Δύο από τα πολλά που μου έκαναν εντύπωση στη συνέντευξη Πιερρακάκη.
1. Είναι εντυπωσιακό πώς η επιχειρηματολογία της κυβέρνησης για το επίμαχο ζήτημα των πανεπιστημίων μετακινείται. Από το ιδιωτικό και “ελευθερο” πανεπιστήμιο στα μη κερδοσκοπικά και χθες στη συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας στα “μη κρατικά” ή Παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων που τα όρισε ως εξής: “Κρατικό ή μη ίδρυμα ανώτατης εκπαίδευσης το οποίο λειτουργεί σε χώρα κράτους μέλους της Ε.Ε. ή τρίτης χώρας”.
Άραγε αυτό σημαίνει ότι πρακτικά κλείνει την πόρτα της πανεπιστημοποίησης σε αρκετά από τα 33 ιδιωτικά κολλέγια που λειτουργούν στη χώρα εάν δεν τεκνοθετηθούν από κάποιο ξένο ίδρυμα? Σημαίνει και αναδιανομή της πίτας μεταξύ κολεγίων με σύνδεση και χωρίς σύνδεση με ξένα πανεπιστήμια?
2. Από τα 40 λεπτά της συνέντευξης τα 20 λεπτά ήταν για τα Ξένα Παραρτήματα. Και το τελευταίο λεπτό άρχισε να αναφέρει ένα προς ένα έξι μητρικά πανεπιστήμια που έχουν παραρτήματα. Μάλιστα ανέφερε ότι τα βρίσκουμε με μια έρευνα στο Google. Έκανα λοιπόν αυτή την έρευνα και από ανάγκη πήρα την κατάταξη της Webometrics, όχι γιατί είναι καλή (κακή είναι) αλλά γιατί είναι η πιο συμπεριληπτική. Περιλαμβάνει πάνω από 30.000 πανεπιστήμια. Εάν πήγαινα για παράδειγμα στην κατάταξη The Times Higher Education World University Rankings περιέχει μόνο 1.500 πανεπιστήμια και μόνο ένα από τα 12+ που περιείχε η διαφάνεια του Υπουργού θα ήταν εντός.
Τι βλέπουμε λοιπόν;
1. Καταρχήν όπως είπαμε ο Υπουργός δεν μπορούσε να ξεχωρίσει τα δύο παραρτήματα του New York University (NYU) στο Άμπου Ντάμπι και τη Σαγκάη από τα άλλα 11 sites του ανά τον κόσμο στα οποία οι φοιτητές του μητρικού NYU και των άλλων πάνε για ένα εξάμηνο (μετακίνηση τύπου Erasmus). Άλλο Erasmus, άλλο πανεπιστήμιο.
2. Mε εξαίρεση το NYU στο Άμπου Ντάμπι και τα δύο παραρτήματα του Duke University (ιδιαίτερα την ιατρική σχολή στη Σιγκαπούρη), τα οποία έχουν ένα ΟΚ στάτους αλλά δεν μπορούν να θεωρηθούν καλύτερα από την πλειονότητα των δημοσίων ελληνικών. Όλα τα άλλα υπαρκτά Παραρτήματα είναι μεταξύ της μετριότητας και της αφάνειας.
Πώς η μετριότητα και η αφάνεια των Παραρτημάτων που έφερε ως παράδειγμα ο ίδιος (προφορικά και γραπτά) θα αναβαθμίσει τα δημόσια ελληνικά? όπως αρέσκεται να λέει.
3. Το Johns Hopkins University SAIS Europe στην Μπολόνια έχει λιγότερους από 200 φοιτητές στο πεδίο των “διεθνών σπουδών” και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνεται σε καμιά κατάταξη. Ο Υπουργός το ανέφερε ως πανεπιστήμιο!
4. Τα τέσσερα Rochester Institute of Technology δεν περιλαμβάνονται στα Webometrics, στη Times Higher Education και άλλες κατατάξεις. Ίσως να μην είναι μέρος καμιάς κατάταξης!
Άγνοια, προχειρότητα ή υπεροψία? Πάει η κυβέρνηση με σχέδιο “Πάμε και όπου βγει” και το μόνο deal που έχει κάνει είναι με τη σύμπραξη CVC και Πανεπιστημίου Λευκωσίας? Μα για ένα deal όλη αυτή η ιστορία? (αναρωτιέμαι)
ΥΓ: Δεν αναφέρομαι στο θέμα που είπε για την ΕΒΕ στο πεδίο (ουσιαστικά κάτω από 10) και όχι την ΕΒΕ στο μάθημα, ζήτημα που πρέπει να ξεκαθαρίσει. Είναι από μόνο του ένα μεγάλο θέμα.
Πηγή: Δημήτρης Αναστασίου (ανάρτηση στο Facebook)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση