Όπως προβλέπεται από την ισχύουσα Νομοθεσία, η υλοποίηση σχολικών δράσεων, που φέρνουν σε επαφή τα παιδιά μας με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την πολιτιστική μας παράδοση, καθώς και η διοργάνωση εορτών και εκδρομών για ψυχαγωγικούς και εκπαιδευτικούς λόγους, που υλοποιούνται στο ωράριο λειτουργίας του Σχολείου, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ωστόσο, το άρθρο 16 του ΠΔ 79/2017 - ΦΕΚ 109/Α/1-8-2017, που αποτυπώνει το θεσμικό πλαίσιο των σχολικών δράσεων, δεν προβλέπει τον τρόπο της κάλυψης του κόστους, προκειμένου να υλοποιηθούν οι δράσεις αυτές, τόσο σε σχέση με τη μεταφορά μαθητών, όταν η δράση λαμβάνει χώρα εκτός Σχολείου, όσο και το τυχόν αντίτιμο που περιλαμβάνει η δράση, όταν πρόκειται, για παράδειγμα, να παρακολουθήσουν οι μαθητές κάποια θεατρική παράσταση.
Είναι αντιφατικό και δεν προάγει την ωφέλιμη ανάπτυξη τους, το γεγονός ότι από τη μία οι σχολικές δράσεις θεωρούνται αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας -και ορθώς θεωρούνται- και από την άλλη δεν χρηματοδοτούνται.
Εξ αιτίας αυτής της παράλειψης, η Ομοσπονδία γονέων της περιφέρειας Αττικής με επιστολή της προς το Υπουργείο παιδείας, ζητά να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση και να προβλεφθεί τακτική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό με σκοπό την υλοποίηση σχολικών δράσεων, προκειμένου να διευκολυνθεί και να προαχθεί ο σχεδιασμός από τις/τους εκπαιδευτικούς ενός πλούσιου παιδαγωγικού προγράμματος σχολικών δράσεων, το οποίο να δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να διευρύνουν τους ορίζοντές τους.
Μέχρι τότε οι γονείς ζητούν να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση στα Σχολεία για τον σκοπό αυτό.
Περαιτέρω, anaf;eroyn, η υποχρέωση της κάλυψης του κόστους της μεταφοράς μαθητών από τους γονείς, όταν η δράση λαμβάνει χώρα εκτός Σχολείου, δυσχεραίνει τη συμμετοχή παιδιών λαϊκών οικογενειών που δεν έχουν να πληρώσουν, με αποτέλεσμα να προκαλούνται παιδαγωγικές ανισότητες. Ταυτόχρονα, οι ιδιώτες μεταφορείς αναλαμβάνουν την εργασία αυτή με την προϋπόθεση της αποκόμισης ικανοποιητικού κέρδους. Έτσι, παρατηρούνται φαινόμενα μονοπώλησης της αγοράς (συγκεκριμένα ταξιδιωτικά γραφεία αναλαμβάνουν τις σχολικές εκδρομές) και ανεξέλεγκτων αυξήσεων στις τιμές. Τέλος, παρουσιάζονται δυσλειτουργίες στην απαραίτητη διαδικασία ελέγχου των λεωφορείων για την οδική ασφάλεια, που αρκετές φορές οδηγούν στην ακύρωση σχολικών εκδρομών.
Για όλους αυτούς τους λόγους και προκειμένου να δοθεί λύση με μόνιμα χαρακτηριστικά προς όφελος των μαθητών και των οικογενειών τους, που θα διασφαλίζει όρους παιδαγωγικής ισότητας, οδικής ασφάλειας, εγκυρότητας και έγκαιρης πραγματοποίησης των δρομολογίων, χωρίς ταλαιπωρία για την σχολική κοινότητα, επαναφέρουμε το αίτημά μας για δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Μεταφοράς Μαθητών.
Ειδικότερα, προτείνουμε ο Ε.Δ.Φ.Μ.Μ. να εξοπλιστεί με τον δικό του στόλο οχημάτων, να στελεχωθεί με επαγγελματίες οδηγούς/συνοδηγούς, καθώς και με τους απαραίτητους τεχνικούς/μηχανικούς, προκειμένου να διεκπεραιώνει ολοκληρωμένα και με ασφάλεια κάθε είδους μεταφορά μαθητών, τόσο των δικαιούχων μεταφοράς που φοιτούν στα υπερτοπικά σχολεία, όσο και οποιαδήποτε άλλη μεταφορά μαθητών στο πλαίσιο των Σχολικών Δράσεων.
Ο προγραμματισμός των Σχολικών Δράσεων δε θα πρέπει να σκοντάφτει στην έλλειψη χρηματοδότησης, ούτε να φορτώνεται το τυχόν κόστος στις ήδη ιδιαίτερα επιβαρυμένες πλάτες των γονέων, δημιουργώντας άβολες καταστάσεις μέσα στο σχολικό περιβάλλον για εκπαιδευτικούς, γονείς και παιδιά.
Οι προβληματικές σχολικές μεταφορές
Το θέμα των σχολικών μεταφορών πάντως, είναι ένα ζήτημα που προκαλεί συχνά προβλήματα. Ο αποκλεισμός μαθητών από τις σχολικές μεταφορές, δεν περιορίζεται στους ενήλικες των ΣΔΕ, αλλά επεκτείνεται και σε ανήλικους μαθητές, παρότι αυτοί έχουν δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς. Πρόσφατα λχ στην Κέρκυρα, έμεινε χωρίς σχολικές μεταφορές στο πλούσιο από όλες τις απόψεις νησί. Δεκάδες παιδιά – μαθητές όλων των βαθμίδων περίμεναν στις στάσεις ένα λεωφορείο που ποτέ δεν έρχεται. Θλιβερή εικόνα για ένα κράτος. Παρακαλάνε τα διερχόμενα αυτοκίνητα μήπως κάποιος τα λυπηθεί και τα μαζέψει με τα άλλα για το σχολείο. Το θέμα επιχειρήθηκε να λυθεί με με προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και του Δήμου Βόρειας Κέρκυρας για την εκτέλεση των εναπομεινάντων άγονων μαθητικών δρομολογίων στην περιοχή, επιχειρείται να λυθεί το αδιέξοδο με τις σχολικές μεταφορές που ταλαιπωρεί παιδιά και γονείς από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Τα ανάλογα είχαν συμβεί προ μηνών στη Θεσσαλονίκη, όπου σοβαρό πρόβλημα προέκυψε σχετικά με τις μετακινήσεις των μαθητών/τριών με αναπηρία από και προς τις σχολικές μονάδες και η ΕΣΑμεΑ μεταφέρει με επιστολή τηςστο υπουργείο Εσωτερικών την αγανάκτηση εκατοντάδων οικογενειών μαθητών και μαθητριών με αναπηρία, με τον συνολικό αριθμό αυτών που δεν καλύπτεται η μετακίνησή τους στη συγκεκριμένη περιοχή, να υπερβαίνει τους 600!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Καθηγήτρια παραιτήθηκε λόγω του ChatGPT!
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη