ανασφάλεια...
-Ποιοι δηλαδή;
-Οι αναπληρωτές, που είναι κάθε χρόνο στην ταλαιπωρία για το πού και πότε θα προσληφθούν.
-Τι πληγή κι αυτή, δάσκαλε!
-Είναι ντροπή τα περισσότερα κενά να είναι πραγματικά (οργανικά) και το κράτος να τους φέρεται έτσι!
-Συμφωνώ. Να γίνουν διορισμοί για να μπορέσουν κι αυτοί οι άνθρωποι να ζήσουν.
-Και να λειτουργήσουν και τα σχολεία.
-Ακριβώς...που ψάχνετε καθηγητές Νοέμβρη και Δεκέμβρη μήνα…
-Αλλά είναι και κάτι άλλο, Βασίλη
-Δηλαδή; Είναι κι άλλοι συνάδελφοι σας σε ανασφάλεια;
-Ναι, οι νεοδιόριστοι
-Μα αφού διορίστηκαν, τι πρόβλημα έχουν;
-Πρώτον παίρνουν κάτω από 800 ευρώ.
-Κατάλαβα...ωραία ζωή!
-Και δεύτερον: διορίστηκαν αλλά δεν είναι μόνιμοι.
-Και τι είναι;
-Πρέπει να αξιολογηθούν.
-Συγνώμη τόσα χρόνια αναπληρωτές οι περισσότεροι, με τόσους μαθητές τους να πετυχαίνουν στα ΑΕΙ...
-Κι όμως η κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν αξίζουν να διδάξουν, αν δεν...
-Και τι αξιολόγηση είναι αυτή;
-Από το σύμβουλο και το διευθυντή.
-Εγώ ήξερα ότι οι σύμβουλοι είναι για να σας βοηθούν.
-Κι όμως, μόλις ανέλαβαν υπηρεσία, τους ζητούν να αξιολογήσουν ανθρώπους, που δεν τους ξέρουν καν!
-Άλλο και τούτο...κι οι διευθυντές;
-Θα παρακολουθούν λέει διδασκαλίες των νέων συναδέλφων για να διαπιστώσουν το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης...
-Γιατί έχουν γνώσεις παιδαγωγικών οι διευθυντές;
-Δε νομίζω...δεν τους ζητήθηκαν τώρα που έγιναν Δ/ντες.
-Άρα, δικαίως αγχώνονται οι συνάδελφοι σας.
-Μάλλον. Γιατί κάθε τέτοια αξιολόγηση κινδυνεύει να είναι αυθαίρετη.
-Μόνο;
-Ίσως και μεροληπτική, μιας και δεν είναι όλοι οι δ/ντες άνθρωποι ανεπηρέαστοι από συμπάθειες ή πολιτικές προτιμήσεις
-Κι εσείς τι κάνετε, δάσκαλε;
-Εμείς λέμε στους συναδέλφους νεοδιόριστους αλλά και στους δ/ντες να μη μπουν σε αυτή τη διαδικασία και τους καλύπτουμε συνδικαλιστικά.
-Κι αυτοί δε θα σας ακούσουν;
-Αντιστέκονται σε μεγάλο βαθμό.
-Κι οι διευθυντές;
-Κι οι διευθυντές δε θέλουν οι περισσότεροι τέτοιους ρόλους. Εδώ δε μπορούν να φέρουν το σχολείο βόλτα με τόσες αρμοδιότητες και γραφειοκρατία και τους φορτώνουν κι  άλλα...
-Δηλαδή, δάσκαλε, προσπαθούν να σας διαλύσουν; Θα σας βάλουν να τσακωθείτε μεταξύ σας...
-Έτσι φαίνεται, Βασίλη. Γιατί η αξιολόγηση δε θα αφορά μόνο τους νεοδιόριστους. Μας θέλουν φοβισμένους, για να μη μπορούμε να έχουμε ελεύθερη βούληση και απλά να διεκπεραιώνουμε τις άνωθεν εντολές…
-Δηλ. σας θέλουν δασκαλάκους!
-Έτσι φαίνεται...τι να πω.
-Ωραία πράματα!
-Είναι κι άλλα, Βασίλη π.χ. η αξιολόγηση και η κατηγοριοποίηση-κλείσιμο σχολείων.
-Κάτι έχω ακούσει...
-Αυτά θα στα πω την άλλη φορά. Ραντεβού την Πέμπτη μετά τις 12 στα Προπύλαια.
-Ναι, δάσκαλε. Θα είμαστε εκεί.
-Έτσι, μπράβο
-Καθήκον μας, δάσκαλε
-Ναι. Για μια δημόσια-δωρεάν αναβαθμισμένη Παιδεία για όλα τα παιδιά!
-Γεια σου ,δάσκαλε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

siriza
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
Πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόθεση αποκλεισμού ενός πολύ σημαντικού αριθμού συνέδρων που υποστηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
πατρα1
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
«Το λιγότερο που είχαμε να κάνουμε ως Διευθυντές που παλεύουμε για το δημόσιο σχολείο, για την αξιοπρέπεια τη δική μας, των μαθητών μας αλλά και των...
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
Καλλιτεχνικός μαθητικός διαγωνισμός
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού
Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού του ΙΘΤΠ έως την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού