Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας απέστειλε η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής, σχετικά με την ανάγκη ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών του κλάδου, στην Ειδική Αγωγή, τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Όπως τονίζεται, «οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Φυσικής Αγωγής, εκφράζουμε τη δυσαρέσκειά μας καθώς από το 2019 έως σήμερα, στην ειδικότητά μας, έγιναν μόλις 52 διορισμοί, ενώ στους πρόσφατους διορισμούς του 2023,είχαν προσκληθεί ΜΟΝΟ 2...».
Καθοριστικός είναι ο ρόλος του μαθήματος της Ειδικής Φυσικής Αγωγής, καθώς συμβάλλει στην εξέλιξη των δεξιοτήτων που αφορούν τα συναισθηματικά, νοητικά και κινητικά χαρακτηριστικά των Ατόμων με Αναπηρία.
«Είναι απαραίτητο να τονισθεί, ότι αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζουμε και σε σχολεία τυπικής εκπαίδευσης καθώς για μαθητές/τριες που τους παρέχεται παράλληλη στήριξη, στο μάθημα της ΦΑ δεν ορίζεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σε ένα μάθημα το οποίο δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες, να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας και αλληλεπίδρασης καθώς και θετική στάση απέναντι στον αθλητισμό, να μην επιτυγχάνεται στο μέγιστο βαθμό», αναφέρει η ανακοίνωση.
Η ανακοίνωση
«Αξιότιμε κ Υπουργέ,
Μολονότι συνεχίζονται οι ελλείψεις στο εκπαιδευτικό σύστημα για όλους τους κλάδους, η αδιαφορία-αμέλεια για τη μη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στα Ειδικά Σχολεία της χώρας δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Φυσικής Αγωγής, εκφράζουμε τη δυσαρέσκειά μας καθώς από το 2019 έως σήμερα, στην ειδικότητά μας, έγιναν μόλις 52 διορισμοί, ενώ στους πρόσφατους διορισμούς του 2023,είχαν προσκληθεί ΜΟΝΟ 2...
Το μάθημα της Ειδικής Φυσικής Αγωγής εμβαθύνει σε πρακτικό επίπεδο, σε δεξιότητες οι οποίες αφορούν τα συναισθηματικά, νοητικά και κινητικά χαρακτηριστικά των Ατόμων με Αναπηρία. Σε συνεργασία με τις υπόλοιπες ειδικότητες, ο ΚΦΑ είναι σε θέση να σχεδιάσει και να εφαρμόσει ένα Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΕΠ) για τον κάθε μαθητή ξεχωριστά. Ως εκ τούτου, ο ρόλος μας να είναι καθοριστικός και μεγίστης σημασίας για την ψυχοκινητική ανάπτυξη και εξέλιξη των μαθητών και κατ’ επέκταση για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Επιτακτική προβάλλει η ανάγκη για την ίδρυση και κάλυψη νέων οργανικών θέσεων με μόνιμους διορισμούς.
Είναι απαραίτητο να τονισθεί, ότι αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζουμε και σε σχολεία τυπικής εκπαίδευσης καθώς για μαθητές/τριες που τους παρέχεται παράλληλη στήριξη, στο μάθημα της ΦΑ δεν ορίζεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, σε ένα μάθημα το οποίο δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να αναπτύξουν κινητικές δεξιότητες, να αναπτύξουν σχέσεις συνεργασίας και αλληλεπίδρασης καθώς και θετική στάση απέναντι στον αθλητισμό, να μην επιτυγχάνεται στο μέγιστο βαθμό. Αφενός γιατί ο καθηγητής ΦΑ έχει να διαχειριστεί ένα τμήμα 25 μαθητών και έναν/μια μαθητή/τρια που χρήζει παράλληλη στήριξη, αφετέρου γιατί ο/η μαθητής/τρια δικαιούται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα σύμφωνα με τις ανάγκες του/της, που μόνο ο καθηγητής Ειδικής Φυσικής Αγωγής έχει την δυνατότητα να του/της το παρέχει.
Επιπρόσθετα, οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής υπηρετούσαν στα Κέντρα Διάγνωσης Αξιολόγησης & Υποστήριξης (ΚΔΑΥ), όπως συστάθηκαν αρχικά με τον νόμο 2817/2000 - ΦΕΚ 78/Α/14-3-2000και αργότερα αντικαταστάθηκαν με το Νόμο 4547/2018, από τα Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης(ΚΕ.Δ.Δ.Υ).
Το 2018 αντικαταστάθηκαν από τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), για να λάβουν την παρούσα μορφή τους, Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης(ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) (με τον Νόμο 4823/2021), χωρίς πλέον να συμπεριλαμβάνονται στο επιστημονικό προσωπικό καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής.
Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε άτομα με αναπηρίες, οι οποίες περιλαμβάνουν διεπιστημονική αξιολόγηση των αναγκών των ατόμων, συμβουλευτική για την προσαρμογή στο περιβάλλον ή την αντιμετώπιση προκλήσεων, καθώς και υποστήριξη με τη μορφή θεραπευτικών ή εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Στόχος είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής και η ενίσχυση της αυτονομίας των ατόμων αυτών.
Είναι λοιπόν αναγκαίο και αυτονόητο, να βρίσκονται ανάμεσα στα μέλη της επιτροπής αξιολόγησης των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. οι Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01), διότι η συμβολή τους κρίνεται απαραίτητη για την εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών και το σχεδιασμό του Εξατομικευμένου Προγράμματος, προσαρμοσμένο στις εκπαιδευτικές ανάγκες του κάθε μαθητή.
Αμετάθετο χρέος είναι λοιπόν:
- Η στελέχωση των Ειδικών σχολείων με μόνιμους Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής και η σύσταση νέων οργανικών, καθότι υπάρχει απόλυτη ανάγκη για σταθερότητα στο περιβάλλον των μαθητών.
- Η παράλληλη στήριξη στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής από εξειδικευμένους Καθηγητές Ειδικής Φυσικής Αγωγής στα σχολεία τυπικής εκπαίδευσης, με σταθερά άτομα ως σημεία αναφοράς.
- Η συμμετοχή των Καθηγητών Ειδικής Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11.01) στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη