-Καλημέρα, Βασίλη
-Καλημέρα, δάσκαλε. Τι νέα;
-Καλά. Εδώ προσπαθούμε να τα βγάλουμε πέρα...
-Άστο, δάσκαλε. Οι μεσάζοντες κάνουν πάρτι με τις τιμές, εμείς ψαχνόμαστε κι οι αρμόδιοι εκφράζουν τη λύπη τους
-Αλλά δεν κάνουν τίποτα. Κι οι αγρότες δικαίως ξεσηκώνονται, διότι δεν είναι αυτοί, που βγάζουν το κέρδος...
-Κι οι άλλοι, αντί να στηρίξουν την γεωργική παραγωγή, αφήνουν τους κερδοσκόπους να μας παίρνουν τα λεφτά απ' την τσέπη"
-Καλά να πάθουμε, Βασίλη μου, αφού δεν αντιδράμε…
-Τέλος πάντων...Πώς πάει το σχολείο;
-Με μεγάλο ενδιαφέρον πάντα ,γιατί τα παιδιά δε σε αφήνουν να πλήξεις!
-Σωστό αυτό, αλλά έχει αποτέλεσμα η προσπάθεια σας;
-Δυστυχώς η μισή χρονιά χάνεται μεταξύ διαγωνισμάτων και βαθμών…
-Δηλαδή;
-Τα παιδιά πιέζονται κυρίως από το σπίτι να πάρουν μεγάλους βαθμούς κι έτσι δίνουν σημασία στο διαγώνισμα και αδιαφορούν αρκετές φορές στο μάθημα.
-Μα εγώ του γιου μου του λέω να προσέχει, για να αποκτήσει γνώσεις για τη ζωή.
-Εσύ, Βασίλη. Εδώ όλη η κοινωνία σχεδόν έχει προσαρμοστεί στο "φαίνεσθαι" κι όχι στο "είναι"
-Κι εσείς τι κάνετε, βρε δάσκαλε; Αγράμματα θα μείνουν τα παιδιά μας;
-Εμείς, Βασίλη, τους εξηγούμε ότι δεν έχει αξία ένας καλός βαθμός, αν δεν αποκτήσουν βάσεις στα μαθήματα. Κι αυτό απαιτεί καθημερινή προσπάθεια.
-Και το αποτέλεσμα;
-Ασκούμε επίδραση σε λίγα παιδιά. Αλλά με τους εντατικούς ρυθμούς της ύλης, τα πιο πολλά "έχουν χάσει τη μπάλα και περιμένουν να τους σώσουν τα φροντιστήρια".
-Δυστυχώς. Έχετε και υπερφορτωμένες τάξεις…
-Ναι...κι αν δε μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, ούτε μάθημα της προκοπής γίνεται, αλλά και πολλά σχολεία λόγω και της υπογεννητικότητας θα κλείσουν.
-Έχεις δίκιο, δάσκαλε.
-Κάτι πρέπει να γίνει, Βασίλη. Τα παιδιά ζητάνε πιο φρέσκα και πιο πρακτικά μαθήματα. Βαριούνται τη θεωρία...και κουράζονται από τις συνεχείς εξετάσεις, ιδίως στα Γενικά Λύκεια και τα ΕΠΑΛ.
-Κι εσείς τι τους έχετε τους υπολογιστές;
-Όταν τα ρώτησα μια μέρα στο μάθημα της γλώσσας για τη χρήση των υπολογιστών, ξέρεις τι μου είπαν;
-Για πες…
-"Κύριε, αν αυτό που θέλετε να μας διδάξετε δε μας ενδιαφέρει, δε θα το προσέξουμε περισσότερο, αν μας το προβάλετε σε οθόνη ή αν το δούμε στα λαπ τοπ"!
-Και μετά σου λέει το υπουργείο ότι δε χρειάζεται η "Καλλιτεχνική Παιδεία"!
-Ή οι Κοινωνικές Επιστήμες, που ασχολούνται με την κοινωνικοποίηση των παιδιών και την εξέλιξή τους σε πολίτες
-Στραβά αρμενίζουμε, δάσκαλε
-Ναι, Βασίλη. Γιατί δε διδάσκεται καθόλου η σύγχρονη Ιστορία, ενώ και τα κείμενα στα πιο πολλά βιβλία είναι του προηγούμενου αιώνα!
-Μα έτσι δεν έχουμε καμία ελπίδα…
-Τα παιδιά ασφυκτιούν, κάνουν φασαρία, άλλα παπαγαλίζουν...
-Και τότε πώς εξηγείς τον ξεσηκωμό των φοιτητών, δάσκαλε;
-Μα δεν είπαμε πως το σημερινό δημόσιο σχολείο ναρκώνει τα παιδιά. Προσπαθούμε να τους εμφυσήσουμε αξίες, συλλογική συνείδηση και σεβασμό στην προσπάθεια...
-Γιατί εγώ χαίρομαι, δάσκαλε, που τα παιδιά και περισσότερο οι φοιτητές αγωνίζονται για τη δημόσια Παιδεία
-Κι εγώ, Βασίλη. Και πρέπει να είμαστε μαζί τους
-Ναι. Γιατί έκαναν μεγάλο κόπο για να μπουν στις σχολές.
-Ενώ κάποιοι άλλοι, αν περάσουν τα ιδιωτικά ΑΕΙ, θα έρχονται στο Λύκειο και θα αδιαφορούν έχοντας από πίσω τα λεφτά της οικογένειας…
-Μεγάλη αδικία αυτό που πάει να γίνει, δάσκαλε.
-Σίγουρα. Αυτοί που αποτυγχάνουν στις Πανελλήνιες, θα μπαίνουν σε σχολές δίπλα στο σπίτι τους, επειδή έχουν λεφτά.
-Δεν θα είναι απαξίωση της δημόσιας Παιδείας αυτό ,δάσκαλε;
-Ναι. Θα είναι σα να σου λένε "δε μας νοιάζει αυτό που διδάσκεις" ή στα παιδιά, που προσπαθούν, "σκοτωθείτε εσείς, διαβάστε, αλλά τις θέσεις στη δουλειά θα τις πάρουμε εμείς"
-Με τα λεφτά του μπαμπά. Να μας κάνουν κουμάντο...
-Γι' αυτό σου λέω, Βασίλη, ότι πρέπει να βγούμε στους δρόμους για την υπεράσπιση της δημόσιας Παιδείας
-Την Πέμπτη θάμαστε εκεί, δάσκαλε
-Ωραία
-Μα, για πες μου, δε βλέπω πολλούς συναδέλφους σας να αντιδρούν. Έχετε εσωτερικά προβλήματα;
-Είναι αλήθεια ότι οι εκπαιδευτικοί δεν είναι όσο ενεργοί θα έπρεπε. Ξέρεις οι μισοί σχεδόν είναι μέσα στην ανασφάλεια...
-Ποιοι δηλαδή;
-Οι αναπληρωτές, που είναι κάθε χρόνο στην ταλαιπωρία για το πού και πότε θα προσληφθούν.
-Τι πληγή κι αυτή, δάσκαλε!
-Είναι ντροπή τα περισσότερα κενά να είναι πραγματικά (οργανικά) και το κράτος να τους φέρεται έτσι!
-Συμφωνώ. Να γίνουν διορισμοί για να μπορέσουν κι αυτοί οι άνθρωποι να ζήσουν.
-Και να λειτουργήσουν και τα σχολεία.
-Ακριβώς...που ψάχνετε καθηγητές Νοέμβρη και Δεκέμβρη μήνα…
-Αλλά είναι και κάτι άλλο, Βασίλη
-Δηλαδή; Είναι κι άλλοι συνάδελφοι σας σε ανασφάλεια;
-Ναι, οι νεοδιόριστοι
-Μα αφού διορίστηκαν, τι πρόβλημα έχουν;
-Πρώτον παίρνουν κάτω από 800 ευρώ.
-Κατάλαβα...ωραία ζωή!
-Και δεύτερον: διορίστηκαν αλλά δεν είναι μόνιμοι.
-Και τι είναι;
-Πρέπει να αξιολογηθούν.
-Συγνώμη τόσα χρόνια αναπληρωτές οι περισσότεροι, με τόσους μαθητές τους να πετυχαίνουν στα ΑΕΙ...
-Κι όμως η κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν αξίζουν να διδάξουν, αν δεν...
-Και τι αξιολόγηση είναι αυτή;
-Από το σύμβουλο και το διευθυντή.
-Εγώ ήξερα ότι οι σύμβουλοι είναι για να σας βοηθούν.
-Κι όμως, μόλις ανέλαβαν υπηρεσία, τους ζητούν να αξιολογήσουν ανθρώπους, που δεν τους ξέρουν καν!
-Άλλο και τούτο...κι οι διευθυντές;
-Θα παρακολουθούν λέει διδασκαλίες των νέων συναδέλφων για να διαπιστώσουν το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης...
-Γιατί έχουν γνώσεις παιδαγωγικών οι διευθυντές;
-Δε νομίζω...δεν τους ζητήθηκαν τώρα που έγιναν Δ/ντες.
-Άρα, δικαίως αγχώνονται οι συνάδελφοι σας.
-Μάλλον. Γιατί κάθε τέτοια αξιολόγηση κινδυνεύει να είναι αυθαίρετη.
-Μόνο;
-Ίσως και μεροληπτική, μιας και δεν είναι όλοι οι δ/ντες άνθρωποι ανεπηρέαστοι από συμπάθειες ή πολιτικές προτιμήσεις
-Κι εσείς τι κάνετε, δάσκαλε;
-Εμείς λέμε στους συναδέλφους νεοδιόριστους αλλά και στους δ/ντες να μη μπουν σε αυτή τη διαδικασία και τους καλύπτουμε συνδικαλιστικά.
-Κι αυτοί δε θα σας ακούσουν;
-Αντιστέκονται σε μεγάλο βαθμό.
-Κι οι διευθυντές;
-Κι οι διευθυντές δε θέλουν οι περισσότεροι τέτοιους ρόλους. Εδώ δε μπορούν να φέρουν το σχολείο βόλτα με τόσες αρμοδιότητες και γραφειοκρατία και τους φορτώνουν κι άλλα...
-Δηλαδή, δάσκαλε, προσπαθούν να σας διαλύσουν; Θα σας βάλουν να τσακωθείτε μεταξύ σας...
-Έτσι φαίνεται, Βασίλη. Γιατί η αξιολόγηση δε θα αφορά μόνο τους νεοδιόριστους. Μας θέλουν φοβισμένους, για να μη μπορούμε να έχουμε ελεύθερη βούληση και απλά να διεκπεραιώνουμε τις άνωθεν εντολές…
-Δηλ. σας θέλουν δασκαλάκους!
-Έτσι φαίνεται...τι να πω.
-Ωραία πράματα!
-Είναι κι άλλα, Βασίλη π.χ. η αξιολόγηση και η κατηγοριοποίηση-κλείσιμο σχολείων.
-Κάτι έχω ακούσει...
-Αυτά θα στα πω την άλλη φορά. Ραντεβού την Πέμπτη μετά τις 12 στα Προπύλαια.
-Ναι, δάσκαλε. Θα είμαστε εκεί.
-Έτσι, μπράβο
-Καθήκον μας, δάσκαλε
-Ναι. Για μια δημόσια-δωρεάν αναβαθμισμένη Παιδεία για όλα τα παιδιά!
-Γεια σου ,δάσκαλε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη