MAKRI
Να αναγνωριστούν επαγγελματικά τα πτυχία των αποφοίτων των Σχολών Μηχανικών των ΠΑΔΑ, ΔΙΠΑΕ, ΕΛΜΕΠΑ, ΠΑΠΕΛ, χωρίς άλλες καθυστερήσεις.

Να αναγνωριστούν επαγγελματικά τα πτυχία των αποφοίτων των Σχολών Μηχανικών των ΠΑΔΑ, ΔΙΠΑΕ, ΕΛΜΕΠΑ, ΠΑΠΕΛ και να κατοχυρωθεί το πτυχίο ως η μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο αντίστοιχο με τις σπουδές επάγγελμα, χωρίς άλλες εξετάσεις και πιστοποιήσεις, ζήτησε η βουλευτής του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά, κατά τη συζήτηση σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή.

Η επίκαιρη ερώτηση

«Έξι χρόνια μετά την ίδρυση Σχολών Μηχανικών στο ΠΑΔΑ, το ΔΙΠΑΕ, το ΕΛΜΕΠΑ και το ΠΑΠΕΛ είναι περισσότεροι από 50.000 οι φοιτητές και οι απόφοιτοι των τμημάτων αυτών των δημοσίων Πανεπιστημίων της χώρας μας, που σπουδάζουν για να πάρουν ένα πτυχίο που δεν αναγνωρίζεται επαγγελματικά.

Η διαδικασία για την επαγγελματική αναγνώριση των πτυχίων που απονέμουν αυτά τα τμήματα -που σημειωτέον προσφέρουν 5ετή προγράμματα σπουδών- καθυστερεί στο όνομα μιας ατέλειωτης γραφειοκρατικής διαδικασίας, που περιλαμβάνει τη συγκρότηση "φακέλων", διαφόρων επιτροπών που κατά καιρούς έχουν ανακοινωθεί αλλά καμία δεν έχει δώσει λύση, πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών από την ΕΘΑΑΕ (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης) κ.ά. Τελικά, όλα αυτά καθυστερούν επ’ αόριστον το απόλυτα λογικό και αυτονόητο, που είναι τα πτυχία να έχουν επαγγελματική κατοχύρωση.

Αυτή η παρελκυστική τακτική έχει εφαρμοστεί τόσο από την κυβέρνηση της ΝΔ που, για να δικαιολογήσει την πολιτική της επιλογή και ευθύνη, ρίχνει τις ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ που δημιούργησε και διατήρησε το πρόβλημα 1,5 χρόνο. Ωστόσο, τίποτα από όλα αυτά δεν απαιτήθηκε για να αναγνωριστούν επαγγελματικά τα πτυχία των 3ετών σπουδών των ιδιωτικών κολεγίων, οι απόφοιτοι των οποίων έχουν πρόσβαση σε επαγγελματικά δικαιώματα που οι απόφοιτοι των 5ετών προγραμμάτων σπουδών των δημόσιων Πανεπιστημίων δεν έχουν.

Μετά από 6 χρόνια κυβερνητικής κοροϊδίας, η κυβέρνηση προκαλεί πραγματικά τους φοιτητές και τις οικογένειες τους όταν το ΥΠΑΙΘ ανακοινώνει πως στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια που σχεδιάζονται θα υπάρχει a priori και ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση. Όταν έχει ανακοινώσει την κύρωση της σύμβασης της Λισαβόνας που οδηγεί στη de facto ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων των κολεγίων. Όταν, με κάθε ευκαιρία διευκολύνει και αυτοματοποιεί διαδικασίες για αναγνώριση πτυχίων ξένων Πανεπιστημίων, όπως πρόσφατα για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια της Κύπρου.

Αυτή η επιλεκτικότητα και ο κατακερματισμός αποτελεί διαχρονική πολιτική. Εκπορεύεται από την κοινή στρατηγική της ΕΕ για την Ανώτατη Εκπαίδευση που αποσυνδέει το πτυχίο από το επάγγελμα και μετατρέπει σε προσόντα τα δικαιώματα που θα έπρεπε αυτόματα να κατοχυρώνονται στο πτυχίο. Η εφαρμογή των αντιδραστικών πολιτικών της ΕΕ οδηγεί και σε παραλογισμούς, που δίκαια οι απόφοιτοι αυτών των τμημάτων εκλαμβάνουν ως κοροϊδία. Όταν οι απόφοιτοι αυτών των τμημάτων κρίνονται ικανοί για έρευνα-διδακτορικό, δηλαδή για παραγωγή νέας γνώσης, αφού οι ακαδημαϊκοί τίτλοι που τους απονέμονται αναγνωρίζονται ως intergrated master (ακαδημαϊκή αναγνώριση), αλλά ανίκανοι να αξιοποιήσουν την υφιστάμενη γνώση για να δουλέψουν στο αντικείμενο των σπουδών τους (επαγγελματική αναγνώριση). Επειδή οι σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου είναι επαγγελματικές σπουδές, είναι αυτονόητη η απαίτηση με την ολοκλήρωση των σπουδών να αποκτάται το δικαίωμα εργασίας στο ανάλογο αντικείμενο.

Με βάση τα παραπάνω, ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. υπουργός, τι μέτρα θα λάβει ώστε:

- Να αναγνωριστούν επαγγελματικά τα πτυχία των αποφοίτων των Σχολών Μηχανικών των ΠΑΔΑ, ΔΙΠΑΕ, ΕΛΜΕΠΑ, ΠΑΠΕΛ, χωρίς άλλες καθυστερήσεις.

- Να κατοχυρωθεί το πτυχίο ως η μοναδική προϋπόθεση για την πλήρη πρόσβαση στο αντίστοιχο με τις σπουδές επάγγελμα, χωρίς άλλες εξετάσεις και πιστοποιήσεις».

Η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας Ζεττας Μακρή

"Ως Κυβέρνηση εφαρμόσαμε τα ισχύοντα αλλά με σοβαρότητα, προσοχή και υπευθυνότητα. Και αυτό, κυρία συνάδελφε, σας βεβαιώ ότι θέλει τον χρόνο του, γιατί όλοι αυτοί οι άνθρωποι οι οποίοι περιμένουν να ακούσουν από τη δική σας ερώτηση τη δική μου απάντηση δεν θέλουν να είναι μια απάντηση που θα πετάει τη μπάλα στην εξέδρα ή θα ικανοποιήσει προσωρινά αυτά τα οποία θέλουν εκείνοι να ακούσουν και αργότερα να βρουν καινούργια προβλήματα. Με προσοχή, λοιπόν, και μεθοδικότητα".

Παράλληλα η υφυπουργός Παιδείας σημείωσε ότι το ζήτημα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων το εξετάζουν επιτροπές οι οποίες έχουν θέσει ορισμένα κριτήρια σχετικά με τον αριθμό των εξαμήνων και τη συνάφεια των μαθημάτων με το επάγγελμα του μηχανικού, ισχυριζόμενη ότι «προχωράει η διαδικασία της αντιστοίχησης»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα