Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το «άνοιγμα διαλόγου για τα πανεπιστήμια» από το ΠΑ.ΣΟ.Κ. – ΚΙΝ.ΑΛ. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος και ανέπτυξε τα βασικά στοιχεία της πολιτικής πρότασης του κόμματός μας, πρόταση που έχει στο κέντρο της τη συνεχή και συστηματική ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου και βρίσκεται σε πλήρη αντίθεση με την πρόταση της Ν.Δ., η οποία ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για την εμπορευματοποίηση της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.
Για το Ν/Σ του Υπουργείου Παιδείας τόνισε. «Εμείς προτείνουμε το σκανδιναβικό παράδειγμα στην παιδεία και το οποίο λειτουργεί έχοντας διαχωρίσει και απομονώσει το κέρδος με ισχυρές ρυθμίσεις. Είναι υποχρεωτικός ο μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας των μη κρατικών ιδρυμάτων στις Σκανδιναβικές χώρες και μάλιστα υπάρχει κοινό σύστημα εισαγωγής, ενίσχυση της αποκέντρωσης και αποφυγή κορεσμού σε αντικείμενα σπουδών.
Εμείς, λοιπόν, σε αυτά τα νέα παιδιά και τις νέες γενιές, θέλουμε να αφήσουμε μία παρακαταθήκη. Αυτό που εμείς είχαμε ως δημόσιο πανεπιστήμιο να το συναντήσουν καλύτερο, βελτιωμένο, πιο ανταγωνιστικό… Προάγοντας την έρευνα και την καινοτομία στη χώρα, με τη διασύνδεση με την αγορά εργασίας και ενισχύοντας τις δεξιότητες των πολιτών».
Αναφέρθηκε σε μείζονα ζητήματα που η κυβέρνηση της Ν.Δ. τα υποβαθμίζει. «Ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με γνώμονα και την περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας.
· Την επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.
· Μια ισχυρή θεσμικά και πραγματικά ανεξάρτητη Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.
· Έναν νέο ακαδημαϊκό χάρτη για τα ΑΕΙ της χώρας, που θα συνοδεύεται από ένα λιτό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους.
· Και μία ισχυρή μετα-δευτεροβάθμια τεχνική και τεχνολογική επαγγελματική εκπαίδευση. Δεν μπορεί μία χώρα που έχει τέτοιες ανάγκες στην οικονομία της, να μην επενδύει σε ένα ισχυρό δημόσιο χαρακτήρα επαγγελματικής εκπαίδευσης».
Ιδιαίτερη ανάπτυξη της πρότασής μας έγινε από τον Τομεάρχη και βουλευτή Κιλκίς Στέφανο Παραστατίδη με εστίαση στο «Σκανδιναβικό παράδειγμα», όσον αφορά τον προσδιορισμό της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης που έχει ως βάση της το δημόσιο πανεπιστήμιο και παράλληλα δίνει τη δυνατότητα για ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων.
Έκανε μια πλήρη παρουσίαση του πανεπιστημιακού «παραδείγματος» των Σκανδιναβικών κρατών σημειώνοντας τα στοιχεία υπεροχής του σε παγκόσμιο επίπεδο. Έδωσε έμφαση στον «υποχρεωτικό μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα των μη κρατικών ιδρυμάτων για λειτουργία προς όφελος της διδασκαλίας, της έρευνας και των φοιτητών»
Εισηγήσεις έγιναν από τους Συνταγματολόγους Νίκο Αλιβιζάτο, Ξενοφώντα Κοντιάδη, οποίος τόνισε ότι «το να προχωρήσει μία ρύθμιση που θα παρακάμπτει το άρθρο 16 θα είναι ένας ακόμα κρίκος σε μία αλυσίδα παραβιάσεων», και Κώστα Μποτόπουλο, ο οποίος εκφράστηκε στο ίδιο κλίμα με τον κ. Ξ. Κοντιάδη.
Στην ενότητα με τίτλο «Μη Κρατικά: Κανόνες, όροι και προϋποθέσεις», συμμετείχαν ο Ομότιμος Καθηγητής Επικοινωνιών και Πληροφορικής στο Ε.Μ.Π., Βασίλης Μάγκλαρης, ο Ομότιμος Καθηγητής Εγκληματολογίας στο Ε.Κ.Π.Α. Γιάννης Πανούσης και ο Ομότιμος Καθηγητής στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και επικεφαλής του InSocial, Νίκος Χριστοδουλάκης.
Ο Χρήστος Μπούρας, Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών τόνισε. «Το αυτοδιοίκητο: ξεχάστε το! Είναι ένας μύθος». Επισήμανε «τη στρέβλωση του ακαδημαϊκού χάρτη, καθώς έχουμε 24 πανεπιστήμια, αλλά δεν εξασφαλίζεται η ποιοτική κρατική χρηματοδότησή τους».
Ο Γιώργος Λιτσαρδάκης, Γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ, μιλώντας για τον ακαδημαϊκό χάρτη τόνισε ότι «αν είναι απαραίτητη προϋπόθεση ο σχεδιασμός πριν τη σύνταξη ενός νόμου-πλαίσιο για τα πανεπιστήμια - όπως διαρκώς το επισημαίνουμε αφού η νομοθεσία αλλάζει κάθε τόσο-, πολύ περισσότερο είναι προϋπόθεση για όποια συζήτηση για αλλαγές ή ανατροπές συνταγματικής κλίμακας, οι οποίες ως τέτοιες πρέπει να εξεταστούν σε μια διαδικασία συνταγματικής αναθεώρησης και όχι να επιβάλλονται με απλή κυβερνητική πλειοψηφία μετά από διαβούλευση δέκα ημερών».
Η Ευγενία Μπουρνόβα, καθηγήτρια του ΕΚΠΑ και αν. Γραμματέας του Τομέα Παιδείας ανέδειξε, πέραν των άλλων, και ένα μείζον πρόβλημα των πανεπιστημιακών καθηγητών. «Ο πρώτος μισθός στην πανεπιστημιακή βαθμίδα, αυτός του επίκουρου καθηγητή, δηλαδή για μια γυναίκα ή έναν άνδρα γύρω στα 40 του χρόνια, είναι 1.300 ευρώ. Μετά από 35 χρόνια υπηρεσίας θα φτάσει τις 2.300 ευρώ. Υπάρχει άραγε ένας νέος που έχει όνειρό του να γίνει πανεπιστημιακός;»
Ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος, ερευνητής στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, ανέλυσε τη διεθνή εμπειρία για τα παραρτήματα μη κρατικών ιδρυμάτων, η Αγγελική Γαζή, Επ. Καθηγήτρια Ψηφιακών Μεθόδων Έρευνας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, περιέγραψε το κυπριακό μοντέλο στην ανώτατη εκπαίδευση κάνοντας λόγο για φοιτητές και διδακτικό προσωπικό δύο ταχυτήτων και ο Ηλίας Τσαβαλής, Καθηγητής Οικονομικής Επιστήμης στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αναφέρθηκε σε θέματα έρευνας και καινοτομίας.
Συντονιστές του διαλόγου ήταν οι δημοσιογράφοι Μάρνη Παπαματθαίου και Ανδρέας Παπαδόπουλος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε το μέρος των εισηγήσεων Γραμματέων ΠΑΣΠ, που συντόνισε ο Γιώργος Τσούμας, από διάφορα πανεπιστήμια της χώρας, οι οποίοι Γραμματείς τόνισαν τη στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου και τη μη αναθεώρηση του άρθρο 16 του Συντάγματος.
Με την ανάδειξη της δικής μας πολιτικής πρότασης θα συνεχίσουμε τον διάλογο σε όλη τη χώρα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη