Την «κατηγορηματική αντίθεση» του ΣΥΡΙΖΑ στο νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση για τα μη κρατικά πανεπιστήμια εξέφρασε ο Στέφανος Κασσελάκης σε χαιρετισμό που απηύθυνε νωρίτερα σε εκδήλωση της ΚΟ του κόμματος στη Βουλή.
Οπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση νομοθετεί με «αυταρχικότητα» και έλλειψη «κοινής λογικής», τονίζοντας ότι αυτό κάνει και με το νομοσχέδιο για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
Επιπλέον, καταλόγισε στην κυβέρνηση «χρήση βίας» κατά των φοιτητών, «εκβιασμούς» πανεπιστημιακών και «παραβίαση» του Συντάγματος, παραπέμποντας όχι μόνη στο πόρισσμα των επτά συνταγματολόγων αλλά και στα όσα δημόσια υποστήριξε η πρώην αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Σύμφωνα με τον Σ.Κασσελάκη, Τέσσερις είναι οι θεμελιώδεις προϋποθέσεις για να πειστεί μία κοινωνία ότι μια κυβέρνηση όντως ενδιαφέρεται για τα δημόσια πανεπιστήμια:
-η άμεση χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό
-η φοιτητική μέριμνα
-ο αριθμός των προσλήψεων καθηγητών
-οι μισθοί των καθηγητών
Το πλήρες κείμενο της ομιλίας Κασσελάκη
Καλημέρα. Νομίζω όλοι ξέρουμε πώς αυτή η κυβέρνηση νομοθετεί. Και δεν νομοθετεί με κοινή λογική, συναίνεση ή συγκλίσεις. Νομοθετεί αυταρχικά. Είναι όλα αυτά που έκανε το προηγούμενο διάστημα. Στην ουσία το ίδιο κάνει και με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια της χώρας.
Και τι εννοώ:
· Χρησιμοποίησε βία εναντίον των φοιτητών που υπερασπίζονται τη δημόσια ανώτατη εκπαίδευση και λένε συντονισμένα «όχι» στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.
· Εξεβίασε καθηγητές πανεπιστημίου. Παραβίασε το αυτοδιοίκητό τους.
· Έσυρε στα δικαστήρια την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ.
· Παραβιάζει προκλητικά το Σύνταγμα.
Και αυτό δεν το λένε μόνον οι επτά έγκριτοι συνταγματολόγοι, που με κοινή δήλωση τους εκφράζουν την κατηγορηματική άποψη ότι το νομοσχέδιο αντίκειται στο Σύνταγμα. Το λέει, με δημόσια τοποθέτησή της, η πρώην αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η κυρία Μαρία Καραμανώφ επιχειρηματολογεί πως τέτοιου είδους πρακτικές υπονομεύουν τη Δημοκρατία και είναι επικίνδυνες.
Και αναρωτιέται κανείς: Γιατί η κυβέρνηση κάνει σαν να ανακάλυψε τώρα, μετά από 50 χρόνια, «αλήθειες» κρυμμένες στο Σύνταγμα; Τι άλλαξε ξαφνικά; Το άρθρο 16 ισχύει για σχεδόν πενήντα χρόνια. Τώρα είδε το φως το αληθινό; Τώρα είδε αυτές τις ερμηνείες του Συντάγματος;
Η ΝΔ, με αφορμή και τη συζήτηση που γίνεται για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, επιδιώκει με κάθε ευκαιρία να μας υπενθυμίζει πόσο «φιλοευρωπαϊκό» κόμμα, δήθεν, είναι. Επιτρέψτε μου να σας ότι στην Ευρώπη που ήμουν, στις Βρυξέλες τις προηγούμενες μέρες, σιγά σιγά όλοι καταλαβαίνουν το πόσο ψεύτικο είναι αυτό το επιχείρημα της ΝΔ, που παριστάνει και τολμά να πει ότι μια δήθεν έκθεση του Economist υπερτερεί ολόκληρου ψηφίσματος του Ευρωκοινοβουλίου, προσβάλλοντας την νοημοσύνη των Ευρωπαίων πολιτών που ψήφισαν αυτό το Ευρωκοινοβούλιο. Κοροϊδία πάνω στην κοροϊδία, αλαζονεία πάνω στην αλαζονεία.
Εδώ, όμως, αναδεικνύεται μία άλλη προκλητική υποκρισία, μια αλήθεια που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Τέσσερις είναι οι θεμελιώδεις προϋποθέσεις για να πειστεί μία κοινωνία ότι μια κυβέρνηση όντως ενδιαφέρεται για τα δημόσια πανεπιστήμια:
· η άμεση χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό
· η φοιτητική μέριμνα
· ο αριθμός των προσλήψεων των καθηγητών
· οι μισθοί των καθηγητών
Λοιπόν, όποια αλχημεία και αν επιχειρηθεί, στο σύνολο αυτών των δαπανών η Ελλάδα είναι τελευταία στην Ευρώπη, με μεγάλη διαφορά από τους προτελευταίους, ενώ οι αποκλίσεις σε σχέση με το τι γίνεται στα ευρωπαϊκά δημόσια πανεπιστήμια, συνεχώς διευρύνονται.
Μπορεί ο κ. Πιερρακάκης να βρει έστω έναν πίνακα, μία γραφική παράσταση ή κάποιο άλλο επίσημο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του ΟΟΣΑ που να διαψεύδει αυτόν τον ισχυρισμό; Τον προκαλούμε. Δεν θα βρει, γιατί δεν υπάρχει.
Εκτός, βέβαια, κι αν η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ είναι μέρος του δικτύου των fake news. Είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι οι οργανισμοί αυτοί συντάσσουν τους πίνακές τους με βάση τα στοιχεία που παίρνουν από τις χώρες-μέλη.
Και πάλι, αναρωτιέται κανείς γιατί η κυβέρνηση πασχίζει να προβάλλει μία «πραγματικότητα» που δεν υπάρχει και καθημερινά δηλώνει πως τα πανεπιστήμια χρηματοδοτούνται πλουσιοπάροχα από την κυβέρνηση. Αφού ξέρουμε την αλήθεια. Κατηγορεί, δε, όσους επιμένουν ότι η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων μας είναι συνεχώς μειούμενη, πως αυτά είναι fake news. Όμως, δυστυχώς για τον ίδιο τον υπουργό, τα πανεπιστήμιά μας βιώνουν μια άλλη πραγματικότητα.
Είναι, άραγε, fake news οι επίσημες ανακοινώσεις του ΕΜΠ, του Πανεπιστημίου Κρήτης και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, που αποδεικνύουν με αριθμούς την εντυπωσιακή μείωση της χρηματοδότησης; Συμμετέχουν στη συνωμοσία με τα «fake news» τα τρία αυτά ιδρύματα των οποίων η κριτική είναι πάντοτε νηφάλια και τεκμηριωμένη; Το ίδιο και οι Σύνοδοι Πρυτάνεων, οι οποίες κάθε φορά αναδεικνύουν τη δραματική κατάσταση των πανεπιστημίων μας; Όλοι είναι μέσα σε αυτό; Με άλλα λόγια, η κατάσταση στα δημόσια πανεπιστήμια είναι χειρότερη σήμερα από ό,τι ήταν στο πρόσφατο παρελθόν και σε διευρυνόμενη απόκλιση από όσα γίνονται στα δημόσια πανεπιστήμια της Ευρώπης.
Η κυβέρνηση δεν χάνει ευκαιρία να μας λέει ότι το πρώτιστο ενδιαφέρον της είναι τα δημόσια πανεπιστήμια. Πόσο, όμως, αξιόπιστη μπορεί να είναι η κυβέρνηση όταν δηλώνει ότι ενισχύει τα δημόσια πανεπιστήμια, από τη στιγμή που:
· Η χρηματοδότησή τους δεν μπορεί να καλύψει ούτε τις ανελαστικές δαπάνες των πανεπιστημίων.
· Η άρνηση της κυβέρνησης να δημιουργήσει νέες θέσεις καθηγητών καθιστά την Ελλάδα τελευταία στην Ευρώπη ως προς την αναλογία καθηγητών προς φοιτητές, με μεγάλη διαφορά από την προτελευταία χώρα. Πώς είναι αυτό στρατηγική για το μέλλον μας;
· Μένουν χιλιάδες παιδιά εκτός πανεπιστημίου ώστε να αναγκαστούν να φοιτήσουν είτε στα ιδιωτικά κολλέγια είτε στα ΙΕΚ. Πότε έγινε η Ελλάδα μια χώρα που δεν σπουδάζει τα παιδιά της; Πώς είναι αυτό στρατηγική για το μέλλον μας;
· Η ίδια κυβέρνηση ψήφισε έναν νόμο για τη διοίκηση των πανεπιστημίων, ο οποίος ενίσχυσε τη διαπλοκή και γιγάντωσε τη γραφειοκρατία. Και τώρα δηλώνει πως θα πατάξει τη γραφειοκρατία. Μια παρένθεση επιτρέψτε μου. Η γραφειοκρατία ξαφνικά εξαφανίστηκε όταν επρόκειτο για τη συγκάλυψη των Τεμπών. Για 3 μέρες δεν υπήρχε γραφειοκρατία. Μόλις συνάντησα γονείς των θυμάτων και μου είπαν ότι βρήκαν πού έχουνε πάει τα οστά των παιδιών τους από το google earth, μόνοι τους. Ντροπή και αίσχος.
· Η πανεπιστημιακή αστυνομία διαφημίστηκε με έναν τρόπο ώστε η κοινωνία να θεωρήσει πως τα πανεπιστήμια είναι χώροι συνεχούς και ακραίας παραβατικότητας. Προσλήφθηκαν περισσότεροι από 1000 αστυνομικοί και ξοδεύτηκαν εκατομμύρια ευρώ για κάτι που ακυρώθηκε λίγους μήνες μετά.
Δυστυχώς για τη ΝΔ, τα παραπάνω είναι προβλήματα που λύνονται στο πλαίσιο του δικού της ιδεολογικού και πολιτικού πλαισίου και δεσμεύσεων σε συμφέροντα. Νομίζετε ότι τα πανεπιστήμιά franchise δεν έχουν μέσα συμφέροντα; Ποιος πιστεύει στην Ελλάδα ότι τα franchise πανεπιστήμια δεν θα έχουν μέσα συμφέροντα; Ποιος;
Στην Ευρώπη, ακόμη και η μεγάλη πλειοψηφία των συντηρητικών κυβερνήσεων καταφέρνουν και συντηρούν αξιοπρεπώς τα πανεπιστήμια της χώρας τους. Δεν συνιστά εξ ορισμού αριστερή πολιτική να ενισχύονται οικονομικά τα πανεπιστήμια, να προσλαμβάνονται καθηγητές και να μην μένουν χιλιάδες παιδιά εκτός πανεπιστημίων ως πελατεία για τα ιδιωτικά κολλέγια. Δεν είναι παράλογα όλα αυτά. Αυτό είναι κοινή λογική.
Απλώς, η Δεξιά στη χώρα μας είναι αξιοθρήνητη και εφαρμόζει παντού θατσερικές πολιτικές, όταν σχεδόν σε όλη την Ευρώπη οι αντίστοιχες κυβερνήσεις έχουν συνειδητοποιήσει το αδιέξοδο αυτών των πολιτικών και αναζητούν διαφορετικές λύσεις.
Η κυβέρνηση της ΝΔ πάση θυσία επιδιώκει να είναι ευνοϊκή η εγγραφή των υποψηφίων φοιτητών στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Η αρχική πρόταση ήταν να εισάγονται με μόνον το απολυτήριο. Αυτό, βέβαια, είναι αντισυνταγματικό! Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν δύο θεσμοί (τα δημόσια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια) τα οποία θα δίνουν ισοδύναμους τίτλους σπουδών, αλλά θα υπάρχει διαφορετικός τρόπος εισαγωγής στον κάθε θεσμό;
Οι νεότερες δηλώσεις του κυρίου Πιερρακάκη δίνουν μια επίπλαστη εικόνα ότι όλοι θα εισάγονται με τον ίδιο τρόπο. Και εδώ όμως υπάρχει μια λαθροχειρία. Ένα παράδειγμα χωρίς τις λεπτομέρειες που μπορεί να σας κουράσουν, με βάση τα όσα έχει δηλώσει ο κύριος Πιερρακάκης: κάποιος υποψήφιος θα μπορεί να εισαχθεί σε ένα τμήμα Νομικής ιδιωτικού πανεπιστημίου με 9.380 μόρια, ενώ ο τελευταίος στη Νομική Αθηνών εισάγεται με 18.125 και ο τελευταίος στη Νομική Κομοτηνής με 16.985.
Ας πάρουμε το πεδίο με τις σπουδές Υγείας. Κάποιος θα μπορεί να εισαχθεί σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο με 9.300 μόρια, ενώ στην Ιατρική Αθηνών ο τελευταίος έχει 19.000 και της Αλεξανδρούπολης 18.300 μόρια. Άρα, όσοι θέλουν να σπουδάσουν στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ευνοούνται με σκανδαλώδη τρόπο, μέσα από ένα σύστημα το οποίο, κατά τα άλλα, δίνει την εντύπωση ότι όλοι θα περάσουν από τις ίδιες εξετάσεις.
Καταλαβαίνουμε την κοροϊδία; Είναι ξεκάθαρη η κοροϊδία. Η κατηγορηματική αντίθεσή μας στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης συνοδεύεται με την κατηγορηματική θέση μας για την ενίσχυση των δημοσίων πανεπιστημίων. Για μια πρώτη δέσμη μέτρων που θα αρχίσει να ανατρέπει τη σημερινή εικόνα στα πανεπιστήμια. Και ποια είναι αυτή; Ο διπλασιασμός του αριθμού καθηγητών σε βάθος τριετίας, ώστε να είμαστε κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο ως προς την αναλογία καθηγητών προς φοιτητές. Ο διπλασιασμός της χρηματοδότησης από το κρατικό προϋπολογισμό.
Και μη μου πείτε πού θα βρεις τα χρήματα, όταν υπάρχει τόσο τεράστια σπατάλη στη χώρα σε τόσα ζητήματα; Η Παιδεία είναι η καλύτερη επένδυση του κρατικού προϋπολογισμού της χώρας. Έχει μακράν τη μεγαλύτερη οικονομική και κοινωνική απόδοση. Είναι η καλύτερη αξιοποίηση του πολύτιμου κεφαλαίου του Έλληνα φορολογούμενου. Εκεί πρέπει να επενδύσουμε: στην Παιδεία μας, στα παιδιά της χώρας. Και δεσμευόμαστε σύντομα να ανακοινώσουμε μια πρόταση για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.
Σας ευχαριστώ που είστε εδώ, ευχαριστώ τους φίλους μας από τα think tank τα οποία ήδη έχουν αρχίσει να δρουν. Θα κλείσω λέγοντας ότι η Νέα Δημοκρατία έχει βρει μια εύκολη δικαιολογία επειδή σπούδασα σε ένα πανεπιστήμιο στην Αμερική με υποτροφία, ένα πανεπιστήμιο το οποίο είναι μη κρατικό, αλλά ιδιωτικό εντός εισαγωγικών. Με έναν προϋπολογισμό δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε αντίθεση με αυτά τα οποία δίνει η κυβέρνηση στα ελληνικά πανεπιστήμια. Και λένε: μα πώς είναι δυνατόν να διαφωνεί κάποιος ο οποίος έχει σπουδάσει σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο του εξωτερικού με αυτό το νομοσχέδιο;
Είναι πολύ εύκολο να κερδίζεις ένα δήθεν επιχείρημα με προσωπικούς χαρακτηρισμούς και να αγνοείς όλη την ουσία. Η ουσία εδώ είναι ότι θα υπάρχουν παιδιά αυτής της χώρας δύο ταχυτήτων. Μετράει το αρχικό σημείο: το από πού αρχίζουμε. Και αυτή τη στιγμή έχουμε πανεπιστήμια-διαμάντια στη χώρα μας, στα οποία μπορούμε να επενδύσουμε, στα οποία μπορούν να γίνουν δωρεές και να παράσχουμε το κατάλληλο πλαίσιο ώστε να μπορούν αυτές οι δωρεές ιδιωτών να αποδώσουν. Που μπορούν να έχουν ξενόγλωσσα προγράμματα, τα οποία δεν προωθούνται, τα οποία μπορούν μαζί με ένα πρόγραμμα στέγης να φέρουν αποκέντρωση στη χώρα.
Να μην είμαστε μια χώρα - μια πόλη. Αυτό είναι όραμα. Όχι το να περάσεις ένα νομοσχέδιο-κοροϊδία και να κατηγορείς τον πολιτικό σου αντίπαλο, τον οποίο η χώρα τον έδιωξε λόγω της διαφθοράς της, ότι επειδή σπούδασε με υποτροφία έξω, «εσύ πώς τολμάς και μιλάς;». Ε, όχι. Θα μιλήσουμε διότι η κοροϊδία είναι κοροϊδία. Τελεία και παύλα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη