Thumbnail
Το φαινόμενο της αναστολής ή της κατάργησης της λειτουργίας σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα έχει πάρει εκρηκτικές μορφές τα τελευταία χρόνια. Η κεντρική Μακεδονία, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Ήπειρος είναι δυστυχώς «πρωταθλήτριες» στο κλείσιμο σχολείων.

Εκρηκτικές διαστάσεις έχει λάβει το φαινόμενο των συγχωνεύσεων σχολείων στη χώρα και ειδικά στη Μακεδονία, με αποτέλεσμα γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί να έχουν αναστατωθεί και να ετοιμάζουν κινητοποιήσεις.

Σε μια από αυτές, παρέμβαση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιήσουν (ξανά...)  την ερχόμενη Δευτέρα  19 Φεβρουαρίου στις 3:30 το απόγευμα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές της πόλης, απαιτώντας να μην εγκριθούν οι συγχωνεύσεις σχολείων που έχουν προταθεί. Αλλο ένα πρόβλημα είναι και το θέμα του κλεισίματος των τριών ειδικών σχολείων (2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, ειδικό δημοτικό αυτισμού και νηπιαγωγείο) από τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη.

Ολα αυτά συβαίνουν καθώς λίγο πριν από τις αρχές του προηγούμενου σχολικού έτους, στο ΦΕΚ 4582/30-8-2022 "Ιδρύσεις, καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμοί και προαγωγές Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων 2022-2023 " καταγράφηκαν  εκατοντάδες καταργήσεις, συγχωνεύσεις, Δημοτικών και Νηπιαγωγείων.

Αντίστοιχα, λίγο πριν από τις αρχές του τρέχοντος σχολικού έτους 2023-2024, σε μια σειρά ΦΕΚ που εκδόθηκαν τον Ιούλιο, τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2023 καταγράφονται  πάνω από 250 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία που συγχωνεύονται ή κλείνουν τελείως τις πόρτες τους στους μαθητές για το σχολικό έτος 2023- 2024.

Το φαινόμενο της αναστολής ή της κατάργησης της λειτουργίας σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα έχει πάρει εκρηκτικές μορφές τα τελευταία χρόνια. Η κεντρική Μακεδονία, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Ήπειρος είναι δυστυχώς «πρωταθλήτριες» στο κλείσιμο σχολείων. Με αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων το καλοκαίρι του 2023 μπήκαν σε αναστολή λειτουργίας 117 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία, 31 σχολεία στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και 29 σχολεία στην Ήπειρο.

Οσον αφορά στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ, «ο ΠΔΕ Κ.Μ κ. Κόπτσης, αγνοώντας τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, έσπευσε να αποστείλει στο Υπουργείο την εισήγηση του υπέρ της συγχώνευσης,  παρότι δεν υπήρξε καμία εισήγηση από τη ΔΕΠ και Δημοτικό Συμβούλιο Θες\νίκης! Τρανή απόδειξη πως οι επιχειρούμενες συγχωνεύσεις, που θα επιφέρουν νέο πλήγμα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας και στις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών, αποτελούν συνειδητή μεθόδευση κυβέρνησης, υπουργείου και διοίκησης στη λογική της εξυπηρέτησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής για την παιδεία, της δημοσιονομικής πειθαρχίας, της πολιτικής της λιτότητας και των περικοπών στην εκπαίδευση , της προώθησης του κατηγοριοποιημένου πολυδύναμου και «αυτόνομου» οικονομικά σχολείου της αγοράς».

Ολη η ανακοίνωση της Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Κυβέρνηση, Υπουργείο Παιδείας και ΔΔΕ μεθοδεύουν τη συγχώνευση σχολείων και την παραπέρα υποβάθμιση σχολείων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών, αντί να λύσουν τα υπαρκτά προβλήματα των σχολείων (κάλυψη όλων των κενών με διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών –χρηματοδότηση των σχολείων, μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης κλπ)

Στα σχολεία ευθύνης μας με εισήγηση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. προτείνεται η συγχώνευση του 4ου και 17ου Λυκείου με έδρα το 4ο ΓΕΛ, του 13ου και 4ου Γυμνασίου με έδρα το 13ο.

Με τη γνωστοποίηση της η Γ΄ΕΛΜΕ-Θ κατήγγειλε την απαράδεκτη αυτή μεθόδευση , καταδικάζοντας απερίφραστα την προσπάθεια συγχώνευσης του 4ου και 17ου Λυκείου, 13ου και 4ου Γυμνασίου! όπως και κάθε σχολείου δευτεροβάθμιας ή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην περιοχή μας!

Με ανακοινώσεις και παρεμβάσεις της κάλεσε τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων, τους συλλόγους γονέων και τα μαθητικά συμβούλια να πάρουν αποφάσεις ενάντια στις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις και να προχωρήσουν από κοινού σε αγωνιστικές δράσεις (επιστολές διαμαρτυρίας σε ΔΔΕ- ΠΔΕ- Υπουργείο, παραστάσεις σε ΔΔΕ,ΠΔΕ ). Προέταξε τον κοινό αγώνα και τη συνέχιση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, πήρε πρωτοβουλίες για συντονισμό και κοινές δράσεις των Α, Γ, Β ΕΛΜΕ-Θ για την αποτροπή των συγχωνεύσεων σχολείων μας.

Όλο αυτό το διάστημα οι ΕΛΜΕ-Θ ,οι εκπαιδευτικοί, οι σύλλογοι διδασκόντων , οι σύλλογοι γονέων και οι μαθητές\ τριες προχωρήσαν σε πολύμορφες δράσεις και αγωνιστικές κινητοποιήσεις( παραστάσεις σε ΔΔΕ, ΠΔΕ Κ.Μ., ΥΜΑΘ , επιστολές κ.α.) για να ακυρωθεί κάθε απόπειρα συγχώνευσης.

Ο ΠΔΕ Κ.Μ κ. Κόπτσης, αγνοώντας τις αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, έσπευσε να αποστείλει στο Υπουργείο την εισήγηση του υπέρ της συγχώνευσης,  παρότι δεν υπήρξε καμία εισήγηση από τη ΔΕΠ και Δημοτικό Συμβούλιο Θες\νίκης! Τρανή απόδειξη πως οι επιχειρούμενες συγχωνεύσεις, που θα επιφέρουν νέο πλήγμα στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας και στις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών,

αποτελούν συνειδητή μεθόδευση κυβέρνησης, υπουργείου και διοίκησης στη λογική της εξυπηρέτησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής για την παιδεία, της δημοσιονομικής πειθαρχίας, της πολιτικής της λιτότητας και των περικοπών στην εκπαίδευση , της προώθησης του κατηγοριοποιημένου πολυδύναμου και «αυτόνομου» οικονομικά σχολείου της αγοράς.

Στην πρόσφατη συνεδρίαση της ΔΕΠ του Δήμου Θες\νίκης ( 11-2) προχωρήσαμε ως ΕΛΜΕ σε παρέμβαση, καταδικάσαμε απερίφραστα την προσπάθεια συγχώνευσης των συγκεκριμένων σχολείων, τεκμηριώνοντας αναλυτικά την αντίθεση μας στη συγχώνευση τους και ζητήσαμε η ΔΕΠ να μην εγκρίνει – προτείνει – εισηγηθεί καμία συγχώνευση σχολείου. Θετική και ελπιδοφόρα η απόφαση της ΔΕΠ να εισηγηθεί στο δημοτικό συμβούλιο κατά των επιχειρούμενων συγχωνεύσεων .

Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θες\νίκης στη συνεδρίαση του στις 19-2 να πράξει το ίδιο και μην εγκρίνει τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις!

Ειδικά όταν πρόκειται για σχολεία που υποδέχονται μαθητές\ τριες από φτωχότερα λαικά στρώματα, παιδιά ανέργων και οικονομικών μεταναστών, και θα έπρεπε να στελεχώνονται με εκπαιδευτικό προσωπικό έγκαιρα και με δομές μορφωτικής και κοινωνικής υποστήριξης τους σε σταθερή- μόνιμη βάση (εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα ένταξης, ΖΕΠ κ.α.)

Αντ’ αυτού προκρίνεται η συγχώνευση τους ! με βασικό επιχείρημα της ΔΔΕ ότι είναι μικρή η απόσταση των σχολείων , των οδών Χριστοπούλου και της Συγγρού, όπου οι μαθητές και των δύο σχολείων, χωρίς κανένα παιδαγωγικό όφελος, θα μετακινούνται σε αντίθετες κατευθύνσεις από τον τόπο κατοικίας τους για όλα τα χρόνια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής τους.

Τα παιδιά , όχι μόνο ξεριζώνονται από το οικείο περιβάλλον του σχολείου και της γειτονιάς τους, θα αναγκαστούν να μετακινούνται σε μεγαλύτερες αποστάσεις μέσα στο ήδη επιβαρυμένο αστικό περιβάλλον, ανατρέποντας και όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό. Θα συμβεί μάλιστα το παράδοξο τα παιδιά του σχολικού συγκροτήματος ( δημοτικό, γυμνάσιο, ΓΕΛ) να μετακινούνται μετά το δημοτικό σε άλλο κτίριο σε απόσταση 1-2 χιλιομέτρων και να επιστρέφουν πάλι για τη φοίτηση τους στο Λύκειο, στον ίδιο χώρο!

Παράλληλα θα υπονομευθεί η τακτική φοίτηση τους και θα ενταθούν τα   φαινόμενα της εγκατάλειψης του σχολείου και διεύρυνσης των ταξικών ανισοτήτων στην εκπαίδευση, κυρίως σε περιοχές με ιδιαίτερα αυξημένα κοινωνικά προβλήματα.

Είναι προφανές πως με τις συγχωνεύσεις θα έχουμε μείωση του αριθμού των τμημάτων, μεγιστοποίηση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα στα ανώτατα όρια με αρνητικές επιπτώσεις στα μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα, τεχνητό πλεόνασμα εκπαιδευτικού προσωπικού, κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών μείωση του αριθμού των απαιτούμενων προσλήψεων εκπαιδευτικών ,ελαχιστοποίηση των λειτουργικών δαπανών.

Στόχος κυβέρνησης, υπουργείου και διοίκησης της είναι η “μείωση του κόστους” , η επικράτηση της λογικής «κόστους-οφέλους» για την παιδεία, η παραπέρα προώθηση του κατηγοριοποιημένου σχολείου της αγοράς που χρειάζεται πολυδύναμες « αυτόνομες» οικονομικά σχολικές μονάδες για την ευκολότερη προσέλκυση χορηγών για την διασφάλιση της λειτουργίας τους.

Τα σχολεία μας αντί συγχώνευσης, έχουν ανάγκη στήριξης και αναβάθμισης ! Σχολεία σύγχρονα, ασφαλή με όλους τους βοηθητικούς χώρους και τις υποδομές. Με ενίσχυση της χρηματοδότησης και των υποδομών τους , μείωση του αριθμού των παιδιών 20 στα μαθήματα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 στα εργαστήρια τις ξένες γλώσσες, πλήρης ανάπτυξη όλων των υποστηρικτικών δομών, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, γυμναστήρια, εποπτικά μέσα, ενισχυτική διδασκαλία, , τμήματα ένταξης και υποδοχής, μαζικούς διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών .

Συνεχίζουμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις μας . Με τον κοινό αγώνα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων να ακυρώσουμε τις επιχειρούμενες συγχωνεύσεις.

Καλούμε τους συναδέλφους -ισσες των σχολείων, τους γονείς και τους συλλόγους τους , τους μαθητές \τριες μας να συμμετέχουν μαζικά στη παράσταση διαμαρτυρίας τη ΔΕΥΤΕΡΑ 19-2 -2024, 3.30 το μεσημέρι στο Δημαρχείο ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ . Να παρέμβουν στο δημοτικό συμβούλιο , καταθέτοντας τις αποφάσεις τους ενάντια στις συγχωνεύσεις των σχολείων τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kathigitis_18.jpg
Όταν η αδικία διέλυσε το πνεύμα μιας «ευτυχισμένης» σχολικής κοινότητας
Η κ. Βλαχογιάννη εκφράζει την απογοήτευσή της για το πώς οι κανόνες και τα χαρτιά υπερισχύουν της πραγματικής προσφοράς, ζητώντας μια εξήγηση για την...
Όταν η αδικία διέλυσε το πνεύμα μιας «ευτυχισμένης» σχολικής κοινότητας
dislexia2_h_633_451.jpg
«Η ιστορία ενός αποτυχημένου όπως λένε»: Η δυσλεξία, η δυσγραφία και η ΔΕΠΥ μέσα από τα μάτια ενός μαθητή
Ένα παιδί έφτιαξε ένα υπέροχο βίντεο που ευαισθητοποιεί για τις μαθησιακές δυσκολίες
«Η ιστορία ενός αποτυχημένου όπως λένε»: Η δυσλεξία, η δυσγραφία και η ΔΕΠΥ μέσα από τα μάτια ενός μαθητή
εξωγήινοι
Ποιες χώρες πιστεύουν περισσότερο στην ύπαρξη εξωγήινων - Τι λένε οι Έλληνες
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 24.471 ενήλικες σε 36 χώρες και διεξήχθη μεταξύ Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2022.
Ποιες χώρες πιστεύουν περισσότερο στην ύπαρξη εξωγήινων - Τι λένε οι Έλληνες