Μακρή βουλή
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/INTIME NEWS
Τι είπε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή για το νόμο περί αδειών αναπληρωτών

Απάντηση έδωσε η υφυπουργός του ΥΠΑΙΘΑ Ζέττα Μακρή σε Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ κου Εμμανουήλ Συντυχάκη προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα: «Να δοθεί άμεσα άδεια, με εξασφαλισμένα όλα τα δικαιώματα, στην αναπληρώτρια εκπαιδευτικό με δίδυμη επαπειλούμενη κύηση, η οποία υπηρετεί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ηρακλείου Κρήτης».

Η πρωτολογία της Μακρή

«Πράγματι μία εκπαιδευτικός είτε μόνιμη είτε αναπληρώτρια, όταν κυοφορεί και χρειάζεται να αναρρώσει δικαιούται να πάρει αναρρωτική άδεια. Είναι αυτή η αναρρωτική άδεια που περιλαμβάνει και την επαπειλούμενη κύηση για την οποία με ρωτάτε. Τι ισχύει στον υπαλληλικό κώδικα; Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, όπως ισχύει για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους μπορούν να πάρουν αναρρωτική άδεια με αποδοχές τόσων μηνών όσο και τα έτη της υπηρεσίας αφού βεβαίως αφαιρεθούν οι αναρρωτικές άδειες που έχουν πάρει κατά την προηγούμενη πενταετία. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έχουν άλλο νομικό καθεστώς. Παρέχουν εργασία ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και έχουν τις ίδιες διατάξεις με όλες τις κατηγορίες των υπαλλήλων που έχουν με το δημόσιο σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου. Όταν συντρέχει, λοιπόν, σπουδαίος λόγος, σύμφωνα με τα άρθρα 657 και 58 του αστικού κώδικα, που εμποδίζει χωρίς υπαιτιότητα του εργαζομένου την παροχή εργασίας, τότε μπορεί να πάρει αναρρωτική άδεια μετ’ αποδοχών. Εάν ο σπουδαίος λόγος ή το εμπόδιο για την παροχή εργασίας παρουσιαστεί ένα χρόνο μετά την έναρξη της σύμβασης η άδεια διαρκεί ένα μήνα, αν είναι λιγότερο από ένα χρόνο διαρκεί 15 μέρες. Άρα, λοιπόν, στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς οι οποίοι προσλαμβάνονται η σύμβασή τους έχει διάρκεια όση και το διδακτικό έτος. Δηλαδή, από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Ιούνιο, η αναρρωτική άδεια είναι 15 ημέρες.

Επί της συγκεκριμένης περίπτωσης και με βάση τα στοιχεία που έχει η αρμόδια υπηρεσία θέλω να σας πω εδώ παρενθετικά, κύριε συνάδελφε, ότι καταγράφω τα όσα είπατε για τον διευθυντή της πρωτοβάθμιας. Αν σας άκουσα καλά είπατε ότι ανήκει στη Νέα Δημοκρατία. Εμείς δεν το γνωρίζουμε και ποτέ δεν κατηγοριοποιούμε τους υπαλλήλους με βάση το που ανήκουν. Απορώ πως το γνωρίζετε εσείς και γιατί θεωρείτε και σκόπιμο να το αναφέρετε. Με απόλυτη ειλικρίνεια σας λέω ότι δεν το ξέρουμε και δεν μας ενδιαφέρει.

Η εκπαιδευτικός για την οποία με ρωτάτε, κύριε συνάδελφε, δεν έκανε ποτέ αίτηση να της χορηγηθεί δεκαπενθήμερη αναρρωτική άδεια μετ’ αποδοχών την οποία πράγματι δικαιούται. Μπορούσε, δηλαδή και δεν το έπραξε μέχρι αυτή τη στιγμή την οποία μιλούμε και σας απαντώ στην ερώτησή σας. Προφανώς -αυτή είναι δική μου εκτίμηση- είναι απολύτως σεβαστή επιλογή της να μην ζητήσει την άδεια γιατί αν την πάρει με την άδεια μητρότητας αυτές τις 15 μέρες έχει πλήρεις αποδοχές. Διαφορετικά θα έχει μειωμένες. Αλλά αυτό είναι δικό της δικαίωμα. Το ασκεί όπως εκείνη νομίζει. Δεν παύει όμως να υπάρχει το πραγματικό γεγονός ότι δεν το έχει ασκήσει.

Οποτεδήποτε, έχει πληροφορία το Υπουργείο μας και είναι ακριβής, έχει ζητήσει άδεια της έχει χορηγηθεί αμέσως. Έχει πάρει μέχρι τώρα επταήμερη ειδική άδεια μετ’ αποδοχών, διήμερη άδεια ειδική μετ’ αποδοχών. Καμία άλλη άδεια δεν έχει ζητήσει. Έχει όμως τη μεγαλύτερη δυνατή στήριξη από τις διευθύνσεις και όλο το διδακτικό προσωπικό. Στο σχολείο αναφοράς της έχει απαλλαγεί από την υποχρέωση της εφημερίας και ορθά. Δε γίνεται χατίρι. Αυτή είναι η επιβεβλημένη συμπεριφορά που πρέπει να υπάρχει σε τέτοιες περιπτώσεις. Εκτός από τις αναρρωτικές άδειες προβλέπονται και επταήμερες άδειες κανονικής άδειας τις οποίες επίσης δεν έχει ζητήσει. Και βεβαίως να ξέρετε και θα ελεγχθεί γι’ αυτό αν δεν το πράξει ή αν το πράξει ή αν ζητήσει την άδεια για την οποία και εσείς μας ρωτάτε εννοείται ότι την δικαιούται και θα την πάρει αμέσως.»

Η δευτερολογία

«Είναι, πράγματι, ένα πολύ ευαίσθητο θέμα. Και εγώ η ίδια ως μητέρα και γιαγιά, καταλαβαίνετε ότι, αντιλαμβάνομαι και τη δυσκολία την οποία έχει η εκπαιδευτικός. Σας το είπα και εγώ ότι δεν έκανε χρήση της αδείας της. Το να πάρει την άδεια αυτή είναι δικό της δικαίωμα. Η ίδια εκτιμά πώς πρέπει να λειτουργήσει και τί πρέπει να πράξει. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει δυνατότητα.

Σε ό,τι αφορά την αντίδραση την οποία έχει η εκπαιδευτική κοινότητα, οι συνάδελφοί της, το σωματείο της, ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας, καλώς κάνουν και την έχουν. Και το ότι υπάρχει αυτό το περιθώριο, με αυτόν τον τρόπο, να στηρίξουν μια γυναίκα η οποία θέλει να ξαναγίνει μητέρα, δείχνει και την ευαισθησία των εκπαιδευτικών.

Και θα μου επιτρέψετε να σας πω εδώ, χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης, ότι δεν είναι ωραίο να κατηγοριοποιούμε τους εκπαιδευτικούς με βάση τις πολιτικές τους προτιμήσεις. Εγώ ειλικρινέστατα -και νομίζω όσοι με γνωρίζετε, πιστεύετε ότι έτσι είναι- δεν γνώριζα τη δική του προέλευση, δεν τη δαιμονοποιώ, δεν θα τη δαιμονοποιούσα αν ανήκε σε οποιοδήποτε κόμμα -και στο Κομμουνιστικό Κόμμα- σέβομαι τις επιλογές τους και το γεγονός ότι εφάρμοσε τις διαδικασίες αξιολόγησης, δείχνει ακριβώς ότι πρέπει να εφαρμόζει το νόμο, όπως και στην περίπτωση για την οποία μας ελέγχετε.

Λέω λοιπόν ότι, σε ό,τι αφορά τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, έχουν δικαιώματα, έχουν υποχρεώσεις, πρέπει να τα ασκούν, πρέπει να προβλέπονται. Θα ήθελα παρακαλώ, αποστασιοποιούμενη από αυτήν την ευαίσθητη περίπτωση, να σας πω και την άλλη παράμετρο, ότι οι εκπαιδευτικοί αναπληρωτές τοποθετούνται στις θέσεις τους με βάση τις δηλώσεις προτίμησης και τα μόρια. Γνωρίζουν πολύ καλά τα εργασιακά περιθώρια και τί προβλέπει η νομοθεσία. Πάντοτε πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και την παράμετρο της εκπαίδευσης. Πρέπει και τα παιδιά αυτά να εκπαιδευτούν. Βεβαίως να κάνουν χρήση της άδειας και βεβαίως να προστατευτούν σε αυτές τις περιπτώσεις, αλλά μία παράμετρος η οποία, ίσως, σε αυτήν την περίπτωση δεν θα έπρεπε καν να ειπωθεί, ότι και τα παιδιά έχουν δικαίωμα να έχουν εκπαιδευτικό που να τα διδάσκει, καλό είναι να λαμβάνεται υπόψη.

Επειδή και εσείς αναλύσατε τη νομοθεσία, δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος, κύριε Πρόεδρε, να επιμείνω στο τι προβλέπει. Αυτές οι διατάξεις υπάρχουν, αυτές οι διατάξεις προβλέπονται και με κάποιες ιδιαιτερότητες και εξαιρετικές πρόνοιες για τους εκπαιδευτικούς.

Σε ό,τι χρειάζεται για την εν λόγω περίπτωση, είμαι σίγουρη ότι όταν τα δικαιώματά της τα ασκήσει, όπως εκείνη κρίνει ότι είναι σκόπιμο, θα έχει την άμεση, τη γρήγορη και επιβεβλημένη αντίδραση, δηλαδή, τη χορήγηση άδειας από την πλευρά της διεύθυνσης.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού